Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Krómozott felületek ápolása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Szerintem a sima CIF surólóval vagy annak olcsóbb "sajátmárkás" változataival is hasonló eredményt lehet elérni, mint a Preventtel.

    Ez mondjuk tisztít és nem ápol, de nem tudom króm esetében mit jelent az ápolás. Azért egy krómozott lökhárító nem olyan, mint egy bőrcipő.
    Everything is better when you decide you don't care.

    Komment


      #17
      Én is mondtam már a gyerekeimnek mikor reklamáltak, hogy elfogyott a Chif és azért néz ki úgy a főző edény! Öreganyáinkat sem ette meg a kosz és nem is láttak Chifet mégis tiszták voltak az edényeik!!

      Komment


        #18
        A régi finomszerelvénygyár területén működő (59 üzem) galvánüzem (fram steel kft) horganyzási minősége jónak mondható !!! Még soha nem volt velük problémám !!! Árfekvésben sem túlárazott (azt hiszem 3500 / kg) .
        Ezt én is tanúsíthatom! A környéken a legjobb ár-érték arányú. Csak ne rozsdás, olajos, koszos sz*rokat vigyél!
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #19
          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ne haragudj , nem értek egyet ! A régi finomszerelvénygyár területén működő (59 üzem ) galvánüzem (fram steel kft) horganyzási minősége jónak mondható !!!! Még soha nem volt velük problémám !!!! Árfekvésben sem túlárazott ( azt hiszem 3500 / kg) . A keménykrómjuk is jó minőség , csak az ára közelíti meg a kifizethetetlen kategóriát . Sőt náluk szoktam a hengerfejeket is " golyós políroztatni" , szerintem olyan jellegű a felület , mint amilyen gyárilag lehetett , nem olyan idegen mint a homokszórt ...., vagy üveg gyöngyözött ...
          De gondolom nem is tonna számra hordod oda a vasat. Amikor elkezdi valami másik horganyozó céghez vinni a vasakat érdekes módon az első néhány raklap többnyire jó. Aztán meg már szarnak a minőségre...


          3500 az nem 350Ft véletlenül? 3500 az baromi sok. Esetleg a krómozásnál tudok olyan árat elképzelni.
          (bár még a 350Ft is sok, a többi cég olcsóbban csinálja asszem)

          Komment


            #20
            A szélső hűtőborda most a lényeg. Ezzel lett felpolírozva.
            Ezen még dolgozhatsz Zsolti. A Prevent többet is tud.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #21
              Igazad van UK,egy krómozott lökhárító nem olyan mint egy bőrcipő,-sokkal kényesebb és annak ápolására lényegesen nagyobb gondot kell fordítani.

              A jó krómápoló felfényesíti a "lemattult" krómot,minden csiszoló szemcse nélkül és egy védő filmet képez a felületen a tisztítás után.A Johnsont valamilyen finom pamut ruhából képzett labdacsra kentem és körkörös mozdulatokkal átdörzsöltem a krómozott felületet,amíg teljesen kifényesedett.Nem kellett se filc,vagy rongykorong minden kézzel volt csinálva és nagyjából egy évig nem kellett ismételni.A rozsdásodást nem lehetett vele eltüntetni,de azt mással sem,legfeljebb újra krómozással.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                #22
                A hosszabb tárolás alatt vazelinnel érdemes átkenni a védendő felületeket. Gyógyszertárban beszerezhető,bár kicsit furcsán néznek az emberre.. Enyhén átütött rozsdára a szalonnabőrrel való átkenést hallottam öreg szakitól,s az alufóliával való átdörzsölést.

                Komment


                  #23
                  A jó krómápoló felfényesíti a „lemattult” krómot,minden csiszoló szemcse nélkül és egy védő filmet képez a felületen a tisztítás után.
                  pont erre gondoltam én is megvan a feladat, már csak a megfelelő terméket kell megtalálni

                  még ezt találtam az interneten (TLF használati utasítás):
                  A festett és krómozott felületek rendszeres kezelése különösebb megerőltető munkát nem jelent: a besározódott felületeket azok megszáradása előtt nedves szivaccsal töröljük le, majd megszáradás után puha flanell ruhával töröljük azokat tisztára. A háztartásban mindig található Sidol vagy Superpolit fémtisztító folyadékkal vékonyan kenjük be a festett alkatrészeket arra ügyelve, hogy a díszítő csíkozást és matrica felületeket kikerüljük. "Bécsi fehér " fémtisztító porba mártott ruhával dörgöljük át a fényesített alumínium és krómozott felületeket, majd úgy a festett, mint a fényesített felületeket tiszta flanellel fényesítsük ki.
                  A krómozott és festett felületek téli leállítás előtti beolajozása helytelen és káros, mivel a kenőolajok savtartalma úgy a festett, mint a krómozott felületeket megtámadja. Hosszabb ideig nedves helyen tárolás esetén rozsdavédésre kizárólag olvasztott parafint, vazelint.

                  Annyi még, a vazelinnal bekenés után krétaporos ruhával szárazra törlést ajánl egy másik oldal
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2017 jan. 12, 10:03.

                  Komment


                    #24
                    De gondolom nem is tonna számra hordod oda a vasat. Amikor elkezdi valami másik horganyozó céghez vinni a vasakat érdekes módon az első néhány raklap többnyire jó. Aztán meg már szarnak a minőségre...
                    Nem , nem tonnaszám ... bár az utóbbi 10-12 évben már megfordultam náluk párszor . Csalódás csak egyszer ért , amikor az összes holmi készen lett , szép kadmiumszínben pompázott ...de ezt is javították gyorsan ! Az igazsághoz az is hozzátartozik hogy a cuccost mindig rendesen előkészítve , és CO drótra felfűzve viszem.


                    3500 az nem 350Ft véletlenül? 3500 az baromi sok. Esetleg a krómozásnál tudok olyan árat elképzelni.
                    (bár még a 350Ft is sok, a többi cég olcsóbban csinálja asszem)
                    Nem 350 ft , annyiért a mai világban már rágógumit sem nagyon kapsz ! Én egy motorkerékpár összes horganyzást igénylő cuccait összerakom , egyszerre csináltatom meg , és kb 3000-3500 Ft körül fizetek (természetesen küllőket nem horganyoztatok , azokat cserélem ) , ez szerintem mintegy 1-1,5 kg vasat jelent . Egyébiránt pedig ha az ember talál egy helyet , ahol meg van elégedve a minőséggel, hajlandó inkább többet fizetni . Arról meg ne is beszéljünk , hogy nekem helyben van , ha más galvánüzembe vinném - ahol az általad leírt minőséget produkálnák - az utiköltség miatt sem jönnék ki olcsóbban . Csak azt sajnálom hogy dekor krómot nem csinálnak ... annak pedig már kb 10 évvel ezelőtt is kb 1000 ft fölött volt négyzet dm -e , mert annál a felület méretének függvényében állapították meg az árat .

                    Komment


                      #25
                      Kedves Noob! Én a festett részekre inkább védő viaszt vagy vaxot alkalmaznák mert a festék öregedését a száraz anyag meggyorsítja. Sokan csak lemossák és megtörlik a napsütés meg bombázza és hajszál repedések keletkeznek/ nagyítóval néz meg/ a viasz meggátolja a kiszáradást ezáltal védi az öregedéstől.

                      Komment


                        #26
                        Click image for larger version

Name:	DSC03788.jpg
Views:	548
Size:	43.6 KB
ID:	207055
                        Sajnos a kuplungkar belső felénél elkezdett lepattogni a króm. Hogyan lehet megakadályozni,hogy ez továbbterjedjen?

                        Illetve kérdezném még,hogy tudja-e valaki mi ez és mire jó?
                        A hátoldalán olvashatatlan az apró betű.
                        Click image for larger version  Name:	DSC02268.JPG Views:	1 Size:	203.1 KB ID:	207054
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Ricsi95D; 2017 nov. 06, 19:04.

                        Komment


                          #27
                          Ünnepnapokra egy cseredarabot szerezz be. Ha éri a pára ez gyorsan terjedni fog. Lehet késleltetni olajjal,vagy le kell vakarni és festeni. Szerencsére a belső oldal egyenlőre.

                          Komment


                            #28
                            Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Click image for larger version  Name:	DSC03788.jpg Views:	1 Size:	43.6 KB ID:	207055
                            Sajnos a kuplungkar belső felénél elkezdett lepattogni a króm. Hogyan lehet megakadályozni,hogy ez továbbterjedjen?
                            Egy réteg lakk?

                            Komment


                              #29
                              csiszold fémtisztára és alapozó és festék....Kár érte a fémtiszta is lakkozható ,de beltérre széraz helyre.....
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #30
                                Vagy, mivel a belső felületről van szó, ami egyébként is érdes és matt, valami ezüst festékkel javítva szerintem nem lenne feltűnő.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X