Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa kormánycsapágy

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • Jawa kormánycsapágy

    üdv!
    634 es jawa kormánycsapágyát cserélném kúpgörgősre, viszont a kompafibilis darab tipusszámát a csapágyboltban se tudtuk megtalálni a gyári alapján mi lenne jó. esetleg valaki meg tudná mondani a megfelelő darab típusszámát?

  • #2
    Gergőke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    üdv!
    634 es jawa kormánycsapágyát cserélném kúpgörgősre, viszont a kompafibilis darab tipusszámát a csapágyboltban se tudtuk megtalálni a gyári alapján mi lenne jó. esetleg valaki meg tudná mondani a megfelelő darab típusszámát?
    Nem tudom elképzelni sem, hogy mire gondoltál a "megfelelő darab" esetében, mert a 634 esetében a váz nyakba préselt csészékben (hasonló a kerékpárokéhoz) fordul el a kormány. Tudtommal nem létezik olyan csapágy ami ide "megfelelő" lenne, hacsak a váz nyakát nem egészíted ki hozzá hegesztett darabokkal (a vizsgán bukta), akkor viszont olyat raksz bele amilyet lehet kapni.

    Komment


    • #3
      Az eredeti csészés megoldás golyós csapágyazást feltételez ez így is állítható. A kúpgörgőst / kerékcsapágy/ gondolom az állíthatósága miatt szeretnéd. Az eredeti is állítható csak megfelelő kontra anya szükséges mert máskülönben elállítódik. A gyári csészébe nem stimmel csak a golyós.Lehet kosaras is de én személy szerint körbe raknám ami befér a csészébe. Nagyobb felületen tart. A kerékpároknál a régi tartós megoldás az volt mikor nem volt benne kosár.
      Atti69 és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Az eredeti csészés megoldás golyós csapágyazást feltételez ez így is állítható. A kúpgörgőst / kerékcsapágy/ gondolom az állíthatósága miatt szeretnéd. ... Nagyobb felületen tart. A kerékpároknál a régi tartós megoldás az volt mikor nem volt benne kosár.
        Nem valószínű, hogy az állíthatóság a szempont, az (mint írtad) megvan az eredeti megoldásnál is. Sokkal inkább a csészék beverödése okozza a gondot vagy a váz nyak kitágul (általában az alsó) és kotyog benne a csésze.
        Én még nem láttam a Jawa-ban kosaras kormány csapágyat csak egymás mellé rakott golyósat.

        Komment


        • #5
          Stabilabbnak tartósabbnak gondolom, mint a külön golyós megoldást szerencsére a vázzal csészékkel semmi baj
          és itt leltem képeketegy beépített kúpgörgősről: Index Fórum

          Komment


          • #6
            Ha az a csésze megbízhatóan / a keménysége mérve/ hőkezelve van akkor korrekt a megoldás mivel sokkal nagyobb felületen oszlik el a terhelés/ az erő/.Kösz az infót. Üdv. Sepy.

            Komment


            • #7
              közben végigolvastam az index fórumot a készítő szerint köszörültetni kell, hogy beférjen a villanyakba de megvalósíthatónak tűnik

              Komment


              • #8
                Ha ilyen csapágyakról van szó, megmondanád a külső átmérőjét? esetleg ha nem kell és nincs beverődve megvenném tőled a szettet.

                Komment


                • #9
                  ez a 350 hez való ennek van egy válla de ha a 250hez való kell akkor átcsattogok a szomszédhoz és lemérem neked ha hazaért

                  Komment


                  • #10
                    Gergőke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    közben végigolvastam az index fórumot a készítő szerint köszörültetni kell, hogy beférjen a villanyakba de megvalósíthatónak tűnik
                    Így igaz (megvalósítható), bár véleményem szerint a vázba benyúló rész rövidsége könnyen vezethet a váznyak kútágálásúhoz. Másik nagy probléma, hacsak nem magad köszörülöd, hogy nem szivesen vállalja senki, mert egy látszólag "semmi" munka viszont sokáig tart.

                    Komment


                    • #11
                      hát a gyári is csak 9mm-t ül bele a váznyakba a köszörülésel meg sajna az a baj, hogy nincs esztergám (pedig mennyivel egyszerűbb lenne egy csomó mindent megcsinálni)

                      Komment


                      • #12
                        Gergőke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ez a 350 hez való ennek van egy válla de ha a 250hez való kell akkor átcsattogok a szomszédhoz és lemérem neked ha hazaért
                        48mm vagy egy kicsit nagyobb lenne a jó amit bele lehet köszörülni az Izsbe. A 350/638 ba való vállas csapágy kiadja de az nagyon meghosszabbítaná a váznyakat.

                        Komment


                        • #13
                          Gergőke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          hát a gyári is csak 9mm-t ül bele a váznyakba a köszörülésel meg sajna az a baj, hogy nincs esztergám (pedig mennyivel egyszerűbb lenne egy csomó mindent megcsinálni)
                          Jobban megnézve a fotókat látom, hogy egy pár külön esztergált csészéről van szó (tetszőleges "belógással") ami egy egy kúpcsapágyat (esetleg leköszörült) tart. A kormány csap átmérőjének ismeretében a neten is fellelhető SKF katalógusból kiválaszthatod az "alkalmas darabot". Az esztergálást(tatást) viszont nem úszod meg.

                          Komment


                          • #14
                            Csak mellékesen, tapasztalatom szerint, a 634 eredeti kormány csapágyai, ha lógás okozta beverődés nincs rajtuk, akkor "örök életűek".
                            sepy kedvelte ezt.

                            Komment


                            • #15
                              marad is egyenlőre a gyári majd ha lesz indíttatásom kicserélem

                              Komment

                              Working...
                              X