Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs cm 700

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Izs cm 700

    Gondolkodott már valaki két 350-es blokk összeépítésén ? A három, illetve négyhengeres pancsik nyomán jött a gondolat. ( Na nem akarok magamnak több problémát attól ami van, csak..... )

  • #2
    Szia Mir-Mur!
    Én is gondolkodtam rajta, de elég kemény dió lenne. Elég durván nézne ki, az igaz, mint egy szteroidon nevelt 350-es Jawa.
    A főtengelyek összekötése nagyban lemásolható a Jawa 350-ről és itt jön a milyen anyag bírná átadni egy ekkora főtengely erejét, kisúlyozás meg alapból kellene már egynél is.
    A hajtókart görgősítettem egyéni módon és arra jutottam, hogy anyag tekintetében nem túl nagy durranás a hajtókar, szóval azt is kéne valami jobbéra cserélni.
    A trabi blokkot néztem példának még.
    (a váz felfogatóelemeit meg vastagon át kéne szerkeszteni az Izsen.)
    Lényegében a váltó bírná, kuplung meg talán. A melegedésről meg ötletem sincs, hogy mennyire módosulna, mivel az ilyen hosszú löketű többhengeresből nem sok típus van, így infó se.
    De ha van kedved ,meg erőd, meg eszközöd,... akkor hajrá (várom az eredményt én is) .
    Utoljára szerkesztve a következő által: majdánka; 2016 máj. 07, 10:05.
    Titus, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Sokunknak jutottak eszébe ilyen "szebbnél - szebb " gondolatok , de minden elismerésem azoknak , akiknek van annyi kitartásuk , hogy meg is valósítják . Van aki már MZ esetén is ezen gondolkodik :



      vagy Jawa 638 -nál :



      Vagy pannóniánál :





      STB..... Vagyis nem lehetetlen. A váltó, kuplung bírja majd ???
      St.Z.350, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        Gondolkodott már valaki két 350-es blokk összeépítésén ?
        Mért akarsz magadnak problémát? Ha Izs kell meg 2 henger, akkor ott a Jupiter. Ha erő kell több, ott a Planeta Sport.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


        • #5
          Mért akarsz magadnak problémát?
          Na nem akarok magamnak több problémát attól ami van
          ...............................................................

          - - - Updated - - -

          akkor ott a Jupiter.
          A jupiter egy elbaltázott konstrukció. Ugyan az a probléma pele, mint a kéthengeres pancsikkal !

          Komment


          • #6
            [QUOTE]Ugyan az a probléma pele, mint a kéthengeres pancsikkal[/QUOT
            Huzigálod az oroszlán bajszát
            sepy, mir-mur és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


            • #7
              Ugyan az a probléma pele, mint a kéthengeres pancsikkal !
              Viszont az Izs Jupiter legalább képes menni, sőt jönni is tud, ami azért nagy szó, míg a kéthengeres Pannónia menni még megy is, de vissza már nem jön(maximum tolva vagy futón).
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


              • #8
                Ne magadból indulj ki ....

                Komment


                • #9
                  wsievers
                  míg a kéthengeres Pannónia menni még megy is, de vissza már nem jön (maximum tolva vagy futón).
                  Istenem, hányszor toltam... Nem mertem vele a város határain túl menni pont ezért. A másodikat már nagyon hamar eladtam. Aki megvette, ő is hamar szabadult tőle, miután elmentek vele a menyasszonyával a Balatonra nyaralni, és hátizsákostól, csomagostól 30 fok melegben úgy döntött a P20-as, hogy eddig és ne tovább...
                  Nincs annál sz@rabb érzés, amikor minden lámpánál ott van a füled, mikor méltóztat a jobb henger leállni...

                  Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy mind a kettőt használtan vettem, nem is igazán értettem hozzájuk (jó, mondjuk, gyújtást beállítani, karburátort állítani tudtam, de egy motor generált képtelen lettem volna megcsinálni) és ki tudja milyen előéletük volt...

                  Aztán vettem a vadi új 250-es dobfékes ETZ-t, az 99%-ban elsőre indult, és soha nem volt vele semmi gondom...Nálam a németek respektje azzal indult...

                  - - - Updated - - -

                  zahi
                  Ne magadból indulj ki ...
                  A képen láttam, tiéd egy szép állapotban lévő gép, értesz is hozzá, talán VAPE is van rajta, nyilván más helyzet , mint ami miatt szörnyülködtem anno.

                  Komment


                  • #10
                    Már megbocsáss , de én azt tartom , hogy a lerobbanások oka túlnyomó részt a motoros ( , illetve a szerelő) hibája . Igaz , nálam a gép már vagy 26-27 éve ... Igen , alattam is állt már meg , de tudtam orvosolni na hibát , (gyujtás) vagy a benzin fogyott el .... ez szintén az én hibám volt . A gyujtás jellegű hiba szintén az én hibám volt , hiszen nem törődtem a megszakító berepedt szigetelőperselyével .... Ez a gép egyszerűen több törődést igényel , és nagyobb "felkészültséget" . Viszont kárpótol is a hibákért , ha jó . Ez , igaz ami igaz ,a szovjet motorokra nem jellemzőek , de ezt talán hátrányként is említhetem , hiszen kidolgozottságuk is elmarad a hasonló , európai gyártmányokétól . A bővebb véleményem róluk inkább megtartom magamnak , hiszen nincs szándékomban másokban rossz érzést gerjeszteni ezen vasak tulajában , magammal szemben ! De minthogy egyiket sem nevezhetjük saját, echte konstrukciónak szenvednek gyermekbetegségekben , aminek okát - a magyar gyártmány esetén - a KGST -ben kereshetjük ( az anyagok , alkatrészek minősége csak ritkán haladta meg a tagországokban , a szovjet produktumokét , talán csak a keletnémeteknél ...)
                    A korábbi hozzászóláson , csak mosolyogni tudok , hiszen ez a gazdát minősíti . Ilyenkor szokták a megrögzött kéthengeres pannóniások a versenyzésre átalakított gépeket felhozni - én nem teszem , mert az is az igazságokhoz tartozik , hogy azokban már kevés a gyári cuccos ... - , de ezt bármelyik utcaival is meg lehetne tenni . Tudtommal a Jupiter szinte kizárólagosan csak magánimportból keveredett az országba , élőben én is csak Romániában láttam , ( bár nem nyerte el a totális tetszésemet) a két henger miatt , mégis többre tartom mint a testvéreit . (tudom , tudom DKW származék , és valamilyen szinten a MZ mostoha rokona , de ezzel ennyi . A Jawa , vagy a CZ ,( hiszen szocialista relációban több szériális kéthengeres nem létezett ) már inkább közelebb áll az ízlésemhez , de hát azoknak is az volt a hibája hogy az önjelölt szerelők felületes munkát végeztek sokszor rajtuk , ezért mindenki pl a gyujtórendszert szidta .
                    Vagyis rossz volt a megközelítés.. Egyébként az enyém nem , nincs VAPE , vagy más gyujtórendszerrel ellátva , soha nem is volt , a piros főleg, hiszen azt szándékomban állt OT-ra vinni , de anyagiak hiányában le kellett tenni róla . (Egyszerűen másra b...tam el a pénzt .) A feketével pedig 91-ben , vagy 92 -ben Erdélyben voltam kint , és hazahozott úgy , hogy a kinti benzinkúton lévő olaj (nem vittem magammal , azt hittem jó lesz az ottani ...) csak lassan keveredett el , így megragadt ! De hazahozott , két hengerrel !
                    Ezért van az , ha kell elviccelődök a magyar minőségen szidom is talán , de "segíts magadon az isten is megsegít" , minden motor egy átok tud lenni , ha szakszerűtlenül javítják. Ezt a szovjet gépek (szándékosan nem írtam oroszt .) egyszerűen nem igényelték, de abban is bele lehet menni a dolgok "velejébe" rendesen !
                    Ennek tudatában nem szoktam én ,bárki , bármilyen motorját "fikázni" , vagy olyan színben tüntetni elő ami az adott gépre előnytelenül hat .

                    Komment


                    • #11
                      Véleményem szerint egy motorról hogy jó vagy nem nem a gazdája tehet.

                      Ültess fel egy hozzá nem értőt és ha vele eljut a motor oda ahová kell akkor az jó motor.


                      A kéthengeres P10-nél az a jó ha az egyik henger meg akar ragadni a másik továbbviszi

                      Komment


                      • #12
                        Ezek a régi gépek igénylik a törődést , aki ezt nem preferálja újabbat vegyen .

                        Ja , ha az egyik henger meg akar ragadni , hamarosan a másik is ....
                        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 máj. 08, 16:48.

                        Komment


                        • #13
                          Ezek a régi gépek igénylik a törődést , aki ezt nem preferálja újabbat vegyen .
                          Ez igaz!

                          Csak azt akartam mondani hogy egy motor nem attól jó motor hogy ha lerohad a gazdája meg tudja javítani az út szélén.

                          Komment


                          • #14
                            Nem , ha jó gazdája van , nem rohad le . (vagy mégis ??? Mostanában olyan bizonytalan vagyok ! )

                            Komment


                            • #15
                              Az igazi motoros ott kezdődik ha tudja mire képes a motorja. Egy gyengébb állapotban lévő géppel hiába akar versenyre kelni mert rövid időn belül jelzi a gép. Ettől függetlenül én is estem már hibába mikor többet vártam a motoromtól mint amire képes! . Ez pedig nem a motor hibája hanem a motorosé. Ott kezdődik mikor tisztába van az ember a motorja képességével és az Állapotával.Ezt az utóbbit kiemelném.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X