Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel 125 T és D Csepel 125 közötti különbségek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Csepel 125 T és D Csepel 125 közötti különbségek

    Üdv.
    Olyan dilemmába vagyok, hogy nem tudom "eldönteni" melyek az "Igazi" D illetve T csepel motorok amelyek típushűek. Ugyan is látok olyan képeket pl D Csepelnél, hogy hátul kis lámpafej/nagy van továbbá más a henger (csepp alakú vagy "kör"), elöl kis illetve nagy lámpafejjel szerelt van olyan amelyik kis lámpafejjel+kilóméterórával, kis Lfej óra nélkül, nagy Lfej órával és anélkül (itthon kis lámpafejes van kilóméterórával).

    Ha lehetséges küldjenek olyan képeket mind a 2 motorból amelyek úgymond "tisztán" hűek a típusukhoz.

    Továbbá Veteránvizsgára való felújítás miatt (tudom, hogy ez egy nagyon hosszú folyamat, de szeretném ezt a motort megőrizni, nem pedig hagyni az enyészetnek) egy 1954-es vázú Csepelt lehet-e D Csepelnek felújítani (tudomásom szerint ilyenkor még nem volt D Csepel) ?

    Végül szeretném ha leírnának olyan apróságokat, hogy pl milyen gyújtás kell egy D Csepelhez (2 vagy 3 kivezetéses)ha a karburátorok között van különbség akkor annak milyennek illetve mekkora fúvókának kell lennie, gyújtáskapcsoló kulcsos-e vagy csak úgymond "füles", a kormányszorítón a felirat (gondolom a D Csepel emblémás) és ha lehetséges jó lenne ugyan ez T Csepelnél is.
    (Elnézést a nyers szövegért)

    Köszönöm válaszaikat.

  • #2
    szeretném ezt a motort megőrizni, nem pedig hagyni az enyészetnek) egy 1954-es vázú Csepelt lehet-e D Csepelnek felújítani (tudomásom szerint ilyenkor még nem volt D Csepel)
    Ha megőrizni akarod:miért alakítod?
    Pénz kérdés,ha külhoni díszekkel(óra,crom,parkfény,pótülés,féklámpa,nyugati-bordó)szerintem közel a duplája egy egyszerű"hazai"gépnek...............

    Mindet lehet,de mivel indokolod a D-s-re átalakítást ha valaki kérdez?Ha az tetszik:cseréld egy olyanra!
    OdinHEM és Che kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


    • #3
      Bocsánat azt nem írtam, hogy egy '56-os motor van benne. Azért szeretném D Csepelre.
      mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        D-Csepel
        Zolle,olvasd el a leírásomat, ebből pár kérdésre választ kapsz.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Ricsi95D; 2016 okt. 14, 10:10.
        St.Z.350, mátéapu és Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


        • #5
          Köszönöm a leírást kicsit világosabb így
          Ricsi95D kedvelte ezt.

          Komment


          • #6
            Ricsi95D!

            Tetszik a cikked!

            Egy dolog még engemet érdekelne, volt-e olyan D-Csepel, ahol a Csepellel szemben külön töltőtekercs töltötte az akkumulátort, és ezért már a korábbi 2 helyett 3 kivezetése volt a blokkon, vagy ez csak a Danuviáknál jött be?
            Ricsi95D kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Úgy tudom volt akkumulátoros D-Csepel,exportra készült,ott szerintem már 3 kivezetésnek kellett lennie,de ezt nem tudom biztosan.
              St.Z.350 és Che kedvelte ezt.

              Komment


              • #8
                Úgy tudom volt akkumulátoros D-Csepel,exportra készült
                Jól tudod.
                Picivel több króm, km óra, akksi, Nekem is ilyen a Csepelem. És 3 kivezetéses a blokk.
                St.Z.350, Ricsi95D és Che kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  Sziasztok!

                  Azt szeretném megtudni hogy a nemrégiben vásárolt csepel 125-öm T vagy D ,modell ,vagy esetleg valamiféle öszvér... Eddigi kutató munkám során nem tudtam egyértelműen eldönteni. Szeretném eredeti állapotába felújítani ,ezért lenne jó ezt tudni...

                  Ahogy olvasom a fórumot nagyon sok rutinos,nagy szaktudású szaki van itt jelen,akik talán a fényképek alapján is tudnak ebben segíteni...

                  Iratai nincsenek, moto rszáma nincs,alvázszám B09283

                  Előre is köszönöm

                  Üdv!

                  Komment


                  • #10
                    A blokkon ..talán lustaságból nem cserélik a bal deknit emiatt az danuvia,ezért a jobb dekni nem rá való,a tank és oldaldobozok első-szériásnak tűnnek a csík és a tankgumi hiánya miatt,a sárvédő elől szerintem nem magyar.
                    a hátsólámpa danuviás az első danuviás a gázszektor idegen,a motoron a henger,hengerfej danuvia kipufogó nem erre való,csak a lapított végű illik hozzá.Benzincsap idegen tolattyús kell ,kormánytartók hátra álljanak,kormányszoritó danuvia.Ja én még csak műkedvelő vagyok a profik részletesebben tudnák sorolni...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 máj. 05, 20:39.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                    • #11
                      Mi lenne Máté,ha profi lennél? Az első sárvédő nekem JAWA gyártmánynak tűnik,a tankot belülről meg kellene nézni,mert lehet,hogy csak lehagyták a tankgumit.

                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                      • #12
                        jano007 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        alvázszám B09283
                        Ha ez a szám BC9283 akkor 1951-es évjáratú Csepel T erősen típusidegen állapotban. A sárvédő Jawa vagy Czetka, ülés D-csepel, kipufogó dob talán TLT Pannóniából átalakítva, a kormány is Pannónia. A hátsó sárvédő a lámpa kivételével viszont teljesen okés meg pár dolog ami már előttem elhangzott De ez nehogy elvegye a kedvedet.

                        Komment


                        • #13
                          Köszönöm a gyors ,szakmai válaszokat!... na..akkor ezért nem sikerült nekem beazonosítanom

                          ...egy kicsit azért most letörtem ..azaz inkább megtört a lendületem...

                          ...akkor most a motorom esetében valószínűsíthető,hogy gyárilag T szériás volt és az évek során a tulajdonosok pakolgatták rá a danuvia és egyéb alkatrészeket?... avagy az is lehetséges,hogy ez már a danuvia gyárban készült és ott használták fel a maradék csepel alkatrészeket? ...azaz lehet gyári öszvér is?



                          Komment


                          • #14
                            jano007 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ...azaz lehet gyári öszvér is?
                            Nem :én halgatnék Titusra ez egy 51-es csepel és a többi az idők folyamán a javításokkal került rá. a Csepelt szeretni kell és akkor minden összejön,ha akarod !!!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                            • #15
                              jano007 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              ...akkor most a motorom esetében valószínűsíthető,hogy gyárilag T szériás volt és az évek során a tulajdonosok pakolgatták rá a danuvia és egyéb alkatrészeket?... avagy az is lehetséges,hogy ez már a danuvia gyárban készült és ott használták fel a maradék csepel alkatrészeket?
                              Én szerintem, ahogy az lenni szokott valaki vett (kapott) egyszer régen egy romos Csepelt. Ami rossz állapotú volt(vagy talán hiányzott) rajta azt kicserélte(első villa, nyereg, kipufogó) A hátsólámpát már 1958-ban cserélték, mivel akkoriban a féklámpa kötelezővé vált. A blokkról még nem írtál semmit. Menetirány szerint a henger alatt bal oldalon van a motorszám beütve, az első tartóra pedig két azonos számsor, ezeket is leírhatnád, hátha a blokkháza még eredeti. Nekem egy BC15-ös vázszámú gépem van egyéb vasak mellett, ami feltehetőleg 1952-es. Innen a gyártási év tippje és a típusra jellemző alkatrészek ismerete. Aztán van még BE, 4/ (Csepel), és 7/7-es (D-Csepel) váz, ezek viszont vagy hiányosak, vagy alapból öszvérek, viszonyításnak nem túl szerencsések, de már sikerült összegyűjtögetnem nagyjából ami szükséges hozzájuk, már csak a felújításra várnak. Jelenleg egy ilyen Csepel 125 szerintem nem túl nagy falat, kis szerencsével és idővel összeállhat a gép. Alkatrész akad hozzá. Az már más kérdés, hogy 5-6 évvel ezelőtthöz képest drágábban.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X