Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1958 júliusi TLF oldalkocsival

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    1958 júliusi TLF oldalkocsival

    Akkor én most itt elkezdem dokumentálni a procedúrát, elsősorban magamnak, hogy a lefixált dolgokat ne felejtesem el közben, de talán másnak is tanúlságos lehet.
    Az első teleszkópokból az egyik felső csöve kicsit görbének tűnt, előtte kicsavaráskor a rugó eltört, anyaghibás volt. Meg amúgy is, ennek tökéletes műszaki állapotban kell lennie!
    Piros könyv alapján befogattam csőfogóba és elkezdtem tekerni a keráktengely helyére tolt passzentos csővel. Egészkönnyen megindult, bár tekertem de nem jött kifelé. Azért, mert nem menetes, ez nem volt világos a könyvből. Tekerés közben húzni is kellett.
    A gyanús szárban a lenti cső is görbe volt, ráadásul rozsdás is. A központosító gumibetét le volt gyűrve a villaszár aljába. A rozsdás rész pont ott volt, aminek a perselyekbe kéne illeyzkednie. Alényeg, hogy ez a szár tutira cserés.
    A villaszárak alja nem egyforma, az egyiken alul be van hasítva, a másik nem. A TLF katalógusban behasítottat ábrázol a kép, a villaszár legalján van egy csavar. Ennek utána kell járni, melyik az eredeti. Talán buktak vele és csak az egyiket cserélték ki?
    Ja, a törött rugóról teszek majd fel képet, látszik, hogy anyaghibás volt.

    kvaga, CZsolti és mátéapu kedvelte ezt.

    #2
    Nem sok történt. Homokszórtam a sűraítettlevegős szárítócsöveket lezáró lemezeket, majd festettem. Közben megérkezett a sárga szilikagél, a szárítórendszer végén ez fogja jelezni ha már nem képes több nedvességet megkötni a rendszer. Kb. 4x-5x annyiba kerül, mint a jelzetlen szilikagél, ezért csak 100g-ot vettem és majd belekeverem a sima színtelenbe.
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Végre összeállt a végsô szárító a festéshez.
      A párátlanító és macskaalmos szárító duóhoz még várok két csatlakozót.
      Közben vettem még egy IFA légsûrítôt a kompresszorhoz. A következô 1-2 hét rá megy ennek a felújítására és beszerelésére.
      Egy kis matek. Jenki táblázat szerint a 3 mm-es homokszóró fúvókához 12 cfm légszállítás kell. Egy IFA kompresszor 1500-as fordulaton ~200 köbmétert tol óránként, ami nagyjából 7 cfm. Tehát két sûrítôvel a 14 cfm kb. lehetôvé fogja tenni a folyamatos szórómunkát a 4mm-es fúvókával. Mindennek kész kell lennie a nyári szabadságra, hogy egyszerre elvégezhessem a festést és gyöngyözéseket.
      Találtam webshopot, ahol árulnak kilós kiszerelésben szórókorundot és üveggyöngyöt.
      Attached Files
      Utoljára szerkesztve a következő által: SzBalogh; 2019 jún. 04, 10:23.
      CZsolti, Che és sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Közben vettem még egy IFA légsûrítôt a kompresszorhoz. A következô 1-2 hét rá megy ennek a felújítására és beszerelésére.
        Ajánlom tedd függetlenül a tartályt a kapcsolót a csatlakozókat,a remegéstől először a mérőóra,a kerekek,majd a kapcsoló,hullik szét,vagy reped...vagy gumival függetlenítsd a motor komreszor párost...
        CZsolti és SzBalogh kedvelte ezt.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ajánlom tedd függetlenül a tartályt a kapcsolót a csatlakozókat,a remegéstől először a mérőóra,a kerekek,majd a kapcsoló,hullik szét,vagy reped...vagy gumival függetlenítsd a motor komreszor párost...
          Köszönöm szépen a figyelmeztetést! Valóban nagyon rezgett, már van a tartály alatt 2x2mm vastag gumi.
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Lassan de biztosan haladok. A második sűrítő is felkerült a kompresszorra, már csak a légszűrőt és a nagynyomású vezetéket kell elkészíteni. Ennek az újnak annyira nem jó a kompressziója és lassabban is forog az eltérő szíjtárcsa miatt de biztosan jobb lesz, mint volt.
            Igazából a ma reggeli zseniális ötletem miatt ültem le írni. A homokszóró kabin elrendezése ötlöttem ki, hogy az alapterülete kicsi lesz, de inkább magas, így nem foglal sok helyet, a vázat az elejére, majd a végére állítva viszont le tudom majd fújni. A homokgyűjtő alsó részhez se kell így olyan sok lemez.
            mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A második sűrítő is felkerült a kompresszorra, már csak a légszűrőt és a nagynyomású vezetéket kell elkészíteni. Ennek az újnak annyira nem jó a kompressziója és lassabban is forog az eltérő szíjtárcsa miatt de biztosan jobb lesz, mint volt.
              Hűtés ? Érdemes egy"interqulert" egy autóhűtő ventillátorral megteszi,a légszűrő után,ugye a hidegebb levegő...nagyobb mennyiség..és belülről hűti a kompreszort.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                SzBalogh eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mindennek kész kell lennie a nyári szabadságra
                Hasonlót építettem sok éve. A tapasztalatom az volt,hogy 1000 fordulaton is nagyon melegedett ezért folyamatos üzemre hűtés nélkül alkalmatlan. A ritkább bekapcsolást 120l pufferral oldottam meg+ kis levegő igényű szórópisztollyal dolgoztam. Másik probléma a kartergáz elvezetése,hogy az olaj megmaradjon. Én (lehet van jobb mód) nagyobb szellőzőket fúrtam, és a rákötött kb16mm-es csöveket felvezettem 1m magasra. Ezek oldalán az olaj lecsapódott s visszafolyt a karterba.

                Komment


                  #9
                  Még valami: Anno mikor hasonló ambícióm volt.. a tarcsi 128-as blokkot akartam átalakítani kompresszorrá. De szerencsére akkor lett egy kapcsolat aki barátilag profin lefújt mindent.

                  Komment


                    #10
                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hűtés ? Érdemes egy"interqulert" egy autóhűtő ventillátorral megteszi,a légszűrő után,ugye a hidegebb levegő...nagyobb mennyiség..és belülről hűti a kompreszort.
                    Igen, fordulatszámtól függetlenül nagyon melegszik, a fizika tudja a dolgát. PV=nRT, azaz ha nő a nyomás nő a hőmérséklet is. Ez ellen nincs mit tenni, nem a súrlódásból adódik a nagy hő. Valóban vannak megoldások. Rézbordás légnyomócső, nagy térfogatú tartály (ebben ugye van ideje lehülni még a vételezés előtt), vagy a vételezett levegő hűtése jeges fürdőben csőkígyóval, esetleg sok méter cikázó csőszerelvény mindegyik függőleges rész alján kondenzleeresztővel.
                    Egyenlőre 2db 12cm-es PC ventilátort ragasztottam a motorra, amik a kompresszor felé fújnak, így hűtik a motort is. Sokat nem érnek :/ teszek majd még kettőt szerintem.
                    A túl nagy tartály probléma is lehet egyébként. Gondoljatok csak bele, ha csak egy kereket akartok felfújni nem kell sok sűrített levegő. Viszont a nagy tartály valóban kíméli a kapcsolót és csökkenti az induláskori nagy terhelések számát.
                    A karterrel én is szívtam jó sokat. A fenti képen a bal kompresszorfej egy 6x1-es rézcső megy a festékes dobozba, amiben acéldörzsi van, így nem prüszköl, tud szellőzni de az olaj nem folyik vissza. A jobb oldali nemes egyszerűséggel le volt dugózva. Ez a legegyszerűbb megoldás de a sűrített levegő tele lesz olajjal, mert csak a dugattyú felé tud távozni a nagynyomású olajos köd. Valójában az a megoldás minden szempontból tökéletes, amit Atti69 írt.
                    Igazából a forgásirányra is figyelni kell. A forgattyús tengely jó ha nem a karter szellőző fel tereli az olajat, túl magas olajszintnél egyszerűen kifúj a szellőzőn a feleslegnél is többet. Tehát az enyém esetében a jobb oldalinak pont fordítva kéne állnia. Csak ugye ki gondolt erre, amikor elkezdtem tervezni? Ja, hülyeséget írtam, jó irányba forog mindkettő
                    Utoljára szerkesztve a következő által: SzBalogh; 2019 jún. 11, 14:36.

                    Komment


                      #11
                      Nem tűntem el csak nyaraltunk a gyerekekkel a szüleimnél. Ránéztem a Triumph-ra is és elkeseredtem. Elég trehányan tettem le, amiből egy hengerfejtömítés-csere lett. Részletek itt
                      Greetings! My Legend TT 900 was standing for 15, now trying to recover it. Cylinder head leaking coolant at the back and left side, radiator is also

                      Komment


                        #12
                        Igazából csak most fogok nekiállni a felújításnak, hogy kész a homokszóró kabin. Még az olaj/pára lecsapatót össze kell rakni, mer így olajtól bűzlik a kabin egy órányi fújás után. Először a blokk alumínium alkatrészeit tisztítom üveggyönggyel, majd a hengert korunddal.
                        Ezzel a hengerfejjel vettem és használtam a motort, amíg kormos volt fel se tűnt, hogy perselyes a gyertyamenet :/ Van egy másik hengerfejem is de annak meg az egyik szélső lamella törött. Szerintem maradok az eredetinél.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X