Közlemény
Collapse
No announcement yet.
XII. Szelestei Országos Veterán Motoros Találkozó
Collapse
X
-
Sziasztok!
Szeretnék beszámolni a tegnapi napról! Megint jó nagy "Csapat" jöttünk össze.
6 óra 30-kor terveztük az indulást és majdnem sikerült is tartani az időpontot.
Jókedvűen indultunk a következő útvonalon-Ajka-Noszlop-Nagyalásony-Dabrony-Nemesszalók-Celldömölk-Sárvár-Szeleste. Na de számomra egy "rémálom" következett a jókedvű túra helyett. Alig mentünk pár kilométert a motorom elkezdett "durrogni" és ez nem változott a gyertyacserével sem! Már a visszafordulás gondolatával foglalkoztam mikor azt figyeltem meg, hogy ez a "vissza pufogás" akkor jelentkezik mikor lámpát kapcsoltam. Ha nem kapcsoltam, tökéletesen működött. Visszajött az életkedvem, gondoltam ilyen tömegben nem tűnik fel egy kivilágítatlan oldalkocsis!-tudom nem szabad, de nem bírtam volna a nem mehetek a többiekkel-
Szépen ment minden egész Sárvárig, amikor a gázszektorból kiszakadt a bowden! Ekkor már kezdtem ideges lenni, de a csapatunkban volt egy "raszta" hajú fiatalember, sokan ismeritek a börzékről, a Farkas Balázs.
Gondoltam nála biztos van egy gázbowden és így volt! Kis késéssel, de haladtunk tovább! Odaértünk Szelestére, de ott tovább rontották az amúgy sem rózsás kedvünket! Egy magát szervezőnek nevező "borízű" hang kijelentette, hogy aki nem regisztrál (3.000,-), az ne is álljon be a Túrájába.(Szeleste-Káld-Szajki tavak-Káld-Szeleste)
Mi úgy terveztük, hogy a Szajki-tavaktól már nem megyünk vissza Szelestére, hanem Türje-Sümeg-Nyirád-Ajka útvonalon haza. Ezért nem akartunk regisztrálni és nem is tettük. De a "túrába" beálltunk, na de ilyet még a régi veteránosok sem láttak, sehol egy felvezető-, sehol egy biztosító motoros, ahogy ez szokás! Mentünk mint a 'birkák' előzések, kereszteződésekben mindenki úgy hajtott ki, ahogy tudott! "Katasztrófa" vonulás volt 30 kilométeren keresztül! Na de ezt a többiek mesélték nekem és a kis fiamnak, mert az én "kálváriám" nem ért véget a bowden cserével! Szelestéről elindulva a "menet" közepén motorozva, Sárvár előtt a pusztában (sehol egy árnyék), integet az egyik Pannoniás, hogy lapos a hátsó gumim, abban a pillanatban a felnin volt a motor, ahogy megálltam! Az első gondolatom az volt, hogy földhöz vágom a sisakomat, de aztán eszembe jutott, mennyit dolgoztam érte, úgyhogy próbáltam inkább a megoldásra koncentrálni! A fiam elment segítségért, mert a "csapatunk" is az elején haladt a menetnek, mi lemaradtunk! Sárváron az egyik ház előtt meglátott egy Pannoniát, gondolta ez Jó Ember lehet! És így is lett, egy nagyon JÓ EMBERT talált ott, Horváth Imre személyében, aki kihozta a kompresszorát és fújt annyi levegőt a kerékbe, hogy betudtam motorozni hozzá! Adott szerszámot, levegőt, segítséget, kézmosóvizet, mindent! ( Még egyszer KÖSZÖNÖM neked Imre!) A "művelet" után együtt motoroztunk le a Szajki-tavakig a többiekhez! A Szelestei polgármester meghívott bennünket egy körömpörköltre, köszönet érte, finom volt!
A vissza út már "esemény" nélkül zajlott!
A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 8 likes
Komment
-
Kedves t5, és mindenki! Az mit jelent hogy Túra (bajnokság)? egy megadott utvonalat, adott szintidőn belül teljesíteni, vagy (amit nem gondolnék) max. sebességgel, ami a csövön kifér, vagy egy "laza" együtt motorozás?
amugy t5 együtt érzek Veled, gondolom nem egyszerű történet az oldalkocsison hátsó keréken defektet szerelni... nem megy a szokásos "térdre fektetés"...
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKedves t5, és mindenki! Az mit jelent hogy Túra (bajnokság)? egy megadott utvonalat, adott szintidőn belül teljesíteni, vagy (amit nem gondolnék) max. sebességgel, ami a csövön kifér, vagy egy „laza” együtt motorozás?
amugy t5 együtt érzek Veled, gondolom nem egyszerű történet az oldalkocsison hátsó keréken defektet szerelni... nem megy a szokásos „térdre fektetés”...
Az általam említett "túra", ahogy Te a kérdésedben rávilágítottál egy "laza együtt motorozást" jelentett! Az oldalkocsison kivenni a hátsókereket csak akkor jelent gondot, ha egyik fiam sincs a közelben.
Mint a mellékelt "ábra" mutatja, ketten közel 260 kiló szín tiszta izomból tevődnek össze!
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemax. sebességgel, ami a csövön kifér
A T5-ösöm már megérdemli a pihenést!A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 3 likes
Komment
-
Szia -t5-!
Gratulálok a gyerekekhez! valóban nem jelenthet gondot egy kerékcsere....!
a 80-as években nekem is egy ilyen "Ezüst Nyíl" volt az álmom... tárcsafék a keleti blokkban! Vauuuu!!!
meg voltam bolondulva érte...
az én Pannóniám már ekkor is 30 éves volt (vagy több) de 80-90-el a "világból kiment" ( nem volt szabad leállítanom a motort, - még egy fagylalt erejéig sem - mert utána nehéz volt ujra inditani....)
Szóval csak azt akarom mondani, nem nagyon kell ezeket a Pannóniákat "pihentetni"! Azért vannak, hogy menjünk velük!
Csak több helyen olvastam, hogy túra-verseny, meg díj-serleg átadó, és kiváncsi lettem volna mik a "feltételek" .
(persze gondoltam nem a sebesség...)
- 2 likes
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGratulálok a gyerekekhez! valóban nem jelenthet gondot egy kerékcsere...!
Nálunk egy vasárnapi ebéd, az egy afrikai Törzs 3 heti bőséges élelme.
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem nagyon kell ezeket a Pannóniákat „pihentetni”! Azért vannak, hogy menjünk velük!
Hát ezért ruháztam be egy "szerény összeget" a Moto Zuzzi-ba, ezt nem "sajnálom" annyira mint a T5-ösömet.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 3 likes
Komment
-
-t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésebelső gumit. Több „kárt” tettem a krómozásban mint egy húsz évnyi rendeltetésszerű használat!
most is gyakran körözök a Bükkbe, Mátrába, itt nagyon nagy a motoros élet, de főleg fiatalok, és több ezer köbcentis motorokkal...
Amikor hátsó lánckereket, meg teló-rúgót cseréltem, én is fehér cérnakesztyűben szereltem...és LASSAN!!! NEM IDEGESKEDVE NEHOGY ELUGORJON A KULCS!
- 2 likes
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenekem az első (és eddig utolsó) oldalkocsis próbálkozásom (természetesen T5-ös fogattal ) kimerült annyiban, hogy 15 perc után nem tolt át a csónak a szembe jövő sávba, vagy árokba... szóval folyamatosan „rá kellett fordulnom” az oldalkocsira, így tudtam „megtanulni” a fogatot vezetni...De most már 1-2 km. két keréken!
Ehhez nagyon el kell találni a guminyomást-valószínű a múlt heti defektem is ebből adódott, alacsony volt-!
A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 2 likes
Komment
Komment