Sziasztok!
Egy "soveny"-el folytatott beszélgetésem közben merült fel a kérdés, hogy hogyan is néz ki belülről a címben is említett alkatrész, milyen erősítései vannak, illetve milyen evolúciós lépéseken ment keresztül 1938-tól 1957-ig (A 49-esek B betűs motor és vázszámmal zárták pályafutásukat, a lemezvillás 350-esek, pedig A-val kezdtek 47-ben), amikor is leállították az akkor már enyhén szólva elavultnak számító IZS 49 gyártását.
A vázkonstrukció 38-ban igen korszakalkotónak számított!
Németül:
Detailbilder von NZ Teilen - Abstreifblech ab 1943
Ugyanez Google Translate förmedvény fordítással:
Google Fordító
Természetesen megemlíthetjük még az IZS 49 esetében az 1955-ben bekövetkezett átalakulást, ami többek közt a vázra is kihatott. 55 előtt egy csavarral lehetett a kormányszorító alsó dörzstárcsáit tartó lemezkét a helyére rögzíteni, ezután ez eltűnt... egy ilyen erszény szerűségbe kellett beakasztani egy fület.
A váznyaktábla is költözött 38 óta. Először a váz elején volt, de alkalomadtán, a paralelgramma (trapéz-, lemez-) villa túlterhelése esetén a központi nyomórugó ledarálta, így a váz jobb oldalára került. Ez javított az olvashatóságon is... Kormányzárnak hely csak civil NZ-ken volt, de a váznyaktábla helyváltoztatása után nem sokkal elhagyták ezt a vázgyengítő elemet, ami sok problémát okozott a Wehrmachtnak. A besorozott civil gépek váza nem igazán terepre volt optimalizálva...
Minden dokumentum, ami jól jöhet motorunk azonosításánál, megtalálható a Letöltések menüpontban... két nyelven is általában, ami német vagy angol. A dokumentumok egy része a http://dkw-nz.net/ oldalról származik!
Üdv
Egy "soveny"-el folytatott beszélgetésem közben merült fel a kérdés, hogy hogyan is néz ki belülről a címben is említett alkatrész, milyen erősítései vannak, illetve milyen evolúciós lépéseken ment keresztül 1938-tól 1957-ig (A 49-esek B betűs motor és vázszámmal zárták pályafutásukat, a lemezvillás 350-esek, pedig A-val kezdtek 47-ben), amikor is leállították az akkor már enyhén szólva elavultnak számító IZS 49 gyártását.
A vázkonstrukció 38-ban igen korszakalkotónak számított!
Németül:
Detailbilder von NZ Teilen - Abstreifblech ab 1943
Ugyanez Google Translate förmedvény fordítással:
Google Fordító
Természetesen megemlíthetjük még az IZS 49 esetében az 1955-ben bekövetkezett átalakulást, ami többek közt a vázra is kihatott. 55 előtt egy csavarral lehetett a kormányszorító alsó dörzstárcsáit tartó lemezkét a helyére rögzíteni, ezután ez eltűnt... egy ilyen erszény szerűségbe kellett beakasztani egy fület.
A váznyaktábla is költözött 38 óta. Először a váz elején volt, de alkalomadtán, a paralelgramma (trapéz-, lemez-) villa túlterhelése esetén a központi nyomórugó ledarálta, így a váz jobb oldalára került. Ez javított az olvashatóságon is... Kormányzárnak hely csak civil NZ-ken volt, de a váznyaktábla helyváltoztatása után nem sokkal elhagyták ezt a vázgyengítő elemet, ami sok problémát okozott a Wehrmachtnak. A besorozott civil gépek váza nem igazán terepre volt optimalizálva...
Minden dokumentum, ami jól jöhet motorunk azonosításánál, megtalálható a Letöltések menüpontban... két nyelven is általában, ami német vagy angol. A dokumentumok egy része a http://dkw-nz.net/ oldalról származik!
Üdv
Komment