Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Fél évszázados találkozás.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Fél évszázados találkozás.

    Click image for larger version

Name:	Korrekt 009.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	153727 Click image for larger version

Name:	Korrekt 011.JPG
Views:	1
Size:	83.0 KB
ID:	153728 Click image for larger version

Name:	Korrekt 012.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	153729 Click image for larger version

Name:	Korrekt 010.jpg
Views:	1
Size:	201.2 KB
ID:	153730

    Szervusztok . Gondoltam megosztok Veletek egy számomra érdekes " találkozást ". Sajnos én a motoros repülés gyakorlati kedvelésén kívül az elém " kerülő " ilyen tárgyakat - esküszöm , hogy nem keresem ezeket - is igyekszem magamévá tenni , ha lehetőségem van rá. Talán 5 vagy 6 évvel / ez nem biztos / a szolnoki " nagy " börzén vásároltam a képen szereplő sárgarézlemezből készült dobozkát ( a belefektetett ügyes munkát vegyétek figyelembe és ne a művészeti értékét ). Az újságot meg a múlt héten a Nagykőrösi úti " ecseri " piacon . Hasonlítsátok össze a repülős ábrát és az újság címlapján szereplő , mintáúl szolgáló képet. Ennyi év után ismét " találkoztak " . Esetlegesen valaki személyhez tudja " kötni " a dobozt, azt kérem , hogy ossza meg velem . Gyüjtögetős üdvözlettel .

    #2
    Kedves Károly!

    Ez több mint érdekes!!! Pár perc alatt találtam remélhetőleg hasznos infót:

    A repülőgépnek az oldalán a HA-GAA jelet lajstrom számnak hívják, olyan ez, mint autóknál a rendszám. Találtam egy weboldalt, ahol szerepel ez a repülő és adatai, fényképe!

    Click image for larger version

Name:	HA-GAA-1.jpg
Views:	1
Size:	62.0 KB
ID:	129378Click image for larger version

Name:	HA-GAA-2.jpg
Views:	1
Size:	71.7 KB
ID:	129379

    Lajstromjel: HA-GAA
    Hol található most?
    Gyártó: Jakovlev
    Típus: Jakovlev UT-2
    Altípus: Jakovlev UT-2 Galamb
    Gyári szám: ismeretlen
    Tipusrajz: Nincs
    Fajta: Légcsavaros gép
    Hazai/Külföldi: Hazai
    Üzemeltetés jellege: Polgári
    Üzemeltetés kezdete: 1952
    Üzemeltetés vége: 1957
    Megszűnés oka: Selejtezték
    Felvéve/módosítva: 2011. 06. 17.
    Előző jelzések:
    Következő jelzések:
    Megjegyzés:

    A weboldal neve, ahol a lajstromjelek alapján keresni lehet: . : :MAGYAR REP

    Üdv. DCS
    Che, apacsavo és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Biztos fel kilehetne deríteni azt, hogy megvan-e még ez a gép, vagy már szétbontották. A selejtezés mit jelenthet repülőgépeknél?
      (nem akartam új hozzászólást, valahogy a hozzászólás módosítására új hozzászólás született)
      Ami még érdekes: A honlapon a típusra kattintva( Jakovlev UT-2 Galamb) kilistázza a rendszer az összes ilyen típust és látható, hogy a polgári típusokból ez volt az első GAA jelű és egészen GAZ jelig voltak polgári gépek, de volt katonai is... (A HA a repülőgépek magyar jelzése, aztán a három betű következik. Wikipédiában olvasható, hogy ma már HA-négy betűt használnak, ha jól emlékszem, de a lényeg, hogy a repülőgépek életében is változások voltak, úgy, mint az autók-motoroknál a két betű négy szám, majd 3 betű-3 szám...
      Click image for larger version

Name:	HA-GAZ.jpg
Views:	1
Size:	66.8 KB
ID:	129380
      Az emlék-doboz pedig azért emlék, mert 1957-ben vonták ki a gépet és valakinek ajándékozták ezt a dobozt. Talán a pilótájának? Na ezek az érdekes dolgok
      Üdv. DCS
      Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 nov. 16, 20:21.
      Che és apacsavo kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusztok . Mit jelentett annak idején egy repülőgép selejtezése ? Szétcincálták, elemeire az " előírásoknak " megfelelően - hivatalból. Napjainkban is a hulladékhasznosítóban végzik, kivéve , ha a fanatikusok ídőben ott vannak és anyagi áldozatot hoznak, vagy jó ismerettséggel rendelkeznek. A legfontosabb a hely kérdése / de úgy gondolom , hogy ezeken az oldalakon elég sok ember át tudja élni ezt a kérdést , teljes mélységében /, mivel egy AN - 2-es üresen 3.5 t és ráadásul elég terjedelmes darab. Néhány évvel ezelőtt kerestem helyet egy ilyen gépnek / szétszedett, konzervált állapotban - minden papírjával együtt ! /, de mindenki, aki szóba jöhetett teljesen hülyének tartott ( gondolom jogosan ). Pedig egy szép nagy ház tetőtere felett elfért volna. Képzeljétek 40 év múltán / a tető akkor már felújításra szorult volna / az unokám a saját költségén előveszi az akkorra már csak képeken létező nagy " bőrmadarat ". Azért néhányan " rejtegetünk " egy két csillagmotort , kert mélyén kisebb motorosgépet, meg építenek otthon is 300 LE-s motorral rendelkező kétfedeles gépet / képzeljétek a Légügyi Hatóságot ebben a szituációban ! Bár a nem -en kívül senki nem mer állást foglalni - idáig. Repülős történet / valóságos ! / . PO 2 -es tipus , 50-es évek . Az imperialistákhoz való szökés miatt este az öthengeres csillagmotor 10 db lökőrúdját kiszerelték és a páncélszekrénybe zárták, nehogy valakinek bűnös gondolata támadjon. Az egyetemista srác - a kis mechanikus - viszont csinált bele és természetesen " megpattant ". A gép visszakerülése után a repülőtér parancsnokának ( gondolom ez már az új volt ! ) minden este a közeli kisváros rendőrörsén a leszerelt légcsavart le kellett adni .............. Most ennyi. Repülős üdvözlettel . ( Vannak képeim, de valami miatt nem tudom feltenni. )
        barna, DCS és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A selejtezés mit jelenthet repülőgépeknél?
          Keményen darabolást jelent
          A Mig-21 Szu-22 vadászgépeket és vadászbombázókat annó a honvédséggel szerződésben álló fémfeldolgozó telepek kapták(lefegyverezve, hajtómű nélkül), azokat őrizniük/őriztetnük kellett, majd minden egyes darabot lánggal szétvágtak semmilyen fődarabja nem maradhat egyben, továbbá a csatlakozási pontok, fegyverzetfüggesztő csomópontok, mechanikák, csuklók roncsolásra kerülnek...Amíg egyben voltak,meg sem lehetett közelíteni őket És ez a sors vár szerintem a világ legjobb vadászgépére a Mig-29-re is a közeljövőben...A civil gépek azok talán megúszhatják a procedúrát
          barna, DCS és 3 további látogató kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X