Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Kerimjade
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Milyen gépé? Lagalább típust add meg légy szíves, hogy ne kelljen a sok gépkönyvben keresgélni.
    Szia!

    EAN 340-1000, nem írtam be elnézést!

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Kerimjade eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Tudna valaki erről a géptábláról egy jó minőségű fotót feltenni, vagy küldeni privátban?
    Milyen gépé? Lagalább típust add meg légy szíves, hogy ne kelljen a sok gépkönyvben keresgélni.

    Leave a comment:


  • Kerimjade
    replied
    Sziasztok!

    Tudna valaki erről a géptábláról egy jó minőségű fotót feltenni, vagy küldeni privátban? Szeretném kérdezni a tábla méretét is. Hiányzik a gépemről, sajnos. Előre is köszönöm!


    Click image for larger version

Name:	image_36110.png
Views:	727
Size:	201.5 KB
ID:	226634

    Leave a comment:


  • A_László
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ne köszönd,van egy újszerű főorsóm amin menet van,de elfelejtettem megkeresni és lemérni...Hasonló esetekben: Józsibá adatok halmazával bizonyította .......÷ ..vajon a gépkönyv-gyűjteménye méltó kezekbe került???
    Ha lesz rá alkalmad légy szíves nézd meg. Készítenék tokmánytárcsát ezért kell a méret. Az enyémre nagyon rágyógyult a tárcsa még nem sikerült leszerelnem.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszönöm a segítséget!
    Ne köszönd,van egy újszerű főorsóm amin menet van,de elfelejtettem megkeresni és lemérni...Hasonló esetekben: Józsibá adatok halmazával bizonyította .......÷ ..vajon a gépkönyv-gyűjteménye méltó kezekbe került???

    Leave a comment:


  • A_László
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Szerintem is nagy a menetemelkedés,nem tudom mennyi de több egyéb típuson is elég ritka a menet...
    Köszönöm a segítséget!

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Szerintem is nagy a menetemelkedés,nem tudom mennyi de több egyéb típuson is elég ritka a menet...

    Leave a comment:


  • A_László
    replied
    Szervusztok! EAN 170/1000 eszterga esetén a főorsó lévő menet (ahol a tokmánytárcsa rögzül) milyen méretű? Jól tudom, hogy M60x5,5?

    Leave a comment:


  • Siferi
    replied
    Kopasz 1 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    gépkönyv
    Köszönöm a felajánlást, de szerencsére megvan még az eredeti gépkönyve. A pad szerencsére jó állapotban van, minden funkciója hibátlanul működik, nincsenek hiányzó alkatrészei, minden burkolata megvan. Életkorához képest a nem túl távoli múltban átesett egy teljes felújításon és azóta csak ritkán,apróbb munkákra használták. Ebben az állapotban került hozzám és remélem ezt sikerül majd megőriznem, akár javítanom is.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    Siferi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egy EAN 170/1000 típusú eszterga friss tulajdonosa vagyok.
    Ha érdekel, van hozzá gépkönyvem. Adsz egy e-mail címet és elküldöm, ha Neked nincs meg a gépkönyv.

    Leave a comment:


  • Siferi
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Frissen vásárolt gépet szerintem érdemes tetőtől talpig lemosni,késtartót leszedni,szánokat oda vissza tisztára járatni,újra olajozni a száncsuszkákat utána állítani ,hogy ne szoruljanak.szegnyereghüvelyt kitekerni kimosni a helyét is kitörölni ,olajozni.szegnyeregrögzítőt szintén,így egy csomó dolgot meglátsz és megtanulod mire való,és meglátod mennyivel könnyebb tekerni egy tiszta olajozott szánt.ezután a meghajtást ellenőrizd,azután a cserekerekeket,érdemes mindent leszerelni megtisztítani,szintén sokmindenre rájön az ember mire visszaszereli....
    Jó bütykölgetést és sikeres vasfaragást kívánok!
    Köszönöm a választ és a jó tanácsokat!

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Siferi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nagyjából 1 mm-es holtjátékról van szó, amely a szán szélső és középső helyzetében is jelen van.
    Egy idősebb szakmabeli vagyok,amely gépen melózom a kereszt-szánon közel három m/m-es a holtjáték,nem attól remeg az anyag,nem kell mindenért szétszedni és újítani a gépeket.Természetesen a holtjátékokat és a kopásokat érdemes utánálítani,de nem azért:nem lesz megfelelő a munkadarab....

    Frissen vásárolt gépet szerintem érdemes tetőtől talpig lemosni,késtartót leszedni,szánokat oda vissza tisztára járatni,újra olajozni a száncsuszkákat utána állítani ,hogy ne szoruljanak.szegnyereghüvelyt kitekerni kimosni a helyét is kitörölni ,olajozni.szegnyeregrögzítőt szintén,így egy csomó dolgot meglátsz és megtanulod mire való,és meglátod mennyivel könnyebb tekerni egy tiszta olajozott szánt.ezután a meghajtást ellenőrizd,azután a cserekerekeket,érdemes mindent leszerelni megtisztítani,szintén sokmindenre rájön az ember mire visszaszereli....
    Jó bütykölgetést és sikeres vasfaragást kívánok!

    Leave a comment:


  • Siferi
    replied
    Sziasztok!
    Egy EAN 170/1000 típusú eszterga friss tulajdonosa vagyok.
    Olyan kérdésem lenne, hogy a keresztszán orsó irányú holtjátékán lehet-e állítani és ha igen, akkor annak mik a lépései?
    Korábban egy hozzászóló már említett hasonlót: "Emlékeim szerint az anya 2 db-ból áll egy fix és egy állítható,ha nem lehet állítani tovább:akkor lesz cserés!"
    Nagyjából 1 mm-es holtjátékról van szó, amely a szán szélső és középső helyzetében is jelen van. Mennyire normális egy ekkora holtjáték? Ez a méretű holtjáték biztosan kopott anyát jelent-e vagy még állítással lehet javítani rajta? Milyen befolyással van ez a hiba a pontosságra, esetleg okoz-e extra rezgéseket és befolyással van-e a létrehozott felületi minőségekre?
    Azt még érdemesnek tartom leírni, hogy teljesen kezdő vagyok az esztergálás gyakorlatában. A gépészet területén dolgozom és hobbiként fut az esztergálás és a tanulása, hogy néha ki tudjak szakadni az egész napos számítógép előtti munka alól. Szeretem a régi gépeket és szeretném ezt a gépet is jó műszaki állapotban megőrizni.
    Köszönöm a válaszokat!
    E. Ferenc

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    ean géptulajdonos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A motorját át lehet kötni 230v-ra? vagy cserélni kell ilyenkor? Ha egy 230v, os motort rakok rá akkor még ugyan úgy müködik a motor forgás irány váltása vagy akkor már nem jó a gyári elektromos rendszere?
    Ha a motor kapocsdeknijében ki van hozva mind a 6 vezeték, akkor elvileg át lehet kötni 230V -ra, egy megfelelő erősségű állandó kondenzátor bekötésével. Arra viszont számítanod kell, hogy így kb. 1/3 résszel gyengébb lesz a motor. A forgásirányváltáshoz kell még beépíteni mágneskapcsolót, elektromos szerelő által. Nagyon durván, az egyik forgásiránynál a + -t a tekercs bal oldalára kell kötni, az ellenkező forgásiránynál pedig a jobboldalra kell a + -t kötni. Azért kellenek plusz mágneskapcsolók, nehogy csitt-csatt, meg dirr-durr legyen.

    Leave a comment:


  • ean géptulajdonos
    replied
    Igen, ebben én is egyet értek, a fogaskerék helyet van cseredarabb, ki cseréljük. A motorját át lehet kötni 230v-ra? vagy cserélni kell ilyenkor? Ha egy 230v, os motort rakok rá akkor még ugyan úgy müködik a motor forgás irány váltása vagy akkor már nem jó a gyári elektromos rendszere? Köszönöm a segítséget ha valamiben el akadok írok ide. Szép napot kívánok mindenkinek.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information