Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T csepel motorblokk? Gyári vagy házituning?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    T csepel motorblokk? Gyári vagy házituning?

    Üdvözlök minden olvasót!
    Egy valamilyen csepel motorblokkot szeretnék véleményeztetni. Lehet hogy egy házilag összeszerelt öszvér, de lehet más is.







    A blokkot körbefotóztam és szétbontottam. Eléggé jó állapotúnak találtam belül, ezért minimális felújítással ugyanígy összeteszem. Több számomra furcsa dolgot tapasztaltam már számoknál is, és számos módosítás láttam belül is.

    Folytatnám képekkel is,mert nálam minden bizonnyal több hozzáértő többet tudna róla mondani, de nem tudom hogy itt tudom-e folytatni?
    Attached Files
    Scott, Totya97 és 8 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Üdv! Láttam már ilyen hengerfejet Csepelen, az házi tunning volt. Felsorolnád az egyéb tapasztalt átalakításokat?

    Komment


      #3
      Üdv volomisi! Hát az első ami furcsa volt, a blokkpárosító csak az egyik oldalon volt.Click image for larger version

Name:	Fénykép1115.jpg
Views:	1
Size:	81.6 KB
ID:	128831Click image for larger version

Name:	Fénykép1125.jpg
Views:	1
Size:	95.6 KB
ID:	128832

      A henger alatti számot sem tudtam hova tenni és a mellette lévő csavart.Click image for larger version

Name:	Fénykép1130.jpg
Views:	1
Size:	86.6 KB
ID:	128833Click image for larger version

Name:	Fénykép1128.jpg
Views:	1
Size:	95.0 KB
ID:	128834


      Miután széthúztam, megláttam a csavar másik oldalán lévő lapot. Valamilyen betét, nem tudom mi célt szolgál.
      Click image for larger version

Name:	Fénykép1120.jpg
Views:	1
Size:	79.8 KB
ID:	128835 Click image for larger version

Name:	Fénykép1122.jpg
Views:	1
Size:	90.7 KB
ID:	128836

      A kuplung nyomórugós volt, amiket eddig én szétszedtem az mind húzós volt.
      Click image for larger version

Name:	Fénykép1117.jpg
Views:	1
Size:	92.1 KB
ID:	128837

      Furcsa volt számomra a henger belső oldala is. dupla beömlő és az oldalsó felömlő mintha ki lenne reszelve.

      Click image for larger version

Name:	Fénykép1126.jpg
Views:	1
Size:	72.4 KB
ID:	128838 Click image for larger version

Name:	Fénykép1127.jpg
Views:	1
Size:	67.6 KB
ID:	128839

      Persze, lehet hogy ezek csak nekem furák,és amit én beavatkozásnak vélek azok normális dolgok. Nem tudom..

      Komment


        #4
        Üdv! Minden jel tunningolásra utal. Hogy otthon, vagy műhelyben... ki tudja? Ezek az alakítások mind azt szolgálják, hogy nagyobb fordulatszámon, többlet teljesítményt nyújtson a motor. A blokk számokkal kapcsolatban nincs tippem. A gyári kupplung utcán is csúszik, nemhogy versenyen, vagy egy erősebb hengerrel, ezért kellett cserélni komolyabbra. A felömlők pótlása a megváltozott, és ezáltal gyorsabb áramlás miatt kellett. Van egy elv, ami szerint szíváskor kisebb keresztmetszeten gyorsabb az áramlás. Ezért nem kell mindig karburátor átmérőt növelni. A kettéosztott szívónyílásnak a szerepe egyrészt a nagyobb beömlőfelület, másrészt pedig középen megtámasztja a gyűrűt. A felömlőnek a kialakítása is része a haditervnek. Kicsit javitani az áramláson, hiszen másképp nem lehet magasabb fordulatot elérni. A nagyobb hengerfej sokkal jobban hűt. Belül más lehet a préstér, és az űrtartalma is a kompresszió növelés végett. Ilyet (vagy nagyon hasonlót) látni krossz Danuvián. Már csak egy kipufogó kellene hozzá... )
        soveny és kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Üdv!
          Úgy látom, Csepel henger van rajta, Danuvia Sport hengerfejjel. Az egy db. párosítószám, ha 32-vel kezdődik akkor elméletileg 6/9-10 D-Csepel blokk. A bal oldali blokkfél számai alapján pedig egy korábbi Csepel blokk. Ha viszont 82-vel kezdődik a párosítószám, akkor Danuvia blokkról beszélünk, a feltöltött kép alapján nem egyértelmű, illetve a számok is kicsit gyanúsak, szerintem gyárilag nem ilyenek a beütések. Főleg a 2 és a 4 gyanús. A felömlőknél csavarozott betét egy szűkítő, hogy a Danuvia blokk szélesebb felömlőit leszűkítse a Csepel henger méretére, így viszont mégiscsak Danuvia blokkháznak kell lennie. Bocs, ha kicsit zavarosan fogalmaztam.
          Egyébként hány kivezetéses a jobb blokkfél? (gyertyapipa + ?) ez alapján egyértelmű, hogy Csepel v. Danuvia. Viszont, mivel hiányzik az egyik párosító, az sem biztos, hogy egy pár a két blokkfél.

          Komment


            #6
            Hello!
            két kivezetéses és az azon az oldalon lévő blokkpárosító 32476. Úgy olvastam egy másik fórumon, hogy 80000 es számig voltak T csepelek, persze lehet hogy rosszul értelmeztem. Arra gondoltam viszont, hogyha kézzel utólag ütötték be a számot, akkor miért nem tették meg ezt a másik oldallal is. Csináltam képet a főtengely csapágyról is mert az is át van alakítva. A csapágyház ki lett marva és egy nagyobb csapágy került bele amit még megperselyeztek.

            Click image for larger version

Name:	Fénykép1119.jpg
Views:	1
Size:	119.2 KB
ID:	128868 Click image for larger version

Name:	Fénykép1161.jpg
Views:	1
Size:	107.7 KB
ID:	128870 Click image for larger version

Name:	Fénykép1156.jpg
Views:	1
Size:	99.6 KB
ID:	128869

            Komment


              #7
              Üdv!
              A Csepelek váz-blokkszámrendszere kicsit zavaros, vannak benne átfedések, motorcserék. Néhány éve gyűjtöm a számokat és kb. 240 blokk-váz kombináció alapján állítom ezt, nem hasraütés alapján. Szerintem nem jól gondolod a 80000 darabszámot, az Ocskay-féle Csepeli motorkerékpárok c. könyv leírása szerint összesen 59266 Csepelt gyártottak Csepelen, ebbe beletartozik a 125/49-től kezdve a 125/50 típus is, a T-Csepellel bezárólag.
              A D-Csepelek számrendszere már kicsit világosabb, ebből az én feljegyzéseimben 59766 a legnagyobb párosítószám, ez 8/1 gyártási idejű, ennél nem sokkal többet gyárthattak.

              Komment


                #8
                Üdv!
                Mint mondtam, nem voltam biztos benne, ezért köszönöm a felvilágosítást. Az viszont nem egyértelmű, hogy T csepel blokkról van-e szó. A 32476 blokkpárosító amely a jobb blokkfél oldalon van, (amit a két kivezetés is alátámaszthat) lehet T csepel, és mint mondtad alatta van az "59266" számnak :

                Pirtyesz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                az Ocskay-féle Csepeli motorkerékpárok c. könyv leírása szerint összesen 59266 Csepelt gyártottak Csepelen, ebbe beletartozik a 125/49-től kezdve a 125/50 típus is, a T-Csepellel bezárólag.
                Pirtyesz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A bal oldali blokkfél számai alapján pedig egy korábbi Csepel blokk.
                Azt nem tudom, hogy miért nincs ezen az oldalon blokkpárosító szám, (kicsiszolták v. esetleg újkén vásárolt cserealkatrész volt?). Ha van valamilyen összefüggés a blokkpárosítók és a hender tövében lévő szám között akkor ez egyértelművé válna adolog gondolom. De, ha cserélték is, akkor miért nem párban cserélték, és abban az időben lehetett-e kapni párosító szám nélküli blokkrészt külön? Mindenesetre az látszik körvonalazódni a hozzászólásaitokból, hogy "bizosan nem igy jött ki a gyárból".
                Mindettől függetlenül meghagyom ilyennek, tartalék blokknak szerintem kiváló lesz.
                Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2011 ápr. 01, 13:25. Oka: Javítottam az idézeteket. Érdemes a "Válaszol idézettel" gombot használni, ha konkrét mondatra reagálsz, így áttekinthetőbb!

                Komment


                  #9
                  Szia! Szerintem ez egy 125/49 blokk ház jobb fele és kuplungja. A kuplung kiemelő kar jellegzetes és a nyomórugós kuplung. A bal felet valószínűleg cserélték ezért nincs benne párosító és a száma sem gyári utólag ütötték bele. Nem szerencsés, azért vannak összepárosítva, mert együtt fúrták a csapágyfészkeket "vonalba". A henger Danuvia, a hengerfej pedig a cross Danuviáé.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X