Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motoremelő

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Srácok, térjünk vissza a motoremelőhöz, és hagyjuk a hegesztést... :-) Jó dolog egy ilyen a háznál, az biztos. Én csak egy ideiglenes dolgot dobtam össze az ősszel. Egy 40 centi magas "asztal", amire egyszerűen egy rámpán fel kell tolni a mocit. A kisszékemre leülve pont szemmagasságba kerül a blokk. Egy ilyen változtatható magasságú asztal nagyon piszkálja a csőrömet.
    OdinHEM, sepy és CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Egy 40 centi magas „asztal”, amire egyszerűen egy rámpán fel kell tolni a mocit. A kisszékemre leülve pont szemmagasságba kerül a blokk.
      Ez nagyon jó és egyszerű ötlet. Most jut eszembe, hogy nekem volt valami hasonló a Verhóm számára. A lakótelepi lakásunkhoz tartozott egy pici fáskamra. Abban volt egy régi konyhaasztal. Én ennek támasztottam a rámpát és toltam fel rajta a kismotort. Ahhoz, hogy ez sikerüljön a gépet egyesbe kellett rakni, gázt adni és csúsztatott kuplunggal tolni a 20 cm széles deszkán. Sport volt a javából.
      OdinHEM, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Ez egy Verhoval és abban a korban / az akkori hévvel és bátorsággal/ megoldható. Én a 350-es sel nem vállalkozom rá mert nem szeretnék vele betakarózni.Így egyenlőre marad a 3 lábú kisszékem/ Babilon/ csak pld. a kilóméter kihajtás orvoslása hason fekve sem látható! Főleg szemüvegben mit sok év használat után is utálok. Így egyenlőre marad a régi mondás " ember tervez isten végez!/, hátha egyszer tényleg hozzá fogok és lesz egy hidraulikus emelő-szerelő asztalom.
        Fergusson, és kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Mint már annyiszor,most is felteszek egy butácska kérdést!.........mi a tö.....k kell egy mocit emelgetni?
          Láttam már néhányat(igaz csak messziről!) és az volt a benyomásom hogy nagy része vasból készült!Ergo:nagyon tud rá hatni a Föld mágneses tere!Tehát eléggé súlyos tárgynak tűnik!
          Vagy a másik lehetőség hogy vannak nálam nehezebben mozgó ,,Fórum"-társak! A harmadik...........az nem jut eszembe!(De ha eszembe jut akkor elpirulok és gyorsan elfelejtem!)
          Így marad az első kérdés!

          Komment


            #20
            ...mi a tö...k kell egy mocit emelgetni?
            Nehezen mozgó és/vagy lusta embereknek kell az emelő. (mint amilyen én is vagyok) Nekem is néha jól jönne amikor bütykölök a blokk környékén valamit, vagy amikor le kell engedni az olajat és meg kell találni azt a csavart amin van 3 kiló olaj és földsár, de a kiszerelés nélküli blokkszerelés is nyomós indok lehet, amikor nincs kedve az embernek órákig ülni a földön.

            Én egyszer ha gazdag leszek és sok vasam lesz olyan emelőt hegesztek, ami egyszer működik úgy mint a normál motoremelő, de lesz középen egy külön emelő rész, ami a blokk alatt támasztja meg a motort és ezzel tovább lehet emelni. Mert ugye ha az ember a kereket akarja kivenni akkor hiába van emelőn, ha a keréken támaszkodik akkor nehéz kivenni baleset nélkül.

            Komment


              #21
              Az asztalkát úgy csináltam meg, hogy csak be vannak rakva a deszkák sorban egymás mellé. Ha kereket akarok szerelni, akkor egyszerűen kiszedem alóla a deszkákat, és lefelé már kint is van a kerék. A szdender alatt van akác deszka, a többi fenyő. 2 méter hosszú rámpát késztettem hozzá, ezen könnyű feltolni a mocit egyedül is. Ősszel kipróbáltuk egy burgmannal is. Azzal se volt gond, könnyen felment.
              Dolgozni meg mégiscsak kényelmesebb ülve, mint állva. Mindig a lustaság viszi előre a világot. :-)

              Komment


                #22
                Teljesen egyet értek. Annyi különbséggel hogy én már tapasztalatból mondhatom ezeket.
                Abban igaza van Apacsávónak hogy van súlya a szerkezetnek, de még mindíg könnyebb az emelőt egyszer pozicionálni majd felemelni vele a motort a kívánt magasságra (több szint lehetséges) mint feküdni állni ülni vagy térdelni a motor mellett.
                A kerék kiszereléssel nem szokott gondom lenni mert van a motorokon közép sztender és azon előre vagy hátra billentve majd akár spaniferrel rögzítve megoldható a dolog.
                Az emelő első részén is van egy befogatási lehetőség bár ez elég kezdetleges (még fejlesztésre vár, már lassan öt éve amióta kész lett az emelő ez a rész nem lett kész) de tökéletesen kihasználható.
                Ha néha lusta vagyok az emelőt használni (ááá úúgy is csak pár perc aztán lesz belőle fél nap) a nap végére meghozza az eredményét. Mivel szép bütykeim vannak a lábfejemen és amúgy is lúdtalpas vagyok ezért a láb új hegyen való guggolást nem igazán tolerálják, a bal térdemet háromszor műtötték, gerincsérvem is akad ezért én erős híve vagyok az emelőnek

                Click image for larger version

Name:	DSC00777.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	143917Click image for larger version

Name:	DSC00778.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	143918Click image for larger version

Name:	DSC00779.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	143919Click image for larger version

Name:	DSC00938.jpg
Views:	1
Size:	191.4 KB
ID:	143920

                Komment


                  #23
                  dkari, ez már döfi... :-) Helyigényre talán többet kér ez az emelő, mint a kroki, de szerintem tartósabb megoldás. A lábbal nyomkodós emelés, és a talicska sokat emel a praktikusságán. Ez már szinte sorozatban is gyártható lenne.

                  Basszus, mindenkinek ilyen szép rend van a műhelyében? Én most próbálok valami rendet rakni, mert úgy néz ki, mintha bomba csapott volna be.

                  Komment


                    #24
                    gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Basszus, mindenkinek ilyen szép rend van a műhelyében?
                    Meg ennyi szabad hely

                    Itt akkor sincs ekkora üres terület ha nem áll bent az autó. A műhely meg... Régen se volt sok hely. Aztán még be lett passzírozva az eszterga is...

                    És hogy megnyugtassalak. Nálunk ilyen sincs rend

                    Komment


                      #25
                      Tetszik, hogy mobil! Rakok az enyémre is egy pár kereket

                      Komment


                        #26
                        Helyigényre talán többet kér ez az emelő, mint a kroki, de szerintem tartósabb megoldás. A lábbal nyomkodós emelés, és a talicska sokat emel a praktikusságán. Ez már szinte sorozatban is gyártható lenne.
                        Köszönöm az elismerést, a sógorom nevében is! Ö volt a fő hegesztő.
                        Mi ezt a típust "koppintottuk" és nagyítottuk fel:Click image for larger version

Name:	Em03.jpg
Views:	1
Size:	32.6 KB
ID:	143929
                        Az emelős megoldás részben ezért részben az olcsóbb ára miatt készült.

                        A "talicska" az saját "fejlesztés". A tárolás egyszerű mert legtöbbször oldalára van billentve és a fal mellé támasztva




                        Meg ennyi szabad hely
                        Ez csak a látszat! Ez a garázs is egyben, így az autó párszor kénytelen kint aludni.


                        Basszus, mindenkinek ilyen szép rend van a műhelyében?

                        Én sem vagyok ám mindenki. A korábbi képek a garázs elkészülte utániak, a mostani állapotok nem ilyen fényesek


                        Click image for larger version

Name:	20150121_145828.jpg
Views:	1
Size:	191.6 KB
ID:	143930

                        Komment


                          #27
                          Ki dolgozik annak nincs ideje rendet rakni! Bár időnként nem árt.

                          Komment


                            #28
                            Javítottam volna egy önindítót nemrég. 2 csavar ki, ház széthúz, egyik szénkefetartó rugóval együtt pennnng be a szerszámos/alkatrészes polcra. 2 helyen hallottam, hogy zörgött, így a tartó, és a rugó kb. 2 méterre volt egymástól.
                            Hirtelen nem találtam meg egyiket se. Kivettem hát egy másik tartót és rugót az önindítóból, és körbejártam a környékbeli bontókat. Persze vagy komplett önindítót adnak, vagy "nincs". Végül egy önindítós boltban találtam, 4e-ért komplett készletet. drága...
                            Tegnap borítottam szét a polcot, asztalt, dobozokat. Végül a rugót megtaláltam egy olyan polcon, amit nem bántottam, a tartót meg lent a betonon, ahol előtte kb. 8x összesöpörtem már. (természetesen az összesöpört kacatot szemenként ugye át is válogattam.) Hállelúja.
                            Mondjuk most meg azt nem találom, amit elvittem magammal mintának. :-)

                            Komment


                              #29
                              Szevasz Gesszti!

                              A rugó az már csak ilyen,annyira fel van spannolva,hogy elrepülhet.Javaslom,hogy legközelebb,az utolsó mozzanatokat szita alatt végezd,az megfogja.Azért ne búsulj sokan jártunk már így,tőlem szelepék szállt el,vagy 20 évvel ezelőtt egy V4-es Ford hengerfejből,-nem is lett meg soha,pedig kerestem de nagyon.Azért annyira nem estem kétségbe,legyártottam T34-es lánctalpcsapszegből.Az autó úgy 10 évig,az eset után még a látókörömben volt,addig biztos nem húzta keresztül,a szelep az éket a rugótányéron,no így barátkoztattam meg a Szovjet technikát a Némettel,a saját balfékségem okán.

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment


                                #30
                                Szerintem meg , egy veterános felújításhoz egy ilyen segédeszköz a legjobb :Click image for larger version

Name:	motorasztal 001.jpg
Views:	1
Size:	199.6 KB
ID:	143982Click image for larger version

Name:	motorasztal 002.jpg
Views:	1
Size:	200.7 KB
ID:	143983Click image for larger version

Name:	motorasztal 003.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	143984Click image for larger version

Name:	motorasztal 004.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	143985Click image for larger version

Name:	motorasztal 005.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	143986Click image for larger version

Name:	motorasztal 006.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	143987Click image for larger version

Name:	motorasztal 007.jpg
Views:	1
Size:	198.7 KB
ID:	143988Click image for larger version

Name:	motorasztal 008.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	143989Click image for larger version

Name:	motorasztal 009.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	143990 ---igaz hogy most nem "rendeltetésszerüen " van használva , de ez a jó benne , hogy másra is jó. Azon kívűl fillérekből megvan ,és akár párhuzamossan épülő motoroknak lehet sajátja , amin áll , a cuccai ott vannak a dobozokban , és ha várni kell valamire ,akkor csak félretolom ,letakarom .
                                Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 márc. 16, 14:49.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X