Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hajtókar és főtengelycsapágyak méret alapján?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hajtókar és főtengelycsapágyak méret alapján?

    Kedves Szakik!

    Komoly fába vágtam a fejszémet. Vettem egy doboz alkatrészt, állítólag egy 83-as Honda Vf400F motorkerékpár kompletten. V4 400köbcenti, egy évig gyártották, alig van hozzá alkatrész, az is borzasztó drága. Hajtókar és/vagy főtengelycsapágy hibás. Az egyik hajtókarcsapágyat ki is szedte az előző tulaj. Ezen látszik, hogy elforgott, kékre színeződött. A többit még nem bontottam ki, de valószínűleg jó lenne az egészet kicserélni, még azt sem tudom, hogy a hajtókar, a főtengely és a blokk mennyire sérült, kell-e köszörülni. 8-8db félcsapágy kell majd összesen.
    Hol lehet ezeket méret szerint venni vagy készít ilyet valaki egyedileg?
    Köszönöm!


    #2
    Üdv. Az egyedi gyártás, öntés nem kis munka és nem olcsó.
    Ha az eredeti csapágy csészék megvannak, habár ahogy írtad megfordul benne. Nem volt füle egyik csapágynak sem?
    előbb egy pár fotót mellékelj hogy milyen átmérőjű csapról is van szó? Barátkozz meg a vonalfúrás gondolatával is, mert lehet hogy szükség lessz rá.
    Addig is hiába beszélünk amíg nincsenek méretek és fotók, a csapágycsészékről is.

    Komment


      #3
      Most sem törekszem a népszerűségre -

      Egy ilyen motorba , nem gyártunk csapágyat ! Veszünk . Két okból : 1.- mert nem ! 2.- mert az "olcsó" később sokkal drágább mint a drága . Ezt a motort azért vetted , mert olcsó volt . ( az hogy tetszik nem vitatom )
      Aztán ha kész lesz , lesz egy ritka , gyűjtői értékű motorod . Akkor meg miért kellene gányolni .?
      ...stb, stb ...stb
      pasetta, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        És az hogy a csapágy sérült, az álmoskönyv szerint egyéb alkatrészekben is szokott gondot okozni??????
        Che kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm mindenkinek! Még nem bontottam le a motort, nem tudom milyen állapotok uralkodnak odabent. Egyenlőre egy hajtókarcsapágy van kiszedve, amit még az eladó tett meg. Remélem, hogy a főtengelycsapágyak nem ilyen gatyák.
          Miért vettem? Kerestem egy klasszikus motort barkácsolni. Minden papírja adott a forgalomba helyezéshez. Nem tucat CB400-CB750 (bocsi attól akinek ilyen van Ezen különösebb következmények nélkül végig tudok csinálni egy teljes motor-újraépítést. Azaz még ilyet nem csináltam, ezért nem tudom hogy megy a csapágyak beszerzése. Van egy oldal ahl árulnak hozzá való csapágyakat, az összes túlméretet. Valóban, keresem az olcsóbb alternatívákat. Ki nem teszi? Nem gányolás, ha nyerészkedni akarnék a karburátorok eladásával visszajönne a motor ára.
          Gyári méretek meg vannak, beszereztem a szervizkönyvet.
          Na majd akkor újra jelentkezem ha széthúztam a blokkot.
          maradona67 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Na még egy kép 16 szelep... lesz mit molyolni vele.

            Komment


              #7
              SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Na még egy kép 16 szelep... lesz mit molyolni vele.
              A vezérmű tengely házat is feltétlenül nézd meg, mert ezeknek tipus hibája hogy kinyalja a vezérműtengely a házat!

              zahi, Atti69 és SzBalogh kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                maradona67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                A vezérmű tengely házat is feltétlenül nézd meg, mert ezeknek tipus hibája hogy kinyalja a vezérműtengely a házat!
                A szelephézagokat futtában lemértem. Nem annyira vészes. Még a vezérlést se bontottam meg.
                Egyenlőre a karbikat tisztogatom, aztán ha azpkat eltettem lesz hely a blokknak. Nagyon kíváncsi vagyok

                Komment


                  #9
                  SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Na én sem javítottam ilyet..,de ha a siklócsapágy megfordul a hajtókarban az azt jelenti,hogy hajtókar csere,mindenképpen deformálta a hajtókart is,azon kívül,hogy félre...tojássá koptatta+ hőt generált.
                  Szerintem nézd át ,próbálj gyári használható alkatrészeket keresni és azután:egy garanciát vállaló gépműhelyre bízni a gépimunkát és a fűzést.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    alapvetően a 400-as japán motorok Japánba készültek az ottani adószabályokhoz igazodva, teljesítményüket a fordulatszám felhúzásával érték el, alkatrészellátásuk finoman fogalmazva nehézkes cserébe a magas fordulatszám miatt minden tákolást, olajjal spórolást azonnal megbosszulnak.
                    nem lesz olcsó különösen hogy nem egy gagyi sor4es, bár huzzátenném hogy a angol német olasz motorok végét a legendásnak becézett CB750 okozta

                    Komment


                      #11
                      emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      legendásnak becézett CB750 okozta
                      Ja.... legenda.. A legyártott mennyiség hány %-a fut még? S a kortárs BMW... vagy Guzzi hány %-a? Hmmm..

                      Komment


                        #12
                        Na akkor kanyarodjunk vissza a témához
                        Azt hiszem elég nagy szerencsém van, ugyanis pont akkora mikrométerm van (25-50mm), amivel le tudom mérni a csapokat.
                        Viszont! Nem vagyok meggyőződve a pontosságáról ugyan is egy régi orosz műszerről van szó. Adott hozzá egy 25mm-es rúd. Eddig ehhez kalibráltam de a Mitutoyo tolómérőmhöz képest (ami ugyancsak elég régi gatya állapotú lehet) mindig mutat egy kis eltérést. Tehát az a kérdés, hogy hol tudnék venni egy megbízható 25-30mm-es idomot a nullázáshoz? Milyen néven futnak ezek a precíz idomok?
                        Nézegetem a videókat hogyan kell használni az ilyen precíz műszereket és csak most fedeztem fel, hogy létezik teleszkópos T-furatmérő. Ezzel ugye át tudom vinni a méretet a mikrométerre.
                        Nos, a hengerfurat már nagyobb, mint a mikrométer mérési tartománya ezért arra gondoltam, hogy készítek egy nagyobb C befogót, amibe mondjuk be tudnám fogni a mérőórámat és arra vinném át a méretet a teleszkópos furatmérővel. Bár ehhez meg nagyobb, legalább 50mm-es standard idom kéne. Vagy kaphatók valahol ilyen C-alakú műszertartók külön?

                        Komment


                          #13
                          SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          mint a mikrométer mérési tartománya ezért arra gondoltam, hogy készítek egy nagyobb C befogót, amibe mondjuk be tudnám fogni a mérőórámat és arra vinném át a méretet a teleszkópos furatmérővel. Bár ehhez meg nagyobb, legalább 50mm-es standard idom kéne. Vagy kaphatók valahol ilyen C-alakú műszertartók külön?
                          Azért nem gondolod komolyan,hogy mérőeszköz nélkül akarsz mérni? A gyári műszereket 18-22-celsius foknál kalibrálják pormentes tiszta helyen.Őszintén ha a te módszereddel készítene valaki csapágyat a motorodba:készített mérőeszközzel az neked megfelelne?

                          Szerintem van egyéb dolgod is....Ha kíváncsi vagy és van mikród:eltérést tudsz mérni,ha VAN eltérés akkor mindegy mennyi :mert nem rakhatod össze gépi munka nélkül,ott pedig reméljük van mérőeszköz.Alapmérésekhez elegendő a tolómérő:Mérsz 49,9-mondjuk az valószínűleg 50-akar lenni
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Azt hiszem elég nagy szerencsém van, ugyanis pont akkora mikrométerm van (25-50mm), amivel le tudom mérni a csapokat.
                            Kis öröm is öröm ...

                            SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem vagyok meggyőződve a pontosságáról ugyan is egy régi orosz műszerről van szó
                            Attól még lehet jó , csak ne legyen kopott .

                            SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Adott hozzá egy 25mm-es rúd.
                            Akkor megvan a gyári kalibráló csap is hozzá . Figyelj oda , nem mindig egész méreten vannak .

                            SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Eddig ehhez kalibráltam de a Mitutoyo tolómérőmhöz képest (ami ugyancsak elég régi gatya állapotú lehet) mindig mutat egy kis eltérést.
                            Szerintem egy mikro, ha már vigyáztak annyira rá hogy megvan a csap is hozzá (gondolom dobozban) mindig pontosabb mint egy (akár Mitutoyo) "saccvas"

                            SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Tehát az a kérdés, hogy hol tudnék venni egy megbízható 25-30mm-es idomot a nullázáshoz? Milyen néven futnak ezek a precíz idomok?
                            nem olcsó mulatság ... mérőhasábnak , vagy más néven Raporternek hívják. Általában készletben van , különböző pontossági osztályban , és több száz ezer magyar forintba kerül . De valamelyik börzén láttam 30-ert egy közepes állapotút . A cégnél a 20,000 mm -s szőrén szálán eltünt , 17.e. -ert vettek újat a készletbe ...

                            SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nézegetem a videókat hogyan kell használni az ilyen precíz műszereket és csak most fedeztem fel, hogy létezik teleszkópos T-furatmérő. Ezzel ugye át tudom vinni a méretet a mikrométerre.
                            Hagyd a feladatot inkább egy szaki bácsira akinek van megfelelő mérőeszköze , és tud is vele mérni. Videon megnézni , és mérni tudni ... hmm nem ugyan az . Csak átb@szod magad. Teleszkópos T-furatmérő ...
                            inkább intóval , (mérőórás furatmikrométer) , vagy kéttapintós furatmikróval mérd , inkább méresd .

                            SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nos, a hengerfurat már nagyobb, mint a mikrométer mérési tartománya ezért arra gondoltam, hogy készítek egy nagyobb C befogót, amibe mondjuk be tudnám fogni a mérőórámat és arra vinném át a méretet a teleszkópos furatmérővel. Bár ehhez meg nagyobb, legalább 50mm-es standard idom kéne. Vagy kaphatók valahol ilyen C-alakú műszertartók külön?
                            Egy kis képzavar van ... nem értem mit akarsz ? Mikrométert csinálni ? Használj mindenhová megfelelő mérőeszközt .



                            Komment


                              #15
                              Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A legyártott mennyiség hány %-a fut még? S a kortárs BMW... vagy Guzzi hány %-a? Hmmm..

                              Nálam ugyanannyi mint BMW, és Moto Guzzi sehol. Ergo a Guzzi egy fos.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X