Közlemény

Collapse
No announcement yet.

B125: a Totalcar első népi kezdeményezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    A mai napon vagy 40 aláírást így sebtiben összeszedtünk haverommal, betelt jópár ív. Az aláírók kb mindegyikének van autósjogsija, de a zömük nem szeretne motorozni... egyszerűen segítenek. Nem az a cél, h az eddig nem motorozók motorra ülhessenek és balhét csináljanak. Ezután se fognak motorra ülni. Egyik haver inkább biciklizik. Akinek van motoros jogsija az meg csak úgy mondta, h nem érv nélkül, ennyi. Persze van sok érv, hogy miért ne, de ha adott a lehetőség, akkor természetesen én mindent meg fogok tenni, amit személyesen megtehetek azért, hogy sikeres legyen a kezdeményezés... ha élősködés meg nemtommi akkor is és igen jogsira nincs felesleges 100 ropim és sztem nincs probléma a motoros gyakorlatommal sem, habár még nem vezettem százezer kilométert (de ezt semmilyen jogsi nem adja meg, csak a gyakorlás). Kétlem, h egy sztenderd motoros tanfolyam komoly mértékben javítana az eddigi tudásomon... ahhoz még többezer üzemóra kéne belém, azt meg nem fogom ötvenessel összeszedni, mert hosszú életet szeretnék. Aki csak nagymotoron furikázik, piroslámpánál pole-pozícióból indítván(ami most már legális) az nem érezheti teljesen át az ötvenes-életérzést, ami elég gyatra, igazándiból szemkiszúrás. Az is tény h azért ötvenessel furikáztam elég sokat és hiába álgyorsasági így meg úgy(azért ment rendesen relatíve) csak heccből is leelőztek az autósok, nemegyszer veszélyes szituba kényszerítve engem. Én mindig betartottam a szabályokat, nagyjából legalábbis...

    Persze akadt néhány motoros ellenes aki a világ minden kincséért nem segített volna a mai szent napon, de az más tészta, őket abszolút meg lehet érteni... ssem ültek motoron, nem is fognak ráülni soha gyűlöletük tárgyára, amitől óva intették gyerkőceiket, egészen addig, amíg a szülői elnyomásból kiszabadulva, harmincéves korukra kapásból nagymotorra ültek és nagyobb parába kerültek, mintha kiskoruktól kezdték volna.

    Ez a hsz kicsit összefüggéstelen lett, de ezt dobta a gép. A lényeg h itt az alkalom, majd meglátjuk mi lesz... sztem az ötvenezer aláírás lazán összejön feb 25ig

    Mellesleg bármi is lesz évekig nem lesz még bolygatva az állóvíz. Csak egy példa a digitális földi műsorszórás, amit idéntől már teljes gőzzel nyomtani kéne, az analógot kikapcsolva. Nem ez történt, hazánk ebben is csúszik... nem lesz itt nagy földindulás még öt évig az tuti...

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2011 jan. 24, 16:56.
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    Komment


      #32
      TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Teljesen jogos dolgokat írtatok. Én is elsőre így okoskodtam, de egy barátom megvilágította számomra a kérdést a másik oldalról is:

      [ATTACH=CONFIG]523[/ATTACH]Az 50-es határt akkor találták ki, amikor még Ladák és Skodák között kellett „motorozni” és az akkori 50-esek kétüteműek voltak. Gyakorlatilag azóta megváltozott minden. Az autók lényegesen gyorsabbak lettek és a városi közlekedés valóban fel is gyorsult, sok helyen 60-es, 70-es táblák vannak. Közben ma már az 50-es robogók négyüteműek lettek (nem is lehetnek az újak kétüteműek), gyengébbek mint a régiek. Sokkal veszélyesebb helyzetek adódnak így, hogy a robogó nem tudja tartani a sebességet az autókkal, így folyamatos akadályt képez, amit folyamatosan kerülgetnek az autók. Gyakorlatilag folyamatos veszélyben vannak.

      Sosem láttam 70-es táblánál elhúzó robogót, hiszen 50-el is alig mennek szegények!

      Természetesen tanfolyamhoz kötnék a „B125”-öt is, gyakorolni kellene a kétkerekű vezetését. De egy gyakorlott (!) autóvezetőnek valószínű nem olyan nagy feladat egy kismotoron, tanfolyam segítségével rutint szereznie. Ismét csatolok egy ábrát arról, hogy máshol milyen feltételekhez kötik mindezt.

      A kezdeményezés szerintem csupán azt a célt szolgálja, hogy megkönnyítsék az autóról robogóra való váltást az autóvezetőknek, így népszerűsítve ezt a „praktikusabb” városi közlekedési eszközt. Nem véletlen csatoltam be a fenti diagrammot, tanulságos, hogy mennyivel nagyobb motorokat használunk mi, mint az átlag európaiak. Motorversenyzők vagyunk, vagy mi a szösz? A fenti ötletben nekem ez tetszett meg, hogy a kisebb, de már használható méretű motorokat népszerűsítené.
      Zoli!
      Mikor Ladák, meg Skodák voltak akkor Babetták, Rigák, Rometek stb. voltak az 50-es kategóriában.Most a helyzet az, hogy a pici fiamnak van egy gyári (semmi tuning) Benelli 491 Sport típusú 50 ccm-es kis járgánya, amely megerőltetés nélkül az én 110 kilómmal 90-nel teker! Miért kell a sorsot még jobban kísérteni? Miért kell engedély nélkül fegyvert adni a nép kezébe?
      A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

      Komment


        #33
        -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Mikor Ladák, meg Skodák voltak akkor Babetták, Rigák, Rometek stb. voltak az 50-es kategóriában.Most a helyzet az, hogy a pici fiamnak van egy gyári (semmi tuning) Benelli 491 Sport típusú 50 ccm-es kis járgánya, amely megerőltetés nélkül az én 110 kilómmal 90-nel teker! Miért kell a sorsot még jobban kísérteni? Miért kell engedély nélkül fegyvert adni a nép kezébe?
        Én már meggondoltam magam UK írásait olvasva. Két nagyon fontos dolgot szűrtem le:
        • egyrészt a kívánt lazítás, sok számunkra bosszantóbb szigorítást vonna maga után, nem nyernénk vele. Vagyis inkább csalódnánk.
        • másrészt nem véletlen „tudomány” a közlekedéstudomány, jól van ez így, hogy ilyen súlyú döntéseket nem népszavazással döntünk el. De ettől függetlenül az is jó, hogy lehet aláírást gyűjteni, és megvitatni különböző szinteken ezeket a kérdéseket.


        De ha már így szóbahoztad, csak nem nyugszom...

        Csodálkozom rajta, hogy gyakorlatilag mind azt hangsúlyozzátok micsoda teljesítményre képesek a mai 50-es robogók. Kicsit marslakónak is érzem magam, mert közlekedés közben ennek az ellenkezőjét tapasztalom. Alig döcögnek szegények, egyáltalán nem tudják tartani a városi közlekedés tempóját, országútón pedig ...

        Amit én látok és tapasztalok aszerint sokkal nagyobb a teljesítmény (vagy inkább sebesség) különbség az autók által ma diktált közlekedés tempója és a mai robogók képessége között, mint amekkora régebben lehetett. Ez folyamatos veszélyhelyzet. Mármint nem lehetőség a veszélyre, ami akkor következik be, ha esztelenséggel, vagy váratlan eseménnyel párosul, hanem maga a veszély. Állandó veszély!

        Természetesen Te jobban tudod, hogy a fiad 50-ese „megerőltetés nélkül a 110 kilódal 90-nel teker”. De biztos nem túlzás ez? A 110, vagy a 90, vagy a megerőltetés?

        Ha csak 70-el megy, akkor ez bizony „fegyver” az országúton. Halálos, pedig ma ez lenne az elővárosi alternatíva. (De tényleg nem korteskedek a kezdeményezés mellett, mert meggondoltam magam.)

        És a fiad 50-ese reprezentálja a forgalomba lévő robogók átlagos teljesítményét? Szerintem nem, vagy tényleg én vagyok helikopter?

        Nem akarok lazítani, ne értsetek félre!
        Csak nem látom azokat a nagy teljesítményeket.
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #34
          Akiket Te látsz botorkálni a rendszám nélküli robogókon, na Ők ezen is félnek, félve vezetik ezeket a kis kerekű, "kormányozhatatlan"
          gépeket.Aki már "motorozott" ilyenen Ő egyetért velem abban is, hogy kanyarban dönteni nem lehet, a kis méretű/széles/ kerék és az alacsony burkolatok miatt! Ha van 5 perced, figyeld meg egy körforgalomban, hogyan haladnak át a robogósok!90 %-nak remeg keze- lába, az elcsúszástól félve. Képzeld el ugyan ezt a felépítményt 125 ccm- es erőforrással, vizsga nélküli pilótával, de irtózatos méretű egóval!
          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

          Komment


            #35
            Jó apám jó ismerőse mondta még az MZ-s időszakban miután akkorát zakózott egy ilyen robogó szerű motorral hogy csak na.
            "Öcsém ezekkel a kis kerekű szarokkal nagyobbat lehet esni mint rendes motorral!"
            Nem szeretem a robogókat, én személy szerint kényelmetlennek tartom őket kormányozhatatlanságban egyetértek, valamint az egyensúly érzetem is teljesen más egy ilyen gépen mint amikor a tank a lábaim közt van. Magát az ötletet hogy engedélyezzék a B125-öt nem tartom rossznak de ne csak robogóra, mert akkor mi van pl a 125-ös endurokkal vagy Csepelekkel stb. És igenis legyen előtte valami kötelező rutin legalább.

            Komment


              #36
              -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Képzeld el ugyan ezt a felépítményt 125 ccm- es erőforrással, vizsga nélküli pilótával, de irtózatos méretű egóval!
              Még jó, hogy a 125 cm3-s robogók "felépítménye" nem ugyanaz, mint az ötveneseké. Kiskerekű robogóval nem azért megy bénán az ember mert fél (egyébként tényleg fél, pláne mikor a BKV busz húsz centire mögötte "tolja" át a Margit hídon), hanem mert olyan borzasztóak a menettulajdonságai. Egy nagy robogó teljesen más műszaki tulajdonságokkal rendelkezik. Vagy nem?

              --- Ez még eszembe jutott: ---

              OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Magát az ötletet hogy engedélyezzék a B125-öt nem tartom rossznak de ne csak robogóra, mert akkor mi van pl a 125-ös endurokkal vagy Csepelekkel stb. És igenis legyen előtte valami kötelező rutin legalább.
              És pont erről szólt a kezdeményezés. Külön robogó kategória nincsen. A kötelező rutin vizsgát (gyakorlással) is előírták volna. Egyébként szerintem ez pont az A1. Ezért nem értem az egészet. Ilyen már létezik. Aki leginkább csak munkába járásra akar használni egy max. 125 ccm-es motort annak nem kell "nagy"motorral végigcsinálni a feladatokat. Az, hogy az emberek többsége méltóságon alulinak tartja, hogy tanuljon és végigcsinálja az A1 jogosítvány megszerzésével járó procedúrát mert sokallja az árát és a ráfordított időt, ráadásul úgy, hogy tudatában van annak, hogy a tanfolyam árának sokszorosát tudja adott esetben megspórolni az üzemanyag fogyasztáson, nos szerintem ez alapvetően hibás mentalitás. Mint ahogy az is, hogy az 50 ccm-es robogókat a négy vagy többkerekű járművek kutyába sem veszik és őket veszélyeztető módon közlekednek pusztán azért, mert vélt 8 másodperces előnyüket féltik, ami természetesen csak a következő piros lámpáig tart. Azt hiszem azt is leírtam már, hogy a közlekedés ritmusát nem lehet tartani a robogóval érv is hibás, mert ha előttem 40km/h-val megy egy, a vezetőt páncélként nem körbevevő kétkerekű jármű, akkor a forgalom ritmusa abban az adott pillanatban 40km/h. A tolerancia hiányát nem a szabályok lazításával kell orvosolni.
              motorkami, és soveny kedvelte ezt.
              Everything is better when you decide you don't care.

              Komment


                #37
                UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Még jó, hogy a 125 cm3-s robogók "felépítménye" nem ugyanaz, mint az ötveneseké. Kiskerekű robogóval nem azért megy bénán az ember mert fél (egyébként tényleg fél, pláne mikor a BKV busz húsz centire mögötte "tolja" át a Margit hídon), hanem mert olyan borzasztóak a menettulajdonságai. Egy nagy robogó teljesen más műszaki tulajdonságokkal rendelkezik. Vagy nem?
                Ugyan én is a rossz menettulajdonságait próbáltam ecsetelni, de itt vidéken akkor is bénán megy az ember vele, pedig se egy deka BKV busz, se egy Margit híd!
                A felépítmény azonosságot én képletesen szőttem bele a mondanivalómba, de nem merném kijelenteni
                , hogy némelyik "nagy múltú" motor/másoló/gyártó olyan sok költséggel fejlesztené a 50 és a 125 ccm közötti különbséget.
                Azt hiszem, a lényeg az ebben a témában, hogy itt először is a fejekben kell rendnek lenni, azután jöhetnek a kedvezmények, mert amíg a bringások nem tudják elviselni az autósokat, a kamionosok a bringásokat és általában a közlekedők egymást, addig ne akarjunk majmolni más országokat!
                Utoljára szerkesztve a következő által: -t5-; 2011 ápr. 14, 15:59.
                UK kedvelte ezt.
                A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                Komment


                  #38
                  Mi itt a nagy gond????Szerintem akinek mar az A kategoriaja megvan ismeri a forgalmi szabalyokat,nemde? tehat csak egy vezetesi vizsgat kellene tennie,es kesz,a forgalmiba pedig ezt bejegyeznek,es problema meg van oldva.

                  Komment


                    #39
                    kicsipiedone eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Mi itt a nagy gond????Szerintem akinek mar az A kategoriaja megvan ismeri a forgalmi szabalyokat,nemde? tehat csak egy vezetesi vizsgat kellene tennie,es kesz,a forgalmiba pedig ezt bejegyeznek,es problema meg van oldva.
                    Kicsipiedone!
                    Csak vélelmezem, hogy "B" kategóriát akartál írni mert akinek az "A" meg van annak nincs gondja se a szavazással, se a ccm-kel!
                    A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                    Komment


                      #40
                      50es gépeket sokkal gazdaságosabb fenntartani, hasítanak ezerrel azok is, habár persze személyesen nekem nem ártana a 125ös se...

                      50es is megy százzal ha arról van szó, rendőrök balesetnél meg alváz-motorzámot néznek, tehát "tessék" 70es hengerszettet használni és évi 3500as biztosítással megúszni a játékot. müszaki nuku, csak öröm van vele, forgalommal lehet tartani a tempót "csak" 10k-s fordulatnál kell váltani, a hangja nem szép, de megy azért, egykeréken is csak lavírozni kell;-)

                      Üdv
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                        #41
                        Elvileg a B kategóriám jó traktorra meg lovaskocsira is, még sem jutna eszembe ilyeneket vezetni. Azt is mindenki el tudja maga dönteni, akar-é 125-ös robogóval, motorral közlekedni.

                        Komment


                          #42
                          Szerintem a szemléletmódot, közlekedési morált kéne sokkal előbb/inkább változtatni, mint a jogi szabályozást. Nem olyan sok meló/pénz az a motorjogsi. Én speciel nem bánnám, ha B-vel vezethetnék 125-ös motort, de elmennék motorvezetés technikai tanfolyamra is, az is tuti. (Így az A jogsi után fogok, Vespa robogóval csak kiröhögnének ott...) De nem kardoskodok mellette, mert így is mindenki "trükközik".

                          Az lenne a jó, ha türelmesebbek lennének az emberek és jobban figyelnének. De amióta lehet "csorogni" motorral hivatalosan is, meg amióta így kinőtte magát a Critical Mass és a belvárosi biciklizés, érzésem szerint jobban is figyelnek már az autósok is.

                          Komment


                            #43
                            Győzött a Totalcar népi kezdeményezése

                            December 1-től félnapos továbbképzéssel szerezhet jogosítványt 125 köbcentis motorra, akinek már van B kategóriás vezetői engedélye.
                            Itt az olcsó közlekedés.

                            "A szaktárca módosította a közúti járművezetők képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól szóló miniszteri rendeletet, az új előírások 2011. december 1-jével hatályba léptek. Ezek egyikeként a minisztérium az érvényes B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező járművezetők számára egyszerűsített képzési és vizsgáztatási eljárást vezet be az A1 kategóriájú (legfeljebb 125 cm3 hengerűrtartalmú és 11 KW motorteljesítményt meg nem haladó), kétkerekű motorkerékpár vezetéséhez szükséges A1 jogosítvány megszerzéséhez. Az elméleti oktatás kötelező óraszáma ebben az esetben három, a járművezetési gyakorlaté két óra, a képzés tehát akár egyetlen délután alatt is elvégezhető. Ezt követően az elméleti vizsga mellett egy összességében 50 perces járműkezelési és forgalmi vizsgán kell a kismotorral való biztonságos közlekedésre alkalmasságot bizonyítani. Ezzel a megoldással a vizsgázó felfrissítheti ismereteit és igazolhatja vezetéstechnikai jártasságát. Így B kategóriás vezetői engedély birtokában a közlekedésbiztonsági szempontok figyelembe vétele mellett, a korábbinál jelentősen kisebb időigénnyel és költséggel szerezhető meg a kérdéses járműkategóriára szóló jogosítvány."
                            forrás: Totalcar - Magazin - Győzött a Totalcar népi kezdeményezése

                            Hurrá!

                            Komment


                              #44
                              Hát ez érdekes!

                              Nem gondoltam volna.
                              Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

                              Komment


                                #45
                                TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Hát ez érdekes!

                                Nem gondoltam volna.
                                Én sem, és még ha esetleg nem is fogom kihasználni a lehetőséget, minden esetre nagyon örülök ennek az - eddigiek ismeretében - ésszerűen meghozott döntésnek!

                                Azon persze csak kínosan mosolyoghatok, hogy saját, 9 kW teljesítményű motoromhoz továbbra is legalább A korlátozott jogsit kell megszerezem, hiszen a 30-as években ekkora teljesítményhez 350 cm3-re volt szükség, nem 125-re. De végre legalább a Danuviások igazán jól jártak!

                                Azt minden esetre elgondolkodtatónak tartom, mi lehet a valódi indíték a hirtelen ölünkbe hullott ennyi kedvezmény hátterében (várható regisztrációs adó csökkentés, átírási illetékek - legtöbb esetben - csökkenése, B125), illetve jó szokás szerint, hogy mi lesz ennek a böjtje.



                                Következő fontos lépésnek a már évek óta húzódó segédmotoros kerékpár-rendszám bevezetését tartanám. Sajnos az először 2009-re, majd 2011-re beharangozott szigorítás a mai napig nem lépett életbe. Ez a cikk véleményem szerint jól összefoglalja a rendszám-kötelezettség előnyeit és hátrányait: Rendszámot a robogókra! - Miért nincsenek nyilvántartva a kismotorok? - Magazin

                                Veterános szempontból külön felhívnám a figyelmet arra is, hogy a segédmotor-rendszám bevezetése esetére emlékeim szerint kilátásba helyezték egy türelmi időszak kijelölését is, amely alatt lehetőség nyílna a 125ccm-nél kisebb motorral szerelt, iratokkal nem rendelkező motorkerékpárok legalizálására. Ez, a sok olaszországból ellopott robogó itthoni forgalomba helyezése mellett talán megoldást jelentene az olyan 100 cm3-nél kisebb lökettérfogatú motorok regisztrálására, amelyek azért nem rendelkeznek forgalmi engedéllyel, mivel egykor a törvényi szabályzásnak megfelelően jogosítvány, rendszám és forgalmi engedély nélkül üzemeltethetők voltak.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X