Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Vázbajok..

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Vázbajok..

    Sziasztok, esetleg valakinek tapasztalat hasonló problémával? Gondolom látható a bibi

    Click image for larger version

Name:	IMG_20200502_093737.jpg
Views:	84
Size:	84.3 KB
ID:	222996 Click image for larger version

Name:	IMG_20200502_092909.jpg
Views:	101
Size:	24.4 KB
ID:	222995

  • #2
    ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Click image for larger version  Name:	IMG_20200502_093737.jpg Views:	0 Size:	84.3 KB ID:	222996 Click image for larger version  Name:	IMG_20200502_092909.jpg Views:	0 Size:	24.4 KB ID:	222995



    Címkék: Egyik sem

    Ekkora eltérésnél:látható hajlásnak(oldalról nézve eltérésnek),sérülésnek kell lennie.Gondolom szívás a frissen festett elem.....
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


    • #3
      Szervusztok! Szerintem a pirossal jelölt részen érdemes szét nézni!Click image for larger version

Name:	Inkedimage_36196_LI.jpg
Views:	72
Size:	84.5 KB
ID:	223000
      zahi kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ekkora eltérésnél:látható hajlásnak(oldalról nézve eltérésnek),sérülésnek kell lennie.Gondolom szívás a frissen festett elem.....
        Természetesen le lesz az egész váz csiszolva, valami szobadísz lett volna a masinából, de nagyon tré a javítás. Úgy néz ki valami karambol volt
        pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Ez a DKV -gondolom.Én a sérült rész eredeti hegesztésénél kivágnám a hibás darabot ,igy enged a hajlításnak a többi elem,egy erős vázra (akár ,csavarozva,hegesztve)rögzítve visszapótolnám,ezután a csomópontokat átmelegítve feszültségmentesíteném és másnap kibontva megnézném az eredményt.....
          Atti69 és pasetta kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


          • #6
            Bocs hogy belevau !

            Hasonló csavarodást többször is tapasztaltam alulméretezett , nem kellő merevséggel rendelkező esetleg bellülről meggyengült lengővillák esetén, bár itt merev vázról van szó , de a hiba jellegét nézve.... (főleg ha a motorkerékpár a szokásosnál nagyobb igénybevételnek volt kitéve , használat módjából vagy a motorteljesítmény emelése miatt)
            A visszaállítást pedig úgy követtük el , hogy a keréktengely befogó fülek (esetedben villa ) közé , kb 30-40 -es anyagból közdarab lett esztergálva , végükön M14-es menetes furattal... Ez lett a kerék helyére befogatva két nagy alátét és 8.8-as csavar segítségével , majd a nagy satuba befogva . (a vázrész felfelé áll)
            Az átvizsgáláskor megtalált deformált pontokat melegítve , egy nagyobb pajszer(1,5-2 m) segítségével a megfelelő pozícióba lett csavarva a villa (esetedben a hátsó vázrész) . A te esetedben mondjuk a pajszernek a megfelelő helyre rögzítését , csak is valami bilincses megoldással tudom elképzelni .
            A fényképet elnézve (több irányból készült képek esetén, talán jobban észrevehető lenne a hiba ...) a jobb oldali alsó kerékbefogó rész lenne deformált , valamint a Pasetta által jelölt részlet. Az élvonalzó és a mérőszalag nagy segítség .
            Egyre vigyázz a melegítésnél , hogy sok régi váz muffolt, rézzel kemény forrasztott módszerrel készült ... , nehogy baj legyen belőle ! Megfelelő részeken hűteni kellhet .






            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2020 máj. 03, 10:05.
            Titus, movisz és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Köszönöm mindenkinek a javaslatokat, okultam belőle.. első körben marad a vágásmentes eljárás, szerencsére berendezett kovácsműhelyem van (mert kovács vagyok :-D) gépkalapáccsal, golyóspréssel és hasonló "nyalánkságokkal. Így ma neki is álltam Blumi (nálam minden szívemhez kedvesnek van neve) vázának renovációjához. Festék le így látszottak a javításik nyomai
              Click image for larger version

Name:	IMG_20200503_172012.jpg
Views:	82
Size:	75.8 KB
ID:	223042
              A fölső két trapézidom (vékonyabb) már szép egyenes, a 2 tinnás nyomású golyóspréssel helyreállítva, apránként finoman. A következő játék a "restaurált" alkatrészek újragondolása, mert hát hogy is mondjam... khmm szóval valaki kókler volt az tuti. Ez a kedvencem, erre rá is volt festve

              Click image for larger version

Name:	IMG_20200502_160909.jpg
Views:	65
Size:	71.9 KB
ID:	223043
              És pár érdekesség.. korbeli jelölések a vázon a kerékvilla környékén.. egy rejtélyes U és egy 4 es.
              Click image for larger version

Name:	IMG_20200503_172022.jpg
Views:	65
Size:	50.5 KB
ID:	223044 Click image for larger version

Name:	IMG_20200503_172017.jpg
Views:	67
Size:	60.6 KB
ID:	223045

              és a csattanó.. Blumi sosem futott Magyarországon.. azaz külföldről érkezett (sehol egy rendszámbeütés) A hátsó villát komoly pukk érhette, minimum egy karambol vagy esetleg valami háborús "sebesülés" egy sima bukás nem viszi el ennyire a hátsótraktust, ez két kollégával közös vélemény. A villanyakon csak a gyári vázszám, sehol semmi magyar..

              Click image for larger version

Name:	IMG_20200503_172035.jpg
Views:	64
Size:	22.6 KB
ID:	223046 Click image for larger version

Name:	IMG_20200503_172047.jpg
Views:	62
Size:	42.6 KB
ID:	223047


              Komment


              • #8
                A spanifer és az olaj emelő csodákra képes... plusz be lehet vetni házi praktikákat is.... pl: oszlophoz (én fához) kötözés és gerendával csavargatás. De... a darabolás,majd betétcsővel illesztve újrahegesztés is jó megoldás lehet.. Ez kevesebb energiát igénnyel..de pontosabb műveleteket. Te meg különben is valami kovács féle vagy.... van mindenféle kalapácsod... is.... nem oly nagy akadály ez..

                Komment


                • #9
                  A fához kötözésről jutott eszembe ős régen mikor még nem volt ismerős itthon a nyújtó vagy a hidraulikus nyomató frontális bajnál tényleg az akácfához kötés volt. Majd jött az orsós nyomató, hévér stb. A nyújtóval már sok okosságot meg lehetett oldani . Sok előnye volt pl. nem kellett kivenni a motort.

                  Komment


                  • #10
                    Egyszer az apám beleállt a 350-es Czetkával egy Zsiguliba melyből kifolyólag mondkét teleszkópszár intenzíven elgörbült.
                    Az Öreg mint hentesember azonnal tudta a megoldást a betonvillanyoszlop lukjába bedugjuk és visszahúzzuk.
                    Mert akkor vezették be a gázt mihozzánk és éppen központifűtés beszerelés volt napirenden minden csőből volt hatméteres a háztájiban.
                    Nekiálltunk visszgörbíteni mikor is a villanyoszlop eltört és a felsőrész leesett az alsórész melléésettől megfeszítette annyira a drótokat hogy nem tudott eldőlni.
                    A villanyászok kérdezték az Öreget mi történt, azt mondta látott egy Zsukot megfordulni de azt nem látta hogy nekiment-e. Utólag mondtam neki, hogy a Zsuk csak úgy mehetett volna neki ha átugorja az árkot, de a villanyászok ettől még kizseréltlk az oszlopot, igaz fára.

                    Komment


                    • #11
                      Nem kevés munkaóra után barátommal, sikerült a váz helyrerakása, sajnos egy helyen meg kellett vágni, törekedtünk a lehető legkevesebb roncsolásra. Így viszont már jól áll a kerék.

                      Click image for larger version  Name:	IMG_20200510_174021.jpg Views:	0 Size:	38.5 KB ID:	223124 Click image for larger version  Name:	IMG_20200510_174257.jpg Views:	0 Size:	43.5 KB ID:	223125 Click image for larger version  Name:	IMG_20200510_174101.jpg Views:	0 Size:	37.3 KB ID:	223126 Click image for larger version  Name:	IMG_20200510_114620.jpg Views:	0 Size:	68.8 KB ID:	223127 Click image for larger version  Name:	IMG_20200510_114629.jpg Views:	0 Size:	66.1 KB ID:	223128

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X