Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Rezonancia és repedések

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Érdekesség a témához: kellemesen ringatózó Gazda kormány.

    Komment


      #47
      Esetleg pl. ólomból, acélból egy darabka rudat „begyömöszölni” a kormánycső végébe!?
      Szerintem ez legfeljebb akkor lehet jó a blokkból származó rezonanciára, ha a megnövelt tömeg elhangolja más tartományba a rezonancia frekvenciáját a kormánynak.

      Ma álló helyzetben próbáltam a gépet különböző fordulatokon, és kézzel tapintva néztem a különböző részeinek rezgését.

      Van olyan fordulat, ahol a blokk alig rezeg, de a tank igen, más fordulaton utána a meg fordítva...Nem egyszerű kérdés ez... Ráadásul nekem nem is a tank rezeg nagyon , hanem a kormányszorító csörömpöl, ha nincs meghúzva...úgy viszont nem annyira szeretem...

      Kezdem én is azt gondolni, akkor is rezeg a Pannónia, ha a lehető legjobban ki van egyensúlyozva a főtengely, és a rezgés alapvetően azért lép fel itt-ott, mert eltérő a különböző alkatrészek rezonancia frekvenciája, és éppen az rezonál, aminek a saját frekvenciája megyezik a motoréval, vagy annak egész számú többszöröse.

      A már tárgyalt csillapítási módok javíthatnak pl. a tankon, kormányon, de magát a blokkot volna célszerű rugalmasan ágyazni, ami viszont nem egyszerű dolog úgy megcsinálni, hogy ne ordítson a "fejlesztő" munka...

      A kormányon biztos megpróbálom a gumi csík alátétet.

      Komment


        #48
        Megnéztem a tartályt de sajnos a füleket már valaki leműtötte. Ezeknek az a funkciója (mivel a tartályt a benne lévő üzemanyag is terheli) összekötéskor a két oldal egy merevebb egészet képez. Megoldás még: kevesebb üza..

        Komment


          #49
          A kormánysúly nem a blokk rezonanciáját hivatott csökkenteni hanem a futómű szitálást segit csökkenteni.
          Az elve az mint a hosszú botot tartó kötél táncos esetében maga rúd. Ott is stabilizál.

          Komment


            #50
            Gazda kormány: Anton Gazda laprugó kormányt talált fel a rezonancia csökkentésére.

            Komment


              #51
              Tegnap előtt mentem egy kört, a motor megállt alattam. Hát nem kirázódtak az úszóház csavarjai?
              Szerencsére egyik sem esett le, szóval egyorsan visszatekertem őket és irány tovább.

              Ma meg bejövök melóhelyre és meglepően tapasztalom hogy lötyög a karbi. Most annak a tartóbilincse lazult meg...

              Komment


                #52
                Apránként szétesik az egész motor...

                Komment


                  #53
                  Lássuk be végre. A Pancsi egy tákolmány és mi is egyet tehetünk, toldozzuk-foltozzuk. Szórjuk ki az összeset, zárjuk be a Fórum Pancsi részlegeit, térjünk át japán motorra és kevesebb gondunk lesz az életben.
                  Nagyon kevés motoros fogja fel, hogy mit sz@punk ezzel a géppel.

                  Ma én is szereltem. A szétvert lánckerékagyat összeraktam. 6db új furat, 8.8as illesztett csavar, alul-felül bordázott alátét, rugós alátét, önzáró anya. Ha ez is lelazul, akkor esztergáltatok egy acél agyat és összehegesztem a lánckerékkel.

                  Sajnos a lánckerék a lelazulás miatt szemre is tojássá húzta magát, ez már ilyen marad. Amennyit én megyek vele, ez a szett sok évet kiszolgál még, sajnáltam kidobni. Holnap feldobom a kereket és megyek vele végre sok hónap után.

                  Komment


                    #54
                    bokor28
                    Nagyon kevés motoros fogja fel, hogy mit sz@punk ezzel a géppel.
                    Ez igaz, viszont aki kicsit is ért hozzá, tudja, milyen férfias kihívásnak tud megfelelni az, akit Pannóniával motorozni lát!!!

                    (Van egy nem agyonhasznált lánckerekem aggyal...szívesen odaadom, ha írsz egy címet...még a múltkori miatt tartozom is!) Vagy ha jössz, és akkor is jó, úgy is jó!

                    Komment


                      #55
                      Hát nem kirázódtak az úszóház csavarjai?

                      Rugós alátét?? Nekem mindenhol van

                      Komment


                        #56
                        heeegany
                        Tegnap előtt mentem egy kört, a motor megállt alattam. Hát nem kirázódtak az úszóház csavarjai?
                        A teljesítményhajhász tőkés országok gyártói teljesen fölösleges és költséges fejlesztéseket végeztek és mindenféle bonyolult technikai megoldásokat találtak ki azért, hogy a motor túlpörgetését lekorlátozzák, míg a szocialista munkaversenyben dolgozó mérnökök és technikusok sokkal ötletesebben az úszóház csavarok megfelelő kialakításával képesek voltak elérni ezt, a méltán híres Pannónia motorkerékpároknál!!!

                        Komment


                          #57
                          Nemrég a benzinkúton összefutottam egy másik motorossal miközben itattuk a lovainkat. Megnézte azért a Pannóniát, mondta is hogy neki is van egy MZ, használja is mert ezzel(japán gép) soha nincs semmik baj és sokszor már hiányzik neki hogy csináljon valamit vele


                          Mentem a hétvégén egy kört. Most az egyik blokkrögzítő csavarról hagytam el az anyát.
                          Rugós alátétet nem szeretem. Anno elég sok darabokban pergett le a motorról.
                          Persze ahol nagyon kell ott azzal van összerakva.
                          De nem is érdekel, ha valami leesik akkor tudom hogy azt rosszul raktam össze. És vagy önzárós anyát kap vagy egy adag csavarragasztót.

                          Komment


                            #58
                            Fene a kényes formáját. Pedig annyira megterhelő 1000km-ként körbefújni a láncot zsírral. A nagy generál pedig a petróleumos mosás.

                            Komment


                              #59
                              adag csavarragasztót.
                              Igen. tessék használni ahová kell.

                              Komment


                                #60
                                térjünk át japán motorra és kevesebb gondunk lesz az életben.
                                Kedves bokor28!

                                Annyira azért nem kell a Japán vasaktól sem "elszállni"!
                                Ha baja van, azt nem javítod meg az út mellett, dög nehezek, tolni még nehezebb, ha valami elromlik rajta akkor "ingem-gatyám" effektus....abból is lehet szar szériát vagy rejtett hibás fostalicskát kifogni, ráadásul jóval többért. Mindezt úgy írom, hogy nem vagyok megszállott Pannónia Fun.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X