Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Roncskutatás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Roncskutatás

    A Szolnoki Repülőmúzeumban fotóztunk...érdemes meglátogatni mert sok érdekességet láthatsz ott. Repülőgép roncskutatással is foglalkozunk a leleteink meg is tekinthetők ott (pl. Bejczy József szds Abony mellett lezuhant 109-ének motorja). Illetve ha érdekel Magyar Roncskutató Egyesület

    #2
    Izgalmas dolog lehet a roncskutatás, igaz, kishazánkban ilyesmiket nem lehet találni:
    https://www.youtube.com/watch?v=SnnmXQE1Xi4
    Tavasszal egy egyszerű fémkeresővel kimentünk az isaszegi erdőbe, ahol időnként nem volt túl nagy az együttértés. Nem kellett sokáig bóklásznunk hogy találjunk II vh-s lövedékeket, talajfelszín alatt 15-20 cm-re.
    Még azok tetszenek, amikor tankokat rántanak ki egészben egy-egy mocsárból.
    https://www.youtube.com/watch?v=GxYXNLrXBgE
    sepy, Örs és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Kb 5-6 éve voltam utoljára a szolnoki múzeumban, a modern gépek mellett volt egy fedett rész, hangár?, ahol volt pár lelet, de leginkább motorok, egy Il-2 eleje + egy valami törzs, talán ju-52, de ilyesmi szépségre mint a tájfun, nem emlékszem érdemes lesz ellátogatni újból

      amennyire tudom itthon a vizeinkből lehet többé-kevésbé jó állapotú roncsokat találni, amúgy meg komoly földmunkával némi töredéknek is örülni kell, meg esetleg látogatni a lezuhanás környékén a házakat, udvarokat, anno ki mit talált és használt fel a ház körül a lezuhant gépből

      ill. a legérdekesebb szerintem, amikor egy eltűnt pilóta (vagy a személyzet sokszor) lelövésének körülményeire lehet fényt deríteni, amikor egy pl. motorszámból meg lehet tudni (nem kevés munkával gondolom), melyik alakulatból ki repülte, hol és hogy tűnt el, és végül is a család el tudja temetni az eltűntnek hitt hozzátartozóját, s ez esetleg egy orosz vagy amerikai családot jelent, nem semmi lehet egy ilyen részese lenni
      sinter és dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Van egy új hangár ott látható a futárgép.
        Igen a legfontosabb része a tevékenységünknek az események feltárása ill. ha a gép személyzetének földi maradványai előkerülnek akkor a megfelelő végtisztesség megadása. Több ilyenben is volt részem/részünk. Az említett Bejczy József szds Abony mellől,Odnocenov hadnagy, a Szovjetunió hőse Seregélyesről, Varga szkv Telkiből,egy lengyel személyzetű Halifax Bácsbokodról került végső nyughelyére. De 2009-ben a szlovákiai Búcs mellől hoztuk haza Horváth hdgy-ot és a temetés után vendégül látott minket a húga aki közel 70 évig várta a hírt a testvéréről. Megrendítő dolgokat mesélnek a hozzátartozók, túlélők. De talán egy kicsit jobbá tesszük ezzel a Világot, ha megadjuk a végtisztességet mindenkinek aki ebben az őrült mészárlásban esett el oldaltól függetlenül.
        Tavaly jártunk a Don partján Kopanischeben és egy magyar Caproni bombázó személyzetét exumáltuk a gép roncsai közül. Egyszer Ők is hazajönnek
        Napsütés, sajtó, exhumálás :: Honvédelem.hu
        soveny, sepy és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szoktatok még fémkeresővel átnézni területeket? Azért kérdezem mert itt felénk ha minden igaz a szomszédom ismer egy helyet egy közeli hegytetőn ahová gép zuhant le. Azt mesélte még gyerekkorában valami apróságot találtak is. Ma már semmit nem látni, még akkoriban elhordta a falu, de azt mondja a becsapódás kráterét még meg tudja mutatni. Lehet ott még valami a föld alatt. Ha érdekes lehet a dolog nagyon szívesen rágyúrok kicsit a témára.
          mir-mur kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            A fémkereső és a magnetométer az utolsó lépés. A háború alatt közel 3500 repülőesemény történt hazánkban. Tegyük fel h ennek a felét még akkor illetve közel a háború után felkutatták a gép részeit beolvasztották v a lakosság "újra hasznosította". Így is marad annyi feltáratlan hely, hogy még a kis fiam is ezeket fogja kutatni.
            Szóval Ózdon egy meddőhányó területére zuhant repülőgép de azt még a háború alatt elszállították. Ha a két esemény azonos (tegyük fel) nincs mit kutatni. Az apró megmaradt darabok csak a szuvenír gyűjtőknek lehet érték.
            Ha olyan amely eddig kivizsgálatlan így lehet érdekes, de ha nincsenek a helyszínen darabok sajnos nincs mit kutatni. Köves talajon (pl hegyoldal) még a nehéz darabok (motor) sem tudnak befúródni a talajba mint egy szántóföldön (ahol már 3 méter 70-ről is emeltünk ki fődarabot.) Ettől függetlenül egy átnézést megér, de előtte tudnunk kell kié a terület (engedélyt kell kapnunk tőle). Ha a közelben van műemlék védettségű körzet (római kori emlék stb) a helyi múzeumtól is kapnunk kell engedélyt. Bejelentjük a Rendőségen a kutatást. Viszünk magunkkal tűzszerészt és átnézzük a területet ha érdemben kutatható...nagyjából így indul egy kutatás
            száz szónak is egy a vége, ha neked nem túl nagy fáradtság kérdezz körbe ki mit tud és ha van szerinted használható infó esetleg GPS koordináta amin el lehet indulni küldj kérlek egy mailt a roncskutatok@gmail.com címre.
            Minden segítséget szívesen fogadunk.

            Komment


              #7
              Szervusztok!

              A padláson nekem is van valamilyen lepottyant USA repülőből származó,szárnyba szerelt lámpám és turbófeltöltő alkatrészem.Őrzöm itt már évek óta.A fényszóró érdekessége az,hogy az összes fém része jól olvasható,hogy Made in USA,viszont a sealant beam égő Mazda.Sokszor úgy elgondolkodom rajta,hogy a népek ölték egymást,a gyárosok meg az öldöklés közepette üzleteltek egymással,vagy hogyan volt lehetséges ez az egész?

              Volt egy öreg barátom,akinek a perpetum mobile megalkotása volt a fixa ideája és sokszor esztergáltatott velem a kütyüjéhez alkatrészeket,a munkámért cserébe kaptam a fenti dolgokat,igaz úgy hiányoztak nekem,mint mókusnak az erdőtűz,de azóta is keményen őrzöm,-hátha előkerül a többi része is.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                #8
                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                a gyárosok meg az öldöklés közepette üzleteltek egymással,vagy hogyan volt lehetséges ez az egész?
                Az egyik legnagyobb üzlet a háború. Lehetne sorolni az eseteket, akár napjainkban is, mikor a kedves és emberbarát nagyhatalmak az ellenséget látják el fegyverekkel.

                - - - Updated - - -

                thot01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                már 3 méter 70-ről is emeltünk ki fődarabot
                Na ezt viszont nem tudom elképzelni, hogyan találtátok meg
                Tudtommal a profibb fémkeresők sem "látnak" 100-120cm-nél mélyebbre. Vagy tévedek?

                Komment


                  #9
                  A kereskedelemben kapható fémkeresőkkel valóban csak kis mélységben használhatók.
                  Kömlőd határában szántás közben előkerült az IL-2-es védőgéppuskája. Kimentek a tűzszerészek és értesítettek minket h több apró alkatrész is van a környezetében.
                  Nekik van egy olyan magnetométerük amelynek a mérési eredményeit egy laptopon ki lehet elemezni. A mágnesezhető fémek óriási mágnesként működnek. Mivel itt óriási jelet adott a gép, megkerestük a becsapódás helyét és rétegenként haladva eljutottunk a motorig. A legmélyebb ponton az orrkúp volt 3,70-en. De a helyiek visszaemlékezései sokat segítenek egy egy feltárásban. Tószeg határában 3 Stuka zuhant le és nem lehetett kiemelni a motort mert az első vízzáró réteget vélhetően átütötte és az alatta levő folyó homokban akár 12 méterre is lesüllyedhetett... de több érdekes dolgot is tapasztaltunk az évek során amit nehéz elképzelni ha nem látod saját szemeddel...
                  Click image for larger version

Name:	IMG_6489.jpg
Views:	1
Size:	196.1 KB
ID:	141470 Click image for larger version

Name:	IMG_6494.jpg
Views:	1
Size:	204.2 KB
ID:	141471 Click image for larger version

Name:	IMG_6501.jpg
Views:	1
Size:	201.2 KB
ID:	141472

                  Komment


                    #10
                    thot01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    3 Stuka zuhant le és nem lehetett kiemelni a motort mert az első vízzáró réteget vélhetően átütötte
                    A zuhanóbombázás talán sikerült, a folytatás már nem..

                    Komment


                      #11
                      A zuhanóbombázás talán sikerült, a folytatás már nem.
                      Szerintem erre mondják, hogy: Kamikazeee!!

                      Amúgy viszont nem a Hétes telep mellé zuhant gépről van szó több mint valószínű, mert ez valahol Sáta és Bóta között történt. De mostmár azért is utána járok.

                      Komment


                        #12
                        Próbálok a "munkám" során pártatlan lenni de itt 5 Stuka repült kötelékben a román légierő színeiben. Ez már a románok kiugrása, helyesebben térfél váltása után történ. Mivel ők (mint a németek volt szövetségesei) német technikát repültek csak a felségjelet festették át az újjá szerveződött román légierő színeire. Visszatérőben voltak egy bevetésről mikor orosz (szövetségeseik) gépek támadták meg őket. Elmondások szerint 15-20 percig is tartott a csata, melyben 3 gép lezuhant Tószeg-Jászkarajenő határában 1 gép sorsa eddig ismeretlen és egy sérülten leszállt Szolnokon. Az oroszok azt állították olyan gyorsan történt az egész (), hogy nem vették észre a román trikolort a gépek oldalán. Ezt nevezik baráti tűznek, bár mi egy "kis" szándékosságot vélünk mögötte. Az ekkor hazánk felett harcoló orosz pilóták java rész harcedzett,tapasztalt emberekből álltak de ha nem is így lett volna 15 perc elég hosszú idő arra h jól megnézd az ellenséged. Arról nem is beszélve h a Stukák védekező alakzatát először fel kellett törni,szétzilálni és csak azután szedték le őket egyesével. Persze a hivatalos verzió kicsit más
                        De hát az Isten igazságot szolgáltat....

                        - - - Updated - - -

                        Ha van infó kérlek jelezd a mail címünkön

                        Komment


                          #13
                          sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Sáta és Bóta között történt
                          És ha már elmész az előbbi településre, onnan hívd fel a családot, mondd meg nekik hogy "Sátán vagyok"

                          Komment


                            #14

                            Komment


                              #15
                              Ahogy ígértem picit utánajártam a témának mert nem hagyott nyugodtan. A szóban forgó gép egy Amerikai B 24-es volt, és 1944 December 19. én zuhant le. A lezuhanáshelye: Sáta- Nekézseny községek közötti út bal oldalán lévő "Kavicsos-tető" elnevezésű domb északi oldala. A 30-40 méter magas domb kb. 800 méterre DK-re található Sáta községtől.

                              Az eltűnt gép személyzete a következő hajózókból állt:
                              ROBERT G. DE GROAT HADNAGY PILÓTA FOGSÁGBA ESETT
                              JOSEPH R. MOSES HADNAGY MÁSOD PILÓTA FOGSÁGBA ESETT
                              HUBERT V. SCHIERLING HADNAGY NAVIGÁTOR FOGSÁGBA ESETT
                              DAN ROSE HADNAGY BOMBACÉLZÓ HAZATÉRT
                              WALTER F. FALCK Jr. ŐRMESTER SZERELŐ-LÖVÉSZ FOGSÁGBA ESETT
                              ALEXANDER S. DROGY TÖ. ŐRMESTER RÁDIÓS LÖVÉSZ FOGSÁGBA ESETT
                              WILLIAM SOWDERS TÖ. ŐRMESTER LÖVÉSZ MEGHALT
                              DONALD J. PATNODE ŐRMESTER LÖVÉSZ FOGSÁGBA ESETT
                              JOSEPH C. HALLETT Jr. ŐRMESTER LÖVÉSZ HAZATÉRT
                              LESTER JOSEPH ŐRMESTER LÖVÉSZ MEGHALT

                              Amúgy a helyiek elmondása alapján elég sok megmaradt a gépből a lezuhanás után de ezeket széthordták a falubeliek elég gyorsan. Pl a motort elvitték a közeli bányához. Az oxigéntartályból esővíztározó lett. Stb.
                              A helyszínt már átkutatták de még tavaly is találtak ott pl a gépről származó kilincset.

                              Hát dióhélyban ennyi.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X