Helló! Valaki meg tudná nekem mondani hogy a motorom miért bánik el folyamatosan a 6v-os izzókkal illetve mostmár a 2. 12V-os izzómmal is?? Köszönöm..
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Romet Kadet 780
Collapse
X
-
Romet Kadet 780
32Igen,de csakis rendszerezett pihenőkkel(1-2-ig:) )25.00%8Igen,de a hátizsákban nemárt ha van +1 blokk9.38%3Igen,Szerintem ez jó ötlet!Mikor indulsz?31.25%10Na,erre kiváncsi vagyok!9.38%3Persze,ha időd engedi és ráadásul szeretsz bütykölni!21.88%7Ne!3.13%1Ezt te sem gondoltad komolyan!0.00%0Címkék: Egyik sem
-
Hello
Először is a Rometon nincs semmilyen feszültségszabályzó.
A feszültség akkor áll be névleges (6V) értékre , ha a megfelelő terhelés rá van kapcsolva a világítótekercsre. A tekercs névleges teljesítmény 17W , ennek ellenére gyárilag előre 6V 15/15 W hátra pedig 6V 5W izzó kell. Ennél a terhelésnél beáll a normális feszültség és nem ég ki az izzó. Ha kisebb terhelés van rajta akkor a feszültség elszalad és kivágja az izzókat. Ez akkor szokott bekövetkezni amikor a tompítottról a fényszóróra váltasz a fényváltókapcsolóval. A gyári fényváltókapcsoló úgy van kialakitva, hogy átkapcsoláskor kb középállásban rákapcsolja feszültséget az első lámpa másik izzószálára is és csak ezután veszi le az előzőleg bekapcsolt izzószálról, ezzel biztosítva azt , hogy váltáskor nem lesz olyan pillanat hogy csak a hátsó izzó kap delejt , ami a feszültség elszaladásához , illetve a hátsó izzó kiégéséhez vezet. Sajna a gyári kapcsoló sem tökéletes ilyen tekintetben , és előfordul nála is a kiégés. Ahogy a képet nézem neked meg nem is gyári kapcsoló van fennt (tán Pannónia ?) . Szóval ha átkapcsoláskor vágja ki az izzókat akkor a fenti probléma az oka. Három dolgot tehetsz:
- fixre kötöd a tompítottat és nem váltasz fényt
- teszel be egy kis feszültségkorlátozót
- vagy bekötöd a hátsó izzót úgy min a JAWA Mustangon van (ezt valahol már megmutattam itt a fórumon)
közben megtaláltam , itt tárgyaltuk a témát:
http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...bilizalas-566/Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2012 júl. 25, 13:29.
- 3 likes
Komment
-
Üdv! Elolvastam a témát (végig). na mármost az izzóm nem átkapcsoláskor ég ki hanem egy bizonyos idő elteltével. a kapcsoló az gyári. Igaz rajta van a kürtjelző de viszont gyárilag nem látták el kürttel a romet kadettet.(az innen letöltött használati útmutatóban olvastam). Jelenleg elől 12V-os 21/5 W-os izzó van hátul pedig 12V 5W-os szofita izzó. a kérdésem a következő lenne: Nem-e lehetne beszerelni egy akkumulátort és egy fesz-szabályzót(kérdés hogy van e töltő tekercsem,bár nem hiszem hogy lenne) illetve a másik kérdésem hogy mennyire befolyásolná az egész rendszert ha bekötnék egy kürtöt a vezetékelési ábrán látottak szerint és ha úgy megoldódna a probléma akkor milyen típusú,teljesítményű kürt az ideális számomra? Előre is Köszönöm
Komment
-
Szia , továbbra is azt javaslom hogy tedd be a gyári izzókat, azokkal mennie kell Ha netána gyáriakati kivágná - amit még nem tapasztaltam - akkor az 5W-os izzó helyett tégy be hátra 10W-ost .
- Lehet beszerelni akksit meg fesszab-ot persze, de szerintem tök felesleges pénzkidobás. Töltőtekercs nincs benne max a világítótekercset lehetne erre a célra használni. Kürtre két lehetőség kínálkozik : vagy teszel bele egy Komar 1 -es kürtöt meg két rúdelemet, vagy tölthető elemet - gyárilag arról ment - (esetleg egy Simson Star/Schwalbe kürtöt de ahhoz 6 V kell - 4 elem) . Dudálni úgyse dudálsz annyit hogy nap mint nap cserélni kelljen az elemeket. A másik megoldás Riga duda az váltakozóáramról megy és közvetlen táplálhatod a világítótekercsről , ennek jó repedtfazék hangja van egyébként
A kürt nem oldja meg az izzókivágási problémát (gondolom nem akarsz folyamatosan dudálva közlkedni )soveny kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Sziasztok én még új vagyok ezen a Fórumon 2 kérdésem lenne ha tudtok segítsetek.
1.Van egy Romet kadet-em és jó erőben van de! az emelkedőn szépen felmegy de a sebesség bajai vannak nem akar 30-nél többet menni subert hiába állítgatom erre kérek tanácsot.
2 Menet közben csörgő hangot ad ki és fura zajok jönnek elő .
Csapágyak jók nem mozognak egyedül a Kuplung oldali nagy fogaskerék csapágya mozog.
Lehet ez a probléma?
Komment
-
patyex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegyedül a Kuplung oldali nagy fogaskerék csapágya mozog.
Lehet ez a probléma?
patyex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésesebesség bajai vannak
Benzinszint baja nem lehet, mert az fix (úszóra forrasztott tű).
Légszűrő rendben? Kipufogó rendben, nem túl kokszos?
Ülés csöve tiszta (ülés alól szívja a levegőt)?
Erről jutott eszembe, anno tönkre is tettünk egy egyébként nagyon patent, erős Rometet a hülyeségünkkel! Az ülést leszereltük, leszúrtuk a földbe, azon ülve szereltük a gépet. Majd az ülés vissza, próbakör.... Gyönyörűen ment 1-2 km-t (2 személlyel ), majd egyre gyengébb lett. Gyakorlatilag 5 perc alatt kopott rommá a henger az üléscsőből motorba jutó homok miatt...
Komment
-
Dupla-K eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFigyeljetek, van nekem egy Kadetem, ma kaptam, de már kitanultam netről a dolgokat, de valaki nem tudná honnan lehet ilyen lábtartó gumit szerezni?
Komment
-
Sziasztok!
Tegnap kaptam egy Romet kadettet
Haza kellett tolnom. Ma vettem hozzá tömítőkészletet, gyűrűket.
Ki lett takarítva az üzemanyag csap, karbulátor.
Új gyertya! Kis unszolásra beindult Kicsit füstölt elsőre, de megy.
Levegő szűrőhöz hiányzik az összekötő gumiharang (vagy hogy hívják) de kis állítgatással jár a motor.
A kipufogó dobja valami tákolmány, ha azt ráteszem ingadozva jár, és megszünik az alapjárat.
Ma még szánok rá kis időt, járatom mert erő nincs benne.
- 1 like
Komment
Komment