Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Szemcseszórás otthon
Collapse
X
-
ApaE
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKis asztali, 90l-es szórókabin.
Hirdettek egyet nemrég a neten: Szórókamra méret 560x460x280mm 35-40 eFt között. Ez lenne az ami neked van?Utoljára szerkesztve a következő által: X11; 2012 jan. 14, 17:37.
Komment
-
ApaE
-
Szerbusztok Urak!
Én 6 éve készítettem először magamnak homokoló illetve gyöngyöző kabint, amik azóta is tisztességgel szolgálnak, pedig megfordult bennük "pár" motor. A kabinok fillérekbe kerültek...
Hogy mi a titok? Ismeritek a mondást: "Fűben - fában van az orvosság." ))
Tehát. A kabinokat (mivel az alap szakmám asztalos) bútorlapból készítettem. Tökéletesen funkcionálnak.
Igaz, jól megdrágult az utóbbi időben minden alapanyag, így a bútorlap is, mégis töredéke a bekerülési költség egy gyári kabinénak. Ha van régi szekrény ami bútorlapból készült alapanyagként akár felhasználható.
Ami fontos. A motorkerékpár legnagyobb alkatrésze a váz. Ezért az egy darabért azonban nem érdemes nagyméretű kabint építeni, hiszen ez a legkevésbé kényes alkatrész, így ennek tisztítása máshol is megoldható. A kabinba a sárvédők férjenek be, mint legnagyobb alkatrészek.
Amit még érdemes szem előtt tartani: Ugyanazon kabinban homokolni és gyöngyözni nem érdemes. Szinte lehetetlen (legalább is iszonyú időigényes) úgy kitakarítani a kabint a homoktól, hogy ne maradjon benne szemcse. Ha az "üveggyöngybe" homok keveredik, romlik a minőség, nem lesz tökéletes a felület.Lemezjáték, Tequila és 5 további látogató kedvelte ezt.
- 7 likes
Komment
-
nagyfékdobos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn 6 éve készítettem először magamnak homokoló illetve gyöngyöző kabint, amik azóta is tisztességgel szolgálnak, pedig megfordult bennük "pár" motor.
Komment
-
A jól működő kabinhoz nem elég csak a szekrényt összebarkácsolni! Kell ugye egy betekintő ablak, két hosszúszárú gumikesztyű, belső világítás és egy elszívó berendezés porleválasztóval, hogy ne csak az első 30 másodpercben lásd, mit csinálsz és ne legyen a közeledben minden csupa por! Kell ugye egy szórópisztoly is a hozzá tartozó spirálcsővel és levegőcsatlakozóval. Ez így összeszámolva csak anyagárban is tetemes összeg. Néztem kész kabint mindennel együtt és rájöttem, hogy ennyiből nem tudom kihozni házilag és ezért adtam el a félkész kabint.dino125ad és kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
ApaE
-
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzért ne faragj szét egy gyárit (ha nem értettelek félre), mert minden alkatrész kapható külön-külön is.
Komment
-
X11 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTermészetesen nem szétfaragni akarom a kis gyárit, hanem annak alapján -alkatrészekből- összerakni egy nagyobbat.
Hogy áll a kamra projekt!?
Mennyi az annyi Huf.-ban eddig!?
Komment
-
Egyelőre csak egy "tesztverzió"-t gyűrűnk... A fa nem szereti a homokot, ezért le kell gyártani egy lemezverziót.
Az elszívó (egy kidobásra ítélt ipari porszívó: Karcher NT 361-es model) eddig jól bírja a dolgot, csak a kamra szűrőjét kell elég sűrűn takarítani.
Amint kész a végleges, akkor teszek fel képeket és egy költségvetést is.
Komment
-
Urak ez remek dolog!
Tudjátok - mint korábban írtam - apám műhelye jó iskola volt számomra! Ő a fékeket, kuplungokat homokszórással tisztította!
A kabin, ha jól emlékszem talán 3-as, 4-es lemezből volt készítve és 800x800x600 as volt. De nem ez a lényeges a kabin építésekor! A kabin aljának a rézsűszöge a legfontosabb. Ennek illeszkedni kell a homok súrlódási tényezőjéhez.
Tehát: a homok szabadon kell áramoljon a rostélyról a szívócsőig. Ez akkor történik meg, ha a homokszemcse nem akad el, nem torlódik. A szívócső ugyanis a homokot nem tudja felszívni, csak a levegővel kevert homokot.
Ez hasonlít a porlasztáshoz. A szívócső egy kb. 40mm átmérőjű préslégtömlő volt, amely a keményfémbetétes szórófejhez 90 fokban csatlakozott. Így a nagynyomású levegő magával ragadta a homokot......
A keményfémbetétek hamar koptak! Emlékszem apámnak mindig az ISG-be kellett mennie a porkohászati úton gyártott alkatrészért.
És a legszebb most következik! A levegőt egy Zsiguli motorral meghajtott kompresszoregység szolgáltatta!
Ezt figyeld! A motor a váltóval egy U szelvényből készített keretre volt szerelve, a kardántengely 4 darab dupla ékszíjtárcsával egy bakcsapágyban végződött, és az Ikarus kompresszorok így lettek meghajtva. Természetesen a kompresszorok hűtve voltak! Az olajozásukra nem emlékszem...lehet, hogy szóróolajozásúak voltak. Apám reggel beindította, este leállította a gépet. És minden műszer kijelzőtáblán gyújtáskapcsolóval...
Emlékszem elég mókás volt, mikor a hatalmas kuplungpedált kezelve felváltott IV-ig, majd a kézi-gázzal beállította a kívánt fordulatot....
Az elszívás egy hatalmas "dromedár" segítségével történt ez egy fémből készült szekrény volt, ebben vászonból készült
szűrők voltak, amelyet egy karral lehetett portalanítani....Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 febr. 08, 21:54.
- 6 likes
Komment
Komment