Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Vázbajok..
Collapse
X
-
ritt74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEkkora eltérésnél:látható hajlásnak(oldalról nézve eltérésnek),sérülésnek kell lennie.Gondolom szívás a frissen festett elem.....
- 2 likes
Komment
-
Ez a DKV -gondolom.Én a sérült rész eredeti hegesztésénél kivágnám a hibás darabot ,igy enged a hajlításnak a többi elem,egy erős vázra (akár ,csavarozva,hegesztve)rögzítve visszapótolnám,ezután a csomópontokat átmelegítve feszültségmentesíteném és másnap kibontva megnézném az eredményt....."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Bocs hogy belevau !
Hasonló csavarodást többször is tapasztaltam alulméretezett , nem kellő merevséggel rendelkező esetleg bellülről meggyengült lengővillák esetén, bár itt merev vázról van szó , de a hiba jellegét nézve.... (főleg ha a motorkerékpár a szokásosnál nagyobb igénybevételnek volt kitéve , használat módjából vagy a motorteljesítmény emelése miatt)
A visszaállítást pedig úgy követtük el , hogy a keréktengely befogó fülek (esetedben villa ) közé , kb 30-40 -es anyagból közdarab lett esztergálva , végükön M14-es menetes furattal... Ez lett a kerék helyére befogatva két nagy alátét és 8.8-as csavar segítségével , majd a nagy satuba befogva . (a vázrész felfelé áll)
Az átvizsgáláskor megtalált deformált pontokat melegítve , egy nagyobb pajszer(1,5-2 m) segítségével a megfelelő pozícióba lett csavarva a villa (esetedben a hátsó vázrész) . A te esetedben mondjuk a pajszernek a megfelelő helyre rögzítését , csak is valami bilincses megoldással tudom elképzelni .
A fényképet elnézve (több irányból készült képek esetén, talán jobban észrevehető lenne a hiba ...) a jobb oldali alsó kerékbefogó rész lenne deformált , valamint a Pasetta által jelölt részlet. Az élvonalzó és a mérőszalag nagy segítség .
Egyre vigyázz a melegítésnél , hogy sok régi váz muffolt, rézzel kemény forrasztott módszerrel készült ... , nehogy baj legyen belőle ! Megfelelő részeken hűteni kellhet .
https://www.youtube.com/watch?v=-OwMXiFALMM
https://www.youtube.com/watch?v=nJiNehQsppM
Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2020 máj. 03, 11:05.
- 5 likes
Komment
-
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat, okultam belőle.. első körben marad a vágásmentes eljárás, szerencsére berendezett kovácsműhelyem van (mert kovács vagyok :-D) gépkalapáccsal, golyóspréssel és hasonló "nyalánkságokkal. Így ma neki is álltam Blumi (nálam minden szívemhez kedvesnek van neve) vázának renovációjához. Festék le így látszottak a javításik nyomai
A fölső két trapézidom (vékonyabb) már szép egyenes, a 2 tinnás nyomású golyóspréssel helyreállítva, apránként finoman. A következő játék a "restaurált" alkatrészek újragondolása, mert hát hogy is mondjam... khmm szóval valaki kókler volt az tuti. Ez a kedvencem, erre rá is volt festve
És pár érdekesség.. korbeli jelölések a vázon a kerékvilla környékén.. egy rejtélyes U és egy 4 es.
és a csattanó.. Blumi sosem futott Magyarországon.. azaz külföldről érkezett (sehol egy rendszámbeütés) A hátsó villát komoly pukk érhette, minimum egy karambol vagy esetleg valami háborús "sebesülés" egy sima bukás nem viszi el ennyire a hátsótraktust, ez két kollégával közös vélemény. A villanyakon csak a gyári vázszám, sehol semmi magyar..
- 5 likes
Komment
-
A spanifer és az olaj emelő csodákra képes... plusz be lehet vetni házi praktikákat is.... pl: oszlophoz (én fához) kötözés és gerendával csavargatás. De... a darabolás,majd betétcsővel illesztve újrahegesztés is jó megoldás lehet.. Ez kevesebb energiát igénnyel..de pontosabb műveleteket. Te meg különben is valami kovács féle vagy.... van mindenféle kalapácsod... is.... nem oly nagy akadály ez..
Komment
-
A fához kötözésről jutott eszembe ős régen mikor még nem volt ismerős itthon a nyújtó vagy a hidraulikus nyomató frontális bajnál tényleg az akácfához kötés volt. Majd jött az orsós nyomató, hévér stb. A nyújtóval már sok okosságot meg lehetett oldani . Sok előnye volt pl. nem kellett kivenni a motort.
- 1 like
Komment
-
Egyszer az apám beleállt a 350-es Czetkával egy Zsiguliba melyből kifolyólag mondkét teleszkópszár intenzíven elgörbült.
Az Öreg mint hentesember azonnal tudta a megoldást a betonvillanyoszlop lukjába bedugjuk és visszahúzzuk.
Mert akkor vezették be a gázt mihozzánk és éppen központifűtés beszerelés volt napirenden minden csőből volt hatméteres a háztájiban.
Nekiálltunk visszgörbíteni mikor is a villanyoszlop eltört és a felsőrész leesett az alsórész melléésettől megfeszítette annyira a drótokat hogy nem tudott eldőlni.
A villanyászok kérdezték az Öreget mi történt, azt mondta látott egy Zsukot megfordulni de azt nem látta hogy nekiment-e. Utólag mondtam neki, hogy a Zsuk csak úgy mehetett volna neki ha átugorja az árkot, de a villanyászok ettől még kizseréltlk az oszlopot, igaz fára.
- 6 likes
Komment
Komment