Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Tűzkerék (fordított horogkeresztes) alkatrész - porvédő sapka?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Tűzkerék (fordított horogkeresztes) alkatrész - porvédő sapka?

    Először is üdv,és Buék minden fórumozónak.
    Van a tulajdonomban egy alkatrész,mely kb 4 cm magas 4 cm széles úgy lehet elképzelni mint egy porvédő sapka.Valószínű krómozott lehetett valaha,mert nem akar rozsdásodni,nem tudom milyen fémből van.
    Belül menetes kb 24-27 es kulcsnak van kialakítva hely és a tetején fordított horogkereszt van belemarva gyárilag!Évekkel ezelőtt próbáltam kideríteni mi is ez pontosan de nem ment,hátha itt sikerül Ki tudja!

    Click image for larger version

Name:	Kép 001.jpg
Views:	1
Size:	157.3 KB
ID:	153776Click image for larger version

Name:	Kép 002.jpg
Views:	1
Size:	165.5 KB
ID:	153777Click image for larger version

Name:	Kép 003.jpg
Views:	1
Size:	181.4 KB
ID:	153778Click image for larger version

Name:	Kép 004.jpg
Views:	1
Size:	191.9 KB
ID:	153779
    Utoljára szerkesztve a következő által: Kalapács Attila; 2011 dec. 31, 23:14. Oka: Képfeltöltés

    #2
    Emlékszem erre régről, de most sem vagyok okosabb. Lényegében ez olyan mint egy motorkerékpár villanyak zárócsavar. De hogy milyen járművön lehetett...passz
    Valószínű német motoron, és azért van fordítva a horogkereszt, mert egy erősebb fékezésnél a baka lefejelte és a homlokán lenyomatot hagyott. Úgy viszont már jó irányba tekeredik... ajajajj
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Kedves Csövi!

      Nagyon tetszett,ez a nagyon finom humorú hozzászólás,szinte magam előtt látom,-mint az a sörnyitós reklám.Gondolkodtam én is rajta mi lehetett,azután magamban olyan elhatározásra jutottam,-lehet nem is járműalkatrész.

      A hadseregben katonaként,volt nekünk olyan,hogy falakat, vagy ha jobban tetszik gyurmalakat,melyet arra használtak,hogy a lakat mellé,mintegy plombaként,feltettek még egy ilyet.

      A falakat,egy gyufáskatulya nagyságú fából kialakított,téglatest volt,melynek egyik oldalán egy korong alakú mélyítés volt,-olyan 10mm.-mélyen.A mélyítésre merőlegesen,volt két kicsi furat,mely párhuzamosan haladt,melybe zsinórt kellett befűzni záráskor.A befűzött zsinór a mélyítésben fedetlenül állt,majd gyurmát kellett a mélyítésbe tömni,és egy erre a célra kialakított bélyegzővel nyomattal kellett lezárni.A lezárt falakatból a zsinórt,csak a nyomat sérülésével lehetett eltávolítani.

      Közel sem állítom,hogy a képen ábrázolt kupakszerű tárgy egy bélyegző a falakathoz,de a tükörkép miatt esetleg lehetséges.

      Üdvözlettel:Che
      soveny, TZ és dino125ad kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Logikus dolgokat írtok, de a Szvasztika eredeti forgásiránya éppen ez. Ha jól tudom nyugaton előbb az angolok kezdték használni, például harci repülőgépeken, hogy szerencsét hozzon. Aztán a németek valamiért megfordították, de ők sem egyből és nem következetesen.

        Fura, hogy mi szinte félünk tőle, de egyébként nem csak, hogy nagyon ősi, de nagyon is hétköznapi jel. A wikipedia Szvasztika szócikére kattintva ezt a képet említik példaként:

        Click image for larger version

Name:	400px-Taipei_subway_temple_symbol.jpg
Views:	1
Size:	11.6 KB
ID:	129575

        "Ázsiában a szvasztika ma is elterjedt. Ezen a tajpeji metrótérképen szvasztikával jelölik a buddhista templomokat."


        dino125ad eredeti hozzászólása
        Így fordítva nem a Buddhista jelkép?
        Egyszerre írtunk. :-)

        Leegyszerűsítve igen, de érdemes elolvasni (legalább) a wikipedián, hogy egyrészt többféle dolgot jelent keleten (sok ezer év óta), másrészt a horogkereszttel nem véletlenül egyezik meg, ez ugyanaz a szimbólum.
        Utoljára szerkesztve a következő által: TZ; 2012 jan. 03, 21:25. Oka: kiegészítés
        soveny és Che kedvelte ezt.
        Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

        Komment


          #5
          Én valami olyasmire emlékszem, hogy görög jel és a győzelem jelképe. Ha visszafele néz, mint ahogy a németek is használták úgy a vesztés jelképe....
          A menet benne és a hatlapfej arra utal, hogy járműalkatrész volt szerintem. Elképzelhetőnek tartom, hogy házi gyártmány. Ahogy elkészítették a benyomó pecsétet és elkészült az első benyomás, akkor jöhettek rá, hogy pont a tükörkép benyomót kellett volna készíteni akkor lenne helyes a lenyomat. Így ez az egy darab készült el, illetve maradt ránk.
          Utoljára szerkesztve a következő által: csövi; 2012 jan. 03, 21:27.
          Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Örömmel olvasom,hogy azért elgondolkodtatott titeket is ez a valami.Persze én is utána olvastam a fordított horogkereszt jelentésének és eredetének,sőt amikor először láttam arra gondoltam hogy pecsét nyomó és akkor csak van köze a németekhez Amit biztosan tudok hogy nem házi készítésű és a birtokomban van 30 éve.Belül menetes és holnap megnézem pontosan mekkora kulcs megy rá.A jel sem házi készítésű mert ez vas és krómozva van ha megkaparom alatta sárgaréz van régen ugye ez kellett hozzá,namost a jel is krómozott,tehát nem utólag lett csinálva.
            Ha mégsem fog kiderülni minek a mije pontosan,akkor az én motoromon fog majd díszelegni egyszer......csak kellene belőle még egy........... Apámtól kaptam régen és ezért szerettem volna tudni mit is rejtegetett az öreg annó.
            Örülök a válaszoknak! Köszönöm hogy megnéztétek!
            Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Szervusztok!

              Most evett be a fene a műhelyből,de odakint sokszor gondoltam erre a témára.Úgy gondolom,hogy téves az elgondolásom,mégsem pecsétnyomó lehetett,a menet és a kulcsnyílás miatt,-elnézést.Sajnos a képekről inkább az arányokra lehet következtetni,mint a pontos kinézetére, ennek az alkatrésznek.Nem látom jól,hol a kulcsnyílás és a menet.

              A szvasztikával kezdtem én is és legalább áttekintettem,-dióhéjban a Wikipédián található leírást,mely szerint,-különböző kultúrkörökben,mind a két "forgásirány" használatos,még a mai napig is.Az utóbbi gondolatmenetemet illetően megelőztetek szerencsére,-tehát nem kell taglalnom.

              Üdvözlettel:Che
              Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2012 jan. 04, 00:24. Oka: Javítás

              Komment


                #8
                Elnézést,valószínű rosszul fogalmaztam és a képek sem voltak tökéletesek de azokat most pótolom jobbakkal.30-as villáskulcs nem ment rá,úgy nézem 32-es lehetne a rávaló,a menet belül helyezkedik el tehát valamilyen tengelyre lehet rácsavarni balra tekerve.a menet belső átmérője 29mm,a villáskulcs méretét most mértem 33mm....ez érdekes akkor valószínű a 32 sem menne rá .A tárgy magassága 27mm,kör alakú talp része 46mm.És itt vannak a talán jobb képek is!

                Click image for larger version

Name:	Kép 007.jpg
Views:	1
Size:	203.1 KB
ID:	129576 Click image for larger version

Name:	Kép 008.jpg
Views:	1
Size:	201.1 KB
ID:	129577 Click image for larger version

Name:	Kép 009.jpg
Views:	1
Size:	199.1 KB
ID:	129578 Click image for larger version

Name:	Kép 010.jpg
Views:	1
Size:	200.4 KB
ID:	129579
                Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Egy kis érdekesség valaki megkért az imént csináljak lenyomatot vele és itt a meglepődés kiült az arcomra...már csak az a kérdés erre csináltak profi módon lenyomatot,vagy ezzel és akkor ez egy pecsét alkatrésze????

                  Click image for larger version

Name:	Kép 011.jpg
Views:	1
Size:	189.2 KB
ID:	129580 Click image for larger version

Name:	Kép 012.jpg
Views:	1
Size:	186.7 KB
ID:	129581 Click image for larger version

Name:	Kép 013.jpg
Views:	1
Size:	181.9 KB
ID:	129582 Click image for larger version

Name:	Kép 014.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	129583

                  Click image for larger version

Name:	Kép 015.jpg
Views:	1
Size:	201.7 KB
ID:	129584
                  wsievers kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Remélem nem baj, ha leírom mit gondolok: Szerintem valami indiai gyártmányú járművön lehetett esetleg, azért gondolom ezt, mert nekem indiai gumielsőm és abroncsom van, azon is rajta a balra néző szvasztika(látványos helyen). Az indiaiak szeretik mindenre rátenni pláne ami "veszélyes üzem",ahogy előttem is írták, szerencsét hozzon. Nem tartom viszont valószínűnek hogy német harcjármű alkatrésze legyen(német járműé se szerintem)...az okból, hogy az NSDAP hatalomra kerülése után kizárólag csak a jobbra néző változatát használták(amikortól ilyen jelzések alkalmazását bevezették). Amúgy a német jel a sig(nap) rúna megkettőzött(elforgatott) változata
                    soveny, Kalapács Attila és 3 további látogató kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11

                      Komment


                        #12
                        Tudomásom szerint Karl Maria Wiligut az SS boszorkánymestere alkotta meg a jelet, és a feketeruhások Totenkopf jelét is.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Hali!
                          A Totenkopf sokkal régebbi szimbólum, már az első világháború előtt is használták!

                          Komment


                            #14
                            Valamennyire igazad van, de nem egészen...Amúgyis én az SS oldalt fordított koponya jelére gondoltam a koponyavarratokkal...Mert azt hívják Totenkopfnak-az köthető a Waffen-SShez. Viszont azzal egyetértek hogy léteztek előtte is koponya jelet viselő alakulatok.(tipikusan különleges egységek kapták minden hadseregben, pl ejtőernyősök, harckocsizók, gránátosok, sőt ha jól emlékszem a lengyeleknél huszárok is)
                            Click image for larger version

Name:	654px-SS_Totenkopf.jpg
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	129585
                            Na mind 1 a kitérőért...továbbra is azt gondolom az alkatrészről, hogy indiai.
                            Ennek ellenére is:
                            Click image for larger version

Name:	43008619-M.jpg
Views:	1
Size:	37.6 KB
ID:	129586
                            A kép egy BMW R75 oldalkocsijának alvázáról van...a németek figyeltek az irányra...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 jan. 04, 20:49.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X