Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Motorkerékpár lengéscsillapító felújítás, javítás.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Motorkerékpár lengéscsillapító felújítás, javítás.

    Szeretnék többet megtudni a lengéscsillapító felújításról, ha valakinek van tapasztalata, esetleg szakember, akkor megköszönném a segítségét.
    Konkrétan, cb 400-as honda lengéscsillapítójáról lenne szó.
    Úgy gondolom ráférne egy javítás a lengéscsillapítókra. Milyen eljárással lehetne javítani, hogyan szokták felújítani? Mennyivel lenne jobb felújítás után, esetleg úgy "hangolják" ahogy azt a vevő kéri? (Egyáltalán szét lehet ezeket szedni?)
    És a legfőbb kérdés mennyibe kerül egy ilyen hadművelet, megéri-e és hol található ilyen szerviz?
    Köszönöm a válaszokat.

    #2
    Gondolom, azt is szét lehet szedni... és ez már az első lépés, hogy tudd milyen is "belülről"...és gondolom az is olyan csak mint a többi, azaz a rúgón belül van egy kis henger, amiben egy dugattyú mozog, és szép lassan ide-oda engedgeti az olajat....na most ehhez vagy kapni alkatrészt, vagy lehet csináltatni...Mivel japán az új cuccok valszín drágák hozzá. Ezért vagy van erre használt, vagy fogod, és egy esztergályos ismerősöddel gyártassz hozzá. Alapból ezek forgástestek, imitt amott vannak rajta furatok, vagy tömítések, filc, gumi stb.

    hangolni? hááát...mennyi olajat teszel bele...ami előírás, vagy kevesebbet...

    Komment


      #3
      Nekem úgy tűnik, hogy ezt nem lehet szerelni, persze lehet, hogy tévedek, olyan , mintha a tetején sajtolva, peremezve lenne. Az első villákban sűrűbb olajat használtam és kicsit túltöltöttem, ott bevált.Még nem szedtem ki a helyéről az alkatrészt, gondoltam előbb körbeérdeklődöm a témában.
      Click image for larger version

Name:	DSCF5654[1].jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	140500
      Click image for larger version

Name:	DSCF5647.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	140499

      Komment


        #4
        Szerintem az ilyet lengéscsillapítós szakik szétbontják és esztergálnak rá menetes zárófedelet.
        TLF65 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Aha...
          Sejtettem. akkor nézek egy evvel foglalkozó vállalkozást vagy szakit és ott érdeklődöm.
          Köszönöm a segítséget.

          Komment


            #6
            Kísértetiesen hasonlít a CZ 472-es hátsó teleszkópjára. Ott az alsó gyűrűt, amivel a keménységet állítod, kell elforgatni abba a pozícióba, ahol egy hosszanti horony egybe esik a száron látható retesz-szerű kitüremléssel. Ez a Czetkánál így működik: leengedem teljesen a teleszkópot, felső szemet satuba fogom, majd úgy világítok valami erős fényű kis lámpával, hogy belelássak a gyűrűbe, kicsit összenyomom kézzel a rugót és fordítok a perselyen, majd az egész szépen lejön.

            A lengéscsillapító maga pedig egy menetes persellyel záródik. Aluból van, könnyű lesarkítani. Állítható pofás villáskulccsal próbáld, a villáskulcs nekem lefordult róla a nagy hézag miatt.
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Sajnos ez nem olyan típusú, ez bonthatatlan...

              Komment


                #8
                ez bonthatatlan
                Minden bontható, valahogy a gyárban is összerakták, sőt illik benne olajat is cserélni.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Minden bontható, valahogy a gyárban is összerakták
                  Ja ! Hegesztéssel ! ( fogyasztói társadalom ) Bár flexel
                  Örs kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    (fogyasztói társadalom)
                    Nyomtam telibe a tetszik gombot
                    "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                    Komment


                      #11
                      xtrachef eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Sajnos ez nem olyan típusú, ez bonthatatlan...
                      Én is annak gondoltam az enyémet. Wsievers volt olyan rendes, hogy képet is küldött hozzá, amivel ugyan eleinte nem sokra mentem, de ő váltig állította, hogy a gyárban is összerakták, tehát szerelhető. Nézegesd, próbáld, sikerülni fog. Az enyémben is a nevezett hornyot csak véletlenül láttam meg.

                      Komment


                        #12
                        A csillapító "teteje" peremezett, alul pedig szépen össze van "varrva" ....
                        (nem tudom...)
                        Click image for larger version

Name:	PSHK T5_2_large.jpg
Views:	1
Size:	101.2 KB
ID:	140734

                        Komment


                          #13
                          Mondtam, hogy szétszedhető:
                          A felső szem menetes, a zárólemez 2 félből áll. Rugóösszenyomóval összehúzatod, és utána ki lehet szedni a zárótárcsát 2 félből.
                          Viszont a csillapítórész itt egyben van. azt valószínűleg csak gépmunkával lehet javítani(menetes zárófedél készítés).
                          Igaz, ez a későbbi típusé, de "visszafelé" nem fejlesztenek.
                          http://atulv.com/757/honda-cb400-f-b...ks-brake-pads/
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 júl. 31, 21:03.
                          CZsolti és Che kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            Tulajdonképpen nekem a csillapítórésszel van gondom.(bocs , ha félreértettetek)
                            Ahhoz kellene nekem egy szakember....

                            Komment


                              #15
                              Szervusz Xtrachef!


                              Mindjárt lehet gondolni,hogy a lengéscsillapító résszel van a gond,de az meg roncsolás nélkül nem szétszedhető.Felül,ahol kijön a teleszkóp szára,rá van peremezve.A peremezést csak roncsolással lehet megbontani,hogy a lengéscsillapító része kijöjjön a házból.A lengéscsillapítók legnagyobb problémája,hogy azokon a 8-10 mm-es szárakon lekopik a keménykróm,megsérül a szimering és elfolyik az olaj.

                              Felújítás alkalmával,a fenti alkatrészeket,mind cserélni kell és esetleg még belül is egy-két "tüttyöt" és még akkor sem garantált a jó eredmény,-igaz lesz egy szétszedhetős darabod,amivel lehet kísérletezni.Amennyiben szakemberre szorulsz,azt sem dolgoztathatod minimálbérért,azután még bejöhet egy krómoztatás,hogy szépen is nézzen ki és akkor sokba fog kerülni a "révész".

                              Felújítani ugyan fel lehet,de az a kérdés megéri e?Nem volt szándékom elvenni a kedved én is szeretek kísérletezni,de talán szerencsésebb és olcsóbb újakat vásárolni.Nem minden motornál vannak ilyen peremezett megoldások,de sajnos a Japánok többsége ilyen.


                              Üdvözlettel:Che

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X