Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hűtő-fütő radiátor javítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hűtő-fütő radiátor javítás

    Találtam egy szakit , Zalaegerszegen aki a FIAT 850 fűtő radiátorba csinál vadi új testet RÉZBŐL , és az alsó és felső eredeti vízteret ráteszi . Állítólag ( remélem ) telesen méret és forma azonosan kapom vissza . De csinál nagyobbat is ha az alapanyag ( 3x14 mm es szögletes cső ) kiadja a kívánt sorközzel a méretet .



    na , ez egy jó vitatéma lehetne , nem ? kicsit felrázni a punnyadt társaságot
    sepy, madorka és mátéapu kedvelte ezt.

    #2
    Én a 850 SC-m be a ZASTAVA fűtőradiátort tettem bele , csak az egyik csövet kellett átforrasztani.

    Komment


      #3
      Kedves Zoli!

      Arra lennék kíváncsi,hogy mennyibe kerül egy ilyen felújítás?

      Üdvözlettel:Che

      Komment


        #4
        Nyiregyen van hasonló cég,csak jót mondhatok róluk"egynapos javítás nincs,mert nincs idő kisavazni és olyat nem csinálunk".....Kb 25,éve ugyanoda vitetem a hűtőket,onnan még nem jött vissza hibás eldugult.....Pótolják a lapát által sérült részeket kiegyengetik a hütő-rácsozatot,és lefestve cimkézve garanciával adják vissza. Sajnos a tulaj meghalt , de a csapat megvan és a neje viszi tovább a kis céget.

        Egy MTZ-hűtő tisztítás (forralós eldugult),ami szétcsavaroz..szétforraszt,marat,kimosat,összerak ,lefest tavaly 15-e ft volt
        Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 márc. 08, 06:06.
        sepy kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Egy mondatban : az új betéttel + munkával =20 000 ft
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Tavaly kilyukadt melóhelyen a targonca hűtője. Elvittem egy céghez ahol teljesen felújították volna.
            Tulaj megkérdezi: -Mihez való ez?
            -Targonca
            -Ja munkagép, akkor 50 ezer.

            hát, nem ők csinálták meg végül

            Komment


              #7
              Szervusztok!

              Aki javított már hűtőt és szívta órákig a savgőzt és utána törölgette a műhelyben a szerszámokról a felszíni rozsdát,az nem sokallja a hűtőjavításért a 20,vagy ötven ezret.A savazások és hűtőjavítások után,még órákig édes a cigifüst az ember pofájában,-erre lehet mondani,hogy nem kötelező dohányozni,ami igaz is,de a nemdohányzók szájában is ott a savgőz,csak nem jön ki úgy,nem érzik.A javítás után kenőszappanos mosás,átmosás,hogy semlegesítsük az oltott sósav maradványait és egy nyomáspróba,hogy biztosak legyünk az elvégzett munka eredményességében.

              Mondjuk a hűtőjavításnak az alumínium testű,műanyag végű hűtők megjelenésével talán be is fellegzett,mert napjainkban döntően már ilyenekkel vannak felszerelve a járművek,hogy az erőgépek mivel,azt nem tudom,mert nincs rálátásom.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                #8
                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Tavaly kilyukadt melóhelyen a targonca hűtője. Elvittem egy céghez ahol teljesen felújították volna.
                Tulaj megkérdezi: -Mihez való ez?
                -Targonca
                -Ja munkagép, akkor 50 ezer.

                hát, nem ők csinálták meg végül
                Rutinos versenyző mert hát nem kérhet többet mint az új ár kb 1/2-e annyit viszont akarna.
                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                a hűtőjavításnak az alumínium testű,műanyag végű hűtők megjelenésével talán be is fellegzett,mert napjainkban döntően már ilyenekkel vannak felszerelve a járművek,hogy az erőgépek mivel,azt nem tudom
                Mifelénk a méretek miatt acélból van.

                Komment


                  #9
                  Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mondjuk a hűtőjavításnak az alumínium testű,műanyag végű hűtők megjelenésével talán be is fellegzett,mert napjainkban döntően már ilyenekkel vannak felszerelve a járművek,hogy az erőgépek mivel,azt nem tudom,mert nincs rálátásom.

                  Üdvözlettel:Che
                  Ennek szerintem alu volt az egész hűtője.
                  Tudod ez olyan dolog hogy ha az enyém lenne a targonca akkor valószínű hogy a teljes hűtőfelújítás mellett döntöttem volna(50e) ismerve a targonca értékén(néhány milla). De persze nem én döntök az ilyesmiről. Szóval mindig mindenből a legolcsóbb kell, javítani csak akkor ha már végképp bedöglött. Ha még csak kezd akkor hajtani kell amíg bírja szerencsétlen gép...


                  emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Rutinos versenyző mert hát nem kérhet többet mint az új ár kb 1/2-e annyit viszont akarna.
                  Itt engem az dühít egy kicsit hogy az árat nem a hűtő mérete, anyaga és felépítése alapján szabja meg. Hanem az alapján hogy mibe kell. Szerintem van 1-2 személyautó aminek nagyobb a hűtője. De azt biztos olcsóbban megcsinálja(kivéve ha béjemvé, audi, mercédesz vagy esetleg bármilyen veterán) még akkor is ha szanaszét van verve.
                  Itt meg az egyik csövön volt egy kis lyuk. Azt leszámítva jó állapotú. És egyébként nem is egy hatalmas hűtő...

                  Egyébként végül foltozták. asszem 15-ezer körüli árért. Annyi hogy az a csávó csak úgy vállalta ha előtte gőzborotvával lepucoljuk szépen az egészet kívülről.

                  Komment


                    #10
                    Az előző melóhelyemről mi ide hordtuk a hűtőket javíttatni, a nyergesvontatókét is, és mindig jó volt.
                    https://www.google.hu/maps/uv?hl=hu&...4IA9EQpx8IfTAK

                    (azt nem tudom, hogy megvan- e még egyáltalán )

                    Megnéztem, honlapjuk az van...
                    http://goldschmied.hu/
                    Utoljára szerkesztve a következő által: madorka; 2018 márc. 08, 21:05.

                    Komment


                      #11


                      Szervusztok!

                      A járművek hűtői hihetetlen igénybevételnek vannak kitéve.Vegyük először azt,hogy egy 1000-1500 ccm. hengerűrtartalmú motor esetén,ahol a rendszerben keringő hűtőfolyadék űrtartalma megközelítőleg 6-8 l,a szivattyú,percenként kb. 10-szer forgatja meg a folyadékot,-tehát a hűtőn percenként 60-80 l. folyadék áramlik keresztül,ami igen tekintélyes mennyiségnek mondható.Azt is figyelembe kell venni,hogy a hőmérséklet állandóan változik a hűtőben,méghozzá nem egyformán,alul mindig lényegesen alacsonyabb a hőmérséklet,mint felül,hiszen ez a funkciója.Az örökös hőmérséklet változás,ami relatív akár 130 fok C is lehet,az örökösen változó hőtágulás is terheli a járművek hűtőjét,ami mechanikailag igen nagy igénybevételt jelent.A másik jelentős mechanikai terhelő,a rendszerben uralkodó nyomás.További károsodást okozhat belülről,az elhanyagolt,mindenféle iszapokkal szennyezett hűtőfolyadék,melyek mechanikailag koptatják,magát a hűtő anyagát.Tekintettel arra,hogy a hűtő,általában a jármű menetszéllel leginkább érintett részén,elöl van elhelyezve,a hűtő lamellái állandóan ki van téve a szennyezésnek,télen különösen a felcsapódó sólének.Arról már nem is beszélek,hogy az olajat szóró motorokról átkerül az olaj a hűtőre,ahol az a porral keveredve sok esetben olajsarat képezve eltömi a hűtőlamellák réseit ezáltal is rontva,annak hatásfokát.

                      Tehát,ha jobban belegondolunk,-hűtőnek se jó lenni és aki a járműve élettartamát és normális működését meg akarja őrizni,-nos azoknak nem csak a külcsínre kell gondolni,hanem a tiszta motortérre is,mert az talán fontosabb az előbbinél.Alumínium testű és műanyag végű hűtő meghibásodása esetén,azt javaslom,hogy egy pillanatig sem szabad annak javításán gondolkozni,csak a csere javasolt,-méghozzá új állapotúra.

                      A hűtőket soha nem szoktam nagynyomású mosóval tisztítani,csak a kerti csapban lévő nyomású vízzel,mert a magas nyomás is lehet ártalmas.A tisztításnak a legjobb módja,leszerelt állapotban bemerítve,egy enyhén oldószeres vízbe,utána öblítés és a folyamat többszöri ismétlése,amíg a kívánt tisztaságot el nem érjük.

                      Üdvözlettel:Che
                      mátéapu és heeegany kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Annyi hogy az a csávó csak úgy vállalta ha előtte gőzborotvával lepucoljuk szépen az egészet kívülről.
                        Szerintem alapból megbecsüljük a másik ember munkáját azzal,hogy lehetőségünkhöz mérten letakarítjuk a javítandó gépet ,alkatrészt !!!!

                        Egyik állandó kuncsaftom hozta a lebeszélt időre a traktort ! Hidraulika szivárgott,kérdi hová álljon ,vidd haza és mosd le....oldjuk meg mondja ....20-ezer...inkább hazavitte és lemosva visszahozta.Nem patika,sártenger az udvarom ,de feleslegesen nem hordom be a más trutyiját.......
                        wsievers, és 3 további látogató kedvelte ezt.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szerintem alapból megbecsüljük a másik ember munkáját azzal,hogy lehetőségünkhöz mérten letakarítjuk a javítandó gépet ,alkatrészt !!!!

                          Egyik állandó kuncsaftom hozta a lebeszélt időre a traktort ! Hidraulika szivárgott,kérdi hová álljon ,vidd haza és mosd le....oldjuk meg mondja ....20-ezer...inkább hazavitte és lemosva visszahozta.Nem patika,sártenger az udvarom ,de feleslegesen nem hordom be a más trutyiját.......
                          Jogos! Én sem kérdeztem hogy minek lemosni a hűtőt!

                          Meg én is rühellem amikor valaki bejön az irodába és lebasz az asztalomra egy csutak olajos/zsíros vasdarabot hogy ezt kéne lemérni mer ilyet kéne vágni...

                          Komment


                            #14
                            Kedveseim!
                            Van nekem egy RF900-as Suzukim tavaly pünkösd vasárnap szó szerint fülig döntöttem melyből kifolyólag az idomjait hegeszteni és festeni kellett.
                            Ha már meztelen levettem a hűtőt és kimostam viszont mert az első kerék mögött van a kövektől megkapta a jussát rendesen.
                            Ez egy ívelt aluhűtő és ebből kifolyólag a kerékről felverődő kavicsoka a csővek közötti hullámos alulemezt eléggé elverték ezzel zárva a levegő átáramlását.
                            Próbáltam egy snitzerpengével egyengetni de az a kis vékony lemez nagyon könnyen törik.
                            van erre valami jobb módszer vagy játszogassak türelemmel, vagy hagyjam a francba mert egyébként sosem melegedett a motor?

                            Komment


                              #15
                              Laposfogó,ha nincs ami elfér,akkor egy hasonlót kell elvékonyitani,nem kell hibátlanra csak férjen el a levegő
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X