Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D-csepel hengerfej?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    D-csepel hengerfej?

    Sziasztok!

    Egy 1958. évi 1. havi D-CSEPEL motorkerékpáron lévő hengerfejről szeretnék kérdezni. A motorszám és vázszám egyezik, 8/1-el kezdődnek.
    Megvettem Ocskay-Varró D-CSEPEL, DANUVIA című könyvét és abban az van, hogy a D-CSEPELeken köralapú henger és hengerfej van, a későbbi Danuviákon pedig elnyújtottabb, oválisabb hengerfej. Az enyémen is ilyen ovális, cseppformájú hengerfej van, azt szeretném megtudni, hogy vajon ez eredetileg felszerelt alkatrész lehet a motoron, vagy egy későbbi Danuviáról kerülhetett rá??? Képet is fogok mellékelni, bár azt hiszem leírtam a lényeget. Előre is köszönöm!!!

    Üdv. Gyula
    sepy, Che és UK kedvelte ezt.

    #2
    Üdvözöllek!
    Nekem is van egy 58 as évj.restaurált D.Csepelem ami elméletileg típus tiszta,kör alakú henger és a hengerfej az pedig búbos.

    Click image for larger version

Name:	D - Csepelem 021.jpg
Views:	1
Size:	97.4 KB
ID:	128792
    DCS kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Sziasztok!

      A D-csepelek és Danuviák hengerei különböznek abban, hogy más a felömlőfurat alakja, mérete bennük? Vagyis gond nélkül rá lehet tenni egy Danuvia hengerét(hengerfejjel együtt) egy D-csepel blokkra? Ha igen, akkor valószínű, hogy utólagos, tehát már nem eredeti, ki lett cserélve.

      Az is eltérés az én motoromon, hogy jobboldalt Danuvia kipufogóval van szerelve. A vázon jobboldat felvan hegesztve a vázra egy kipufogó tartó. Ezt nem tudom, hogy utólagos megoldás, vagy gyári hegesztés-e, valahogy meglehet állapítani? Az én sejtésem, hogy utólag cserélték a hengert, hengerfejet és kapott egy DV kipufogót a motor. De ebben nem vagyok biztos, ezért írtam nektek.
      (Persze az is felmerül, hogy egy kezdeti próbálkozás, átállás volt 1958-ban a gyárban, vagyis erre a blokkra már a leendő DV hengert tették DV kipufogóval...ez csak egy saját ötlet, lehet baromi nagy hülyeség

      Kérem, aki tudja a választ, vagy van értékes hozzászólása, írja meg, köszönöm!

      Üdv. Gyula

      Komment


        #4
        DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ...A D-csepelek és Danuviák hengerei különböznek abban, hogy más a felömlőfurat alakja, mérete bennük? Vagyis gond nélkül rá lehet tenni egy Danuvia hengerét(hengerfejjel együtt) egy D-csepel blokkra? Ha igen, akkor valószínű, hogy utólagos, tehát már nem eredeti, ki lett cserélve...
        Igen rálehet tenni minden további nélkül...viszont úgy tudom, a danuvia erősebb, ezt csak azzal érhették el, hogy változtattak a vezérlésen...ez alapján erősebb lesz a Csepel is, ha danuvia henger kerül rája. Sőt létezik egy 150-es Csepel motoros szivattyú stabilmotor, annak a hengere is rámegy. Legalábbis nekem van egy ilyen hengerem itthon dugóval. A szivattyú is megvan, az körhengeres/hengerfejes.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 febr. 24, 18:06.
        DCS kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Ha rálehet gond nélkül tenni és illeszkednek, akkor valóban utólagos módosítás lehet, nem gyári sajnos. A DV kipufogó is akkor utólagos változtatás lehet gondolom, a felfogatását pedig utólag hegesztették rá(?). Ha esetleg van más vélemény vagy további megerősítés(bár elég meggyőzőek az előzőek), nyugodtan írjatok. Köszi!

          Üdv. Gyula

          Komment


            #6
            Üdv! Ahogyan én tudom, 3 féle Csepel, DCsepel, Danuvia hengerfej létezik. A Csepel és korai D-Csepelen kerek volt. Későbbi D Csepel (kb. 57 és utána) kissé ovális ami átmenet a kerek és a teljesen elnyújtott Danuvia között. A Danuvia zárja a sort az előbb említett teljesen elnyújtott henger+fejjel. Különbség továbbá a hengerfej vízszintes bordáinak a száma. Lejjebb látható a kép.


            Dmotor, a Tiéd mintha teljesen kerek lenne.
            Utoljára szerkesztve a következő által: volomisi; 2011 febr. 25, 11:16.

            Komment


              #7
              Click image for larger version

Name:	D csepel.jpg
Views:	1
Size:	85.1 KB
ID:	128805

              Ez a későbbi D Csepel hengerfej.
              DCS kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Megnyugtatlak ilyen mint a képen az én Csepelem hengerfeje is!

                Komment


                  #9
                  Néztem én is képeket és tényleg három fajta hengerfejet láttam. Az enyémen már az "utolsó" DV típusú van, a henger is hátrafelé elnyújtottabb, tehát a karburátor is hátrébb van, mint a "kerek" hengereseken. A hengerfej is tehát elnyújtottabb.

                  Én azt sokkal valószínűbbnek tartom, hogy az én motoromon később cserélték a hengert, hengerfejet, kipufogót, de nem kizárható, hogy jöttek ki 58-ban olyan példányok, amiken már DV henger-hengerfej-kipufogó volt. Ez persze csak egy felvetés, aki tud valami okosságot, kérem írja meg, köszönöm! Például a kezdeti DV prototípusokat (a fentebb már említett könyvben vannak képek) régi hengerrel szerelték, kérdés, hogy fordítva igaz lehet-e, hogy régebbi D-CSEPEL motorkerékpárt úgy gyártottak volna, hogy már új hengert kaptak a kifutó darabok? Mert az érthető, hogy a korai DV típusokon régebbi henger van, de vajon visszafelé is igaz, azt én nem tudom, de kíváncsi vagyok...

                  Üdv. Gyula

                  Komment


                    #10
                    Üdv! A nyújtottabb hengeren a bordák körben vannak vagy meg vannak szakítva? A még megszakítás nélküli a régebbi, a megszakításosat kb 1959 vége fele kezdték használni.Tehát ha a hengerborda meg van szakítva,akkor biztosan cserélték az alkatrészt.

                    Komment


                      #11
                      Megvan szakítva a henger, szerintem is későbbi lehet. Ma megnéztem a kipufogó felfogatást is, eléggé csúnyán van a vázra hegesztve, tehát elvileg az is későbbi, DV-ról kaphatta...

                      Köszönöm a segítségeket!

                      Üdv. Gyula

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X