Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Olajemelő

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Én egyszer úgy jártam, hogy felborult az olajemelőm. Nem jött abból ki semmi, viszont talpra állítás után nem működött. Már sokszor szétszedtük, de nem leljük az okot. Annyira nem bosszant. Néha jó játék. Szétszedetem valakivel, ő napokig túlórázik vele....és visszaadja.
    Valami kínai kacat. Párszor használtam csak.
    apacsavo kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Süpi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Valami kínai kacat. Párszor használtam csak.
      A kulcsszó a kínai kacat
      De az enyém azért réginek tűnik, szóval remélhetőleg még életre tervezték, nem egy használatra
      Süpi és apacsavo kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Szervusz Gyuszi!


        A csavarorsós emelő,a fogaslécesen kívül szerintem is a legegyszerűbb és a legbiztonságosabb eszköz a terhek megemelésére,viszont vannak hátrányai is.A legnagyobb hátrányának tartom,hogy a felépítése miatt túl hosszú,amely sok esetben hátrány.A kenést illetően én a gépzsír mellett foglalnék állást.Van nekem egy rendbe rakott fogasléces emelőm,na azt nem adnám oda semmiért,de az sem való mindenre,mert olyan nagy,hogy eleve nem fér oda mindenhova.Amikor utoljára használtam,akkor 220 mm.-er átmérőjű ,7mm.-er falvastagságú csőből,próbáltam sík lemezt készíteni,ami sikerült is,de volt úgy,hogy a hosszában felmetszett csőből kiugrott és úgy mellbe vágott,hogy egy pillanatig gondolkozóba estem a felállást illetően,de végül sikerült.Azóta,ha ilyet csinálok,azért nyújtott karral teszem és nagyon figyelek a menekülési útvonal és tér maradéktalan szabadon hagyására.

        Komolyra fordítva a szót,az olajemelőkkel az a probléma,mint a kerékpárral,vagy a tárcsás mosógéppel,centrifugával és sorolhatnám még,a mindennapok használati eszközeit,-nincs joguk elromlani a minimális karbantartás ellenére sem,mert ha elromlanak megsértődünk.Napjainkban annyi technikai eszköz tartozik a mindennapi élethez,hogy azok szakszerű karbantartása,komoly időt és szakértelmet igényel,melyre sokszor a mindennapi gyűrődés és rohanás miatt nem marad időnk.Mi emberek meg olyanok vagyunk,hogy birtokolni akarunk minden vackot,a motoros permetezőtől,....,a gépi tökszőregyengetőig ahelyett,hogy a régi ellenálló gyümölcsfákat telepítenénk,a tökszőr meg legyen kuknkori,mint ahogy az ős idők óta olyan.Sajnos az emberek már csak ilyenek, fehérbőrűek mennek barnulni,a kreolok fakulni,a göndörhajúak egyenesítik a hajukat,az egyenes hajúak göndörítik......,tiszta gyagya az egész népség,na de semmi baj,pircinget a kantárba meg a nagyajakba aztán,ha találkoznak ezek a kütyük,ha jól csinálják,-szól mint a villanycsengő.

        A végére azért van jó hír is, valahogy mégis Március lett,a fecskék érkezéséig,elméletileg még hat hét.

        Üdvözlettel:Che
        apacsavo, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          A legjobb az ilyen célra a S 100 emelője ! Mikor még bátor voltam, és próbálkoztam karosszériázással is , mindig azzal nyomattam ki elemeket. Emelő, drót, egy méretre vágott deszka, és mindegy volt hogy oszlopot kellett nyomatni, vagy hátsóülésig benyomott hátfalat.

          Komment


            #20
            Na ebbe milyen olaj kell?!
            Csirke-óla(l)j!

            Komment


              #21
              Ha nem tévedek,RS-09-es emelője
              Köszönöm!Kedves ,,mateapu"ha Magyarul is leírnád annak örülnék! Az RS-09-et nem tom értelmezni hogy mi az!
              Ez is veterán korú az biztos!Régen még a Csepel teherautóknál volt ilyen!
              A fiam barátja ha otthon kasztnizik akkor szokta elkérni!Sőt meg is akarta venni de nem adom mert kell nekem hogy megértsem a világ dolgait!(Különben is lassan kezdek bele törődni hogy csak akkor voltam 16-17 éves.......úgy néz ki a dolog hogy még egyszer már nem leszek!)
              U.I: A szóban forgó területen ma tíz emeletes házak és négysávos út van.Ahová régen a trutyit engedték a cippantósok ott PLÁZA!!!!!!!(Hiába no:Óriási a fejlődés!!!!Emelkedünk!)
              Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2015 márc. 02, 09:24.

              Komment


                #22
                Szervusz Gyuszi!


                A képen látható traktorszerű munkagép,az RS 09.Készítették az NDK-ban,kettő és négyhengeres dízel motorral.Olyan konstrukciós remekmű volt a maga korában,hogy nagyon sok eszközt lehetett rá szerelni,ezért a mezőgazdaságban kedvelték.A feltett kép jobb oldalán,részben láthatók a felszerelhető eszközök,mert ezeknél sokkal több mindent gyártottak hozzá.

                Click image for larger version

Name:	RS 09 Maulwurf  (vakond).jpg
Views:	1
Size:	161.8 KB
ID:	143830

                Nem tudom mi okból kapta a maulwurf becenevet,mert ez a gép a föld felett közlekedett,a Népet szó Magyar megfelelője,pedig a vakond.Azt nem tudom,hogy milyen emelőt adtak vele,de nem kételkedek benne,hogy az emelőd RS-hez való.

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #23
                  Nem tudom mi okból kapta a maulwurf becenevet,mert ez a gép a föld felett közlekedett
                  De a földet túrta, akár a vakond. Valóban nagyon sokrétű kertészeti traktor volt. A németeknél a mai napig népszerű.

                  Amúgy a (kelet) németek névadási logikája igen érdekes. Csak Simsonokat említve: Schwalbe - fecske, Spatz - veréb, Star - seregély. Ez utóbbi amúgy stárnak és nem sztárnak ejtendő. Azaz nem csillagot jelent, ami egyébként Stern.
                  A Trabant - darabont (gyalogos fegyverhordozó katona). Warthburg pedig annak a városnak a neve, ahol Luther Márton lefordította a Bibliát németre - Jörg barát álnéven.

                  Komment


                    #24
                    Ez igen Zsolti, talán Németből doktoráltál? Nagyon vágod a témát, leesett az állam...

                    Komment


                      #25
                      Ez igen Zsolti, talán Németből doktoráltál? Nagyon vágod a témát, leesett az állam...
                      Csak annyi történt, hogy nem a nyelvvizsgakönyvekből készültem annak idején, hanem összeolvastam mindenfélét németül - Bild, Stern, bulvársajtó, Motorrad - ami elfogadható áron elérhető volt. A Star egyébként akkor tudatosult bennem, amikor valamelyik tagunk feltöltött egy képet a Simson Spatz-ról. Ekkor néztem utána valami német oldalon, ahol a cikknek valami "madaras" címe volt. Innen tudtam meg, hogy nem csillagról, hanem seregélyről nevezték el ezt a szép kis motort.

                      Komment


                        #26
                        Találtam megfelelő méretű golyót, be is tettem a hiányzó helyre. No de így se lett jobb. Aztán tettem egyet a leeresztő csavarhoz is és lássunk csodát ahogy pumpálom szépen lassan elkezdi emelni a munkahengert
                        Persze még vannak vele gondok, pl a pumpa csak az utolsó kb 1cm-en működik. Valamint nagyobb erőt nem lehet vele kifejteni, a Swift elejét nem bírja megemelni(gondolom nem zár valami, ennek javítása reményében majd elvégzem a mir-mur által írtakat. )

                        Komment


                          #27
                          Olajszint esetleg?

                          Komment


                            #28
                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Olajszint esetleg?
                            Fogalmam sincs.
                            Mint már fentebb írtam(meg ahogy a képeken is látni) se a paláston, se a tetején nincs betöltőnyílás. A munkahengert kiszedve lehet levenni a palást tetejét, vele együtt az egész palástot. Tehát onnan nem lehet megtölteni.
                            Jobb híján a leengedő csavar helyét töltöttem bele valamennyit(vagyis annyit amennyit szépen be tudott inni). Aztán hogy ez sok-e vagy kevés azt nem tudom.

                            No meg van egy horpadás az olajtartályon, szóval a szükséges mennyiség valószínűleg bele se fér. De ha jól gondolom ennek a hatása annyi lehet hogy nem lehet teljesen felemelni? (ez meg annyira nem zavar. Két lépcsős a munkahenger, akkora emelési magasságra meg aligha lesz szükségem)

                            - - - Updated - - -

                            Ami még szerintem gond lehet az a munkahenger tömítése az olajtartály felé. Nem emlékszem hogy lett volna alatta tömítés, és én se tettem. Ez esetben meg ott visszamehet az olaj.
                            (a pumpa alatt se volt tömítés, nyomta is ki körülötte az olajat úgyhogy az alá vágtam olaj álló gumilapból)

                            Komment


                              #29
                              Igen ezek problémák lehetnek, valamint levegős rendszerre gondolnék még a leírtak alapján.

                              Komment


                                #30
                                Úgy tűnik hogy sikerült újra munkára bírni az emelőt
                                Click image for larger version

Name:	IMG_20150424_204635.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	144317
                                Az egyik golyó még nem zárt rendesen szóval ismét megpüföltem egy kicsit. Aztán, amivel hogy megfelelő méretű O gyűrűket még mindig nem vettem hozzá, kapott egy adag teflonszalagot minden menetes része aminek tömítenie kellene valamint a palást rész alja is(ami alatt szintén egy O gyűrű van, de az se tömít már valami jól).
                                Aztán, ha már itt a dissou, kicsit kipofoztam az olajtartályon lévő két jó nagy horpadást is.

                                Aztán meg jól meglepődtem amikor gond nélkül megemelte a suzuki elejét és meg is tartotta

                                (szóval készülhet a csőhajlító )

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X