Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szemcseszórás otthon

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szemcseszórás otthon


    #2
    Szemcseszórás otthon

    Szia !

    És milyen szórópisztolyt használsz ?

    Komment


      #3
      Attached Files

      Komment


        #4
        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Kis asztali, 90l-es szórókabin.
        Ennek pontosan mekkora a kabin mérete?
        Hirdettek egyet nemrég a neten: Szórókamra méret 560x460x280mm 35-40 eFt között. Ez lenne az ami neked van?
        Utoljára szerkesztve a következő által: X11; 2012 jan. 14, 17:37.

        Komment


          #5

          Komment


            #6
            Szerbusztok Urak!

            Én 6 éve készítettem először magamnak homokoló illetve gyöngyöző kabint, amik azóta is tisztességgel szolgálnak, pedig megfordult bennük "pár" motor. A kabinok fillérekbe kerültek...
            Hogy mi a titok? Ismeritek a mondást: "Fűben - fában van az orvosság." ))
            Tehát. A kabinokat (mivel az alap szakmám asztalos) bútorlapból készítettem. Tökéletesen funkcionálnak.
            Igaz, jól megdrágult az utóbbi időben minden alapanyag, így a bútorlap is, mégis töredéke a bekerülési költség egy gyári kabinénak. Ha van régi szekrény ami bútorlapból készült alapanyagként akár felhasználható.
            Ami fontos. A motorkerékpár legnagyobb alkatrésze a váz. Ezért az egy darabért azonban nem érdemes nagyméretű kabint építeni, hiszen ez a legkevésbé kényes alkatrész, így ennek tisztítása máshol is megoldható. A kabinba a sárvédők férjenek be, mint legnagyobb alkatrészek.

            Amit még érdemes szem előtt tartani: Ugyanazon kabinban homokolni és gyöngyözni nem érdemes. Szinte lehetetlen (legalább is iszonyú időigényes) úgy kitakarítani a kabint a homoktól, hogy ne maradjon benne szemcse. Ha az "üveggyöngybe" homok keveredik, romlik a minőség, nem lesz tökéletes a felület.
            Lemezjáték, Tequila és 5 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Jut eszembe, vettem anno egy zsák üveggyöngyöt az Abrazív Kft-től Kecskeméten.Sohasem töltöttem be a kabinba, amit eladtam és most már eléggé útban van. Ha kell valakinek, szívesen odaadnám a 25kg-os zsákot majd féláron 8000Ft-ért! A címem publikus.

              Komment


                #8
                nagyfékdobos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Én 6 éve készítettem először magamnak homokoló illetve gyöngyöző kabint, amik azóta is tisztességgel szolgálnak, pedig megfordult bennük "pár" motor.
                Egy tervrajz, leírás akármi, bármi? Faanyagom van bőven és hétvégén időm is akad: nekiállnék legyártani de gőzöm sincs hogy honnan kezdjem...

                Komment


                  #9
                  A jól működő kabinhoz nem elég csak a szekrényt összebarkácsolni! Kell ugye egy betekintő ablak, két hosszúszárú gumikesztyű, belső világítás és egy elszívó berendezés porleválasztóval, hogy ne csak az első 30 másodpercben lásd, mit csinálsz és ne legyen a közeledben minden csupa por! Kell ugye egy szórópisztoly is a hozzá tartozó spirálcsővel és levegőcsatlakozóval. Ez így összeszámolva csak anyagárban is tetemes összeg. Néztem kész kabint mindennel együtt és rájöttem, hogy ennyiből nem tudom kihozni házilag és ezért adtam el a félkész kabint.
                  dino125ad és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Ez eddig stimmel... Ez mind "jár" egy kis hobbi kabinhoz is. Gondolom (természetesen a nagyobb elszívási teljesítmény stb. figyelembevételével) azért a drágább nagy kabin elkészíthető házilag. Erre gondoltam hogy a kicsit megvéve csinálok egy nagyobbat.

                    Komment


                      #11

                      Komment


                        #12
                        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Azért ne faragj szét egy gyárit (ha nem értettelek félre), mert minden alkatrész kapható külön-külön is.
                        Természetesen nem szétfaragni akarom a kis gyárit, hanem annak alapján -alkatrészekből- összerakni egy nagyobbat.

                        Komment


                          #13
                          X11 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Természetesen nem szétfaragni akarom a kis gyárit, hanem annak alapján -alkatrészekből- összerakni egy nagyobbat.
                          Üdv!
                          Hogy áll a kamra projekt!?
                          Mennyi az annyi Huf.-ban eddig!?

                          Komment


                            #14
                            Egyelőre csak egy "tesztverzió"-t gyűrűnk... A fa nem szereti a homokot, ezért le kell gyártani egy lemezverziót.
                            Az elszívó (egy kidobásra ítélt ipari porszívó: Karcher NT 361-es model) eddig jól bírja a dolgot, csak a kamra szűrőjét kell elég sűrűn takarítani.
                            Amint kész a végleges, akkor teszek fel képeket és egy költségvetést is.

                            Komment


                              #15
                              Urak ez remek dolog!

                              Tudjátok - mint korábban írtam - apám műhelye jó iskola volt számomra! Ő a fékeket, kuplungokat homokszórással tisztította!

                              A kabin, ha jól emlékszem talán 3-as, 4-es lemezből volt készítve és 800x800x600 as volt. De nem ez a lényeges a kabin építésekor! A kabin aljának a rézsűszöge a legfontosabb. Ennek illeszkedni kell a homok súrlódási tényezőjéhez.

                              Tehát: a homok szabadon kell áramoljon a rostélyról a szívócsőig. Ez akkor történik meg, ha a homokszemcse nem akad el, nem torlódik. A szívócső ugyanis a homokot nem tudja felszívni, csak a levegővel kevert homokot.
                              Ez hasonlít a porlasztáshoz. A szívócső egy kb. 40mm átmérőjű préslégtömlő volt, amely a keményfémbetétes szórófejhez 90 fokban csatlakozott. Így a nagynyomású levegő magával ragadta a homokot......
                              A keményfémbetétek hamar koptak! Emlékszem apámnak mindig az ISG-be kellett mennie a porkohászati úton gyártott alkatrészért.
                              És a legszebb most következik! A levegőt egy Zsiguli motorral meghajtott kompresszoregység szolgáltatta!
                              Ezt figyeld! A motor a váltóval egy U szelvényből készített keretre volt szerelve, a kardántengely 4 darab dupla ékszíjtárcsával egy bakcsapágyban végződött, és az Ikarus kompresszorok így lettek meghajtva. Természetesen a kompresszorok hűtve voltak! Az olajozásukra nem emlékszem...lehet, hogy szóróolajozásúak voltak. Apám reggel beindította, este leállította a gépet. És minden műszer kijelzőtáblán gyújtáskapcsolóval...
                              Emlékszem elég mókás volt, mikor a hatalmas kuplungpedált kezelve felváltott IV-ig, majd a kézi-gázzal beállította a kívánt fordulatot....

                              Az elszívás egy hatalmas "dromedár" segítségével történt ez egy fémből készült szekrény volt, ebben vászonból készült
                              szűrők voltak, amelyet egy karral lehetett portalanítani....
                              Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 febr. 08, 21:54.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X