Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Romet Kadet 780

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Romet Kadet 780

    Helló! Valaki meg tudná nekem mondani hogy a motorom miért bánik el folyamatosan a 6v-os izzókkal illetve mostmár a 2. 12V-os izzómmal is?? Köszönöm..
    Attached Files
    32
    Igen,de csakis rendszerezett pihenőkkel(1-2-ig:) )
    25.00%
    8
    Igen,de a hátizsákban nemárt ha van +1 blokk
    9.38%
    3
    Igen,Szerintem ez jó ötlet!Mikor indulsz?
    31.25%
    10
    Na,erre kiváncsi vagyok!
    9.38%
    3
    Persze,ha időd engedi és ráadásul szeretsz bütykölni!
    21.88%
    7
    Ne!
    3.13%
    1
    Ezt te sem gondoltad komolyan!
    0.00%
    0

    #2
    szia
    Nem ismerem a romet rendszerét de az izzok általában tul feszültség miatt halnak meg.
    Elöszőr is feszültséget kell mérni és ha lehet a fesz szabályozón állitani vagy cserélni

    Komment


      #3
      Hello
      Először is a Rometon nincs semmilyen feszültségszabályzó.
      A feszültség akkor áll be névleges (6V) értékre , ha a megfelelő terhelés rá van kapcsolva a világítótekercsre. A tekercs névleges teljesítmény 17W , ennek ellenére gyárilag előre 6V 15/15 W hátra pedig 6V 5W izzó kell. Ennél a terhelésnél beáll a normális feszültség és nem ég ki az izzó. Ha kisebb terhelés van rajta akkor a feszültség elszalad és kivágja az izzókat. Ez akkor szokott bekövetkezni amikor a tompítottról a fényszóróra váltasz a fényváltókapcsolóval. A gyári fényváltókapcsoló úgy van kialakitva, hogy átkapcsoláskor kb középállásban rákapcsolja feszültséget az első lámpa másik izzószálára is és csak ezután veszi le az előzőleg bekapcsolt izzószálról, ezzel biztosítva azt , hogy váltáskor nem lesz olyan pillanat hogy csak a hátsó izzó kap delejt , ami a feszültség elszaladásához , illetve a hátsó izzó kiégéséhez vezet. Sajna a gyári kapcsoló sem tökéletes ilyen tekintetben , és előfordul nála is a kiégés. Ahogy a képet nézem neked meg nem is gyári kapcsoló van fennt (tán Pannónia ?) . Szóval ha átkapcsoláskor vágja ki az izzókat akkor a fenti probléma az oka. Három dolgot tehetsz:
      - fixre kötöd a tompítottat és nem váltasz fényt
      - teszel be egy kis feszültségkorlátozót
      - vagy bekötöd a hátsó izzót úgy min a JAWA Mustangon van (ezt valahol már megmutattam itt a fórumon)

      közben megtaláltam , itt tárgyaltuk a témát:
      http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...bilizalas-566/
      Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2012 júl. 25, 13:29.
      mir-mur, soveny és Intrepid kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Üdv! Elolvastam a témát (végig). na mármost az izzóm nem átkapcsoláskor ég ki hanem egy bizonyos idő elteltével. a kapcsoló az gyári. Igaz rajta van a kürtjelző de viszont gyárilag nem látták el kürttel a romet kadettet.(az innen letöltött használati útmutatóban olvastam). Jelenleg elől 12V-os 21/5 W-os izzó van hátul pedig 12V 5W-os szofita izzó. a kérdésem a következő lenne: Nem-e lehetne beszerelni egy akkumulátort és egy fesz-szabályzót(kérdés hogy van e töltő tekercsem,bár nem hiszem hogy lenne) illetve a másik kérdésem hogy mennyire befolyásolná az egész rendszert ha bekötnék egy kürtöt a vezetékelési ábrán látottak szerint és ha úgy megoldódna a probléma akkor milyen típusú,teljesítményű kürt az ideális számomra? Előre is Köszönöm

        Komment


          #5
          Szia , továbbra is azt javaslom hogy tedd be a gyári izzókat, azokkal mennie kell Ha netána gyáriakati kivágná - amit még nem tapasztaltam - akkor az 5W-os izzó helyett tégy be hátra 10W-ost .
          - Lehet beszerelni akksit meg fesszab-ot persze, de szerintem tök felesleges pénzkidobás. Töltőtekercs nincs benne max a világítótekercset lehetne erre a célra használni. Kürtre két lehetőség kínálkozik : vagy teszel bele egy Komar 1 -es kürtöt meg két rúdelemet, vagy tölthető elemet - gyárilag arról ment - (esetleg egy Simson Star/Schwalbe kürtöt de ahhoz 6 V kell - 4 elem) . Dudálni úgyse dudálsz annyit hogy nap mint nap cserélni kelljen az elemeket. A másik megoldás Riga duda az váltakozóáramról megy és közvetlen táplálhatod a világítótekercsről , ennek jó repedtfazék hangja van egyébként
          A kürt nem oldja meg az izzókivágási problémát (gondolom nem akarsz folyamatosan dudálva közlkedni )
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszönöm Szépen a segítséget!

            Komment


              #7
              hellósztok! megtudnátok nekem mondani hogy a romet kadettem ha berugom még pörög de 1 percmúlva már fuzllad meg csattog mitöl lehet az segítsetek légyszi

              Komment


                #8
                Szerintem a kipufogód tele van korommal. Próbáld meg levenni, és ha úgy nem produkálja a hibát, akkor az lesz.
                sepy kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  vagy szerintem a karburátor helytelen beállítása miatt.(levegő,benzin keverék aránya)

                  Komment


                    #10
                    Sziasztok én még új vagyok ezen a Fórumon 2 kérdésem lenne ha tudtok segítsetek.

                    1.Van egy Romet kadet-em és jó erőben van de! az emelkedőn szépen felmegy de a sebesség bajai vannak nem akar 30-nél többet menni subert hiába állítgatom erre kérek tanácsot.

                    2 Menet közben csörgő hangot ad ki és fura zajok jönnek elő .
                    Csapágyak jók nem mozognak egyedül a Kuplung oldali nagy fogaskerék csapágya mozog.
                    Lehet ez a probléma?

                    Komment


                      #11
                      patyex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      egyedül a Kuplung oldali nagy fogaskerék csapágya mozog.
                      Lehet ez a probléma?
                      Simán lehet!

                      patyex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      sebesség bajai vannak
                      Gyertya hogy néz ki, milyen a színe? Előgyújtás rendben?
                      Benzinszint baja nem lehet, mert az fix (úszóra forrasztott tű).
                      Légszűrő rendben? Kipufogó rendben, nem túl kokszos?

                      Ülés csöve tiszta (ülés alól szívja a levegőt)?

                      Erről jutott eszembe, anno tönkre is tettünk egy egyébként nagyon patent, erős Rometet a hülyeségünkkel! Az ülést leszereltük, leszúrtuk a földbe, azon ülve szereltük a gépet. Majd az ülés vissza, próbakör.... Gyönyörűen ment 1-2 km-t (2 személlyel ), majd egyre gyengébb lett. Gyakorlatilag 5 perc alatt kopott rommá a henger az üléscsőből motorba jutó homok miatt...

                      Komment


                        #12
                        Figyeljetek, van nekem egy Kadetem, ma kaptam, de már kitanultam netről a dolgokat, de valaki nem tudná honnan lehet ilyen lábtartó gumit szerezni?

                        Komment


                          #13
                          Dupla-K eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Figyeljetek, van nekem egy Kadetem, ma kaptam, de már kitanultam netről a dolgokat, de valaki nem tudná honnan lehet ilyen lábtartó gumit szerezni?
                          Szívből örülök annak, hogy a netről kitanultál dolgokat, de ezért kár volt regisztrálnod. Motor alkatrészt a motoralkatrészboltban kapsz. Esetleg bontóban, ha van ilyen a közeledben. Első hozzászólásnak igen karcsú és semmitmondó.

                          Komment


                            #14
                            Azért regisztráltam, mert itt sok kérdésre választ kaphatok, és nagy örömmel tölt el, hogy ilyen régi gépel szolgálhatok, és jó a régebbi tulajoktól hasznos új információkat kapni a típushoz.

                            Komment


                              #15
                              Sziasztok!
                              Tegnap kaptam egy Romet kadettet
                              Haza kellett tolnom. Ma vettem hozzá tömítőkészletet, gyűrűket.
                              Ki lett takarítva az üzemanyag csap, karbulátor.
                              Új gyertya! Kis unszolásra beindult Kicsit füstölt elsőre, de megy.
                              Levegő szűrőhöz hiányzik az összekötő gumiharang (vagy hogy hívják) de kis állítgatással jár a motor.
                              A kipufogó dobja valami tákolmány, ha azt ráteszem ingadozva jár, és megszünik az alapjárat.
                              Ma még szánok rá kis időt, járatom mert erő nincs benne.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X