Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia blokkok azonosítása motorszám alapján

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia blokkok azonosítása motorszám alapján

    Üdv! Van egy Pannonia blokkom aminek a típusát nem tudom pontosan. Egy TLT vázban volt, váltója TL tipusú, egy le, a többi fel. Vélemények?

    Click image for larger version

Name:	P1230005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Views:	1
Size:	97.4 KB
ID:	153236
    Utoljára szerkesztve a következő által: volomisi; 2011 jan. 25, 19:32.
    sricsi70, TZ és soveny kedvelte ezt.

    #2

    Komment


      #3
      Tistelt ApaE! Van egy Pannonia blokkom aminek ez a száma: T14/03226. De mivel régi fajta váltó van benne (egyes le, többi fel) így gondolkodásra ad okot, hogy miben is volt, vagy átépítették-e. A Te T1 esednek mi a blokkszáma?

      Komment


        #4

        Komment


          #5
          Bocs, nem figyeltem hogy a másik témában válaszoltál. Értem, csak arra vagyok kiváncsi, hogy a Tiéd is ilyen számrendszerű? Tehát ezek szerint T13/valami a száma? Mert nekem van 3 féle blokk, mind más szisztéma szerint jelezve. Például egyik az TLF60/6 1856 másik az betű nélkül 6/010514. Minden fajtát másképp jeleztek ? Az 1-0-2-3-4 elrendezésű váltónak a fogaskerekei is mások, vagy csak a tárcsás szerkezet más ami mozgatja a léptetővillákat?
          Utoljára szerkesztve a következő által: volomisi; 2011 jan. 24, 19:44.

          Komment


            #6

            Komment


              #7
              Na most már képben vagyok.. téma kivesézve köszi!

              Komment


                #8
                Sziasztok! Én még annyit tennék hozzá,hogy tapasztalataim szerint a kerek számozás volt még a T1-en is 1961-ben!! Legalábbis a 61-es T1-esem ilyen .T11/06xxxx.Tehát júniusban. És ekkor még a váz alsó muffolásába ütötték mint, a mondjuk a TLF-eken.
                Egy barátom 62-esén viszont már a szögletest alkalmazták és ekkor már feljebb ütötték a számokat, kb.a tank aljával egy vonalban lefelé kezdve. Következésképp nem csak a számok és betűk formája ,hanem a beütés helye is megváltozott a vázon amikor áttértek a szögletes beütőre.Tehát úgy '61 második felétől,vagy '62-től lehet datálni a szögletes beütőt szerintem. De ezt még lehetne pontosítani,ha valakinek van a köztes időből blokkja,váza.

                És még egy hasonló gondolat. A TLT-ről TLF-re váltás hasonló téma. Szinte biztosan mondhatom,hogy 1958 áprilistól alkalmazták a TLF típusjelzést elsőként a "Török export" -nak nevezett típuson ,annak ellenére hogy a márciusi még TLT-ként volt jelölve ,de ettől függetlenül a két motor ugyanolyan volt csak megváltozott a jelzése. Tehát TLF-ről 1958 áprilisától lehet beszélni.
                Utoljára szerkesztve a következő által: uxa; 2011 jan. 25, 21:12.
                kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  uxa kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szia! Igen egyetértek veled. Ennek a TLT,TLF váltás időpontjának alapja a Régi, szép Pannóniák című könyv két motorja ahol ugyanez a helyzet. A két motor lényegében ugyanaz ,bár az áprilisit pirosra fényezték.A márciusi fekete TLT ,az áprilisi piros TLF.
                    Az áprilisi váltás dolgot tovább erősíti szerény személyen birtokában lévő áprilisi "Török export" ami TLF jelzésű fekete motor.
                    Ez a "Török export" kifejezés úgy látom most márt rajta marad ezeken az aszimmetrikus betöltős tankú gépeken.
                    Isten igazából arra kíváncsi lennék,hogy március-április kivételével készült-e ezekből a motorokból.Mert én idáig csak ilyenekről tudok. Valamint hogy március-áprilisban mind ilyen tankkal készülhettek-e?
                    Ha esetleg van ismerősöd,aki rendelkezik ilyen motorral,akkor az érdekelne,hátha kiderül még valami ebben a kérdésben.
                    Előre is köszi!

                    Én is láttam az általad említett hirdetést,és megírtam a tulajnak ,hogy kb. mi a helyzet a tankkal.

                    Baráti üdv:Laci

                    Komment


                      #11
                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                      Váltó kérdésedre: csak a kukactárcsa különbözik, illetve a váltófedél a blokkon.
                      Azért ez így teljes mértékben nem igaz. Valóban azonosak a fogaskerekek fő paraméterei (fogszám, átmérők, vastagság...) azonban más a kapcsolódó körmök kialakítása. A fotón látható a bal oldalon a soros váltó (0-1-2-3-4) fogaskerekei, a jobb oldalon a régi váltó (1-0-2-3-4) fogaskerekei. Gondolom látható a különbség. Azért tartottam fontosnak ezt megjegyezni, mert azonosnak tűnő, de nem csere szabatos alkatrészekről van szó.

                      Üdv!

                      Click image for larger version

Name:	l 002.jpg
Views:	1
Size:	70.5 KB
ID:	128700
                      volomisi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        uxa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Isten igazából arra kíváncsi lennék,hogy március-április kivételével készült-e ezekből a motorokból.Mert én idáig csak ilyenekről tudok.
                        Szia!

                        Igen, júniusban is készült még ilyen tankkal TLF.

                        Íme a fotó róla:

                        Click image for larger version

Name:	1 119-.jpg
Views:	2
Size:	94.2 KB
ID:	128701Click image for larger version

Name:	1 118-.jpg
Views:	2
Size:	61.7 KB
ID:	128702
                        uxa kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Szia! Kösz a jelentkezést! Szóval akkor júniusi gyártású motor is van. A fotón a tiéd látható feltételezem és gondolom ezzel a tankkal is került elő.
                          Látom Te Pakson laksz,szerintem találkoztunk is már egy-két szó erejéig,ha jól emlékszem Polgárdiban egy börzén.
                          Én Tamásiban lakom,szóval mondhatjuk közel vagyunk egymáshoz!
                          Az enyémek kb.így néztek ki néhány éve. A társ egy '61-es T1-es.
                          Click image for larger version

Name:	Kép 066.jpg
Views:	2
Size:	97.2 KB
ID:	128703Click image for larger version

Name:	Kép 074.jpg
Views:	1
Size:	96.5 KB
ID:	128704
                          Motorosbaráti üdv:Laci

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X