Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ezt az oldalt olvasva nekem úgy tűnik, hogy a két legveszélyesebb jármű a Babetta és a Trabant.
Lehet, nekem is inkább Romet-tel kellet volna kezdenem.
nekem úgy tűnik, hogy a két legveszélyesebb jármű a Babetta és a Trabant
Majdnem igaz. Csak nem a legveszélyesebb, hanem a legszeszélyesebb!!!
Bár a Trabiban ott dúlhat a harci szellem. Trabant = darabont, ami ugye fegyverhordozó katonát jelentett valamikor.
Egy régi hozzászólásom, én így kezdtem: Mondjuk nekem a riga is kikezdte a dorkómat gyújtásdekli nélkül gyerekkoromban. Aztán egy egész nyár szerelés után, mikor faszomtudja hanyadszor darálta le a csoportkereket, feltekertem az alapjáratot, és lerugtam egy szakadékba Pákozdon. Azóta se tudok úgy megkönnyebbülni, még k..ás után sem. Aztán jött a Trophy Mz. Azt gondoltam 14 évesen, hogy ez valószínűleg a világ legjobb motorja, mert amit megcsinálok rajta az jó marad.
Ha megengeditek, én is elmesélem, hogy volt a történetem:
1. biciklizni megtanulni: Lehettem 3-4 éves, amikor kaptam egy használt 16 colos bringát.
Beton foci pálya. Ott próbáltam először. Az édesapám fogta az ülést hátul, én meg tekertem.(futott utánam)
Rövid időkre elengedte. Kb. 20 percig ment így. Egyszer érzem, hogy bizonytalanul megy a bicikli.
Hátraszóltam, hogy erősen fogja e? Erre ő a pálya másik feléről: Már rég elengedtem.
Úgy megijedtem, hogy rögtön eltaknyoltam. Elkezdtem a "műbalhét": hogy én soha többé nem ülök biciklire,..
Mondta, hogy üljek vissza, mert különben soha sem fogok megtanulni !
Ezzel megjött megint a bizalmam. 1 óra, és már segítség nélkül ment.
A hülyeség máris eszembe jutott: A kitámasztót lehajtottam, és minden pedálfordulatnál kattant egyet. Ez tetszett.
Erős balkanyar: A kitámasztó leért, megdobott, (képzelhetitek, nem 5- tel mentem, hogy dőlni kellett) és repültem
vagy 2 métert. (eddigi) életem legnagyobb esése volt. A tanulás során tehát kétszer estem.
2. motorozás:
Első (komplett) motoromat 10 éves koromban vettük, egy simson s 51 b megtalálta nálunk a második tulajdonosát.
Ennek a blokkja teljes felújításon esett át.
Ekkor a kálvária dombon mentünk minden este egy kört apámmal: Én elöl ültem, fogtam a tankot, később én kormányoztam. Addig ment így, amíg megszerezte az infót, hogy simsonon csak 1 személy utazhat.
Ezután egyszer sem mentünk ki az aszfaltra.
Az elhatározottság: Azértis motorozni fogok!!
Szépen beraktam az egyest, kuplung lassan felenged. Életem legjobb élménye: motoron, egyedül!
Mentem a kertben vagy fél órát. Na jó, az egyes lassú, megpróbáltam a kettest. Az első váltás rossz lett, másodjára bevette! Tehát így tanultam meg. Azóta több mint 3 év telt el, és már Csepel, Pannónia, Danuvia, Mz -k, meg ilyesmik vannak. Már motoroztam Pannóniával, esés nélkül.
Talán ez is ide tartozik:
Az édesapám első (saját) motorja egy MÉRAY PUCH 200 luxus volt. Egyszer bírta beindítani...
Aztán eladta, a barátját (az új tulajt) nem rég kerestük, már tíz éve eladta valakinek, aki leadta a méhbe.
A Nagyapámnak 3 motorja volt: Egy 125-ös Jawa, Danuvia, meg egy MZ rt 125. erről kép is van.
AZ egyik közeli rokon 175 -ös Mz es- el halt meg. nem ismertem.
Kicsit hosszúra sikerült, remélem tetszett neketek
"Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."
Komment