Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Blokkszéthúzó készítéséhez keresek szakembert

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Blokkszéthúzó készítéséhez keresek szakembert

    Sziasztok megterveztem a youtube-ról többféle verzióban látott blokkszéthúzómat aminek megalkotásához szakembert és ár ajánlatot keresek.
    Click image for larger version

Name:	IMG_1_leírással.jpg
Views:	1
Size:	216.3 KB
ID:	156804
    Minden le van írva de legalábbis igyekeztem érthetővé tenni, bár nincs műszaki végzettségem. Szóval Ezt szeretném elkészítettni de nem horribilis összegért. Az alapanyagot nem tudom biztosítani.

    #2
    Nem szeretnék kötekedni de egy műszaki embernek vannak buktatók Pl. miért M8 és miért nem 8mm a horony szélessége a bázis felület már mellékes a méretezésnél!.Bocs de kicsit bántja a műszaki elméletet legalább úgy mint mikor valaki cm- ben beszél.

    Komment


      #3
      Gondolom, hogy azért satupadod, fúrógéped, 8 as fúród és reszelőid vannak odahaza. Alapanyagként úgy gondolom, hogy 50x12-es laposacél S 355 JR minőségben (ez a régi 52C mostani jele) megfelel. Ezt méretre vágva bármelyik vaskereskedőnél megrendelheted. Bp-en igen sok van belőlük.

      Ha megvan az alapanyag, akkor csak a következőkre van szükséged: mérőszalag, tolómérő, rajztű, pontozó. Az oválfuratokat egymás mellé fúrt 8-as furatokkal lakítod ki úgy, hogy a furatok 9 mm-re legyenek egymástól. A furatok közt lévő gátat akár vágókoronggal is átvághatod kétoldalról. A lényeg, hogy egybeszakadjanak. Azután laposreszelővel addig "hegedülöd", amíg az oválfurat ki nem alakul.

      Akármilyen kényesek is a szomszédok, egy motorfelújítás kalapálás nélkül nem úszható meg.

      Az M14-es menetes csonkot bármilyen 4.8-as minőségű csavarból kialakíthatod - ha ragaszkodsz a hegeszthetőséghez.
      Én azonban azt javaslom, hogy készíts M14-es furatot és hajtsál bele egy M14x25-ös 10.9-es minőségű hatlapfejű tövigmenetes csavart.

      Ha ez nagyon nehéznek tűnik, akkor a motor megjavítása sem lesz könnyű. Persze én könnyen beszélek, hiszen kertes házban lakom.
      Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 jan. 01, 22:24.

      Komment


        #4
        Bocs de a rajzod és Zsolti leírása alapján már csak az akaratod kell és az eredmény annál is nagyobb lesz mivel Te készítetted.A csavar és anya sűrű menetes legyen .

        Komment


          #5
          ..és a golyót hogyan tegye bele a sűrü menetes csavarba ?

          Komment


            #6
            Magyarázzátok meg miért jobb a sürűmenet?

            Kisebb a menetmélység,kisebb a menetmagasság apró sérüléssel is cserélni kell,nehezebb a metsző-menetfúró,csavar- anya beszerzése.lassabb a lehúzás művelete.Ne próbáljátok mondani a nyomatékot,mert az igaz(a tartósság rovására)A 30-éve készített lehúzóim közül csak a trapézmenetesek állták ki a megpróbáltatásokat,a többit vagy"coli" felé irányítottam vagy átvágtam trapézra,a kisebbeket normál menetre,mivel a colrendszerű szerszámok közelébe nem sikerült odaférkőznöm,amit szintén jónak tartok egy néhány év gyakorlata után.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Gondolom, hogy azért satupadod, fúrógéped, 8 as fúród és reszelőid vannak odahaza. Alapanyagként úgy gondolom, ...
              Szerintem az egész "rajz" agyon van bonyolítva ("ovál" furatok), én 20x20-as zárt szelvényből készítettem két pár D8 furattal, középen D10 furattal a "kihúzó" csavar (anyával, nincs oda hegesztve a zárt szelvényhez) számára. Évek óta használom.

              Komment


                #8
                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ..és a golyót hogyan tegye bele a sűrü menetes csavarba ?
                - sehogy, elég ha a főtengely végére rakja és ráhajtja az M10 (normál, nem kell "sűrű, emelkedésű, a 8.8 bőven elég) kihúzó csavart.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 jan. 02, 19:31.

                Komment


                  #9
                  nem tudom , nekem ez egy kicsit durva . Mivel szeretem a jó szerszámot , és soha nem sajnálok se időt se pénzt ha valamihez csinálok egy célszerszámot . Sőt ütök bele dátumot , nevemet és arra gondolok ha már nem leszek -valaki még hasznát veszi ,és esetleg miközben használja dicsérettel gondol a készítőre .

                  A másik pedig az ,hogy véleményem szerint főként egy amatőrnek kell,hogy legyen profi szerszáma .......( ezt már kiveséztük a fórumon )

                  Komment


                    #10
                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ..és a golyót hogyan tegye bele a sűrü menetes csavarba ?
                    Lehet olyan hernyócsavart kapni, aminek a végében eleve ott van a golyó beépítve. Igaz ez egy kicsit drágább és normálmenetű. Így igaza lesz a normálmenet híveinek is és az a fránya központfurat sem fog sérülni, valamint a nyomatékigény is kisebb, ami miatt a megrögzött szerszámtervezők - pl. én is - a finommenetet kedveljük ilyen helyeken.

                    Komment


                      #11
                      Szervusztok!

                      Melyik lejtőn könnyebb felmenni,-amelyik meredek,-vagy kevésbé?Az előbbi kérdéshez hasonlatos,az a kérdés,hogy a normál,avagy a finom menet alkalmasabb,egy lehúzó orsójának. A menet fajtája (withwort,metrikus) és profilja, egy más kérdés (éles,lapos,trapéz,fűrész,zsinór),-lehúzó szempontjából,talán a fűrész menet lenne a legjobban terhelhető,de én még soha nem találkoztam ilyen menetű lehúzóval.Általában éles menetű lehúzók vannak,finom menettel,az orsó végében,beépített golyóval és teszik a dolgukat.Vitathatatlan tény,hogy akár Tr 14x1,25-ös menetet is lehet készíteni,de minek,amikor az M 14x1.25-ös is megfelel,bár én inkább az M 14x1,5-öst választanám.

                      A lehúzó orsójának a végébe,beépíteni egy golyót sem ördöngős dolog,be kell fúrni,az orsó végébe,a golyó átmérőjének megfelelő fúróval,a golyó átmérőjének 3/4-éig,letörni 60 fokban,ez a fészek.A fenti fészekbe behelyezni a golyót,majd beperemezni a 60 fokban letört részt.A beperemezés történhet,egy erre a célra kialakított szerszámmal,de akár apró kalapácsütésekkel,be is lehet zömíteni,az orsó anyagát,hogy a golyó ne essen ki.Nagyon egyszerű dolog és alkalmazásával,megőrizhetjük a tengelyvégben,a csúcsfurat épségét,amely minden esetben nagyon fontos!

                      Nem ördögtől valóak a fenti dolgok,természetesen szükséges hozzá némi gyakorlat ,műhely,gépek és főleg akarat.

                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                        #12
                        "Nem ördögtől valóak a fenti dolgok,természetesen szükséges hozzá némi gyakorlat ,műhely,gépek és főleg akarat."

                        Ébresztő öreg!(én sem vagyok fiatal)
                        Átlagban:ha megkérdezik,hogyan lehet elkésziteni egy laposvasat menettel,két furattal,akkor miért képzelitek,hogy ami egy életnyi szerszám,és tapasztalatgyűjtés után eminens,az egy kezdőnek is az?Sokat vagyok fiatal pályakezdő nem hüjegyerek között,az iskola után sok a kulcs méretéből okoskodja a csavar méretét.És ők a java,mert gondolkodnak kombinálnak.Nekik honapokba telik mig megszokják az átmérőből való méretezést.És akkor hol van még a finom és a többi menetféle,emlékezzünk meddig tanultuk a meneteket!!!!!És hányszor melléfogtunk

                        Az élet elég bonyolult,és ne a finom hanem a"normális"menetet tanítsuk először,ha valaki profi lesz úgyis hozzátanul!!
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          "Nem ördögtől valóak a fenti dolgok,természetesen szükséges hozzá némi gyakorlat ,műhely,gépek és főleg akarat."

                          Ébresztő öreg!(én sem vagyok fiatal)
                          Átlagban:ha megkérdezik,hogyan lehet elkésziteni egy laposvasat menettel,két furattal,akkor miért képzelitek,hogy ami egy életnyi szerszám,és tapasztalatgyűjtés után eminens,az egy kezdőnek is az?Sokat vagyok fiatal pályakezdő nem hüjegyerek között,az iskola után sok a kulcs méretéből okoskodja a csavar méretét.És ők a java,mert gondolkodnak kombinálnak.Nekik honapokba telik mig megszokják az átmérőből való méretezést.És akkor hol van még a finom és a többi menetféle,emlékezzünk meddig tanultuk a meneteket!!!!!És hányszor melléfogtunk

                          Az élet elég bonyolult,és ne a finom hanem a"normális"menetet tanítsuk először,ha valaki profi lesz úgyis hozzátanul!!

                          Igen ezt én is tapasztalom hogy sokszor "túl gépészetiesek" a válaszok. Az én szakmám abszolút üti a gépészetet (kőmérges). És magamból kiindulva szegény srác már biztos megkeveredett. Nem elég hogy lakásban szerszám nélkül kellene kezdenie valamit, de most már belekeveredett a sűrű-normál-ilyen -olyan menetekbe stb.
                          Mondjuk egy 350-es nem épp a kezdők kategóriája. Nagyon nem lesz egyszerű feladat ilyen körülmények között.

                          Komment


                            #14
                            Az ,hogy ez így van nem biztos a fiatalok hibája! Én úgy gondolom elsődlegesen az oktatás szintjének köszönhető "Következmény". Sok esetben olyan szakmai tanárok oktatják a fiatalokat kiknek eleve hiányos a gyakorlati tapasztalatuk, tisztelet a kivételeknek!!.Ezért panaszkodunk sok esetben a " legendás" Magyar szakember szint lesüllyedésére. Persze a gyakorlat megszerzése sem egyszerű olyan közegben hol csak részfeladatokat végeznek mely igen messze van az önálló munkavégzéstől ami avval kezdődik, hogy magában megtervezi az ember a munkavégzés sorrendjét!

                            Komment


                              #15
                              Szervusztok!

                              Meglehet,-hogy az ember túl szakmai szemmel látja egy probléma megoldását,de úgy gondolom,hogy egy alapvetően technikai kérdésekkel foglalkozó fórumon,ezt valahogy így kell.Azért kell így,mert a műszaki ismeretekkel nem rendelkező olvasók,így legalább megtudják,hogy azonos méretű menetek között is lehet eltérés,és esetleg nem próbálnak majd meg eltérő emelkedésű csavarokat összehajtani és ezáltal tönkretenni,mindkét darabot.

                              Minden írásommal próbálom átadni az életem folyamán összegyűlt tudást és tapasztalatot,mert nagyon örülnék neki,ha mások is átvennék azt,-a fene se akarja a sírba vinni.Ami a tanulást illeti,-úgy vélem,hogy egy eltérő szakmájú embernek sem árt,ha már technikával is akar foglalkozni,hogy rátanuljon egy kicsit.Amennyiben nincs tisztában valamivel,elég csak a neten rákeresni szakirodalomra,egy kicsit olvasgatni és máris tisztában lesz,pl. a menetekkel.

                              A skiccen ábrázolt rajzról,egyébként el lehet készíteni,azt a szerszámot,attól függetlenül,hogy sok rajztechnikai hiba van benne és úgy gondolom,hogy itt egyetlen,akár kritikusnak tűnő írás sem rossz szándékból született.Az ember csak segíteni szeretne és csak annyit,hogy törekedjünk a tökéletesre.

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X