Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1958 júliusi TLF oldalkocsival

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • 1958 júliusi TLF oldalkocsival

    Akkor én most itt elkezdem dokumentálni a procedúrát, elsősorban magamnak, hogy a lefixált dolgokat ne felejtesem el közben, de talán másnak is tanúlságos lehet.
    Az első teleszkópokból az egyik felső csöve kicsit görbének tűnt, előtte kicsavaráskor a rugó eltört, anyaghibás volt. Meg amúgy is, ennek tökéletes műszaki állapotban kell lennie!
    Piros könyv alapján befogattam csőfogóba és elkezdtem tekerni a keráktengely helyére tolt passzentos csővel. Egészkönnyen megindult, bár tekertem de nem jött kifelé. Azért, mert nem menetes, ez nem volt világos a könyvből. Tekerés közben húzni is kellett.
    A gyanús szárban a lenti cső is görbe volt, ráadásul rozsdás is. A központosító gumibetét le volt gyűrve a villaszár aljába. A rozsdás rész pont ott volt, aminek a perselyekbe kéne illeyzkednie. Alényeg, hogy ez a szár tutira cserés.
    A villaszárak alja nem egyforma, az egyiken alul be van hasítva, a másik nem. A TLF katalógusban behasítottat ábrázol a kép, a villaszár legalján van egy csavar. Ennek utána kell járni, melyik az eredeti. Talán buktak vele és csak az egyiket cserélték ki?
    Ja, a törött rugóról teszek majd fel képet, látszik, hogy anyaghibás volt.

    kvaga, CZsolti és mátéapu kedvelte ezt.

  • #2
    Nem sok történt. Homokszórtam a sűraítettlevegős szárítócsöveket lezáró lemezeket, majd festettem. Közben megérkezett a sárga szilikagél, a szárítórendszer végén ez fogja jelezni ha már nem képes több nedvességet megkötni a rendszer. Kb. 4x-5x annyiba kerül, mint a jelzetlen szilikagél, ezért csak 100g-ot vettem és majd belekeverem a sima színtelenbe.
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Végre összeállt a végsô szárító a festéshez.
      A párátlanító és macskaalmos szárító duóhoz még várok két csatlakozót.
      Közben vettem még egy IFA légsûrítôt a kompresszorhoz. A következô 1-2 hét rá megy ennek a felújítására és beszerelésére.
      Egy kis matek. Jenki táblázat szerint a 3 mm-es homokszóró fúvókához 12 cfm légszállítás kell. Egy IFA kompresszor 1500-as fordulaton ~200 köbmétert tol óránként, ami nagyjából 7 cfm. Tehát két sûrítôvel a 14 cfm kb. lehetôvé fogja tenni a folyamatos szórómunkát a 4mm-es fúvókával. Mindennek kész kell lennie a nyári szabadságra, hogy egyszerre elvégezhessem a festést és gyöngyözéseket.
      Találtam webshopot, ahol árulnak kilós kiszerelésben szórókorundot és üveggyöngyöt.
      Attached Files
      Utoljára szerkesztve a következő által: SzBalogh; 2019 jún. 04, 09:23.
      CZsolti, Che és sepy kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Közben vettem még egy IFA légsûrítôt a kompresszorhoz. A következô 1-2 hét rá megy ennek a felújítására és beszerelésére.
        Ajánlom tedd függetlenül a tartályt a kapcsolót a csatlakozókat,a remegéstől először a mérőóra,a kerekek,majd a kapcsoló,hullik szét,vagy reped...vagy gumival függetlenítsd a motor komreszor párost...
        CZsolti és SzBalogh kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


        • #5
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ajánlom tedd függetlenül a tartályt a kapcsolót a csatlakozókat,a remegéstől először a mérőóra,a kerekek,majd a kapcsoló,hullik szét,vagy reped...vagy gumival függetlenítsd a motor komreszor párost...
          Köszönöm szépen a figyelmeztetést! Valóban nagyon rezgett, már van a tartály alatt 2x2mm vastag gumi.
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Lassan de biztosan haladok. A második sűrítő is felkerült a kompresszorra, már csak a légszűrőt és a nagynyomású vezetéket kell elkészíteni. Ennek az újnak annyira nem jó a kompressziója és lassabban is forog az eltérő szíjtárcsa miatt de biztosan jobb lesz, mint volt.
            Igazából a ma reggeli zseniális ötletem miatt ültem le írni. A homokszóró kabin elrendezése ötlöttem ki, hogy az alapterülete kicsi lesz, de inkább magas, így nem foglal sok helyet, a vázat az elejére, majd a végére állítva viszont le tudom majd fújni. A homokgyűjtő alsó részhez se kell így olyan sok lemez.
            mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A második sűrítő is felkerült a kompresszorra, már csak a légszűrőt és a nagynyomású vezetéket kell elkészíteni. Ennek az újnak annyira nem jó a kompressziója és lassabban is forog az eltérő szíjtárcsa miatt de biztosan jobb lesz, mint volt.
              Hűtés ? Érdemes egy"interqulert" egy autóhűtő ventillátorral megteszi,a légszűrő után,ugye a hidegebb levegő...nagyobb mennyiség..és belülről hűti a kompreszort.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


              • #8
                SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mindennek kész kell lennie a nyári szabadságra
                Hasonlót építettem sok éve. A tapasztalatom az volt,hogy 1000 fordulaton is nagyon melegedett ezért folyamatos üzemre hűtés nélkül alkalmatlan. A ritkább bekapcsolást 120l pufferral oldottam meg+ kis levegő igényű szórópisztollyal dolgoztam. Másik probléma a kartergáz elvezetése,hogy az olaj megmaradjon. Én (lehet van jobb mód) nagyobb szellőzőket fúrtam, és a rákötött kb16mm-es csöveket felvezettem 1m magasra. Ezek oldalán az olaj lecsapódott s visszafolyt a karterba.

                Komment


                • #9
                  Még valami: Anno mikor hasonló ambícióm volt.. a tarcsi 128-as blokkot akartam átalakítani kompresszorrá. De szerencsére akkor lett egy kapcsolat aki barátilag profin lefújt mindent.

                  Komment


                  • #10
                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hűtés ? Érdemes egy"interqulert" egy autóhűtő ventillátorral megteszi,a légszűrő után,ugye a hidegebb levegő...nagyobb mennyiség..és belülről hűti a kompreszort.
                    Igen, fordulatszámtól függetlenül nagyon melegszik, a fizika tudja a dolgát. PV=nRT, azaz ha nő a nyomás nő a hőmérséklet is. Ez ellen nincs mit tenni, nem a súrlódásból adódik a nagy hő. Valóban vannak megoldások. Rézbordás légnyomócső, nagy térfogatú tartály (ebben ugye van ideje lehülni még a vételezés előtt), vagy a vételezett levegő hűtése jeges fürdőben csőkígyóval, esetleg sok méter cikázó csőszerelvény mindegyik függőleges rész alján kondenzleeresztővel.
                    Egyenlőre 2db 12cm-es PC ventilátort ragasztottam a motorra, amik a kompresszor felé fújnak, így hűtik a motort is. Sokat nem érnek :/ teszek majd még kettőt szerintem.
                    A túl nagy tartály probléma is lehet egyébként. Gondoljatok csak bele, ha csak egy kereket akartok felfújni nem kell sok sűrített levegő. Viszont a nagy tartály valóban kíméli a kapcsolót és csökkenti az induláskori nagy terhelések számát.
                    A karterrel én is szívtam jó sokat. A fenti képen a bal kompresszorfej egy 6x1-es rézcső megy a festékes dobozba, amiben acéldörzsi van, így nem prüszköl, tud szellőzni de az olaj nem folyik vissza. A jobb oldali nemes egyszerűséggel le volt dugózva. Ez a legegyszerűbb megoldás de a sűrített levegő tele lesz olajjal, mert csak a dugattyú felé tud távozni a nagynyomású olajos köd. Valójában az a megoldás minden szempontból tökéletes, amit Atti69 írt.
                    Igazából a forgásirányra is figyelni kell. A forgattyús tengely jó ha nem a karter szellőző fel tereli az olajat, túl magas olajszintnél egyszerűen kifúj a szellőzőn a feleslegnél is többet. Tehát az enyém esetében a jobb oldalinak pont fordítva kéne állnia. Csak ugye ki gondolt erre, amikor elkezdtem tervezni? Ja, hülyeséget írtam, jó irányba forog mindkettő
                    Utoljára szerkesztve a következő által: SzBalogh; 2019 jún. 11, 13:36.

                    Komment

                    Working...
                    X