Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D-csepel, vagy Danuvia hátsó lámpa ?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    D-csepel, vagy Danuvia hátsó lámpa ?

    Sziasztok!
    Van 2 D-Csepel típusú motorkerékpárom. Az egyik 1957/10, a másik 1958/2. havi kiadás.
    Mindkettő mkp. hátsó sárvédőjén a gyári furatok közötti távolság kb. 82 mm. Az egyik motoromon nincsen meg a hátsó lámpa, a másikon viszont volt egy, amiről töltök fel ide képeket. Ennek a lámpának a felfogatási furatai közötti távolság kb. 75 mm, tehát úgy tudták felfogatni a motorra, hogy fúrtak rá egy plusz furatot.

    A kérdésem a következő: A Csepel 125 motorkerékpárokon milyen hátsó lámpa volt gyárilag, illetve milyen való a D-csepelekre? Megvan nekem az Ocskay-Varró féle csepel-danuviás könyv, de nem tudtam kiolvasni belőle a megoldást. A könyvben 3 féle lámpa van a képen, az első típusban csak 1 piros műanyag betét van, a második típusban már van felül egy narancs műanyag betét, a harmadik típusban pedig már nagyobb átmérőjű a piros műanyag betét...

    Láttam eredeti állapotban megmaradt D-Csepeleket a könyvben és interneten is és többféle verziót is tapasztaltam. Lehet tudni dátumot, amikortól ezt, vagy azt használták, vagy a sárvédő furatból ki lehet találni, hogy mi a megfelelő? A veterán aprón hirdetek egy Danuvia lámpát(amit cserélnék is D-Csepel lámpára), azt szereltem le a az egyik D-Csepelemről, valaki fel is hívott és azt mondta, hogy szerinte az D-csepel lámpa, mert kis prizmás hátul... szóval nem tudom hogy is van ez...

    Üdv. DCS
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2012 nov. 02, 12:43.

    #2
    szerintem csepel250 hátsólámpa

    Komment


      #3
      Tudna valaki feltenni D-Csepelhez való hátsó lámpáról fényképeket? Köszönöm előre is!

      Komment


        #4
        Hirtelen ezt a képet találtam a neten, bár ez utángyártott de nagyban hasonlit az eredetire. Az a lámpa amit föltöltöttél danuvia lámpa bár pannónián is használatban volt, 1959-ben bevezették a féklámpa kötelező használatát, és ezt a féklámpás danuvia lámpát szerelték föl a féklámpa nélküli csepelekre.A piros prizma átmérője a gyártás folyamán változott. A korai 58-as danuviák is még féklámpa nélkül jöttek ki ezzel a csepel lámpával.
        Click image for larger version

Name:	untitled.jpg
Views:	1
Size:	47.2 KB
ID:	133324

        Komment


          #5
          f-zoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          szerintem csepel250 hátsólámpa
          A 250-es csepelek is féklámpa nélküli lámpával jöttek ki, még a Pannonia TL és TLT-is féklámpa nélkül jöttek ki és azokon is előszeretettel használták ezeket a danuvia lámpákat.

          Komment


            #6
            Köszönöm a válaszokat!

            Komment


              #7
              Egy öreg motoros bácsi mondta nekem, hogy a D Csepeleken nem volt ilyen lámpa, csak muszáj volt rátenni a féklámpa miatt.
              DCS kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Tudom, régi a kérdés, de ha még érdekel, ez színe alapján (és amúgy is) egy 1957-ben gyártott fekete pannónia TLT de Luxe hátsó lámpája. Mielőtt belém kötnének, tudom, hogy a TLT-t csepel lámpával szerelték, de a gyártás utolsó fél évében megjelent egy csomó apró változtatás. Az 1957 második felében gyártott TLT gyakorlatilag átmenet volt a korábbi zöld TLT-k és a TLF között. Mostanság már rendkívül kevés fekete TLT van, ezért sokan azt hiszik, hogy végig csepel lámpával voltak szerelve. Mellesleg nekem is van egy ilyen motorom, csak még darabokban, úgyhogy részben tapasztalatból írtam.
                demeter kedvelte ezt.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X