Közlemény

Collapse
No announcement yet.

KR-15 benzincsap javítás

Collapse
X
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • KR-15 benzincsap javítás

    Volna egy olyan problémám, hogy a benzincsapomon megszakadt a menet+ plusz van még 1 ilyen, ami teljesen letört...Ezekkel tudok kezdeni még valamit? Javítottatok már ilyet?
    Click image for larger version

Name:	Kép 002.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	155051Click image for larger version

Name:	Kép 001.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	155052
    Ez pedig a másik:
    Click image for larger version

Name:	Kép 007.jpg
Views:	1
Size:	191.3 KB
ID:	155053Click image for larger version

Name:	Kép 006.jpg
Views:	1
Size:	188.9 KB
ID:	155054Click image for larger version

Name:	Kép 005.jpg
Views:	1
Size:	185.8 KB
ID:	155055
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 07, 09:20.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

  • #2
    Ezt találtam: HTTP Status 500 – Internal Server Error
    A lényeg a 86. oldaltól kezdősően van. A sérült menethez szerintem jó lehet.

    A letört menetűhöz elkészítenék egy peremes menetes perselyt, a letört felületet síkbamarnám, és vagy ezzel az anyaggal, vagy valami fémragasztóval rögzíteném. Nem tudom, hogy mennyi hely van. Ha elfér egy M3-as csavar, akkor lehetne a menetes perselyt hatszögből gyártani, karmantyúszerűen összefúrni a benzincsappal és ragasztás után összehúzatni.

    Egyenlőre jobb ötletem nincs.
    wsievers és OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


    • #3
      Szervusztok!

      Valamilyen módot biztosan lehetne találni,a Szovjet benzincsap javítására,de nem tudom,hogy a javítás után megbízhatóan tudna e tovább működni.A javításra fordított munka,anyag költségeit sem látni előre.Az ember szívesen nekifog,még a lehetetlennek tűnő műszaki megoldásoknak is,-mert ez egyben kihívás is,másrészt viszont,ha a későbbiekben,-netán útközben,-megadja magát a csap,elfolyhat akár egy tank benzin is és az útnak is lőttek.

      Sajnos én elég sokat nézegetem a ..terát és ott,annyi hasonló csapot lehet találni,szinte napi rendszerességgel és nem is túl drágán,hogy szerintem nem éri meg,elkezdeni javítani.Sajnos nem ismerem a fenti benzincsap belsejét,bár a K55-ön nekem is hasonló van és,ha jól tudom a Rigákon is hasonlatos,csak nem két kifolyós,de ha jól látom,a két kifolyós csőcsonk külön szerelhető a csapra.Amennyiben látok ilyen csapot,a fenti árverezősben ,írok neked.

      Üdvözlettel:Che




      Szervusztok!

      Gyorsan átnéztem a ..terán a benzincsapokra vonatkozó részt és négy eladónál találtam,a fentiekhez hasonló csapot,árban 500-2000.-Ft.-ig.Az eladók:gupppy;Gyuribp27;Profiszaki;pancsijancsi.Az első eladónál több darab is van,3 biztosan,-igaz mind csak egy kifolyós és ezeken úgy tűnik a kifolyó egyben van,a csap testével,de egy ügyes y-nal el lehet osztani és amíg nem kerül kétkifolyós megteszi.

      Üdvözlettel:Che
      soveny és CZsolti kedvelte ezt.

      Komment


      • #4
        A töröttnél szerintem is a síkbacsiszolós, fúrós perselyezős megoldás jó lenne, bár jó lenne egy kép ami a "nyúlvány" tetejét is mutatja hogy az ott hogy néz ki az után gyárthatóság végett.

        Komment


        • #5
          Bele kellene furni a menetet és mint a jawaknál közcsavart tenni bele.lehet a tartalékfuratot lezárná,de azt utólag átlehetne lyukasztani.
          wsievers kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


          • #6
            Szeretném megmenteni az eredeti csapok valameikét, mert ez nem egyezik az Izs/Riga csappal. (van ilyen újban is, de az már különbözik kissé. Más a typusneve is( az Izs KP-12, Ez pedig KP-15A). Én is gondoltam a perselyezésre, A perselyt viszont be kellene ragasztani, vagy hasonló, de nem tudom mi állja a benzint. Arra is gondoltam, hogy az alsó részt önzáró menettel csinálom, a felső részét meg hagyományossal.
            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            ha jól látom,a két kifolyós csőcsonk külön szerelhető a csapra
            A látszat ellenére egy anyagból van.
            Jelenleg Jawa csapot használok, egy szélvédőmosoelosztó Y idommal, de le akarom cserélni az eredetire.


            Kösz CZsolti, ennek utánanézek...
            A Loctite® Hysol® fémtöltésű termékek legfontosabb előnyei:
            ”¢ Gyors javítás.
            ”¢ Kis zsugorodás az alkatrészekben ébredő feszültség csökkentésére.
            ”¢ Egyszerű alkalmazás.
            ”¢ Nincs szükség az alkatrészek melegítésére.
            ”¢ A javítás közvetlenül a meghibásodás helyszínén is elvégezhető.
            ”¢ A fémekkel megegyező színű javítóanyag.
            ”¢ Kikeményedés után megmunkálható, fúrható vagy menettel ellátható.
            ”¢ Kiváló tapadás fémeken, kerámián, üvegen, fán és néhány műanyagon.
            ”¢ Az agresszív vegyi anyagoknak kiválóan ellenálló termékek növelik az
            alkatrészek élettartamát.

            ”¢ Kívánság szerint lágyacél, alumínium vagy nem-fém töltőanyag.
            ”¢ Tartós javítás.
            ”¢ Nagy nyomószilárdság a mechanikai alkalmazásokhoz

            Ez jó hír! akkor erre menetet vághatok...utána is érdeklődök hogy mennyibe is kerül ez a csodaszer...
            CZsolti kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


            • #7
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              utána is érdeklődök hogy mennyibe is kerül ez a csodaszer...
              Sztem két benzincsapot is kapsz az árán Deél Józsitól. De egy próbát persze megér, ha nagyon meg akarod menteni a mostanit.

              Komment


              • #8
                Ilyenem van vagy 3 db elfekvőben...

                Mármint olyan, amin jó a menet, sőt új is
                wsievers és CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                • #9
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Jelenleg Jawa csapot használok, egy szélvédőmosoelosztó Y idommal, de le akarom cserélni az eredetire.
                  Ez általában fordítva szokott lenni. Mindenki az eredetit cseréli le Jawa csapra. Akkor nem fogyaszt a motor álló helyzetben.
                  movisz, stalker és 3 további látogató kedvelte ezt.
                  Everything is better when you decide you don't care.

                  Komment


                  • #10
                    Gondoltam megosztom veletek, amire jutottam(végülis mateapu tanácsát vettem alapul a javításhoz):
                    Click image for larger version

Name:	kép 020.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	134225Click image for larger version

Name:	kép 014.jpg
Views:	1
Size:	191.1 KB
ID:	134226Click image for larger version

Name:	kép 017.jpg
Views:	1
Size:	191.9 KB
ID:	134227Click image for larger version

Name:	kép 018.jpg
Views:	1
Size:	192.7 KB
ID:	134228Click image for larger version

Name:	kép 019.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	134229
                    A csapba M10 menet lett vágva, a közdarab pedig M10-es imbuszfejű csavarból készült, annak a fejére vágtam rá az M14*1,5 ös menetet. Az imbuszfej dupla funkciót lát el: Az a tartaléküzemanyag szélesebb beömlőcsöve, és egy imbuszkulccsal jól a helyére lehet illeszteni. Át van fúrva 5 ös fúróval a normál üzemanyagcsőnek, még be kell ragasztani a helyére, és újrafúrni a tartalékfuratot. Nem hiszem, hogy gyengébb lenne az eredeti spiáter csonknál
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 11, 17:56.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                    • #11
                      Ügyes megoldás!Emelem a kalapom.

                      Komment


                      • #12
                        Na végre történt valami jó is az elmult napok után. Ezért vagyunk itt hogy tanuljunk egymástól.Gratula nagyon kulturált lett!

                        Komment


                        • #13
                          Csatlakozom! Szép munka és olcsó, tanulságos megoldás. Eszembe nem jutott volna egy bkny-csavar fejére menetet metszeni. (Tapsoló szájli nincs? Kár. Akkor marad ez: )

                          Komment


                          • #14
                            Ötletes megoldás!

                            Nekem azonban nem áll még össze a dolog. Ha jól értem, a tankba nyúló rézcsövet a csavarba fúrt 5-ös furatba fogod majd helyezni, de hol folyik be a benzin tartalékállásban?

                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az imbuszfej dupla funkciót lát el: Az a tartaléküzemanyag szélesebb beömlőcsöve, és egy imbuszkulccsal jól a helyére lehet illeszteni. Át van fúrva 5 ös fúróval a normál üzemanyagcsőnek, még be kell ragasztani a helyére, és újrafúrni a tartalékfuratot.

                            Komment


                            • #15
                              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              de hol folyik be a benzin tartalékállásban?
                              A bkny csavar felső imbusznyilásából ferdén előre befúrok 2-es fúróval az eredeti tartalékvezeték irányába, ha végleg a helyére ragasztom a pótlást. Ügyesen kell céloznom Amúgy a tartalék rövidebb csövének a belső átmérője ~7mm, a kulcsnyílás pedig 8...( a Riga/Izs KP-12 csap menetes részét vettem mintának)van akkora hely, hogy kialakításra kerüljön a ferde furat.És maga a kulcsnyilás lessz így a tartalék "csöve"
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 jan. 11, 20:07.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment

                              Working...
                              X