Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hogyan kezdtél motorozni?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hogyan kezdtél motorozni?

    Magamból kiindulva biztos vagyok abban,hogy sok érdekes történettel találkoznánk,ha elmesélnétek a saját történeteteket.
    Az én történetem:-apám használaton kivüli K-55-ös SZOVJET motorjával kezdtem,ami már a 60-as évak elején sem számitott újnak.Akkumlátorról ment a gyújtása,ami döglödött,de sikerült beinditanom.Az első "karambolom"
    az volt,hogy utcáról nagy sebességgel bejőve nem találtam a féket és egy beton kád /amiben a szüleim a permetlevet keverték a permetezéshez/fogott meg.A minimális sérülés sem szegte a kedvemet,sőt felbátorodva
    azzal a motorral jártam udvarolni.Igy történt,hogy egy este,mikor hazafelé tartottam felfigyeltek rám a falumban
    járőröző székesfehérvári rendőrők.Az szúrt szemet nekik,hogy nem volt világitásom,pedig erősen esteledett.Az a hirtelen ötletem támadt,hogy -ismervén a helyi ösvényeket-lelépek.Felmentem a járdára,mert simább volt,mint
    az út és megpróbáltam elérni egy gyalogosok által kitaposott ösvényt,amikor a Moszkvics 403-as megelőzött és feltette az orrát elém a járdára.Sok-sok hiányosságot találtak:jogsi nélkül,világitás nélkül,járdán,stb.stb.
    Nem igen tudtak velem mit kezdeni,ezért az iskolámnak küldött egy átiratot a rendőrség.Igazgatói intőt kaptam,amit az osztálynaplóban is rögzitettek.Ezt az osztálynaplót "megszerezte"egy olyan osztálytársam,aki
    festőként dolgozott évekkel később a volt iskolánkban( MÜM 320-as szakközép Székesfehérvár).Azóta minden
    osztálytalálkozón üditő szinfolt,hogy fejemre olvassa az elkövetett bűneimet:jogsi nélkül,világitás nélkül,járdán...
    Jó hogy igy történt mert,ha nem igy történt volna,akkor most nem lennék a veterán fórumon,nem lenne egy 250-es és egy 350-es 43 és 41 éves Jáwám.Egyeltalá akkor mi lenne velem????
    Utoljára szerkesztve a következő által: hármaska; 2013 jún. 07, 13:05.

    #2
    Látom, neked is mozgalmasan kezdődött a dolog!
    Én már kisgyerek koromban is vonzódtam a gépekhez. Az egész szerelős-olajban csuszmákolós fertőzés egy NDK-s, simson motoros fűnyíróval kezdődött, ami persze örökké megdöglött, minden fűnyírás közben legalább kétszer szerelni kellett. Persze ott zizegtem apám mellett, és csodáltam a technika alakulását.
    Majd apám vett egy Rometet munkába járós motornak. A szerkezetet nem használta túl szakszerűen (soha nem volt nagy műszaki mágus), ezért sokszor ledöglött alatta. Így maradt bátyámnak szaladgálós motornak, meg nekem tanuló motornak. Bátyám sem volt nagy gépimádó, így végül én használtam leginkább. Tehát már kezdetekben eldőlt a dolog. Aztán következtek a "szokásos" lépcsőfokok. Úgy 16 éves koromban simson, majd 19 évesen ETZ, majd autó... De soha nem mondtam le a motorokról. Közben elkezdtek mind jobban érdekelni az egyszerű, komótos öreg gépek. Talán öregapám csepeles történetei nyomán. sajnos magyar motorra soha nem jött össze elég pénz, így kötöttem ki a jelenlegi trophymnál.
    Közben jött egy 207-es babetta is, meg egy '52-es RM csepel kerékpár, és egy '80-as évekbeli pannonia bicikli.
    A rendőrös-törvényen kívüli-üldözött motoros sztorik nálam a Romethez kötődnek.
    Mai napig nem értem, hogy mindenféle lakott településtől több mint 10 km-re, földúton hogy a francba jött szembe a rendőrautó!!! ....feljelentés-gyámügy-szülők elővesznek-nem motorozhatsz többet..... Persze...nem motorozhatok többet? Azért is!!!
    sepy, taluga és 8 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Úgy látom akkoriban egy kaptafára mentek a dolgok a motorozni vágyó kis srácoknál.
      Nekem az első motorom egy Verhó volt amit 7.-es koromban az iskolai vasgyűjtésről menekítettem haza. Levittük a panelház pincéjébe ott próbáltunk életet lehelni bele. Sokat kínlódtunk vele de végül is tavaszra megtáltosodott!
      No innen kezdődtek a bonyodalmak nálunk is. Elkezdődött vele a motorozgatás. Legalább 20 feljelentést, gyámügyet és kb. fele annyi igazgatóit sikerült begyűjtenem. ( Az osztálytalálkozón mi is azon röhögtünk, hogy betelt a napló erre a célra rendszeresített része annyi beírásom volt )
      És persze ez az első motorom volt. A következőkkel szinte ugyanez csak a kevesebb feljelentés.
      Majd szépen sorban a nagyobb gépek is jöttek ( szegény anyámnak meg az ősz hajszálai )
      Ezután jött az autós korszak, kevesebb motorral.
      Az utóbbi 5 évben pedig begyűjtöttem egy pár darab kétkerekűt amikre már vigyázok. Hál'Istennek a páromat nem zavarják a motorok anyám meg már beletörődött.
      taluga, barna és 8 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusztok!


        Nagyon tetszettek ezek a történetek,melyek velem is ugyanígy történtek.Most nem akarom ezt újra leírni,mert már egyszer megtettem,ha kíváncsiak vagytok rá,a bemutatkozás rovatban megtaláljátok:Csepel világ;Pirtyesz indította,2010.Okt.04.-én.-részemről,mint hozzászólások,Apám Csepelje.

        Ahogy növekedtem és túlzottan átestem az önbizalom begyűjtésén,nekem is volt egy KRESz.bandita korszakom,-amikor már akkor is megbüntettek,az orosházi rendőrök,ha toltam a motort.Nem voltam ezzel egyedül,mert voltunk jópáran barátok,szerettünk együtt menni és élveztük a száguldást.

        Akkoriban nyíltak meg a határok Lengyelország felé és mi jópárszor kimotoroztunk,élveztük,hogy kinyílt a világ előttünk.A Lengyel emberek,nagyon barátságosak voltak hozzánk,-jó volt ott Magyarnak lenni,mi még akkor nem értettük miért,de nagyra becsültük.

        Valamelyikünk kivágott egy Lengyel sas motívumot,sablonként és azt felfújtuk a sisakunkra,mint egy sapkarózsát,-no ebből azután a rendőrség már politikai ügyet is fabrikált,-pedig részünkről ebben semmi politika nem volt,-csupán tetszett.Egyszerűen nem értettük,hogy a Magyarokat a Lengyelek 56 miatt respektálják és arról meg nem volt tudomásunk,hogy akkoriban Dansk-ban,már voltak munkás megmozdulások,-mert itthon a Kossuth egy szót sem szólt.

        A későbbiekben bevonultattak katonának és Kecskeméten repültettem a MIG 21-eseket.Értsétek úgy,hogy leponyváztam,beponyváztam,meg ami közte volt,rep.előtti,rep.utáni,kabinlétra,biztosítékok,vontatóvilla,tankolás és a többi,-ha volt valaki s.h.mű szerelő,az tudja.

        Leszerelés után,megszerelmesedtem,a párom meg eltetette velem a motort,amíg meg nem jön az eszem,-hát az azóta is jön,meg megy is el,de azért közben néha néha,azért motoroztam is.


        Üdvözlettel:Che

        Komment


          #5
          Én egy Verhovinát leltem dédmamám pajtájában( A nagybátyámét) Ez volt az első motor amivel mentem(bár nálunk elég sok motor volt a ház körül, és a házban is, de azok akkor még nagynak tüntek...). Nem sokáig, csak a szembeszomszéd kapujáig. Lehettem vagy 10 éves...
          Ketten mentünk mindíg motorozni, mert ha jött az emelkedő, a barátom leszált, és feltolt a dombon...lefele meg száguldottunk ezerrel.
          Egy nap mikor hazaértem iskolából láttam hogy a Verhovina műtét alatt áll(apám szerint sem ment jól)
          Belekerült egy Csepel 125 blokk, egy kempingszék lába(mint bukócső), és 1 m 20*40-es zártszelvény, és egy 50 fogas cséplőgép lánckerék (akkora volt majdnem mint a Verhovina felni) , ezekből elkészült a szörnyeteg, ami évekig volt a járművem(ekkor még jogosítvány nélkül). Később került bele egy Csepel első villa, és egy Sport Cz első kerék. Majd a blokkot áttettük egy Riga 12 be.

          Persze már 1 évesen is ültem motoron, de akkor még apám vezette, én csak utas voltam anyám és apám közt a T-5 ösön
          Az első általam vásárolt motor egy MZ TS125 volt. A második a Czetka, ami most is megvan
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jún. 08, 22:57.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Még annyi jutott így eszembe a rendőrökkel kapcsolatban hogy mikor már megunták a rengeteg feljelentgetést (úgy sem volt foganatja semmi) akkor ha elkaptak, levetették velünk a gyertyapipát és eltették. Mikor már a rendőrségi Lada kesztyűtartójában nem fértek a pipáktól akkor pedig áttértek a tűszelep színének vizsgálatára....

            Komment


              #7
              Nekem 7 évesen kezdődött Simson Starral, amit apukám erre a célra vett. (Szerencsére motoros volt.) A lábam nem ért le, így induláskor és érkezéskor ő fogott meg. Ugyanez autós vonalon 10 évesen kezdődött egy roncstelepről kimentett Fiat 500-al. A jogsi megszerzésekor az oktató kérdése pár perc után: "Te nem most vezetsz először, ugye?"

              Komment


                #8
                Én egy bérház 10x10m udvarában tettem meg az első métereket egy szürke Komar mopeddel. Aztán a jogsi után lett egy világoskék Komar 2-es amit az akkoriban még létező motocross szakosztályon felbuzdulva a soproni dombokon 2 év alatt nullára amortizáltam. Ezt követte egy CZ175 Sport (477/1) ami szintén kapott a buckákon, de ezen már meglátszottak a konstrukciós gyökerek, emiatt jobban bírta Majd egy MZ 250 TS és hosszú kihagyás után 2001-ben kezdem újra.
                Nekem a rendőrökkel csak annyi bajom volt hogy nem szerették ha az utcán egykerekeztünk

                Komment


                  #9
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Belekerült egy Csepel 125 blokk, egy kempingszék lába (mint bukócső), és 1 m 20*40-es zártszelvény, és egy 50 fogas cséplőgép lánckerék (akkora volt majdnem mint a Verhovina felni) , ezekből elkészült a szörnyeteg, ami évekig volt a járművem (ekkor még jogosítvány nélkül). Később került bele egy Csepel első villa, és egy Sport Cz első kerék. Majd a blokkot áttettük egy Riga 12 be.

                  Bizony Én egy vizuális tipus vagyok .....végig álmodtam az evolúciót ......




                  ----




                  sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mikor már a rendőrségi Lada kesztyűtartójában nem fértek a pipáktól akkor pedig áttértek a tűszelep színének vizsgálatára...
                  ...a kerékben ugye ? így visszagondolva még rendesek is voltak .

                  "..milyen szeleptü van a hátsókerékben ? rövid -vagy hosszu? --mutasd csak !------ez nem jó nézzük az ---elsőben ??

                  ez se jó ! ----na mennyészépenhaza --üdvözöjjükapádat . "

                  Komment


                    #10
                    A történet majd mindenkinél hasonló úgy látom. Én tizenegynéhány évesen (viszonylag későn) kezdtem. Bátyám eljött értem egy S51N Simsonnal, hogy menjek le hozzájuk nyaralni. Nekivágtunk a közel 30-35 kilométernek. Én bicajjal, ő kettesben...
                    Gesztely után a régi 37-sen aztán mondta: cseréljünk. Derült égből. Remegő lábakkal átűltem a Simsonra. "Lefelé egyes - negyedgáz - lassú kupplung, jött az instrukció. Már robogtam is, elsőre! Igaz csak kettesig mertem felváltani.
                    Ez volt az én első pár kilométerem. A motor utóéletéről még annyit, hogy miután a tesóm a végletekig leamortizálta, jó 3 év múlva egy fonott kosárban hoztuk haza édesapámmal. Szó szerint a sárból halásztuk ki a maradványait. Felújítottuk, és eleinte a focipályán róttam a köröket, jogsi után pedig jöhetett a szilárd burkolat...

                    Click image for larger version

Name:	beolvasás0001.jpg
Views:	1
Size:	203.8 KB
ID:	137599

                    Érdekes, akkoriban merőben más szemmel tekintettem ezekre az öreg masinákra. Sokat hajtottam a cimbikkel, menekültünk a körzeti megbízott elől, tuning hegyek voltak. Bőven belefért a furulya kiberhelése, a lángnyelvek a kipufogó végére, stb. Mai fejjel már ilyet nem tennék.
                    Persze a házi barkács édesapámtól sem áll messze. Suhanc korában vetítették a Szelíd motorosok c. filmet. Minek hatására még aznap berúgva a fészerajtót nekiállt megvágni a sárvédőket, háttámlát eszkábálni az ülés mögé, rojtokat a kormány végébe, stb...(Egy 175 ös sport Cetkája volt.)
                    Szerintem az itt jelenlévő hatvanasok is hasonlóképp tettek annak idején.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Tequila; 2013 jún. 08, 22:14. Oka: Helyesírási hiba. Lesz még...

                    Komment


                      #11
                      Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Suhanc korában vetítették a Szelíd motorosok c. filmet. Minek hatására még aznap berúgva a fészerajtót nekiállt megvágni a sárvédőket, háttámlát eszkábálni az ülés mögé, rojtokat a kormány végébe, stb... (Egy 175 ös sport Cetkája volt.)
                      Szerintem az itt jelenlévő hatvanasok is hasonlóképp tettek annak idején.

                      Istenem de jó olvasn ilyeneket .... ..olyan mint egy felmentő itélet .....a saját bűneimért...

                      Komment


                        #12
                        Meséltem egy tiz évvel fiatalabb cimborának a szelid motorosokról,annak idején 30-kilométert motoroztunk hogy meglássuk az akkori haverral.
                        Megnézte és azóta mindig eszébe jut,ha beszélgetünk,kiakadt tőle!"életemben ijen unalmas filmet nem láttam,miattad néztem végig."
                        Igen más érzés volt akkor látni a filmet,mikor a simson,csak az doki,és a párttitkár fiának jutott.A BMW-sek"tutira" rendszerellenesek voltak.

                        Ja igen utána megbüntetett a rendőr mert az első helyzetjelző nem világitott.Nem volt kötelező a parklámpa használata,akkor miért?
                        Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2013 jún. 09, 08:06.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szerintem az itt jelenlévő hatvanasok is hasonlóképp tettek annak idején.
                          A negyvenesek is! Azzal a különbséggel, hogy nem rúgtam be a fészerajtót. És nem 175-ös Czetka volt az áldozat, hanem egy Verhovina 5-ös ?)




                          Az előttem szólókhoz hasonlóan kezdtem én is a motorozást az előbb említett Verhón, ami akkor még a szomszéd srácé volt. Apám tőle vette meg nekem, mikor ő már kinőtte. (4 év korkülönbség van köztünk, de ez észben azóta sem mutatkozik meg. Egyébként a Czetkát is tőle "örököltem".) Ez a srác tanított meg motorozni és teljes mértékben ő felel azért, hogy benzinnel fertőzött egyén lettem.

                          A legelső élményemet írnám le a már végérvényesen tulajdonomba került motorral:

                          Tekintettel az előképzettségemre már csak azt vártam, hogy végre kitörhessek az udvari, ház előtti kategóriából és vizsgázhassak végre. Akkoriban 14. életév és egy sima kresz-vizsga volt az smk jogsi feltétele. 10 nyavajás kérdés, amire tavaszig várni kellett, mert ugye az ATI-nál is fegyelem volt akkoriban. Megvolt végre a jogsi, rohantam haza, motort elő és juhééé, bele a lakótelepi forgalomba. Az volt a tervem, hogy a házunk előtti éles kanyarból kifelé hasítva elrobogok majd a lakók előtt, hogy lássák és csodálják Drapál János egyik lehetséges utódját. Sajnos az udvari motorozás alatt csak az tudatosult bennem, hogy a kormányt forgatni kell. Arra, hogy ezt csak kis sebességnél szabad csinálni csak az említett kanyarban jöttem rá. Teljes gázzal érkeztem a kanyarhoz (értsd: kb 35-40 km/h) és ELFORDÍTOTTAM A KORMÁNYT!

                          Az igen látványos bukfenc után elegánsan próbáltam felállni, a szomszédok pedig vérmérséklettől függően segítettek kibogozni a gépet a drótkerítésből. (Volt aki röhögött, volt aki káromkodva szidott, anyám simán adott két pofont. Hiába az anyai szív: nyilván simogatásnak szánta csak túl gyorsra sikeredett. ) A mai napig sem értem, hogyan úszhattam meg minimális sérüléssel. Némi horzsolás és egy elgörbült lámpatartó lett az eredmény. Ja és lett egy szép új pedálfejem is.

                          Komment


                            #14
                            Érdekes kis felmérést lehetne csinálni az első motor típusából. Úgy vélem a történetek alapján a Verhonka torony magasan vezet.

                            Komment


                              #15
                              Én a fiatalabb generációt képviselem már, én S51B Simsonnal kezdtem, meg apuval együtt a Scwalbeval. Ott én csak utas voltam, de az S51B-vel már én hasíthattam 12-13 évesen, nagyapámtól örököltem egyébként meg és ő náluk tettem az első szárnycsapásaimat is befelé gurulva a kapuhoz a kertben Bár ha jobban visszagondolok mentem én is Rigával is. Szegény Simson azóta rajta van a teendői listámon hogy újra szép legyen, mert ettől (Tőlem) sokkal jobbat érdemel

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X