Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hogyan kezdjek neki? - Yamaha SRX-4, 1988 kozmetikázása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hogyan kezdjek neki? - Yamaha SRX-4, 1988 kozmetikázása

    Megvan életem első motorja Yamaha SRX-4, 1988. A szezon után szeretném felújítani, de előtte ebben a topicban szeretném összegyűjteni azokat az információkat, amelyekre szükségem lehet ahhoz, hogy jövő tavasszal ne csak egy nagy kupac csavar és alkatrész, hanem egy csilli-villi vagány naked motorkerékpár gazdája legyek
    Click image for larger version

Name:	IMG_3325.jpg
Views:	1
Size:	198.0 KB
ID:	155924
    Minden hozzászólást szívesen fogadok, kezdve a legalapvetőbb módszerektől egészen az apró kis trükkökig, amik segítik, könnyítik a vas szétszedését, felújítását és összeszerelését.
    Service manual-om van a típushoz, gyakorlatilag az utolsó csavarig szét lehet szedni az alapján és kis szerencsével össze is lehet rakni.

    Szóval... hogyan kezdjek neki???

    #2
    Miért mi baja neki? Így kép alapján én nem látok rajta olyan ordas hibát amiért atomjaira kellene bombázni. Tankold meg és motorozz vele, de ha mindenképp legózni akarsz akkor halaszd el télre és akkor nem marad ki a szezon.

    üdv, Odin
    Tequila, UK és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Odin:

      Mindenképpen télre akarom halasztani. Műszakilag tökéletes, gurultam is vele már vagy 600 km-t. Esztétikai hibái vannak mint pl. repedt sárvédő, tankot kéne fényeztetni, de ami a legjobban zavar az a sok pici rozsdás csavar illetve a blokkon lévő aluminiumoxid, kopott gumi darabok (lábtartó)... Nem feltétlenül szeretném teljesen szétszedni, csak annyira amennyire muszáj.

      Üdv, B
      OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia! Ha életed első motorja, és feltehetően nem az utolsó, akkor nem érdemes szétszedni. Csak azokat javitsd amiket kell, ez a motor nem öreg annyira, hogy darabokra boritsd.
        DE, csak hozzávetőlegesen, hogy idővel tudj kalkulálni, egy motor felujitasa nekem munka mellett napi 2 óra foglalkozással (hétvégén is) 1 évbe telt. A 2 órában az internet előtt töltött idő is benne van, amikor alkatrészt kell rendelni stb. Mindent probáltam lefenyképezni szétszedéskor és dokumentálni, csavarok hosszát nézni stb. Mikor egy dobozba össze van öntve az egész nem mindegy mennyi időt töltesz a végén a válogatással, hogy ki kihez tartozik. Főbb nagyobb egységeket egyben kezeld stb.
        Pl a csikozast a Jawamon is körbe mértem, mert homokszoras és kromozas utan mar nem lehetett tudni mi hol volt pontosan.
        Légy nagyon alapos, a tobb informácio mindig segitseg a vegen és nem hátrány. Mindig a lényegtelennek tűnő részletekben van az egész esszenciája.
        OdinHEM és Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          BBenyo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          ami a legjobban zavar az a sok pici rozsdás csavar illetve a blokkon lévő aluminiumoxid,
          Ezekre lehet hogy egy alaposabb mosás is megoldás lehet megfelelően erős tisztítószerrel,nem feltétlenül kell mindent egyből szétrobbantani sztem sem.
          OdinHEM és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            BBenyo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            amik segítik, könnyítik a vas szétszedését,
            Véső, kalapács , néhány villáskulcs.
            BBenyo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            összeszerelés
            Szakszerviz.
            sepy, OdinHEM és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Az az igazság, hogy én is a fiatalabb motorjaimat mindig piszkáltam volna. De rájöttem idővel hogy felesleges, ami nagyon szembetűnő és sokat dob az összképen azt nem nagy dolog cserélni, pl lábtartó gumi, csavarok. (megnézed a csavart kiveszed, megszámolod mennyi kell, utána egyesével kicserélgeted, esetleg egy jó csavarlazító spray ami nem árt, nekem is sokat segített az 50 éves reteknél). Nagyobb beruházás nem éri meg. Úgy is eladod előbb utóbb, mert kicsi lesz, kevés lesz. Inkább a kopó dolgokat cseréld ki hogy biztonságosan tudj motorozni vele: fékpofák, gumik, az összes olaj (váltó, fék, teleszkóp) bowdeneket olajozd be, láncot és fogaskereket is ha nem cserés. Elviszed egy szerelőhöz beállítani pl szelepet, karburátorokat és annyi.
              Ami kell, és hasznos ilyenkor egy motor emelő. Nem a padra gondolok hanem arra a hajlított csőre, pár ezer ft.
              A festéshez a fém dolgokat homokszóratod és egy jó festő megcsinálja, a műanyagokat is lefestetheted ha nagyon nem bírsz magaddal de ha az előzőeket kicseréled amiket írtam, rájössz hogy elég az a pénz rá, még sok is lesz
              sepy, mátéapu és kedvelte ezt.
              You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

              Komment


                #8
                BBenyo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szóval... hogyan kezdjek neki???
                Motorozzál vele. Minden más felesleges. Ez már nem az a kategória, amit otthon szerelgetünk. Ha baja van vidd szervízbe. Javítani ezeket lehetetlen, csak alkatrészeket lehet benne cserélni...
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  BBenyo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  hogyan kezdjek neki???
                  Told át hozzám ,majd én motorozok vele . Neked meg adok helyette olyan motort, amit szerelgethetsz .


                  Szerintem szép motor ,kár belenyúlni !

                  Komment


                    #10
                    BBenyo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szóval... hogyan kezdjek neki???
                    Hát betü szerint--ahogy irgya aza servicemaniál . Aztán vidd el a homokolóba ......ahogy szokták ... ..innen aztán nincs megállás --------a lejtőn .

                    Komment


                      #11
                      Köszi Mindenkinek a hozzászólásokat!

                      @Tamás78: Nem adom...én motorozok vele!!

                      A fényezésén van mit javítani és az első sárvédő is meg van repedve picit, szóval télen lesz fényezés mindenképpen. Alapvetően egy-két műanyagot kéne cserélni rajta, pár rozsdás csavart cserélni. Amit a fényezés mellett mindenképpen meg akarok oldani, az az aluminiumoxid eltávolítása a blokkról, de erről olvastam más témákban. Mondjuk ott nem derült ki, hogy melyik megoldás a tuti...

                      Komment


                        #12
                        BBenyo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mondjuk ott nem derült ki, hogy melyik megoldás a tuti...


                        BBenyo, ...ha visszaolvasod a hsz. okat , szerintem belátod senki nem szólt bántó vagy egyéb negatív hangon . Inkább , csak jóindulattal , viccesen próbáltunk a jó irányba terelgetn.

                        Talán mert a hosszúnak tűnő de alapvetően semmit el nem áruló bemutatkozásodból (már ne haragudj ) -nem derült mit dolgozol , mik a lehetőségeid ,--tudsz-e szerelni, ki tudsz-egyenesíteni egyszöget egyáltalán ??


                        BBenyo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        mindenképpen meg akarok oldani, az az aluminiumoxid eltávolítása
                        Csak önmagában ennek az elvégzése, elég nagy durranás -hisz a japán blokkok főként égetett lakkal készültek --ezt teljes szétszedés nélkül csak szarul lehet meggányolni .

                        Komment


                          #13
                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          tudsz-e szerelni, ki tudsz-egyenesíteni egyszöget egyáltalán ??
                          Szia Joker!

                          Nem tudom ki hogy van vele, de nekem nagyon bejön az enyhén vitriolos stílusod. Nem foglalkozol mostanában túl sokat akkumulátorokkal?
                          Ezen a szögkiegyenesítésen nagyon jót röhögtem.

                          Komment


                            #14
                            ..de most miért ? Honnan tudjuk ,hogy ki mire képes ha nem beszél ? Ha nem tud szöget egyenesíteni sem ,attól még nagyon jó srác lehet ,sőt lehet hogy egy agysebész aki világhírü de ezt a motorors dolgot csak pont kikapcsolódásnak szánja ---??

                            Van egy boltocskám amiből éldegélünk (már lassan 20 éve ) és semmi módom nem tudom (és nem is akarom ) már tolerálni amikor valaki akar valamit --de nem beszél .írja körül ...stb (gondolom érted ) a témát . Ahhoz hogy legjobban tudjon az ember segíteni. Mert az viszont naponta elhangzik : "nekem nincs fürészem ,satum , ...stb -ja meg helyem sincs ahol ezt megcsináljam ..stb ) .Miután kiteszed a lelked ,elmagyarázod --aminek nagyrészét nem is érti .
                            ...akkor mi a fa...ért nem ugy kezdi : uram segítsen ezt szeretném ,de nincs semmim ,-hogyan oldjam meg ezt a dolgot ?

                            Komment


                              #15
                              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ...akkor mi a fa...ért nem ugy kezdi : uram segítsen ezt szeretném ,de nincs semmim ,-hogyan oldjam meg ezt a dolgot ?
                              Értem. Mint a viccben: "Szomszéd, disznóvágás lesz szombaton. Tud segíteni?" "Mit adjak? Kést, darálót?" "Disznót!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X