Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia blokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia blokk

    Elvállaltam egy Pannónia felújítását még csak a blokk van nálam elvileg P10-es azt szeretném megtudni, hogy a blokkról mit lehet tudni az alábbi a rajta található motorszám: 8020746.
    Valóban P10 vagy csak a henger az rajta?

    #2
    Üdv ! Ebből azt lehet tudni hogy , 1968 februárjában készült a motorkerékpár (mivel a vázszám is ez kell hogy legyen , az elején pontos típuskóddal amiből egyértelműen kideríthető hogy milyen típusba építették eredetileg a blokkfeleket ....) , és február hóban ez a 746 . - ként hagyta el a gyártósort !(ebben a 746-ban minden típusból gyártott darabszám beleszámolásra került !) Ennek ismeretében csupán a motorszám alapján beazonosítani a mkp típusát pontosan nem lehet . De a motorblokk stílusjegyei árulkodóak lehetnek ami közelebb visz a pontos beazonosításhoz! Ilyenek Pl :hűtőborda az első blokkfelfogatásnál,( legfontosabb a hengeröntvény kialakítása ami egyértelművé tenné , de ez cserélhető , tehát nem mérvadó , ) sebváltó léptető mechanizmus kialakítása , hajtókar keresztmetszet , dugattyú szoknya hossza , blokk festése esetleg színe , de csupán a két blokkfelet ez alapján a szám alapján azonosítani száz százalékra nem lehet ! A szám alapján elvileg lehetséges hogy P10 hez tartozik a blokk (feltéve hogy a számok beütése gyárinak mondható ) 1968 februárban 3150 db mkp-t készítettek , tehát ez valahol a hónap első felében készülhetett .... 1968 évben készítették az évi második legtöbb P10- est 7787 db-t , '68 februárjában csak egyhengeres modellek készültek ami szintén nehezíti a dolgot ... Sajnos ennek ismeretében , segíteni nem tudtam !
    Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Valóban P10 vagy csak a henger az rajta?
      Igazából mindegy, hogy az adott blokk P10 vagy T5, a hengeren-hengerfejen kívül semmi különbség nincs.

      Komment


        #4
        Click image for larger version

Name:	DSC_0244.jpg
Views:	1
Size:	200.4 KB
ID:	140386
        Click image for larger version

Name:	DSC_0245.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	140387
        Ez a blokk oldalkocsis P10-es elvileg.
        A kar a kuplungnál szolgálhatott arra, hogy az oldalkocsiból lehessen oldani a kuplungot?
        Még lenne az a kérdésem, hogy honnan tudhatom meg pontosan, hogy nézett ki a blokk? Festett volt-e maga a blokk és a henger?

        Komment


          #5
          Miért jó oldalkocsiból oldani a kuplungot?

          Komment


            #6
            A kar azért volt rajta, hogy ha elszakad a bovden, a motoros a lábával tudta működtetni.
            Duke kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A kar a kuplungnál szolgálhatott arra, hogy az oldalkocsiból lehessen oldani a kuplungot?
              Ha a kedves tulajdonosnak nem volt bal keze akkor szolgálhatott arra, de valószínűleg itt az a probléma merült fel, hogy elszakadt a kuplungbovden és házibarkács megoldásokkal helyettesítették hirtelenjében, aztán úgy is maradt.


              Még lenne az a kérdésem, hogy honnan tudhatom meg pontosan, hogy nézett ki a blokk? Festett volt-e maga a blokk és a henger?
              Így ránézésre nem nagyon maradtak meg festéknyomok a blokkon, tehát szerintem maga a blokk nem volt festve, és a díszcsíkok polírozva voltak. A henger pedig biztosan festve volt, mert a vashengert ritkán hagyták rohadni, a hengerfej, viszont a képen mintha festve lenne, de nem vagyok biztos abban, hogy az a gyári festése.

              tehát kb így nézhetett ki: http://veteran.forum.hu/members/blac...0130410765.jpg

              - - - Updated - - -


              Miért jó oldalkocsiból oldani a kuplungot?
              Berakja 3-ba, átugrik az oldalasba és onnan vezet. Kuplung csak azért kell, ha fékezni kéne akkor ne fulladjon le
              Ifás kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                A blokk alján vannak festék nyomok de, hogy eredeti-e vagy már utólagos volt azt nem tudom
                Azért olaj sáros még mert az alkatrész mosót most akarom megcsinálni már gyűjtöm hozzá a cuccokat.

                Click image for larger version

Name:	DSC_0252.jpg
Views:	1
Size:	202.4 KB
ID:	140389

                Komment


                  #9
                  Ez gyárinak tűnik, de 68/02 hónapban még nem festett volt a blokk, hanem olyan, ahogy Mumus írja.

                  Komment


                    #10
                    Igen ez a blokk festve volt általában , szürkére ,( enyhe zöldes beütéssel) , bár a váltó léptető szerkezet fedele("kukactárcsa dekli") a betöltő nyílás záró csavarjával szerintem nem hozzá valósi , meg a kis fedél a bal oldali részen ("kuplung kis dekli") a váltókar fölött , mintha borda nélküli lenne , de lehet hogy csak rosszul látom. Ettől eltekintve természetesen lehet echte P10 blokk , mivel ezek könnyen cserélhető cuccok!

                    Komment


                      #11
                      Teljes restaurálás a cél akkor a két fedél cserére szorul. Más van még ami nem illik a blokkra?

                      Komment


                        #12
                        Miért jó oldalkocsiból oldani a kuplungot?
                        Még anno.. Békésmegyei koromból emlékszem a hosszabbitás csak kisegítő"bokakuplung"bovdenszakadás és irányjelzés idejére szóló kuplungkiemelésre szolgált.
                        Több motoron láttam,annak-idején kis eltéréssel hasonló kivitelűek voltak.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          Más van még ami nem illik a blokkra?
                          Nézd már meg a párosítószámokat, mert van egy olyan sanda gyanúm, hogy a jobb fél nem illik a balra.

                          - - - Updated - - -

                          meg a kis fedél a bal oldali részen („kuplung kis dekli”) a váltókar fölött , mintha borda nélküli lenne
                          Az eredetileg festetlen, polírozott oldalsávos blokkra teli kisdekli való, az is polírozva persze.

                          Komment


                            #14
                            A párosító számokat hol találom?

                            Komment


                              #15
                              Tisztelt Demeter ! Bocsánat ,valószínűleg hogy te tudod jól , igazán nem akartam megkavarni senkit ,bár úgy véltem hogy a blokk festések a 68-as P20 "0"-szérián már szerepelnek , és ettől az évtől más típusokon is alkalmazták . Ifás így kérlek hogy a korábbi válaszomat , ne vedd figyelembe a felujítás során !

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X