Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Régi Szakik,-avagy " fiókba reszelés".

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Régi Szakik,-avagy " fiókba reszelés".

    Szervusztok!

    Aktív koromban nagyon sok emberrel hozott össze az élet.Olyan korban nevelkedtem,amikor a "vasas" szakmának még volt tekintélye,bár már akkor sem fizették meg,de a jó szakemberekre,mi ifjabbak felnéztünk,a szavuknak súlya volt és igyekeztünk tanulni tőlük.Voltak közöttük olyanok,akik nagyon szívesen,-sőt örömmel adták át tudásukat és ha sikerült elsajátítanunk valamit,-szinte velünk örültek.Voltak azután olyanok,akik bár nagyon tudtak,de ha segítséget kért tőlük bárki,csak ködösítettek,vonakodtak és szakmai fogásaikat mindenféleképp titkolták és az istennek se adták át.Az utóbbi embereket hívtuk,"fiókba reszelősnek".


    Nekrológ egy önzetlen szakiért.

    Búza Nándornak hívták és ha jól emlékszem,még az első nyugdíját sem tudta felvenni,amikor eltemettük.Kerékpár műszerész volt az eredeti szakmája,de valami isteni adottság folytán egy igazi "vasas" volt.Amikor én megismertem,egy elég jó hírű alföldi gyár szerszámkészítő és prototípusokat gyártó műhelyének volt az esztergályosa.Nem volt feladat az esztergáláson túl a gumi vulkanizálásáig,amit nem tudott volna megoldani és ezt a hatalmas tudást "provokatív" módon tovább is adta,ha látott egy szemernyi érdeklődést a munkatársaktól.Nagyon segítőkész ember volt,az ilyeneket szokás,"nagy ember"-ként emlegetni.Sajnos az életét a politika kettétörte,mert az 56-os események kapcsán elítélték és több mint 4 évet töltött Vácon.Amint kortársai mesélték a bűne az volt,hogy vezetett egy 250-es Csepelt,melyről röpcédulákat szórt.Volt Nándi bátyámnak egy Renault R4-ese,melyhez nyugvó és hajtókarcsapágyakat öntött és tulajdonképp akkor láttam először,hogy mi is a csapágyöntés,csapágyhántolás,vonalba fúrás.

    Nándi bátyám nagyon sok szakmai fogást,-titkot átadott és azon volt,hogy a fiatalokból jó szakember nevelődjön.Az emlékét,szeretettel és tisztelettel őrzöm.


    A fenti írásom szolgáljon példaként az esetleges "fiókba reszelősöknek".-reszeljenek inkább satuban és,ha tudnak valamit,adják át szívesen,-mert az utókor,hálás lesz érte!

    Üdvözlettel:Che

    #2
    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    vonalba fúrás.
    Nekem is meg kellene csináltatnom.
    Sajnos az ismerettségemben nem nagyon tudnak ehez a témához hozzászólni.
    Úgy néz ki, hogy a " fiókba reszelés" esete következett be, mert a szakmai fogásokat nem sokan sajátították el a környékemen, vagy inkább a szériamunkát egyszerűbb és kifizetődőbb csinálni.
    Az egyhengeres Pannónia blokk főtengely csapágyháza a kuplung oldalán ki van verődve. Valaki nem tud Kiskunmajsa környékén (30-40 km nem gond) olyan szakit, aki meg tudná csinálni a perselyezést és vonalba fúrást.
    Esetleg a fórumtagok közül valaki meg tudná csinálni? (persze nem horror áron)


    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 szept. 12, 15:20.

    Komment


      #3
      Helllo!

      Ilyen csapágyfelújítással foglalkozó céget én a déli régióba Békés megyébe tudok sajnos (ott is valami eldugott falu).
      Gondolom ez nem segít rajtad, max ha postával küldenéd nekik, ha érdekel megkérdezem apámat hogy pontosan hol van ahol ilyen felújítást végeznek.
      sricsi70 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ha érdekel megkérdezem apámat hogy pontosan hol van ahol ilyen felújítást végeznek
        Hello! Természetesen érdekel. A postai út is lehet egy megoldás. Kiskunhalason van egy szaki, ma megpróbálom, hátha elvállalná.
        Ha nem sikerül akkor jó lesz egy lehetőségnek az általad említett cég. Esetleg majd belehet rakni a Szakemberek és műhelyek rovatba az elérhetőségeket.

        Komment


          #5
          Engedjétek meg, hogy megosszam az én tapasztalatomat is. Nem tartom magam öreg szakinak. '88-ban kezdtem a forgácsoló szakmában technológusként, később tervezőként dolgozni. Szerkesztettem néhány hasznos szerszámot, mindenféle készülékeket, csináltam egy csomó árkalkulációt, ami rengeteg normasaccolással jár. Mindehhez pontosan ismerni kell a technológiai folyamatot és van egy csomó irodai nüansz, amit az ember kialakított magának.

          És nem tudom továbbadni. Mert akinek lehetne azt nem érdekli. Van két frissdiplomás kolléga, akiknek ajánlgatom a régi szakkönyveinket, munkamódszereimet - és hiába. "Köszi, majd megnézem a neten, hátha van valami róla." Általános reakció. És a forgácsolós kollégáim is ezt panaszolják: Megtanulnak, annyira-amennyire, esztergálni és nem akarnak többet tudni. Nincs kire bízni a tudásbázist.

          Higyjétek el, ez is hozzájárult ahhoz, hogy itt fórumozok és nyomom befelé a hozzászólásokat. Mert látom, hogy itt ez az érdeklődés megvan. Információcsere, tapasztalatcsere és gyarapodó tudásbázis. És ez fontos, nagyon fontos.

          Köszönjük Che, hogy elindítottad ezt a topicot.
          sinter, OdinHEM és 6 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Kedves CZsolti ! Szintén "zenész"80-tól gépész, forg.szakm.alapokkal.93-ig.Amit írtál,sajnos általános jelenség,minden szinten el vész a tudás,s ez 1 jól megtervezett folyamat eredménye.Ha csak részfeladatok megoldására képeznek "szakembert" akkor a függőségi viszonya a munkáltatókhoz óriási,és egyénileg képtelen 1területen egész működő dolgot alkotni. -NE LEGYEN HASONLÓ A TEREMTŐHÖZ ! -100éve1 PARASZT gazda több mint 150 féle mesterséghez értett,s nem függött a BANKOKTÓL, most mi a helyzet??? De ez érvényes minden szakmára is -,csak a szakma szeletkéit tanítják a dolgozónak.--ez a modern kori rabszolga tartó társadaslom egyik alapja. aki igényli annak tovább kell adni a tudást. Ez a jó MAGYAR EMBER feladata.!
            OdinHEM, Che és movisz kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              KIKI 61 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              aki igényli annak tovább kell adni a tudást.
              Hát itt úgy látom van aki igényelje. E sorok írója is például. Megyek is az alkatrészfestési részhez, mert festésben (is) elég erős hiányosságaim vannak.


              KIKI 61 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              minden szinten el vész a tudás,s ez 1 jól megtervezett folyamat eredménye
              Igen, én is ezt tapasztalom. A gond csak az, hogy ez a lebutítás olyan jól sikerült már iskolai szinten, hogy már akkor sem akar új dolgot tanulni, ha lenne rá lehetősége. Valahogy a szakmaszeretet az, amit hiányolok. Valamikor egy esztegályos büszke volt arra, hogy miket tud megcsinálni egy alaktalan vasból. Ma meg készen kapsz mindent. Azért szerencsére akad kivétel.

              Nem szerencsés mindenért a számítástechnikát okolni, hiszen ha nem lenne, most mi sem tudnánk így fórumozni, de akkoriban, amikor még kezdő motorosok voltunk (mindenki helyettesítse be az évszámot tetszés szerint), még az számított menőnek, hogy a szocimotorokból, mopedekből ki tud valami egyedit kihozni. Csodálattal álltuk körül a buherált "pereggyes" MZ-ket (csepptank, Riga-kormány, bordázottülés), és mindenki valami hasonlót akart csinálni a vágyott nyugati csodákhoz.

              Most meg azon fáradozunk, hogy a szétbuherált gépekből visszállítsuk a gyári állapotot.

              Kedves Kiki 61! Köszönöm az írásodat.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X