Srácok, térjünk vissza a motoremelőhöz, és hagyjuk a hegesztést... :-) Jó dolog egy ilyen a háznál, az biztos. Én csak egy ideiglenes dolgot dobtam össze az ősszel. Egy 40 centi magas "asztal", amire egyszerűen egy rámpán fel kell tolni a mocit. A kisszékemre leülve pont szemmagasságba kerül a blokk. Egy ilyen változtatható magasságú asztal nagyon piszkálja a csőrömet.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Motoremelő
Collapse
X
-
Egy 40 centi magas „asztal”, amire egyszerűen egy rámpán fel kell tolni a mocit. A kisszékemre leülve pont szemmagasságba kerül a blokk.
- 6 likes
Komment
-
Ez egy Verhoval és abban a korban / az akkori hévvel és bátorsággal/ megoldható. Én a 350-es sel nem vállalkozom rá mert nem szeretnék vele betakarózni.Így egyenlőre marad a 3 lábú kisszékem/ Babilon/ csak pld. a kilóméter kihajtás orvoslása hason fekve sem látható! Főleg szemüvegben mit sok év használat után is utálok. Így egyenlőre marad a régi mondás " ember tervez isten végez!/, hátha egyszer tényleg hozzá fogok és lesz egy hidraulikus emelő-szerelő asztalom.
- 3 likes
Komment
-
Mint már annyiszor,most is felteszek egy butácska kérdést!.........mi a tö.....k kell egy mocit emelgetni?
Láttam már néhányat(igaz csak messziről!) és az volt a benyomásom hogy nagy része vasból készült!Ergo:nagyon tud rá hatni a Föld mágneses tere!Tehát eléggé súlyos tárgynak tűnik!
Vagy a másik lehetőség hogy vannak nálam nehezebben mozgó ,,Fórum"-társak! A harmadik...........az nem jut eszembe!(De ha eszembe jut akkor elpirulok és gyorsan elfelejtem!)
Így marad az első kérdés!
- 1 like
Komment
-
...mi a tö...k kell egy mocit emelgetni?
Én egyszer ha gazdag leszek és sok vasam lesz olyan emelőt hegesztek, ami egyszer működik úgy mint a normál motoremelő, de lesz középen egy külön emelő rész, ami a blokk alatt támasztja meg a motort és ezzel tovább lehet emelni. Mert ugye ha az ember a kereket akarja kivenni akkor hiába van emelőn, ha a keréken támaszkodik akkor nehéz kivenni baleset nélkül.
- 3 likes
Komment
-
Az asztalkát úgy csináltam meg, hogy csak be vannak rakva a deszkák sorban egymás mellé. Ha kereket akarok szerelni, akkor egyszerűen kiszedem alóla a deszkákat, és lefelé már kint is van a kerék. A szdender alatt van akác deszka, a többi fenyő. 2 méter hosszú rámpát késztettem hozzá, ezen könnyű feltolni a mocit egyedül is. Ősszel kipróbáltuk egy burgmannal is. Azzal se volt gond, könnyen felment.
Dolgozni meg mégiscsak kényelmesebb ülve, mint állva. Mindig a lustaság viszi előre a világot. :-)
- 10 likes
Komment
-
Teljesen egyet értek. Annyi különbséggel hogy én már tapasztalatból mondhatom ezeket.
Abban igaza van Apacsávónak hogy van súlya a szerkezetnek, de még mindíg könnyebb az emelőt egyszer pozicionálni majd felemelni vele a motort a kívánt magasságra (több szint lehetséges) mint feküdni állni ülni vagy térdelni a motor mellett.
A kerék kiszereléssel nem szokott gondom lenni mert van a motorokon közép sztender és azon előre vagy hátra billentve majd akár spaniferrel rögzítve megoldható a dolog.
Az emelő első részén is van egy befogatási lehetőség bár ez elég kezdetleges (még fejlesztésre vár, már lassan öt éve amióta kész lett az emelő ez a rész nem lett kész) de tökéletesen kihasználható.
Ha néha lusta vagyok az emelőt használni (ááá úúgy is csak pár perc aztán lesz belőle fél nap) a nap végére meghozza az eredményét. Mivel szép bütykeim vannak a lábfejemen és amúgy is lúdtalpas vagyok ezért a láb új hegyen való guggolást nem igazán tolerálják, a bal térdemet háromszor műtötték, gerincsérvem is akad ezért én erős híve vagyok az emelőnek
- 8 likes
Komment
-
dkari, ez már döfi... :-) Helyigényre talán többet kér ez az emelő, mint a kroki, de szerintem tartósabb megoldás. A lábbal nyomkodós emelés, és a talicska sokat emel a praktikusságán. Ez már szinte sorozatban is gyártható lenne.
Basszus, mindenkinek ilyen szép rend van a műhelyében? Én most próbálok valami rendet rakni, mert úgy néz ki, mintha bomba csapott volna be.
- 6 likes
Komment
-
gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBasszus, mindenkinek ilyen szép rend van a műhelyében?
Itt akkor sincs ekkora üres terület ha nem áll bent az autó. A műhely meg... Régen se volt sok hely. Aztán még be lett passzírozva az eszterga is...
És hogy megnyugtassalak. Nálunk ilyen sincs rend
- 2 likes
Komment
-
Helyigényre talán többet kér ez az emelő, mint a kroki, de szerintem tartósabb megoldás. A lábbal nyomkodós emelés, és a talicska sokat emel a praktikusságán. Ez már szinte sorozatban is gyártható lenne.
Mi ezt a típust "koppintottuk" és nagyítottuk fel:
Az emelős megoldás részben ezért részben az olcsóbb ára miatt készült.
A "talicska" az saját "fejlesztés". A tárolás egyszerű mert legtöbbször oldalára van billentve és a fal mellé támasztva
Meg ennyi szabad hely
Basszus, mindenkinek ilyen szép rend van a műhelyében?
Én sem vagyok ám mindenki. A korábbi képek a garázs elkészülte utániak, a mostani állapotok nem ilyen fényesek
- 4 likes
Komment
-
Javítottam volna egy önindítót nemrég. 2 csavar ki, ház széthúz, egyik szénkefetartó rugóval együtt pennnng be a szerszámos/alkatrészes polcra. 2 helyen hallottam, hogy zörgött, így a tartó, és a rugó kb. 2 méterre volt egymástól.
Hirtelen nem találtam meg egyiket se. Kivettem hát egy másik tartót és rugót az önindítóból, és körbejártam a környékbeli bontókat. Persze vagy komplett önindítót adnak, vagy "nincs". Végül egy önindítós boltban találtam, 4e-ért komplett készletet. drága...
Tegnap borítottam szét a polcot, asztalt, dobozokat. Végül a rugót megtaláltam egy olyan polcon, amit nem bántottam, a tartót meg lent a betonon, ahol előtte kb. 8x összesöpörtem már. (természetesen az összesöpört kacatot szemenként ugye át is válogattam.) Hállelúja.
Mondjuk most meg azt nem találom, amit elvittem magammal mintának. :-)
- 7 likes
Komment
-
Szevasz Gesszti!
A rugó az már csak ilyen,annyira fel van spannolva,hogy elrepülhet.Javaslom,hogy legközelebb,az utolsó mozzanatokat szita alatt végezd,az megfogja.Azért ne búsulj sokan jártunk már így,tőlem szelepék szállt el,vagy 20 évvel ezelőtt egy V4-es Ford hengerfejből,-nem is lett meg soha,pedig kerestem de nagyon.Azért annyira nem estem kétségbe,legyártottam T34-es lánctalpcsapszegből.Az autó úgy 10 évig,az eset után még a látókörömben volt,addig biztos nem húzta keresztül,a szelep az éket a rugótányéron,no így barátkoztattam meg a Szovjet technikát a Némettel,a saját balfékségem okán.
Üdvözlettel:Che
- 6 likes
Komment
-
Szerintem meg , egy veterános felújításhoz egy ilyen segédeszköz a legjobb : ---igaz hogy most nem "rendeltetésszerüen " van használva , de ez a jó benne , hogy másra is jó. Azon kívűl fillérekből megvan ,és akár párhuzamossan épülő motoroknak lehet sajátja , amin áll , a cuccai ott vannak a dobozokban , és ha várni kell valamire ,akkor csak félretolom ,letakarom .Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 márc. 16, 14:49.
- 8 likes
Komment
Komment