A Szolnoki Repülőmúzeumban fotóztunk...érdemes meglátogatni mert sok érdekességet láthatsz ott. Repülőgép roncskutatással is foglalkozunk a leleteink meg is tekinthetők ott (pl. Bejczy József szds Abony mellett lezuhant 109-ének motorja). Illetve ha érdekel Magyar Roncskutató Egyesület
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Roncskutatás
Collapse
X
-
Izgalmas dolog lehet a roncskutatás, igaz, kishazánkban ilyesmiket nem lehet találni:
https://www.youtube.com/watch?v=SnnmXQE1Xi4
Tavasszal egy egyszerű fémkeresővel kimentünk az isaszegi erdőbe, ahol időnként nem volt túl nagy az együttértés. Nem kellett sokáig bóklásznunk hogy találjunk II vh-s lövedékeket, talajfelszín alatt 15-20 cm-re.
Még azok tetszenek, amikor tankokat rántanak ki egészben egy-egy mocsárból.
https://www.youtube.com/watch?v=GxYXNLrXBgE
- 4 likes
-
Kb 5-6 éve voltam utoljára a szolnoki múzeumban, a modern gépek mellett volt egy fedett rész, hangár?, ahol volt pár lelet, de leginkább motorok, egy Il-2 eleje + egy valami törzs, talán ju-52, de ilyesmi szépségre mint a tájfun, nem emlékszem érdemes lesz ellátogatni újból
amennyire tudom itthon a vizeinkből lehet többé-kevésbé jó állapotú roncsokat találni, amúgy meg komoly földmunkával némi töredéknek is örülni kell, meg esetleg látogatni a lezuhanás környékén a házakat, udvarokat, anno ki mit talált és használt fel a ház körül a lezuhant gépből
ill. a legérdekesebb szerintem, amikor egy eltűnt pilóta (vagy a személyzet sokszor) lelövésének körülményeire lehet fényt deríteni, amikor egy pl. motorszámból meg lehet tudni (nem kevés munkával gondolom), melyik alakulatból ki repülte, hol és hogy tűnt el, és végül is a család el tudja temetni az eltűntnek hitt hozzátartozóját, s ez esetleg egy orosz vagy amerikai családot jelent, nem semmi lehet egy ilyen részese lenni
- 2 likes
Komment
-
Van egy új hangár ott látható a futárgép.
Igen a legfontosabb része a tevékenységünknek az események feltárása ill. ha a gép személyzetének földi maradványai előkerülnek akkor a megfelelő végtisztesség megadása. Több ilyenben is volt részem/részünk. Az említett Bejczy József szds Abony mellől,Odnocenov hadnagy, a Szovjetunió hőse Seregélyesről, Varga szkv Telkiből,egy lengyel személyzetű Halifax Bácsbokodról került végső nyughelyére. De 2009-ben a szlovákiai Búcs mellől hoztuk haza Horváth hdgy-ot és a temetés után vendégül látott minket a húga aki közel 70 évig várta a hírt a testvéréről. Megrendítő dolgokat mesélnek a hozzátartozók, túlélők. De talán egy kicsit jobbá tesszük ezzel a Világot, ha megadjuk a végtisztességet mindenkinek aki ebben az őrült mészárlásban esett el oldaltól függetlenül.
Tavaly jártunk a Don partján Kopanischeben és egy magyar Caproni bombázó személyzetét exumáltuk a gép roncsai közül. Egyszer Ők is hazajönnek
Napsütés, sajtó, exhumálás :: Honvédelem.hu
- 7 likes
Komment
-
Szoktatok még fémkeresővel átnézni területeket? Azért kérdezem mert itt felénk ha minden igaz a szomszédom ismer egy helyet egy közeli hegytetőn ahová gép zuhant le. Azt mesélte még gyerekkorában valami apróságot találtak is. Ma már semmit nem látni, még akkoriban elhordta a falu, de azt mondja a becsapódás kráterét még meg tudja mutatni. Lehet ott még valami a föld alatt. Ha érdekes lehet a dolog nagyon szívesen rágyúrok kicsit a témára.mir-mur kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A fémkereső és a magnetométer az utolsó lépés. A háború alatt közel 3500 repülőesemény történt hazánkban. Tegyük fel h ennek a felét még akkor illetve közel a háború után felkutatták a gép részeit beolvasztották v a lakosság "újra hasznosította". Így is marad annyi feltáratlan hely, hogy még a kis fiam is ezeket fogja kutatni.
Szóval Ózdon egy meddőhányó területére zuhant repülőgép de azt még a háború alatt elszállították. Ha a két esemény azonos (tegyük fel) nincs mit kutatni. Az apró megmaradt darabok csak a szuvenír gyűjtőknek lehet érték.
Ha olyan amely eddig kivizsgálatlan így lehet érdekes, de ha nincsenek a helyszínen darabok sajnos nincs mit kutatni. Köves talajon (pl hegyoldal) még a nehéz darabok (motor) sem tudnak befúródni a talajba mint egy szántóföldön (ahol már 3 méter 70-ről is emeltünk ki fődarabot.) Ettől függetlenül egy átnézést megér, de előtte tudnunk kell kié a terület (engedélyt kell kapnunk tőle). Ha a közelben van műemlék védettségű körzet (római kori emlék stb) a helyi múzeumtól is kapnunk kell engedélyt. Bejelentjük a Rendőségen a kutatást. Viszünk magunkkal tűzszerészt és átnézzük a területet ha érdemben kutatható...nagyjából így indul egy kutatás
száz szónak is egy a vége, ha neked nem túl nagy fáradtság kérdezz körbe ki mit tud és ha van szerinted használható infó esetleg GPS koordináta amin el lehet indulni küldj kérlek egy mailt a roncskutatok@gmail.com címre.
Minden segítséget szívesen fogadunk.
- 1 like
Komment
-
Szervusztok!
A padláson nekem is van valamilyen lepottyant USA repülőből származó,szárnyba szerelt lámpám és turbófeltöltő alkatrészem.Őrzöm itt már évek óta.A fényszóró érdekessége az,hogy az összes fém része jól olvasható,hogy Made in USA,viszont a sealant beam égő Mazda.Sokszor úgy elgondolkodom rajta,hogy a népek ölték egymást,a gyárosok meg az öldöklés közepette üzleteltek egymással,vagy hogyan volt lehetséges ez az egész?
Volt egy öreg barátom,akinek a perpetum mobile megalkotása volt a fixa ideája és sokszor esztergáltatott velem a kütyüjéhez alkatrészeket,a munkámért cserébe kaptam a fenti dolgokat,igaz úgy hiányoztak nekem,mint mókusnak az erdőtűz,de azóta is keményen őrzöm,-hátha előkerül a többi része is.
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea gyárosok meg az öldöklés közepette üzleteltek egymással,vagy hogyan volt lehetséges ez az egész?
- - - Updated - - -
thot01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemár 3 méter 70-ről is emeltünk ki fődarabot
Tudtommal a profibb fémkeresők sem "látnak" 100-120cm-nél mélyebbre. Vagy tévedek?
- 3 likes
Komment
-
A kereskedelemben kapható fémkeresőkkel valóban csak kis mélységben használhatók.
Kömlőd határában szántás közben előkerült az IL-2-es védőgéppuskája. Kimentek a tűzszerészek és értesítettek minket h több apró alkatrész is van a környezetében.
Nekik van egy olyan magnetométerük amelynek a mérési eredményeit egy laptopon ki lehet elemezni. A mágnesezhető fémek óriási mágnesként működnek. Mivel itt óriási jelet adott a gép, megkerestük a becsapódás helyét és rétegenként haladva eljutottunk a motorig. A legmélyebb ponton az orrkúp volt 3,70-en. De a helyiek visszaemlékezései sokat segítenek egy egy feltárásban. Tószeg határában 3 Stuka zuhant le és nem lehetett kiemelni a motort mert az első vízzáró réteget vélhetően átütötte és az alatta levő folyó homokban akár 12 méterre is lesüllyedhetett... de több érdekes dolgot is tapasztaltunk az évek során amit nehéz elképzelni ha nem látod saját szemeddel...
- 6 likes
Komment
-
thot01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése3 Stuka zuhant le és nem lehetett kiemelni a motort mert az első vízzáró réteget vélhetően átütötte
- 2 likes
Komment
-
Próbálok a "munkám" során pártatlan lenni de itt 5 Stuka repült kötelékben a román légierő színeiben. Ez már a románok kiugrása, helyesebben térfél váltása után történ. Mivel ők (mint a németek volt szövetségesei) német technikát repültek csak a felségjelet festették át az újjá szerveződött román légierő színeire. Visszatérőben voltak egy bevetésről mikor orosz (szövetségeseik) gépek támadták meg őket. Elmondások szerint 15-20 percig is tartott a csata, melyben 3 gép lezuhant Tószeg-Jászkarajenő határában 1 gép sorsa eddig ismeretlen és egy sérülten leszállt Szolnokon. Az oroszok azt állították olyan gyorsan történt az egész (), hogy nem vették észre a román trikolort a gépek oldalán. Ezt nevezik baráti tűznek, bár mi egy "kis" szándékosságot vélünk mögötte. Az ekkor hazánk felett harcoló orosz pilóták java rész harcedzett,tapasztalt emberekből álltak de ha nem is így lett volna 15 perc elég hosszú idő arra h jól megnézd az ellenséged. Arról nem is beszélve h a Stukák védekező alakzatát először fel kellett törni,szétzilálni és csak azután szedték le őket egyesével. Persze a hivatalos verzió kicsit más
De hát az Isten igazságot szolgáltat....
- - - Updated - - -
Ha van infó kérlek jelezd a mail címünkön
- 3 likes
Komment
-
sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSáta és Bóta között történt
- 6 likes
Komment
-
ApaE
-
Ahogy ígértem picit utánajártam a témának mert nem hagyott nyugodtan. A szóban forgó gép egy Amerikai B 24-es volt, és 1944 December 19. én zuhant le. A lezuhanáshelye: Sáta- Nekézseny községek közötti út bal oldalán lévő "Kavicsos-tető" elnevezésű domb északi oldala. A 30-40 méter magas domb kb. 800 méterre DK-re található Sáta községtől.
Az eltűnt gép személyzete a következő hajózókból állt:
ROBERT G. DE GROAT HADNAGY PILÓTA FOGSÁGBA ESETT
JOSEPH R. MOSES HADNAGY MÁSOD PILÓTA FOGSÁGBA ESETT
HUBERT V. SCHIERLING HADNAGY NAVIGÁTOR FOGSÁGBA ESETT
DAN ROSE HADNAGY BOMBACÉLZÓ HAZATÉRT
WALTER F. FALCK Jr. ŐRMESTER SZERELŐ-LÖVÉSZ FOGSÁGBA ESETT
ALEXANDER S. DROGY TÖ. ŐRMESTER RÁDIÓS LÖVÉSZ FOGSÁGBA ESETT
WILLIAM SOWDERS TÖ. ŐRMESTER LÖVÉSZ MEGHALT
DONALD J. PATNODE ŐRMESTER LÖVÉSZ FOGSÁGBA ESETT
JOSEPH C. HALLETT Jr. ŐRMESTER LÖVÉSZ HAZATÉRT
LESTER JOSEPH ŐRMESTER LÖVÉSZ MEGHALT
Amúgy a helyiek elmondása alapján elég sok megmaradt a gépből a lezuhanás után de ezeket széthordták a falubeliek elég gyorsan. Pl a motort elvitték a közeli bányához. Az oxigéntartályból esővíztározó lett. Stb.
A helyszínt már átkutatták de még tavaly is találtak ott pl a gépről származó kilincset.
Hát dióhélyban ennyi.
- 2 likes
Komment
Komment