Kedves UK! Lapozz vissza 1 et és látni fogod nem vagy egyedül.! Rommel is ilyenbe ült ha kiszállt a Tigrisből a sivatagban.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
II. Világháború harcjárművei
Collapse
X
-
Sándorom!
Akármiből szállt is ki Ervin Rommel és akármibe is szállt be,úgy el lett paskolva a birodalmi hadsereg El Alameinnél,hogy fel kellett adni Afrikát.Rommel,a sivatagi róka jó katona volt,sajnos egy olyan birodalom megvalósításának részese volt,amely eleve halálra volt ítélve,a végzete egyetlen pisztolygolyó lett,melyet maga ellen kellet fordítani,-mintegy jutalmul.
A birodalmakról,-volt már sok,-mind megbukott és akármennyi lesz is,-végérvényesen soha nem tudja meghódítani az egész világot,mert a népek nem akarják,-szuverének,-de azért lehet erőlködni,-lesz sok halott és menekült,-de a bankároknak megéri,az istenadta nép,-hát az nem is számít.
A tigrisekről,-olyan nehezek voltak,hogy lehúzta őket a mocsár,-bár kerülne melléjük az összes harckocsi és fegyver az egész világon!
Jó lenne már egyszer felállítani,egy hatalmas bográcsállványt (úgy jelképesen),melyet körbe ülhetnének a nemzetek lányai és fiai,arra felakasztani egy jó nagy bográcsot,megpakolni valamivel,ami senki vallási mániáját nem sérti és talán el is lehetne beszélgetni,amíg fő a lecsó és rájönnének a népek,hogy nincs köztük érdekellentét és kitörhetne a világbéke.
-Rendben,-tudom én azt jól,hogy egy utópista marha vagyok,de ha így halad a világ,akkor felzabáljuk,a jövőt,a gyerekeinket és minden tartalékot,melyből az utódaink létezni tudnának.
Üdvözlettel:Chesinter, jagdtigger és 3 további látogató kedvelte ezt.
- 5 likes
-
rájönnének a népek,hogy nincs köztük érdekellentét és kitörhetne a világbéke."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Che...szep ez a bogracsos gondolat, csak az a baj hogy lenne olyan ember aki fazna a tuz mellett es lenne akinek melege van, valami gond mindig van es lesz is, merz az emberi termeszet neha ilyen...nekem legyen jo a tobbi meg is dogolhet. Szep gondolat tenyleg de nem mukodik, kell a problema az embernek mert kell amin lehet duhongeni. Ha minden megvan az eletben akkor is jon valami ami megsem olyan jo.
Tigris: a T34 egy oltari szutyok tank volt az amerikai es angol tankokrol nem is beszelve. A keleti fronton es az afrikai hadtestnel a tigris 10:1 aranyban volt a tobbivel szemben az eros pancelzata miatt. A problema egyszeruen a tulero volt. A ruszki 10x tobb tankot gyartott le egy ev alatt mint a nemet 7 alatt. Amerika szinten, mivel a kontinensen nem volt harc, ezert nyugodtan tudott termelni. Amiben igazad van, Hi.lert mar csecsemő koraban zart osztalyra kellett volna tenni, es soha ki nem engedni onnan, megjegyzem Szt.linnal együtt, lager vagy gulag...egy kutya. Ja es Rommel egy legenda, nem volt olyan jo mont ahogy azt sokan hiszik....
Bár ez picit offolas, de ide tartozik picit, hisz a motorjaink 'atyja ' mind nemet motor volt. A második vilaghaboru technikaja es technikai fejlodese hatalmas elorelepes volt. Pl Messershmitt es a sugarhajtomű avagy a turbina. A befecskendezo a nemet vadaszgepeket pokolian jol kezelhetővé tette, nem allt le a motor soha. Mig az amerikai legendas spitfire karburatoros volt, a Messershmitt mar akkor injektoros....
Ha valakinek van ideje a legnagyobb videomegoszto portal tele van dokumentum filmekkel, kis angol vagy nemet nyelvtudassal lehet csemegezni..
- - - Updated - - -
Ja, és a Tigrisre visszaterve a 88mm es loveget kifelejtettem...
- 2 likes
Komment
-
Igaz. Angliaban gyartott gep amerikai tervek alapjan!
Elbukta de sajnos tul keson. El sem lett volna szabad kezdeni. Szivesebben latta volna az első turbinat egy utasszallito gepben az egesz vilag mintsem egy harci gepben!
- - - Updated - - -
Azt hogy elbukta mindenki tudja. Mielott barki arra gondolna hogy mivel nemetben elek egy picit is egyetertek a masodik vilaghaboruban uralkodo ideologiakkal az teved!!! Engem csak a technikai resze erdekel. Pl a dkw nzk gyonyoruen megoldott valtóhaza, vagy a zundapp ks 800 formalya, a zundappok lancos valtohaza stb. Az hogy ki mit bukott el nem erdekel, sem az eszme, sem az ideologia, a gyulolet meg plane nem.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 01, 14:59.Che, Lemezjáték és 6 további látogató kedvelte ezt.
- 8 likes
Komment
-
Igaz. Angliaban gyartott gep amerikai tervek alapjan!
erről tudnál bővebben írni? sosem hallottam még hogy az amcsiknak közük lenne a tervezéséhez, úgy tudom, egy korán meghalt angol tervező készítette egy általa tervezett vízi sebességrekorder gép továbbfejlesztésével
úgy tudom, az amcsiknak annyi közük van hozzá, hogy a háború legjobbjának tartott P51D motorja egyezik meg a Spitfire Merlin motorjával
a tankos témához is hozzászólnék, a t34 dízel motorja messze jobb volt mint a tigrisek végletekig kihegyezett, ahhoz a súlyhoz mégis gyenge, tűzveszélyes, óriás étvágyú, állandóan túlterhelt így sűrűn meghibásodó maybach motorja
a tigris nehézharckocsi míg a t34 közepes, nem illik összevetni őket, inkább egy IS vagy KV tank lehett méltó ellenfele
a t34 öntött, ballisztikailag sokkal jobb alakú tornya és kocsiteste messze előnyösebb mint a német tégla formája, azért kellett a tigrisnél a nagy vastagság így lett hatalmas a súly, ami a motorral együtt egy nehézkes valamivé tette
a tigris futóműve is elhibázott volt, az átlapolt görgők közé ragadt sár megfagyva állította meg a gépet az orosz télben
szerintem, öszeségében nem volt véletlen hogy a magasabb technikai szintet jelentő német tankok nem voltak elegendőek megfordítani a hadiszerencsét, s nem csak a mennyiség miatt
ez a tipikus dolog, a legendás német puska a túl precíz illesztés miatt használhatatlan lett a harctéren, a fagy és a por betett nekik, míg a ruszkik lepuffogtatták őket, max. kicsit közelebb kellett menniük a pontatlanabb fegyvereik miatt
- 2 likes
Komment
-
A spitfire temaban lehet igazad van, de a tigris tipushibaiban csak részben. A tigrisnel a folyamatos kapkodasszeru fejlesztesek miatt lett a tank lomha. A futomű teljesen mas okok miatt nem mukodott jol... de ezt egy masik topicban kell hogy megbeszeljuk!Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 01, 14:55.
- 1 like
Komment
-
a tankos témához is hozzászólnék, a t34 dízel motorja messze jobb volt mint a tigrisek végletekig kihegyezett, ahhoz a súlyhoz mégis gyenge, tűzveszélyes, óriás étvágyú, állandóan túlterhelt így sűrűn meghibásodó maybach motorja
a tigris nehézharckocsi míg a t34 közepes, nem illik összevetni őket, inkább egy IS vagy KV tank lehett méltó ellenfele
a T34 öntött, ballisztikailag sokkal jobb alakú tornya és kocsiteste messze előnyösebb mint a német tégla formája, azért kellett a tigrisnéll a nagy vastagság így lett hatalmas a súly, ami a motorral együtt egy nehézkes valamivé tette
Igen a Tiger I-et a KV-1(KV-2) vel kell összevetni. Azokhoz mérve a Tiger magasabb páncélvédelmet, nagyobb átütést, magasabb tűzgyorsaságot, jobb manőverezhetőséget, és nagyobb sebességet tudott felmutatni. Az JSz már majdnem elérte a Tiger minőségét, viszont amikorra elkészült, akkor már ez nem volt élvonalbeli technika. Helyette ott volt a Königstiger. Az ellen fejlesztették az oroszok a pocsék minőséget a használhatatlansággal ötvöző JSz-2-t. Aminek szintén öntött tornya volt. Viszont ez a torony találat esetén a torony belterének a belselyét elborította a belső falról leváló repeszekkel. Ennyit az öntött toronyról. Talán nem a gyár mögött a földbe ásott gödrökbe kellett volna önteni az olvadt vasat.
Csak az idióta amerikai dokumentumfilmek hozzák ki jobb harckocsinak a T34 et, megemlítve a saját roncsukat is, a Sherman Firefly-t.
A németek haditechnikai szinten akkor leiskolázták az egész világot. A világ 4 másik vezető hatalmának kellett minden forrásukat latba vetni, hogy megállítsák a 3 fronton harcoló Wehrmachtot, és az ennél sokkal nagyobb katonai potenciált képviselő Waffen-SS-t.
Az időből csúsztak ki. Ne feledjük a csodafegyvereket sem, sok olyan fegyverrendszer volt tervben,és félkész állapotban, amit a szövetségesek kínkeservesen lemásolni tudtak csak, 20-25 évvel később, sőt ami élvonalbeli a mai amerikai és orosz haditechnikában is. Lásd pl: Horten-229, a teljes amerikai és orosz űrprogram, sugárhajtómű és rakétatechnika, hang és rádiólokátor technika, az irányított rakétafegyver, robotrepülőgép, rádiókommunikációs hadvezetés, stb, stb...
Talán annyit még megemlítenék, hogy érdemes összehasonlítani a német Ászok teljesítményét az orosz, amerikai, francia, angol stb népek emberkéivel.
Német harckocsizó Ászok:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...s_from_Germany
Orosz(legalább megpróbálták):
http://wio.ru/tank/ww2aces.htm
A vicc kategóriát az angol, amerikai, francia harckocsizók eredményei képviselik.
Repülőgépek, tengeralattjárók esetén az eredmények hatványozottan magasabbak, a német ászok javára.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 01, 15:52."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 6 likes
Komment
-
A német technika engemet is lenyűgöz, fantasztikus dolgokat csináltak meg a német mérnökök. Gondolok itt az első világháborús búvárhajókra, a nem is csak hadicélokra használt Zeppelinekre, a harmincas évek elején kifejlesztett Zeppelin formájú propeller hajtású szélsebességgel száguldó vasúti motorkocsira, a bogárhátú népautóra, a hadi mozdonyokra, amik a háború után nálunk a MÁV-nál 520-as sorszámon futottak, az NSU kettenkradra, a Stukára, na és persze a Tigris I-re, amiben a brutális erő és a technikai szépség együtt jelenik meg.
- 2 likes
Komment
-
A T-34 en nem sokmindent ért, ha a súlycsoportjának megfelelő harckocsival került szembe.
ezt a németek is felismerték, erre válaszul született meg a háború legjobb közepes tankjának tartott Panther (ami megjelenésekor, kurszknál mégis csúfosan leszerepelt technikai gondjai, főleg a meghajtás miatt, de ez később alakult)
majd fejlesztés a másik oldalon is, a T34/85, ami az új ágyúval fel tudta venni a versenyt a pentherel, de primitívebb volt annál, ez tény, de a gyárthatóság és kiképzés (így bevethető mennyiség) tekintetében ez inkább előny volt
s a németek alapvető motorgondjára jellemző, ugyanaz a motor volt a pantherben mint a jóval nehezebb (kb.+20t) TigerII-ben, nem csoda hogy félelmetes de mégis könnyen megbicsakló technika volt, terepen 50-60 km hatótávolsággal és 500l/100km feletti fogyasztással
a KV1 is fejlődött (akár a Tiger miatt is) s a KV-85 (a T34/85 ágyújával) már egy használható eszköz volt a Tiger I ellen
szerintem amiatt maradt fenn a német tankok fölényények legendája, mert a szövetségesek nem igazán használtak nehéz harckocsikat ( a szovjeteknél volt, de a T34-hez képes nagyon kevés), csak a németek erőltették ezt, s ezért van tele minden visszaemlékezés azzal, hogy a Tiger kilövéséhez 5-6 t34 vagy Shermann elhullása jutott, de ez nem csoda, mert közepes harckocsik vették fel (vagy nem) a versenyt nehéz harckocsikkal
ez az elméleti besorolása a személyzeteket persze nem segítette, nekik azzal kellett harcolniuk, amit kaptak, de technikai értelemben nem ér összehasonlítani őket, mert nem egy kategória (kb. mint a VW Polo és Phaeton)Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2015 okt. 02, 08:01.
- 6 likes
Komment
-
T34 ellenfele a Panzer IV volt, mindkettő közepes tank a 40-es évek elejéből, itt egyértelmű a t34 előnye minden szempontból
A KV-1 85 öse édeskevés volt, emiatt tettek még nagyobb löveget rá, és emiatt született a guruló céltábla, a KV-2.
terepen 50-60 km hatótávolsággal és 500l/100km feletti fogyasztással
de a gyárthatóság és kiképzés (így bevethető mennyiség) tekintetében ez inkább előny volt
- - - Updated - - -
Tiger kilövéséhez 5-6 t34 vagy Shermann elhullása jutott
Königstigert hívatalosan soha semmikor ellenséges harckocsi nem lőtt ki(páncélvadász ellenben igen). Egyébként a mechanikai hibák, üzemanyaghiány miatt minden esetben a saját legénysége robbantotta fel.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 02, 22:44."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
Komment