Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kart eszterga
Collapse
X
-
Hát segíteni sajnos én sem tudok, én csak használni szeretem az ilyen gépeket, nem délutáni teázni, de sajnos elég ritkán férek hozzájuk
Az viszont biztos, hogyha használni akarod akkor zsírozd át a sínt is meg a menetorsót is, esetleg nézz bele, hogy a fogaskerekek mennyire vannak kiszáradva, mert így távolról ránézve elég száraznak tűnik szegény.
Komment
-
Kedves Szoda!
Pályafutásom alatt,sok KART esztergával találkoztam,de az általad képeken feltett típussal még soha.Először kételkedtem is,hogy ez egy KART,de kinagyítván a képről az adattáblát vitathatatlanul az.
A szó maga,hogy KART ,a-Kemény Antal Részvény Társaság -ból ered,mely egy gépgyár volt,a múlt század elejétől Kőbányán,mely az államosítás után Kőbányai Szerszámgépgyár néven működöt és gyártotta a kitűnőbbnél kitűnőbb gépeket.
Sajnos gépkönyvet találni,ehhez a géphez nem lesz könnyű,pillanatnyilag én sem tudok neked ebben segíteni,mert még a típust sem tudom beazonosítani (ismeretlen előttem).A lehetséges gyártás időpontját,1940-1950-közé gondolom,mert már külön vonóorsóval rendelkezik,de egy félnortonos előtolás szekrénnyel szerelt,mely teljesen gyárinak tűnik,sőt biztos az is.
Sajnos nem írtál a foglalkozásodról,így nem tudhattuk meg mi a célod a géppel.Amennyiben szakirodalom ra van szükséged,a letöltések rovatban,az egyéb alatt bőséges irodalmat találsz az esztergálással kapcsolatosan.Az esztergapadokról és azok alkalmazásáról,ápolásáról is sok írás született már a fórum tagoktól,melyet megtalálsz,ha jól emlékszem,a "honnan lehet E1N gépkönyvet letölteni (vagy ilyesmi)"-rovatban.Ne haragudj,pontosan nem tudom melyik fejezetben van,de-hát "ásd ki a csontot magad",az-az tanuld meg használni a fórumot!
Üdvözlettel:Che
- 5 likes
Komment
-
Szervusztok!
Pl. mi a hasonlóság,az EAN és e között a gép között,-soroljátok fel!Akárhogy nézem,-természetesen a képek és azok felbontása igen kedvezőtlen,de azon kívül,hogy mindkét típus szekrénylábas,sok azonosságot nem találok,-esetleg az EU esztergapadok valamelyik kezdetleges típusának lehet az alapja,melyet az E400-as sorozat váltott le.A gép arányait tekintve és elnézve a csúcstávolság,pedig nem lehet több 1000 mm.-nél.
A zsírozásról meg annyit,-hogy azt inkább ne,csak konzerváláskor,egyébként,-olajozzunk és olajozzunk és töröljünk,-de gyakran!
Ismételten kérem a kedves érdekelteket,hogy ismerjék meg a fórumot,hiszen a gépápolással kapcsolatban,már születtek itt írások,-ne kelljen ismételni,mert bár az "ismétlés a tudás atyja",-de a rá fordított energia esetleg más ,sokkal érdemesebb témától veszi el az energiát!
Üdvözlettel:Chemátéapu, és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
Kedves Szoda!
Nagyon szeretnék segíteni,-ezért ha időd és módod engedi,kérlek,hogy tegyél fel képeket,a következőkről:főorsószekrény ,előtolásszekrény(norton),lakatszekrény,váltókerekek ollólábai és az esetleges cserekerekek,-fogszámokkal.Jó lenne tudni még,a vezérorsó menetemelkedését (valószínű 4 menet/1zoll).Az is nagyon jó lenne,ha a gépen fellelhető összes adattábláról,"ikonról",jól látható kép állna rendelkezésre.
Úgy vélem,hogy ehhez a géphez,a gépkönyv beszerzése,-sajnos szinte lehetetlen,-de annyi jó szakember van már itt a fórumon,hogy remélem közös erővel megfejtjük a titkát.Ami számodra égetően fontos,az tulajdonképp,a menetvágáshoz szükséges cserekerekek és beállítási adatok.
Üdvözlettel:Che
- 1 like
Komment
-
Tettem fel képeket a gépről, a vezérorsó 4mm menetemelkedésű, a menetvastagsága 2mm. A cserekerekek fogszámai rajta vannak a képen, de szerintem ez csak metrikus menethez jó. A főorsóházról is tettem fel képeket, abban az egyik tengelyen mozognak a fogaskerekek és elfolyatja az olajat. Szerintem a tömítéseknél és a főorsónál. A kézi szán és a keresztszán lóg. A keresztszán előtolása valamiért nem hajt. Nagyjából ez az, amit én is meg tudtam rajt állapítani.
Komment
-
Kedves Szoda!
Köszönöm a képeket,melyek most már jól áttekinthetőek.Amit jó lenne még tudni,hogy a váltókerekek,nem takarnak e még további fogaskerekeket.Amennyiben a norton bemenetén,127 fogszámú kerék van és a vezérorsó menetemelkedése,valóban 4mm.(légyszíves ellenőrizd le még egyszer,nekem valahogy nagyobbnak tűnik,de ez lehet,hogy érzéki csalódás),akkor ez a gép most zoll rendszerű beállításon van.Tekintettel arra,hogy a norton 6 lyukas és az előtétje három állású,ezzel a fogaskerék állással,3x6,az-az 18 különféle withwort menet vágása lenne lehetséges.A 127 es fogaskerék egyébként a metrikus és zoll rendszerű menetek vágásához nélkülözhetetlen cserekerék,nagyon jó hogy megvan neked,mert elkészítése,csak differenciál osztással lehetséges és ha ilyet kérsz,-hát van fejvakarás.Amennyiben a fent lévő váltókerekek mögött nem bújik meg több fogaskerék,akkor valószínű,hogy lesz még pótolandó.
Egyenlőre most befejezem,-majd szép apránként,megfejtjük ennek a "csodamasinának" a titkát,egyébként arra nagyon alkalmas lesz,ha gatyába rázod,hogy féktárcsát-dobot,cirkulatengelyt,tengelyeket,perselyeket,vagy mezőgazdasági gépekhez ezt-azt esztergálj,-de azért az Audihoz,vagy a Mercedeshez,ne akarj vele bedolgozni.
Üdvözlettel:Che
- 1 like
Komment
Komment