Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lengéscsillapító felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lengéscsillapító felújítás

    Szevasztok Urak!

    Mint azt korábban írtam a motoromhoz (NSU Max) lengéscsillapítót kellett gyártanom. Elkészültem vele, de a beállítás hátra van. Ezért kérem minden motoros (nem csak Oldtimer) kolléga segítségét, akinek van adat a birtokában arra vonatkozóan, hogy a gépének a hátsó lengéscsillapítója mekkora csillapítóerővel rendelkezik, kérem legyen kedves és azt ossza meg velem.
    Azok a motorkerékpárok érdekelnek amelyek össztömege a 300-315 kg-ot nem haladja meg. A sokszori szétszedés és állítás helyett az összehasonlítást választom így jó eséllyel könnyebben behatárolható a csillapítóerő.

    Ilyen adatokra gondolok pl:

    csillapítóerő húzásnál 0,523 m/s sebességnél 500 N
    csillapítóerő nyomásnál 0,523 m/s sebességnél 250N

    Előre köszönve a segítséget, üdvözlettel:
    Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 jan. 11, 07:35.

    #2
    Lehet hogy nem nagy segítség, de ahogy látom a cég aki annak idején gyártotta, még meg van (HEMSCHEIDT)
    -a központit nem tudom hogy ők fabrikálták e, de a Supermaxon az elsőt is meg a hátsót is ők gyártották-, talán vannak adataik a korábbi gyártmányaikról és nem restek megosztani Veled, egy emailt megérhet.
    Hemscheidt Fahrwerktechnik - Wir entwickeln Sto
    dino125ad és soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Dénes!
      Egy kicsit más téma:
      Látom Te is látogatod a német Nusi fórumot, amiről föltettem képet az tartalékba van, csak sajnos a hajtókar már nincs meg hozzá, gondolom ez lehetett benne gyárilag, és most kiderült hogy annak idején itthon sima Max került az enyémbe (gyárilag nem hinném, keleti márkáknál elképzelhetőnek tartanám, de az NSU-nál nem,főleg hogy az enyém már 1958-as és nem "épített" Supermax a váz első részénél már le van zárva a központi rugó helye és a hátsó traktus sem gányolt és persze a típustábla is stimmel , amit találtam váz és motorszám keresőt aszerint is ok.) ,mondjuk ezzel is működött jól, most hogy csak szét lett borítva tűnt fel, hogy valami "disznóság" van a dologban, mert különbözik a tartalék meg a benne lévő, ezért egy kicsit megkavarodtam hogy most mégis melyik kié , nem tudom pontosan mikor váltottak, de az én motorszámom 323... kezdődik és a legutolsó verziós "csapágypajzs" van a blokkban, ha jól tudom ez már a harmadik verzió volt, ahogy írod Neked is ilyen főtengelyed van, szerintem kerülhetett a Spezialba is ilyen újabb motor(ez az oldal szerint igen : http://www.nsu24.de/html/body_rahmennummern.html)
      Amúgy ahogy most kicsit elmosogattam a tartalék főtengely hajtókar csapját az olajzó furat teljesen el volt tömődve, és nem a tárolástól, ahogy néztem elég sok bronzreszelék került bele a perselyből -ahonnan az olajozást kapja- gondolom ezért kophatott szét, vagy ki tudja ez már a múlt ködébe veszett.
      Tényleg a kinti fórumban nem tudnak segíteni lengéscsillapító témában?
      Üdv.
      Bandi
      a csapágypajzs:
      Click image for larger version

Name:	DSC02605.jpg
Views:	1
Size:	193.2 KB
ID:	129524
      Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2011 dec. 18, 22:26.
      dino125ad kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia!
        Itt van egy kép az eddig bent lévőről, van rajta labirint, akkor lehet hogy ez került bele gyárilag bár ("olajiszap" eltávolítók vannak rajta persze a forgattyúsházon már nincsen hozzáférő csavar)
        Click image for larger version

Name:	DSC02610.jpg
Views:	1
Size:	188.1 KB
ID:	129525
        Az jó ötlet hogy egy japánnal helyettesíteni a hajtókart, annak majd utánajárok és megosztom ha sikeres lesz a projekt.
        Amúgy a Te blokkod hogy áll, működött amikor megvetted?
        üdv.:
        Bandi
        dino125ad kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szegény motor, az a fehér "szép" lehetett főleg ecsettel, még szerencse hogy most gondos gazdára lelt személyedben a hosszú évek hányadtatása után, amit eddig írtál hogy mennyi időt fektettél csak a lengéscsillapítókba, szerintem jobb lesz a motor mint új korában.
          Az enyém is úgy tudom "Christianiablau" színű volt, anno 68-ban amikor az Öregem megvette, utána át lett festve és újra lett krómozva rajta minden -igen leamortizált példány volt szegényke 10 éves kora ellenére- sajnos vagy nem sajnos az akkori festőbácsi teljesen eltávolította a régi festéket és becsülettel szépen lefestette csíkozta, csakhát az a pár évtized a garázsban újra megette a krómot és a festékréteg nagyon rideggé vált és lemattult, a színárnyalat hasonló volt, én egy sötétebb kékre fogom festetni valahogy nekem a sötétkék tetszik jobban nem akarom "tucatfeketére" (ahogy nézem elég sok Maxot festenek most is feketére, tudom hogy gyári szín volt az is, de én inkább a Bmw-hez társítom ezt a színt persze ez egyéni ízlés dolga nem akarok senkit megbántani, de majd kíváncsi leszek az összhatásra ha kész lesz.
          dino125ad kedvelte ezt.

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X