Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ducati ZEM generátor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ducati ZEM generátor

    Üdv! Sikerült szert tennem egy dízel hajómotorra amiben ez a generátor van. Mivel a szabályzója hiányzik és a neten sem találtam semmi infót róla, kérdezném a fórumtársakat, hátha valaki felismeri, hogy miben volt még ez a fajta generátor. A motor 1983-as, eredetileg VM Motori gyártmány, de a német Flamme cég marinizálta.
    Sajnos a motorról sem lehet többet megtudni, eddig két hasonló motort találtam, de egyik sem egészen olyan mint az enyém...

    Click image for larger version

Name:	20150403_125101.jpg
Views:	1
Size:	184.7 KB
ID:	157507Click image for larger version

Name:	20150403_125119.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	157508Click image for larger version

Name:	20150403_125140.jpg
Views:	1
Size:	181.7 KB
ID:	157509Click image for larger version

Name:	69228445_1_1000x700_flamme-diesel-motor-elado-fertorakos.jpg
Views:	1
Size:	58.2 KB
ID:	157510Click image for larger version

Name:	69228445_2_1000x700_flamme-diesel-motor-elado-toltson-fel-fenykepeket.jpg
Views:	1
Size:	54.8 KB
ID:	157511Click image for larger version

Name:	vm 9cv.JPG
Views:	1
Size:	115.4 KB
ID:	157506

    #2
    Ha három egyforma vezeték jön be a csatlakozóba (amit persze nem fotóztál le) akkor egy három fázisú motorkerékpár feszültség szabályzó jó bele.
    Öt vezetékes kivitelt kell venned. Pozitív; negatív; és a három fázis.Click image for larger version

Name:	szabályzó.jpg
Views:	1
Size:	5.2 KB
ID:	144127

    Komment


      #3
      Köszi a választ, de ez nem olyan egyszerű... Az éles szemű kollégák már biztosan kiszúrták, hogy ez egy 10 pólusú, tíz tekercses kivitel...Ráadásul a tekercsek is valami fura séma szerint vannak egymással összekötve... Egy oszlopról jön le egy piros vezeték, a többi oszlopra pedig két sárga vezeték jön. A vezetékeknek semmi kapcsolata nincs a testtel...

      Komment


        #4
        Az, hogy a test felé nincs egyik vezeték sem lekötve, természetes.
        Üzem közben megmérted? Lehet egy nagyobb teljesítményű izzóval is tesztelni, de ha a testre kötöd az egyik vezetéket akkor nem szabad világítania az izzónak, csak a vezetékek, egymáshoz képest kell, hogy adjanak feszültséget. De ha végképp nem jutsz dűlőre a szabályzással, egyszerűen tekercseltesd át egyfázisúra, vagy ha a tekercselő meg tudja oldani három fázisúra.
        Létezik egyfázisú szabályzó is. Pl Ducati Monster 900. De gyártanak is ilyen fesszabályzót.
        Az, hogy a harmadik vezeték a többi tekercshez képest hogyan van bekötve üzem közben méréssel izzós teszttel kideríthető.

        Komment


          #5
          Üsd be az alkatrész azonosító számot googléba kihoz pár találatot...
          Persze Jani, csak azoknak semmi köze ahhoz, amit keresek...:-((



          csak a vezetékek, egymáshoz képest kell, hogy adjanak feszültséget.
          Állj, én jól tudom hogyan kell működnie egy ilyen generátornak...! DE ez 10 pólusú és a 10 nem osztható 3-al...
          Mivel a mágnes is 10 szegmensű, ezért elvileg lehetne is egyfázisú, de akkor csak két kivezetés lenne, itt meg három van...Tesztelni még nem tudtam, mert a motor még nem indul...
          Click image for larger version

Name:	20150404_165911.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	144130Click image for larger version

Name:	20150404_165813.jpg
Views:	1
Size:	188.0 KB
ID:	144131Click image for larger version

Name:	20150404_165822.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	144132
          Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2015 ápr. 04, 17:07.

          Komment


            #6
            Na végre megvan ez a fránya elektromosság, jó sokat kellet guglizni mire rátaláltam...
            Click image for larger version

Name:	elektromosság.JPG
Views:	1
Size:	171.4 KB
ID:	144152

            Komment


              #7
              Akkor ha jól látom egyfázisú, és a harmadik vezeték a töltésjelző izzó működését oldja meg a szabályzón keresztül...de javíts ki ha neked más a megoldásod.

              Komment


                #8
                Nem, a harmadik piros vezetéken érzi az elektronika, mikor kell söntölnie a tekercseket... Elég húzós ára van egy gyári fesszabályzónak, de találtam kb 6000ft-ért motorba való újat ami tudja a 14A-t... Sajnos használtban eddig nem találtam, mert sehol nem adják meg az áramerősséget...

                Komment


                  #9
                  Nem lehet megjavítani azt ami rajta van?
                  A probléma, hogy egyáltalán nem volt szabályzó hozzá..!

                  Ezt viszont egyáltalán nem értem, hogyan működhet csak 3 kivezetéssel...

                  Click image for larger version

Name:	$_57 (1).jpg
Views:	1
Size:	187.0 KB
ID:	144209

                  Ebből kettő a két kivezetés a tekercsből, a másik meg egyetlen test... Hol jön ki ebből a szabályozott 12V...?

                  Komment


                    #10
                    Click image for larger version

Name:	conversion-kabelbaum-schema.jpg
Views:	1
Size:	54.6 KB
ID:	144210
                    Szerintem így.....

                    - - - Updated - - -

                    Click image for larger version

Name:	5 vezetékes2.gif
Views:	1
Size:	22.1 KB
ID:	144211
                    És talán ahogy a tiédet kellene bekötni....

                    - - - Updated - - -

                    Tehát Vespa szabályzó. Olyan 5-6 ezer körül van az ára, 16 amper terhelhetőségű.

                    - - - Updated - - -

                    De ez az 5 vezetékes bekötése nem biztos, hogy jó.

                    Komment


                      #11
                      Bocs, hogy belepofizok, de ennyi találgatás után én elvinném a cuccot valami autószerelőhöz, aki oszciloszkóppal meg tudja nézni, hogy mi is van a 3 dróton.

                      Nem lehet, hogy ez olyasmi cucc, mint a 3 kivezetéses trafók? Fele tekercs jobbra, fele balra lehet tekerve?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 ápr. 11, 08:29.

                      Komment


                        #12
                        Autószerelőhöz. Ezt komolyan gondolod? És még is melyikhez? Opeles vagy Fordos legyen az illető? Melyik "autó szerelő" tudja és érti, hogy mi az az oszcilloszkóp? Egyébként meg ezt a fesszabályzó problémát nem kell szkóppal mérni.....
                        A bazsi valószínű, hogy nem akarja áttekercseltetni hanem próbál találni egy olyan szabályzót amivel működik az eredeti tekercseléssel. Én erre írtam válaszként, hogy a Vespa hasonló szabályzókkal dolgozik és nem is drága.

                        Komment


                          #13
                          Szerintem így...
                          Köszi, ez érdekelt igazán. Sajnos akkor ez a fajta szabályzó nem lesz jó. Nézegetem már egy ideje a Ducati szabályzókat, kívülről mind egyforma, de a kutatásaim alapján mindnek más a cikszáma és az amperértéke...Tehát ahány motortípus, annyiféle eltérő dinamóhoz, eltérő szabályzó- ugyanolyan ház kialakítással... A 343262-es 28A, a 343182-es 25A, nekem igazán a 343343 kellene, ami pont 14A, de eddig még nem találtam nekem megfelelő árban...
                          Tehát hajlok rá, hogy a Vespa 125-ös önindítós tipusaihoz megfelelő szabályzóra lesz szükségem, de nem tudom egyértelműen megállapítani , hogy esetleg egyéb típusok szabályzói is alkalmasak-e a max 14A áram elviselésére...

                          Komment


                            #14
                            Autószerelőhöz. Ezt komolyan gondolod?
                            Igen. Autódiagnosztikában alap dolog egy oszcilloszkóp. Legalábbis azoknál, akik komolyabban foglalkoznak vele. Akkor, amikor látni akarod, hogy melyik szenzor mit csinál, vagy éppen a beavatkozó elemek milyen jelet kapnak, akkor ehhez kell nyúlni. Azért lenne érdemes rákötni ezt a generátort is, hogy valós kép legyen róla, hogy mi is jön ki belőle. Ha ez megvan, akkor lehet hozzá keresni/készíteni egy feszszabályzót. Amíg nem tudod, hogy mi jön ki belőle, illetve nem ismered a gyári szabályzót, addig csak találgatás. "vagy jó lesz, vagy nem".

                            Komment


                              #15
                              Nem érted, hogy egy autó szerviben nincs olyan berendezés amivel bármit meg lehet mérni? Minden szerviz komputer az adott típus alkatrészeit hasonlítja össze a gyártó által bevitt adatokkal és a szerelő sokszor nem is érti a mérés menetét, csak a kapott adat alapján dönt a cseréről.
                              Ráadásul ezek a modern szerviz komputerek (rég nincsenek egyszerű szkópok) a korszerű központi vezérlő egységnek, és azok perifériáinak a mérésére vannak gyártva. Sokszor még egy másik modell ugyan azon alkatrészének a mérésére sem alkalmasak.
                              Ennél az egyszerű generátornál semmi értelme a frekvencia menet képi megjelenítésének. Az autó ipar pedig ezt a kivitelt nem is használja.
                              Azon kívül egy felfogó forgató berendezést is gyártani kellene hozzá. Egy eszterga pad és egy felfogó segítségével meg lehet forgatni, eközben lehet mérni a kivezetések feszültség értékeit és terhelés alatt is lehet vizsgálni, de ezeket vigye magával egy Opel szervizbe?
                              A fesszabályzó hiánya miatt pedig a találgatásos módszer igen is életszerű.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X