Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannoniával a Pannonia Gyárba!

Collapse
Ez egy kiemelt téma.
X
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    ha meg is valósult volna,akkor is csak ugyan az a világ sőt Európai színvonaltól is messze elmaradott elavult konstrukciók jöttek volna hihetetlenül hitvány anyagból.
    Sajnos ez a valóság!Eleget melóztam a Csepeli gyárba hogy lássam a működését!Kódolva volt benne a vég!...és nem kell megsértődni a Pannóniásoknak!Csak reálisan kell nézni a dolgokat!
    Ettől függetlenül tisztelem őket!
    A következő blogbejegyzés is alátámasztja ezt. Remélem senkit nem sértek meg vele, ha innen is elérhetővé teszem. Nekem személy szerint nagyon tetszik a blogger stílusa, és ami a lényeg: ő is fanatikus pannóniás.

    Feltámadt a Pannónia...

    Ha bárkit zavar, azonnal törlöm. Megjegyzem, hogy a T5H a szívem kisebbik csücske, csak sajnos már túl drága nekem. Maradnak az olcsóbb árfekvésű elérhető motorok.

    Komment


      #47
      CZsolti!

      Nekem nagyon tetszik a cikk, és minden szavával egyetértek!

      A Pannónia a hazai motorizáció hőskorát idézi, amikor egyáltalán nem volt természetes az, hogy ha egy motoros elindult otthonról a motorjával, akkor olajos kéz nélkül hazaért. Elég csak elolvasni a korabeli Autó-motor újságokat (tanulságos időutazás), vagy akár csak a Pannónia kezelési-karbantartási utasításokat, hogy milyen gyakori gondozás mellett volt csak valóban üzembiztos a gép!

      Mai szemmel nézve inkább beszélhetnénk "üzembizonytalanságról", mint "üzembiztonságról"...

      Szerintem a férfiak genetikailag úgy vannak összerakva, hogy szeretik a kihívásokat, az eredményt produkáló küzdelmet...na ez valóban az!

      Kicsit gyenge, kicsit lassú, kicsit összeolajoz mindent, kicsit fekete...de a miénk!

      Amióta kijött a jó idő, nap, mint nap megyek vele és öröm látni, hogy forognak a fejek az utcán, amint meghallják a T1-esemet. Egy ezres vízhengeres már senkit nem érdekel a járókelők közül...

      Én is ide teszek egy linket, amit ma kaptam. A Pannónia (Csepel gyártásról) és az Ikarus-ról szól 1956-os szemmel nézve!!!

      Régi magyar diafilmek 18. - Ikarus, Csepel - RITKÁN LÁTHATÓ TÖRTÉNELEM
      Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 máj. 08, 17:18.

      Komment


        #48
        Már nem akartam hozzászólni ezekhez a dolgokhoz!Még hazafiatlan tuloknak néznek a végén!Csak sajnos végig zongoráztam a Magyar ipar járműinek jó részét!Külsőre nem voltak csúfak....SŐT bizton állíthatom hogy egész fess járgányok is voltak közöttük!Valamiért az esztétikumot hagyták érvényesülni!Bizonyos teherautók még a gazdaságossági mutatókkal is az előkelő Európai középmezőnybe jártak!Csak gondoljatok a Csepel344-re ami ugye 22-24 liter gázolajjal vitt annyi terhet mint mondjuk egy Zil!Szépségre is van példa:bármely Pannónia vagy a ,,faros"busz!De dolgozni ezekkel nap mint nap szörnyű volt!Az utóbbi években Mercedes busszal jártam..........hát az Ikarus........!
        Szerintem ez politikai akarat volt!Hiszen oly híres-neves tervezőink voltak és oly magasan képzett gyári munkásaink hogy csuda!!! ........de még azoknak is kedvét szegték akik lelkesen szinte pénz nélkül alkottak világ híres dolgokat!(csak zárójelben utalnék itt a hajtókar nélküli motorra ami mellett a Wankel egy vacak!)
        Eddig bírtam idegekkel most befejezem!............már volt két infarktusom és annyi elég!

        Komment


          #49
          ...a hajtókar nélküli motorra ami mellett a Wankel egy vacak!...
          Igen, egyszer olvastam az egyik ismerősömnél erről a "szerkezetről"...állítólag máig homály fedi a létét, talán egyszer jelet meg valamelyik -akkori- újságban. Ha tévedtem, elnézést kérek érte. Rég nem hallottam már róla, az emlékek pedig kopnak, köztudottan. Nagyon nagy felfedezés volt akkoriban, de valamiért-gondolom nem volt még teljes a kép vagy nem volt elég pénz a további fejlesztéshez- elhallgattak róla...Rémlik még az is, hogy vagy a németek vagy a Japánok "foglalkoztak" még ezzel a gondolattal.

          Komment


            #50
            Az ötlet Víg Endre fejében fogant meg!A Veterán Autó és Motor 2009/8 számában olvashatunk róla!Az első 250cc 13,5Le motort 1954 gyártották le de készült nagyobb is1200cc4800cc és 8000ccez utóbbi 4 hengeres 8 égésterű3400fordulaton 205le produkált!Az ujság szerint 50%-al volt hatékonyabb mint a hasonló nagyságú hajtókaros motorok! Furata 148mm lökete58mm volt!Egy tulajdon képen kétoldalas dugattyú és a közepén volt a főtengely!Nincs szükség ellensúlyokra sem lendkerékre így sokkal kissebb helyigényű és súlyú!1976-ban egy Ikarus211-be építették be és ragyogóan teljesített!Aztán elaludt a dolog!1979-ben a Mercedes mérnökeinek keltette fel a figyelmét!(de én úgy tudom hogy még a létezését is letagadták!)Ez volt az U.N: T.V.motor(Vígh Endre és alkotó társa Terplán Sándor után!
            U.I:Szerintem vagy nem voltak párttagok vagy ideológiailag alacsony színvonalon álltak!Vagy nem akartak a góréknak tejelni!(De az biztos hogy szeretném ÉN annak a tudásnak a 0,001% birtokolni amit ezek tudtak!........éljen a cuciálizmus!Ilyen alkotók voltak a Csepeli Motorgyárban!Nem hiszem hogy nem tudtunk volna jobb mocit gyártani!..........CSAK!!!!?????:.............
            Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2015 máj. 08, 19:07.

            Komment


              #51
              Tisztelt Gyula bátyám (apacsavo) !

              Nagyon köszönöm a kimerítő tájékoztatást (pontosan az az újság lehetett az ismerősömnél is). Neked még "testközeli" is volt a dolog, hiszen, akkor még vígan róttad a kilométereket a régi vasakkal (is). Jó lenne tudni, mi lett azzal a motorral!

              Komment


                #52
                Az AM -ban 1975-ben Dávid Sándor így mutatta be a TV motort.Click image for larger version

Name:	TV motor.jpg
Views:	1
Size:	195.7 KB
ID:	144420Click image for larger version

Name:	TV  motor 2..jpg
Views:	1
Size:	198.6 KB
ID:	144421

                Komment


                  #53
                  A kollégám és én,megyünk! Két T5h... undefined
                  Az egyik TV híradójának összefoglalójában azonnal fölismertem a géped Beagle!
                  Utoljára szerkesztve a következő által: taluga; 2015 máj. 09, 20:35.

                  Komment


                    #54
                    Fényképen én is mindjárt kiszúrtam a darazsat!

                    Komment


                      #55
                      Az egyik TV híradójának összefoglalójában azonnal fölismertem a géped Beagle!
                      Ez csak azért lehet,mert ismerem a Borsody Istvánt és az operatőrét... Felvetettem Apae motorját is,de az nem fért bele a másfél perces összefoglalóba.

                      Komment


                        #56
                        Ez csak azért lehet,mert ismerem a Borsody Istvánt és az operatőrét... Felvetettem Apae motorját is,de az nem fért bele a másfél perces összefoglalóba.
                        Jól csináltad! Bár kár, hogy az ApaE gépe lemaradt.

                        Komment


                          #57
                          Sziasztok!
                          Megint lesz a Csepel művek területén Pannónia találkozó, de most június 1 a dátum:
                          https://www.sportmotor.hu/magazin/70...m_content=news
                          A P10-re felteszem előtte még a feszültség korlátozót, és remélem el tudok menni oda-vissza világítással, és nem kell izzót cserélnem 100 km-ként.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X