Békésben még manapság is ritka az egymás köszöntése. Általában túrázó gépekről intenek vissza. Én egymás köszöntésének veszem / ha már nem lehet kalapot emelni/ és egyfajta összetartozás jelképének . Azért motorosok között még ebben az ostoba világban is nagyobb összetartozás. Ezért motorozás közben tegyünk MI MAGUNK!!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kinek szól az üdvözlés ?
Collapse
X
-
Míg megvolt az ETZ-m, azt tapasztaltam, hogy jellemzően intettünk egymásnak. Illetve a "speed" motorosok jellemzően nem intettek vissza. Aztán mikor kismotoroztam, hadonászhattam én akárkinek .
Ha kész lesz a Trophy, kb. ugyanerre számítok. Ugyanis elég alacsony, keskeny gép, szemből simán simson scwalbe-nak tűnik. A segédmotoros pedig nem motoros, sokak felfogása szerint. Sajnos.
(Az ETZ a lámpa áthelyezésnek köszönhetően szemből elég komoly kinézetű volt.)
- 4 likes
Komment
-
intek!Ha tudok!
Még van egy pár lépés az utolsó csavar meghúzásáig, és addig -a tapasztalatok szerint- minden lépésnél meg fog szivatni a dög, de hiába a "nem akarom" hozzáállása. Nincs mese, szaladnia kell a fekete csík hátán!
Épp aktuális okossága, feladványa a részemre: a km óra beépítése előtti tesztelés során kiderült hogy az óra világítás testelése rossz, a visszajelzők, óra világítás működése elég bizonytalan , esetleges. Úgyhogy most egy körbefutó vezetéket fogok forrasztani az összes visszajelző lámpa test pólusához...
- 6 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIdén már én is integetek boldog-boldogtalannak
Még van egy pár lépés az utolsó csavar meghúzásáig, és addig -a tapasztalatok szerint- minden lépésnél meg fog szivatni a dög, de hiába a "nem akarom" hozzáállása. Nincs mese, szaladnia kell a fekete csík hátán!
Épp aktuális okossága, feladványa a részemre: a km óra beépítése előtti tesztelés során kiderült hogy az óra világítás testelése rossz, a visszajelzők, óra világítás működése elég bizonytalan , esetleges. Úgyhogy most egy körbefutó vezetéket fogok forrasztani az összes visszajelző lámpa test pólusához...
Ha az óra és a motor között akkor először is spirált a helyére aztán valószínűleg jó is lesz. Vagy az óra tartólemezébe, vagy valamelyik csavarja alá(ha van rajta) köss testkábelt.
Ha az óra és a foglalatok között akkor meg pucold meg fémtisztára az órában a foglalatok helyét aztán kend be valamivel(mondjuk rézpaszta)
- 2 likes
Komment
-
A töltésvisszajelző foglalatánál van egy test csatlakozás is, aminek a többi kis izzó testjéül is kellene szolgálnia (mivel az óra házához csatlakozik (csatlakozna) szorosan. Így a többi izzó csak +ot kap. Viszont mégsincs meg a kapcsolat az óra háza és a test saru között. Szemmel láthatólag is rengeteg az oxid a csatlakozásánál. Viszont nem szétszedhető, így nem lehet megpucolni, más megoldást kell találni.
A spirálra nem támaszkodom, az szerintem nem az igazi megoldás (pláne hogy a hátsó csatlakozásánál agyonra zsíroztam ). Viszont az óra tartólemezének testre kötése jó ötlet, köszönöm!
- 1 like
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA töltésvisszajelző foglalatánál van egy test csatlakozás is, aminek a többi kis izzó testjéül is kellene szolgálnia (mivel az óra házához csatlakozik (csatlakozna) szorosan. Így a többi izzó csak +ot kap. Viszont mégsincs meg a kapcsolat az óra háza és a test saru között. Szemmel láthatólag is rengeteg az oxid a csatlakozásánál. Viszont nem szétszedhető, így nem lehet megpucolni, más megoldást kell találni.
A spirálra nem támaszkodom, az szerintem nem az igazi megoldás (pláne hogy a hátsó csatlakozásánál agyonra zsíroztam ). Viszont az óra tartólemezének testre kötése jó ötlet, köszönöm!
Szóval én anno kábelezésnél kihagytam egy igencsak fontos testkábelt. Azt ami a vázat köti össze a kormánnyal.
Hiába a LED-es visszajelzők(amik igencsak érzékenyek a test hiányára) semmi probléma nem volt.
Egészen addig amíg a kilométeróra el nem kezdett vacakolni, aztán akkor kiszedtem az agyon zsírozott-olajozott spirált, erre a visszajelzők megbolondultak, a fényszóró pedig még jobban pislákolt mint előtte.
Nagy fejtörés, de sikerült rájönni a problémára.
Aztán az órát "megjavítva"(legalábbis akkor még azt hittem hogy csak a számlálója krepált be) már megnéztem spirál nélkül az óravilágítást. Illetve néztem volna...
Ekkor átfúrtam a tartólemezét és egy kis M3-as csavarral ráfogattam egy testkábelt és lőn világosság.
Aztán az óra végleg feladta a harcot(szétporladt a spiáter) és azóta nincs működőképes kilométerórám
- 2 likes
Komment
-
mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs a speciálod? .
(konkrétan akár mit csinálok vele összeszed minden zavaró jelet és nem hajlandó normálisan működni)
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVezérlőt nem lehetne máshova eldugni és csak az LCD-t előrevinni?
A gond az, hogy a hall szenzort és a két hőmérőt nem igazán tehetem máshova, és hiába a minőségi árnyékolt vezeték, ide az is kevés...
(ha lekötöm a szenzorokat akkor alapjáraton működik a ketyere. Csak gázadásra kezd el mindenféle értéket mutatni, valamint ha megnyomom a kört gombját akkor újraindul a proci...)
Még egy megoldás lehet, amit majd egyszer lehet hogy kis is próbálok, méghozzá az, hogy a negatívot minden alkatrésznek külön vezetem el, aztán valahol az órán kívül, vagy legalábbis a legalsó lapon lesznek a ház és a nyák teliföldes részei összekötve egy kondenzátorral, vagy valamivel ami talán jobban szűri a zavart.
És persze sok-sok pici SMD kondenzátor, hogy minden alkatrész bemenete előtt legyen.
Aztán már csak az érzékelőkkel kell valamit kezdeni. A fő gond hogy ennek az árnyékolása is az óra test részére van kötve... Talán jobb megoldás lenne ha az árnyékolást a vezeték másik végén testelném, az érzékelőket pedig egy külön, 3. szál vezetékkel(ami szintén az árnyékolt vezetékben futna persze)
Csak ehhez újra kell tervezni az egészet, újra legyártani a nyáklapokat, szétszedni a meglévőt és ami használható azt áttenni az újba.
Szóval nem egyszerű művelet, időből meg elég kevés van...
A szobámmal is alig haladok, a motorommal meg szinte sehogy...
De legalább a műhelyben a levegőrendszert apámmal összeraktuk a két ünnep között(1 délután) és a kompresszort is gatyába ráztuk egy kicsit(még egy délután...)
- 2 likes
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉs mi lenne ha nem vezeték hanem üvegszál vinné jelet?
(és persze emberi áron meg lehetne oldani)
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHát, ha az olyan egyszerű vóna
(és persze emberi áron meg lehetne oldani)
http://www.amazon.com/gp/product/B005LJQMZC?keywords=fiber%20cable&qid=1451941359&ref_=sr_1_9&sr=8-9
A csati ellendarabját meg halott erősítőkből vagy számítógép alaplapokból ki lehet guberálni .
- 1 like
Komment
-
jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMiért is lenne embertelen ára? Egy 1,8m-es darab 6 dodó jelenleg :
http://www.amazon.com/gp/product/B005LJQMZC?keywords=fiber%20cable&qid=1451941359&ref_=sr_1_9&sr=8-9
A csati ellendarabját meg halott erősítőkből vagy számítógép alaplapokból ki lehet guberálni .
Pedig nem lenne rossz, akkor csak a betápokat kellene jó alaposan zavar szűrni, a többi "immúnis" lenne rá...
Komment
Komment