Közlemény

Collapse
No announcement yet.

3D nyomtató

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • trainmodeller
    replied
    https://www.youtube.com/watch?v=FolSj5vzaIY
    Itt van pár videó az azóta készült gépekről

    Leave a comment:


  • pasetta
    replied
    Sziasztok! Bár nem magas röptű a videó, de kézi 3D nyomtatással alkot a mester. Azért az után munkálás kell.

    Leave a comment:


  • UK
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    3D-s nyomtató huzalok árait nézve az ABS és a PLA egy árban van.
    A nyomtatáshoz nem értek.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én úgy tudom, hogy az ABS baromira nem olcsó. Lökhárítók sem ebből készülnek.
    3D-s nyomtató huzalok árait nézve az ABS és a PLA egy árban van. És ezek a legolcsóbbak. Az más kérdés hogy vannak olcsóbb műanyagok is, de azokat nyomtatásban nem használják.

    Lehet, hogy a lökhárító nem abból van, de sok más dolog igen

    Leave a comment:


  • UK
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ABS az egyik legolcsóbb anyag, ebből vannak a bukósisakok és az autók lökhárítói
    Én úgy tudom, hogy az ABS baromira nem olcsó. Lökhárítók sem ebből készülnek.

    Leave a comment:


  • TZ
    replied
    Srácok, engem teljesen beszippantott ez a 3D nyomtatás.

    El is indítottam egy blogot a témában: https://zen3d.hu

    Elsősorban nem is nyomtatásról igyekszem írni, hanem a DIY 3D nyomtatók építéséről.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    Én , kimennék március végén Reggio Emiliába , van ott több hegynyi ilyesmi . Még CZ is lehet , ott volt sok .

    http://camerclub.in-contatto.com/?ad...SAAEgJWTPD_BwE

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Én arra emlékszem, hogy odarángattalak a motorhoz és megmutattam, hogy ilyet, és még arról is beszéltem hogy ennek ki kell azt is bírni hog egy esésénél teljesen visszagörbül.
    Majd ha még megérem akkor idén a szóban forgó motort viszem hogy értsd miért nem jó az üvegszálas műanyag (fiberglas).
    Valami rémlik, de elég homályos
    Egyébként nem lehetne megoldás az, hogy a mostani sárvédőről csinálsz egy negatív mintát és valami nagyon kemény gumival kiöntöd? Az tuti nem törne akkor sem ha visszahajlik.

    Leave a comment:


  • emu
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ez érdekes, mert én tavaly nem ittam sokat. De én sem emlékszek rá (valami rémlik hogy volt róla szó)
    Én arra emlékszem, hogy odarángattalak a motorhoz és megmutattam, hogy ilyet, és még arról is beszéltem hogy ennek ki kell azt is bírni hog egy esésénél teljesen visszagörbül.
    Majd ha még megérem akkor idén a szóban forgó motort viszem hogy értsd miért nem jó az üvegszálas műanyag (fiberglas).

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Abba gondoljatok bele, hogy a kis mozdony amit legutóbb feltettem, 100 óra nyomtatás, és csak 0,2mm rétegvastagság (0,05-ig le lehet menni de 0,1-el is jó már). Száz óra. Csak az orr kamra 13 és fél óra. Ez egy hatvan centi hosszú kis modell. Egy sárvédő ettől jóval több.
    Scanneléssel próbálkoztam már, de elérhető áron nem kapsz jó minőségű scannert, ami szépen dolgozik az 1-2 millió Ft áron van (Artec EVA pl, ipari).
    Egy sárvédőre még mindig a jó öreg kasznis mesterek lesznek a megoldás: gyorsabb, olcsóbb, jobb.
    A 3D nyomtatás ott játszik, ahol nincs előkép, nincs minta, nem lehet másként megoldani. Én nem fogok bele olyan építésbe, ami megvehető készen, mert nem éri meg. A 100 óra nyomtatást nem tudom megmondani, hány óra tervezés előzte meg... Tehát nem csak a nyomtatást kell kifizetni (óránként 1000-1500 Ft általában) hanem a tervezést vagy scannelést is! Az anyag ár nevetséges, mindehhez képest, pár ezer Ft.
    Ez olyan, mint amikor a legyártott küszöbért elkérnek x ezer Ft-ot - de hisz a táblalemez a Pekriqnél töredék ára, nem?
    És azért a 0,2mm nem a legszebb. Azon még gondolom kell a végén bőven csiszolni, kittelni...
    Mondjuk az adaptív rétegvastagság állítás rendkívül hasznos dolog. Vagy fél éve jelent meg a szeletelő progikban. Azért lehet vele csökkentei a nyomtatási időt a minőség jelentős romlása nélkül
    (automatikusan feljebb veszi a rétegvastagáságot ott ahol kevesebb az apró részlet és lejjebb ott ahol részletesebb a modell)

    Az az óránkénti 1000-1500 elég kevés. Itt mifelénk van 2000-2500 is. Bár abba már az anyag is benne van (ABS és PLA esetén kb ennyi).
    Egyébként egy kg PLA vagy ABS olyan 6-7000ft körül van. Egy sárvédőre azért nem egy kiló kell úgy gondolom.
    (Pannónia sárvédőből kiindulva mondjuk. Az van vagy 4-5mm vastag műanyag. Van is benne pár kiló, de még így 40 akárhány évesen is rugalmas )

    Leave a comment:


  • trainmodeller
    replied
    Abba gondoljatok bele, hogy a kis mozdony amit legutóbb feltettem, 100 óra nyomtatás, és csak 0,2mm rétegvastagság (0,05-ig le lehet menni de 0,1-el is jó már). Száz óra. Csak az orr kamra 13 és fél óra. Ez egy hatvan centi hosszú kis modell. Egy sárvédő ettől jóval több.
    Scanneléssel próbálkoztam már, de elérhető áron nem kapsz jó minőségű scannert, ami szépen dolgozik az 1-2 millió Ft áron van (Artec EVA pl, ipari).
    Egy sárvédőre még mindig a jó öreg kasznis mesterek lesznek a megoldás: gyorsabb, olcsóbb, jobb.
    A 3D nyomtatás ott játszik, ahol nincs előkép, nincs minta, nem lehet másként megoldani. Én nem fogok bele olyan építésbe, ami megvehető készen, mert nem éri meg. A 100 óra nyomtatást nem tudom megmondani, hány óra tervezés előzte meg... Tehát nem csak a nyomtatást kell kifizetni (óránként 1000-1500 Ft általában) hanem a tervezést vagy scannelést is! Az anyag ár nevetséges, mindehhez képest, pár ezer Ft.
    Ez olyan, mint amikor a legyártott küszöbért elkérnek x ezer Ft-ot - de hisz a táblalemez a Pekriqnél töredék ára, nem?

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Akkor konkrétabban. Az 516-os Czetkának van egy nagyobb 250-es testvére, aminek a hátsó sárvédője és a két oldalpanelja üvegszálas műgyantából csinálttal lett pótolva. szépen néz ki de ha hozzáérek ropog éd pattog róla a festék. Ahhoz hogy használható motor legyen egy viszonylag rugalmas műanyagból le kellene gyártatni.
    Van-e olyan készülék amivel ez összejöhetne és mi pénz lehet.
    Az üvegszálas anyag pedig elég jó. erős és könnyen javítható. Annó 4db K1-es versenykajakot és egy gyerekkajakot újítottam fel. Volt ami majdnem ketté volt törve... De mindegyiken voltak kisebb-nagyobb lyukak.
    A lényeg: Ha minden ki van rajta javítva műgyantával akkor lecsiszolod(szárazon, nem túl finomra de azért normális felület legyen) aztán Trinát zománccal (nitró hígítóval hígítva) egy réteg ködölva, 2 réteg telibe aztán ha kicsit kezd megszáradni a festék akkor nitró higító a pisztolyba és úgy még átfújva.
    A végeredmény szerintem elég jó. Szabad ég alatt tároljuk télen-nyáron a kajakokat vagy 7-8 éve. De még mindig egész jó rajta a festék. Persze ahogy végig lett húzva a kavicsokon ott már nincs rajta, de máshol nincs vele gond. Pedig, főleg a kajak teteje, olyan vékony hogy szállításnál eléggé behorpad. De elég rugalmas a festék.


    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egyébként Heegany kollégával ezt próbáltam megtárgyalni Keszin, de tőlem független okok miatt nem emlékszem az eredményre
    Ez érdekes, mert én tavaly nem ittam sokat. De én sem emlékszek rá (valami rémlik hogy volt róla szó)

    Leave a comment:


  • emu
    replied
    Akkor konkrétabban. Az 516-os Czetkának van egy nagyobb 250-es testvére, aminek a hátsó sárvédője és a két oldalpanelja üvegszálas műgyantából csinálttal lett pótolva. szépen néz ki de ha hozzáérek ropog éd pattog róla a festék. Ahhoz hogy használható motor legyen egy viszonylag rugalmas műanyagból le kellene gyártatni.
    Van-e olyan készülék amivel ez összejöhetne és mi pénz lehet.
    Egyébként Heegany kollégával ezt próbáltam megtárgyalni Keszin, de tőlem független okok miatt nem emlékszem az eredményre.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    madorka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


    Valahol már házat is nyomtattak .

    https://lajk.startlap.hu/2018/03/17/...kohazat-video/
    jójó, de a beton nem biztos hogy a legideálisabb anyag egy motor sárvédőjéhez

    Egyébként létezik szoba méretű 3D-s nyomtatót ami műanyaggal nyomtat. Létezik olyan is ami külön rak az anyagba szénszálat. Csak ilyet nem találsz minden faluban...
    (és ha igen akkor meg nem biztos hogy egy sárvédőért ki akarod fizetni egy motor árát...)

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Emberek nekem ez űrtechnika!
    Azt láttam valahol hogy lehet valamit beszkennelni így egy mintadarabot viszonylag egyszerű klónozni.
    A kérdés hogy az a mi elkészülhet rajta az miféle anyagból készülhet és mekkora lehet kiterjedésre.
    Mondjuk sárvédőt kellene fabrikálni.
    Anyagát tekintve elég nagy a választék. ABS az egyik legolcsóbb anyag, ebből vannak a bukósisakok és az autók lökhárítói. Elég rugalmas és szívós anyag. Kopásállósága nem valami jó.
    Egy jóval drágább, de sokkal szívósabb anyag a nylon. Ebből létezik szénszállal erősített is, bár az már igencsak merev. (ára meg vagy 4x annyi mint az ABS-nek)

    A leggyakoribb nyomtatóknak kb 200x200x200-as vagy akörüli a munkaterülete. De vannak 500x500x500-asok is már.

    A gond inkább az idő és ebből következően az ár is. Mondjuk ha nem kell precízen nyomtatni akkor legyen 0,4-es rétegvastagság, azzal számolva is elég sok réteg. Aztán ugye ha a forma olyan akkor alátámasztást is kell hozzá nyomtatni, ami megint csak idő...

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X