Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Azt az egyet leszámítva, hogy tényleg hangja van a váltásnak.
A 634-es Jawanak - meg a 472-es Cetkának is - jellegzetes váltóhangja van. Ez teljesen normális. A reteszelő csapok nyomórugó ellenében mozognak. Váltáskor ugye az elmozduló csap összenyomja a rugót. Az összenyomás rögtön megszűnik, ha bekapcsolod a választott sebességfokozatot. A terheletlen rugó azonnal nekilöki a reteszelő csapot a blokk falának. Ettől kattan olyan jellegzetesen.
Sziasztok
a váltáskori kattanás minden motoron normális jelenség .A váltó nincs szinkronizálva, a kapcsoláskor a két fogaskerék döntően különböző fordulatszámmal forog , amikor a kapcsolókörmök összekapcsolódnak egymásnak koccannak emiatt, az adja a hangot ( a reteszelőcsap túl kis tömegű ahhoz hogy működő motornál meghalld a kattanását)
Persze ha a kupplunggal baj van és nem emel ki rendesen, akkor igen durvát reccsenhet , az viszont a váltó élettartamára nincs jó hatással .
A hajtóműolajok között is van különbség. Ez a GL5-ös jó minőségű ugyan, de adalékokkal van felturbózva. Tapasztaltabb ismerősömből hallottam először, hogy a bronzperselyekre nincs jó hatással. Rákerestem a témára, ezt találtam első körben: Totalcar - Tanácsok - Keverhetők-e a váltóolajak
Én amúgy használok hajtóműolajat, de GL4-eset(az olcsóbb). Azt nem tudom, hogy mennyi idő után fejti ki az agresszív hatását a GL5-ös, de sokáig azért nem tartsd bent
Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 aug. 17, 20:59.
Oka: helyesbítés
Komment