Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Jawa / CZ kerékagy (Jawa 500 OHC kerékagy)
Collapse
X
-
Kedves Gergő!
Talán több eséllyel lehetne megválaszolni,a feltett kérdést,ha a tengelyre merőleges képet is feltöltenéd!Az esélyt tovább lehetne növelni,ha lemérnéd és közzétennéd a fő méreteket,mint, fékdobátmérő,külső átmérő,szélesség,tengely átmérő!Amennyiben jól számoltam,az agyban 18 borda van,mely az erőátvitelt továbbítja,hasonló megoldás van a CZ 450-nél is,de méretek nélkül,számomra beazonosíthatatlan.
Üdvözlettel:Che
-
Szervusztok!
Lehetséges,hogy JAWA 500 OHC 02-es hátsó kerekének az agya,biztosat csak a méretek ismeretében lehetne mondani.Méretek azonban nincsenek,így továbbra is nyitott a kérdés.Azt javasolnám,az egyes azonosítást kérő társainknak,hogy a fényképek mellé,mellékeljenek méreteket is,-mert talán úgy egyszerűbb!A fénykép főleg azért,mert nincs mellékelve hozzá semmi olyan,ami a méretarányt is közvetíti,a pontos beazonosításhoz nem elegendő.
Kutakodtam a neten egy kicsit és jól el is vesztem benne,mert ezek a JAWA 500 OHC-k oly szépek,hogy az ember nem képes betelni a látványukkal.Azt nem tudom,hogy mennyire megbízhatóak,mert életemben egyszer volt szerencsém vezetni egyet,rövid távon oldalkocsival Zsiar na Hronomban,mely az akkori Csehszlovákiában,Zólyomtól északra,úgy 40 Km.-re van.Nagy élményt nem nyújtott,mert addig soha nem vezettem oldalkocsist és el voltam foglalva,a szerelvény irányításával,no és azzal,hogy a policei meg ne fogjon,mert bennem volt már egy pár sör és tulajdonképp sörért küldtek el.Ami azonban lenyűgözött,a kipufogóból áradó hang volt.Az eset 1969-ben történt,kevéssel a bevonulásunk után,-mindenki haragudott a Magyarokra,a Szlovákok azért mert bevonultunk,az ott élő Magyarok meg azért mert kivonultunk.Az 500-as JAWA próbájának kapcsán,leginkább a hangja és a zabszem maradt meg az emlékeimben és még valami,amit nem írhatok itt le,-mert az már Bokachió,-szóval jó volt fiatalnak lenni.
Visszatérve az eredeti témához,-gyönyörűek ezek a gépek,-úgy gondolom,hogy az akkoriban gyártott,akárhonnan származó,motorok közé nyugodtan leparkolhatott,nem kellet szégyenkeznie és ahogy a korabeli motorsportban a JAWA-CZ-által elért eredmények igazolják,úgy a mindennapos használatban sem voltak az utolsók.
Üdvözlettel:Che
- 2 likes
Komment
-
Túrkáltam és az idáig a Sport- hoz tartozó felnit egy másik Jawa felni mellé tettem és rá jöttem az nem azé lehet. A Sport felnije 75mm széles és ez pedig 60 mm széles. A benne lévő azonosító 25-620-56-121 G 07. Mérete 18" és teljesen megegyezik az agy/ dob / része a Sporttal.? Kérdésem mire való és kinek kell?, még krómozható.
Komment
-
A 60mm-es a felni a Sporté(1.85*18). Ami a tiédben van, az a Bizoné 623/633, vagy a 471/472 felnije(2.15*18).
http://www.jawashop.com/Rimssepy kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
A linken találsz. A 350esen elől ugyanez a téma nálam a 3.50*18 as gumival, hogy csak mm-ek vannak.
Cz 477:
PÃ…â„¢ední pneumatika:2,75 x 18"
Zadní pneumatika:3,00 x 18"Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 febr. 06, 20:34.sepy kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Most dereng azért cseréltem le az eredetit mert nem lehetett rendesen kicentírozni és rázott az eleje. Így evvel a szélesebb felnivel a gyári gumival is rossz úton " nyiszogott" berezonált mert hozzá ért a gumi a pálcához. Megoldás másik külső és ráf. Meg volt egy repedés a fékdobon az alu. öntvény alatt. Kavington kell az emlékek felidézéséhezrövid távú memória kopása.wsievers kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment