Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Szép napot!
Mi lenne ha, a betétrúgóbol levágnék valamennyit?
kb annyit hogy egy picit feszüljön összerakásnál.
Mégsem tartani ki annyira, de picivel erősebb lenne.
Egy fegyverboltban lehet kapni 2féle főrugót
-gyári eredeti
-utángyártott erősitett edzett (erősebb mint a gyári)
Nemrég szert tettem egy szlavia 630 modell 77 légfegyverre.
Gondoltam kicsit kipofozom (gyári állapotban van) semmi tuning, még talán sétszem volt szedve, egy idős embertől származik!
A csőfar tömités szinte egy vonalban a csőfarral ezt cserélem.
15m lőttem vele egy gyufásdobozra telibe találta és jó erőben van.
vettem pár alkatrészt
dugattyú tömitéseket rugókat
Vettem fő rugót aminek ez a leirása
Slavia 630 és 631 légpuskákhoz készült extra erős, hőkezelt (!), utángyártott rugó.
Ez a rugó önállóan, betétrugó nélkül használható és nem igényli a rugóvezető cső rövidítését.
Hossza: 285 mm
Átmérő: 19,5 mm
Menetszám: 41
a gyári rugó adatai
Slavia 630 és 631 légpuskákba való eredeti gyári rugó.
Hossza: 242 mm
Átmérő: 19,5 mm
Menetszám: 37
betét rugó:
Slavia 630 és 631 légpuskákba való betétrugó.
Hossza: 240 mm
Átmérő: 12,5 mm
Menetszám: 51
Ugyebár észre vettem a hogy az extra erős rugó hosszabb mint a gyári, mi ennek az oka?
azért vettem mindkettőböl egy tartalékot+ betét rugót.
Melyiket rakjam bele?
ugyszintén a dugattyú tömités. van fehér és fekete
fehér:
általános gyári.
Fekete:
Slavia 630 és 631 légpuskákba való dugattyú tömítés.
Anyaga lágyabb, rugalmasabb mint a gyári tömítés, így jobb tömítettséget biztosít.
Köszönöm az épitő jellegü hozzászólásokat!
Hali!
Azt ugye tudod, hogy Magyarországon az engedély nélkül tartható légfegyver torkolati energiája nem haladhatja meg a 7,5 Joule-t, ill a LŐVEDÉK kezdősebessége a 175m/s-ot...?
A Slavia gyárilag a betétrugóval már 9J, a tuningrugóval pedig nem lesz kisebb...
Namost az engedély nélkül tartott LŐFEGYVER -ért nyolc évig terjedőt lehet kapni, de az új BTK lehet, hogy szigorúbb lesz...
A fegyvered mechanikája is egy bizonyos rugófeszültségre lett méretezve, az erősebb rugó károsítja, előfordul, hogy a cső is meghajlik a sok felhúzástól.
Én ajánlanám a szaktopikot, ott sok hozzáértő, segítőkész ember van.
Egyet nem szeretnek:a 7,5J feletti teljesítményt!!
Igen köszönöm a segitséget!
Semmiképp nem akarok törvénybe ütközőt!
De honnan tudhatom meg hogy mekkora az az energia amit képes a fegyver leadni?
Gyárilag mekkora volt a 630 as torkolati sebessége?
Olvastam máshol hogy ha több rugó van benne vagy erősebb, akkor pontatlan lesz a fegyver mivel elsütésnél nagyon betud mozogni és tönkre teszi az elsütő szerkezetet.
Nekem kizárólag otthoni versenyzésre kell, és jó ha pontos,
Még nemnyúltam hozzá semilyen formában, csak megvettem az alkatrészeket.
Köszönöm a választ, így már "okosabb" lettem!
Tényleg kezdő vagyok ebben a sportban.
Akkor hogy és miért árulhatnak olyan fegyvert amiben a hirdetésben is szerepel a dupla rugó vagy erősitett tuning rugó?
Olyanok számára akiknek van engedélyük?
Addig nincs baj, amíg otthon célbalövésre használod... De elég egy "jóindulatú" szomszéd, vagy szállításkor egy közúti ellenőrzés és a rendőrség eléggé ugrik az ilyesmire...
Aztán a fegyverszakértő majd megméri a teljesítményt...
Egyébként kérhetsz te is bevizsgálást és az MKH állít ki igazolást amivel nyugodtan alhatsz...
Ha már ilyen szépen össze gyűltünk és sportszerűen lövöldözünk egy pár szót az előttem szólókhoz.Én nemrég adtam el a 630-ast melyet újonnan vettem és még soha nem szedtem szét. Ha ápolni szeretnéd minden képen vékony műszer olajjal tedd ha rendbe akarod tenni gyári anyagokkal. Nem kell a " tuning" mert ha rendbe van bőven jó sport célokra! Lőszer választással nő a hatótávolság!Felhúzva tilos tárolni,igaz én általában lőszerrel tároltam és VD 40 et fújtam a cső végébe úgy tettem le, persze nem kint kell tárolni. A párától óvni kell és kívül is ápolni kell rendszeresen mert a barnítás sérülékeny!.
Köszönjük!
Egyik ismerősöm étolajat öntött bele a légházba, azt mondta hogy sokkal jobb a teljesitménye. én nem hittem el. csak úgy köpködte az olajat, huzamosabb ideig nem használta és beállt, szerte szét kellett szedni kipucolni, azóta nem használ étolajat.
Konzerválásra esetleg jó az ét olaj vagy pld. autó üregeibe de egy huzagolt illesztett helyre mint fegyver cső hosszú állás után beragad.Csináltam olyan autót minek az ajtója belsejét a tulaj ét olajjal ki kente úgy jó rendesen és szép maradt.
Komment