Szervusztok . Gondoltam megosztok Veletek egy számomra érdekes " találkozást ". Sajnos én a motoros repülés gyakorlati kedvelésén kívül az elém " kerülő " ilyen tárgyakat - esküszöm , hogy nem keresem ezeket - is igyekszem magamévá tenni , ha lehetőségem van rá. Talán 5 vagy 6 évvel / ez nem biztos / a szolnoki " nagy " börzén vásároltam a képen szereplő sárgarézlemezből készült dobozkát ( a belefektetett ügyes munkát vegyétek figyelembe és ne a művészeti értékét ). Az újságot meg a múlt héten a Nagykőrösi úti " ecseri " piacon . Hasonlítsátok össze a repülős ábrát és az újság címlapján szereplő , mintáúl szolgáló képet. Ennyi év után ismét " találkoztak " . Esetlegesen valaki személyhez tudja " kötni " a dobozt, azt kérem , hogy ossza meg velem . Gyüjtögetős üdvözlettel .
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Fél évszázados találkozás.
Collapse
X
-
Fél évszázados találkozás.
Szervusztok . Gondoltam megosztok Veletek egy számomra érdekes " találkozást ". Sajnos én a motoros repülés gyakorlati kedvelésén kívül az elém " kerülő " ilyen tárgyakat - esküszöm , hogy nem keresem ezeket - is igyekszem magamévá tenni , ha lehetőségem van rá. Talán 5 vagy 6 évvel / ez nem biztos / a szolnoki " nagy " börzén vásároltam a képen szereplő sárgarézlemezből készült dobozkát ( a belefektetett ügyes munkát vegyétek figyelembe és ne a művészeti értékét ). Az újságot meg a múlt héten a Nagykőrösi úti " ecseri " piacon . Hasonlítsátok össze a repülős ábrát és az újság címlapján szereplő , mintáúl szolgáló képet. Ennyi év után ismét " találkoztak " . Esetlegesen valaki személyhez tudja " kötni " a dobozt, azt kérem , hogy ossza meg velem . Gyüjtögetős üdvözlettel . -
Kedves Károly!
Ez több mint érdekes!!! Pár perc alatt találtam remélhetőleg hasznos infót:
A repülőgépnek az oldalán a HA-GAA jelet lajstrom számnak hívják, olyan ez, mint autóknál a rendszám. Találtam egy weboldalt, ahol szerepel ez a repülő és adatai, fényképe!
Lajstromjel: HA-GAA
Hol található most?
Gyártó: Jakovlev
Típus: Jakovlev UT-2
Altípus: Jakovlev UT-2 Galamb
Gyári szám: ismeretlen
Tipusrajz: Nincs
Fajta: Légcsavaros gép
Hazai/Külföldi: Hazai
Üzemeltetés jellege: Polgári
Üzemeltetés kezdete: 1952
Üzemeltetés vége: 1957
Megszűnés oka: Selejtezték
Felvéve/módosítva: 2011. 06. 17.
Előző jelzések:
Következő jelzések:
Megjegyzés:
A weboldal neve, ahol a lajstromjelek alapján keresni lehet: . : :MAGYAR REP
Üdv. DCS
- 4 likes
-
Biztos fel kilehetne deríteni azt, hogy megvan-e még ez a gép, vagy már szétbontották. A selejtezés mit jelenthet repülőgépeknél?
(nem akartam új hozzászólást, valahogy a hozzászólás módosítására új hozzászólás született)
Ami még érdekes: A honlapon a típusra kattintva( Jakovlev UT-2 Galamb) kilistázza a rendszer az összes ilyen típust és látható, hogy a polgári típusokból ez volt az első GAA jelű és egészen GAZ jelig voltak polgári gépek, de volt katonai is... (A HA a repülőgépek magyar jelzése, aztán a három betű következik. Wikipédiában olvasható, hogy ma már HA-négy betűt használnak, ha jól emlékszem, de a lényeg, hogy a repülőgépek életében is változások voltak, úgy, mint az autók-motoroknál a két betű négy szám, majd 3 betű-3 szám...
Az emlék-doboz pedig azért emlék, mert 1957-ben vonták ki a gépet és valakinek ajándékozták ezt a dobozt. Talán a pilótájának? Na ezek az érdekes dolgok
Üdv. DCSUtoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 nov. 16, 20:21.
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok . Mit jelentett annak idején egy repülőgép selejtezése ? Szétcincálták, elemeire az " előírásoknak " megfelelően - hivatalból. Napjainkban is a hulladékhasznosítóban végzik, kivéve , ha a fanatikusok ídőben ott vannak és anyagi áldozatot hoznak, vagy jó ismerettséggel rendelkeznek. A legfontosabb a hely kérdése / de úgy gondolom , hogy ezeken az oldalakon elég sok ember át tudja élni ezt a kérdést , teljes mélységében /, mivel egy AN - 2-es üresen 3.5 t és ráadásul elég terjedelmes darab. Néhány évvel ezelőtt kerestem helyet egy ilyen gépnek / szétszedett, konzervált állapotban - minden papírjával együtt ! /, de mindenki, aki szóba jöhetett teljesen hülyének tartott ( gondolom jogosan ). Pedig egy szép nagy ház tetőtere felett elfért volna. Képzeljétek 40 év múltán / a tető akkor már felújításra szorult volna / az unokám a saját költségén előveszi az akkorra már csak képeken létező nagy " bőrmadarat ". Azért néhányan " rejtegetünk " egy két csillagmotort , kert mélyén kisebb motorosgépet, meg építenek otthon is 300 LE-s motorral rendelkező kétfedeles gépet / képzeljétek a Légügyi Hatóságot ebben a szituációban ! Bár a nem -en kívül senki nem mer állást foglalni - idáig. Repülős történet / valóságos ! / . PO 2 -es tipus , 50-es évek . Az imperialistákhoz való szökés miatt este az öthengeres csillagmotor 10 db lökőrúdját kiszerelték és a páncélszekrénybe zárták, nehogy valakinek bűnös gondolata támadjon. Az egyetemista srác - a kis mechanikus - viszont csinált bele és természetesen " megpattant ". A gép visszakerülése után a repülőtér parancsnokának ( gondolom ez már az új volt ! ) minden este a közeli kisváros rendőrörsén a leszerelt légcsavart le kellett adni .............. Most ennyi. Repülős üdvözlettel . ( Vannak képeim, de valami miatt nem tudom feltenni. )
- 5 likes
Komment
-
A selejtezés mit jelenthet repülőgépeknél?
A Mig-21 Szu-22 vadászgépeket és vadászbombázókat annó a honvédséggel szerződésben álló fémfeldolgozó telepek kapták(lefegyverezve, hajtómű nélkül), azokat őrizniük/őriztetnük kellett, majd minden egyes darabot lánggal szétvágtak semmilyen fődarabja nem maradhat egyben, továbbá a csatlakozási pontok, fegyverzetfüggesztő csomópontok, mechanikák, csuklók roncsolásra kerülnek...Amíg egyben voltak,meg sem lehetett közelíteni őket És ez a sors vár szerintem a világ legjobb vadászgépére a Mig-29-re is a közeljövőben...A civil gépek azok talán megúszhatják a procedúrát"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 5 likes
Komment
Komment