Közlemény

Collapse
No announcement yet.

DKW NZ-IZS központi szekrényváz

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    DKW NZ-IZS központi szekrényváz

    Sziasztok!

    Egy "soveny"-el folytatott beszélgetésem közben merült fel a kérdés, hogy hogyan is néz ki belülről a címben is említett alkatrész, milyen erősítései vannak, illetve milyen evolúciós lépéseken ment keresztül 1938-tól 1957-ig (A 49-esek B betűs motor és vázszámmal zárták pályafutásukat, a lemezvillás 350-esek, pedig A-val kezdtek 47-ben), amikor is leállították az akkor már enyhén szólva elavultnak számító IZS 49 gyártását.

    A vázkonstrukció 38-ban igen korszakalkotónak számított!

    Németül:

    Detailbilder von NZ Teilen - Abstreifblech ab 1943

    Ugyanez Google Translate förmedvény fordítással:

    Google Fordító

    Természetesen megemlíthetjük még az IZS 49 esetében az 1955-ben bekövetkezett átalakulást, ami többek közt a vázra is kihatott. 55 előtt egy csavarral lehetett a kormányszorító alsó dörzstárcsáit tartó lemezkét a helyére rögzíteni, ezután ez eltűnt... egy ilyen erszény szerűségbe kellett beakasztani egy fület.

    A váznyaktábla is költözött 38 óta. Először a váz elején volt, de alkalomadtán, a paralelgramma (trapéz-, lemez-) villa túlterhelése esetén a központi nyomórugó ledarálta, így a váz jobb oldalára került. Ez javított az olvashatóságon is... Kormányzárnak hely csak civil NZ-ken volt, de a váznyaktábla helyváltoztatása után nem sokkal elhagyták ezt a vázgyengítő elemet, ami sok problémát okozott a Wehrmachtnak. A besorozott civil gépek váza nem igazán terepre volt optimalizálva...

    Minden dokumentum, ami jól jöhet motorunk azonosításánál, megtalálható a Letöltések menüpontban... két nyelven is általában, ami német vagy angol. A dokumentumok egy része a http://dkw-nz.net/ oldalról származik!

    Üdv
    Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2011 jan. 23, 16:10.
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    Stalker, soveny: Van is ilyen szó: "szerkényváz" ? Vagy csak egymástól másoltátok?
    soveny kedvelte ezt.
    Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

    Komment


      #3
      Szerintem nincs, javítottam. Nem tudom, szekrényváz van-e, minden esetre így értelmesebbnek tűnik.

      Komment


        #4
        Van ilyen szó, én egy Maróti szakkönyvből lestem el és fel akartam vágni vele;-) Legalábbis azt hiszem van ilyen, de elehet Maróti téved...
        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

        Komment


          #5
          Még némi porhintés , akarom mondani információ megosztás:

          IZS49 motor és vázszámok az évek függvényében... ha esetleg elhagytad volna valahol a nyaktáblát vagy olvashatatlanná vált volna (DKW-n minden szám nélkül megmondod milyen évjárat, mert az alkatrészek zömén látható, kopásnak ki nem tett helyen az év-hónap be van ütva, karikában év, mellette hónap). Természetesen a nyaktábla kivitele változott folyamatosan évjárattól függően vagy belpiac/export különbségek is voltak. Az exportoknak ilyen flancos dombornyomásos nemtomleírnimilyen táblájuk volt mindig.

          1951 - У
          1952 - M

          1953 - Х
          1954 - Бœ
          1955 - Б˜
          1956 - Т
          1957 - Б™


          Ha esetleg egy "K" csücsülne a betű mögött, akkor az gyárilag oldalkocsis.
          soveny kedvelte ezt.
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #6
            DKW NZ 350 Spezifikationen - NZ Typenschilder

            Egy szösszenet német nyelven a DKW NZ váznyaktáblákról...

            http://www.dkw-nz.net/cms/front_content.php?idart=128

            Végül a motor helyes festéséről...
            Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2011 jan. 26, 18:54.
            Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

            Komment


              #7
              stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha esetleg egy "K" csücsülne a betű mögött, akkor az gyárilag oldalkocsis.
              És ebben az esetben a jobb oldali hátsó vázkeret is erősített. Ilyen:
              Click image for larger version

Name:	iz49kkorvraamub4.jpg
Views:	1
Size:	76.4 KB
ID:	128705 Click image for larger version

Name:	iz49korvtraamidnd1.jpg
Views:	1
Size:	81.0 KB
ID:	128708

              Mivel oldalkocsi-felfüggesztési pont, nagyobb csavart kapott a jobb oldali hátsó lábtartó is (nem tudom, 12mm átmérőjű helyett talán 14mm-eset???):
              Click image for larger version

Name:	iz49korvtkinjalra4.jpg
Views:	1
Size:	75.6 KB
ID:	128707 Click image for larger version

Name:	iz49korvtjalasedgp1.jpg
Views:	1
Size:	64.7 KB
ID:	128706

              Ez pedig a vezetőülés alatt lévő oldalkocsi felfogatószem. Az észt fórumon azt írják, hogy a szólók 10mm átmérőjű tengelye helyett az oldalkocsisoknál 12mm átmérőjű tengelyt használtak.
              Click image for larger version

Name:	iz4912mmpoltzu0.jpg
Views:	1
Size:	44.2 KB
ID:	128710

              (Ezeket a képeket az automoto.ee foorumid oldalról töltöttem le)

              És így néz ki a motoron:

              Click image for larger version

Name:	DSC03876-1.sized.jpg
Views:	1
Size:	79.3 KB
ID:	128709

              Most nézem, hogy a villanyak alatt 10-15 cm-el ott van a vázban a furat a másik rögzítési pontnak. Valószínűleg ez is gyári megoldás lehet, legalábbis fényévekkel igényesebb azoknál, mint amiket eddig láttam.
              stalker kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szia!

                Igen végre egy eredeti oks... nem zúzott házifusi vázzal, jóféle, köszönöm az infót, minden izses nevében!!!

                Üdv
                Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                Komment


                  #9
                  Ha pedig már oldalkocsinál tartunk, az Izs 49K és 56K modelleket a Б™ÃÅ¸-56 oldalkocsikkal szerelték gyárilag.

                  A már hivatkozott észt fórum képei egy (a színe alapján valószínűleg Izs 56-mellett futott) lengyel Б™ÃÅ¸-56 oldalkocsikról:
                  Click image for larger version

Name:	vp56poolazk0.jpg
Views:	1
Size:	69.8 KB
ID:	128711 Click image for larger version

Name:	vp56poolaklgpl0.jpg
Views:	1
Size:	71.2 KB
ID:	128712 Click image for larger version

Name:	vp56poolaistexw4.jpg
Views:	1
Size:	65.4 KB
ID:	128713

                  Íme egy Izs-56K prospektus, Б™ÃÅ¸-56 oldalkocsival.
                  Click image for larger version

Name:	iz56kbrozsu7.jpg
Views:	1
Size:	70.2 KB
ID:	128714

                  Ez pedig már egy újabb típus, Б™ÃÅ¸-62, valószínűleg Planeta K-é lehetett.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_0021.jpg
Views:	1
Size:	99.5 KB
ID:	128715
                  Nedo kedvelte ezt.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X