Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Öntöttvas henger festése és előkészítés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    " már van fél hengeres is" bocs de nem tudtam,hogy itt is van Para olimpia, ha máshol nem még Kesziben megrendezésre kerülhet az első. És természetesen Jóker is sörözhet!!.Csak legyünk ott.
    joker és CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Eszébe jutott ez mér másnak is --bátrabbaknak .. [ATTACH=CONFIG]25056[/ATTACH]

      Hali!
      Ne haragudj hogy megkérdem de ez akkor most pontosan hogy vagy mivel van készitve?
      Mert nem világos pontosan hogy Perma Blue-vel csináltad vagy Hammerite festékkel?
      Válaszod előre is köszönöm és elnézést az értetlenségemért.

      Komment


        #63
        Ezt nem tudom mi:
        csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Perma Blue
        a másikat már kentem szekrényre , kalapácslakk formát , tök jó

        De nem --hanem rezezés amit a krómozó műlyelyben csináltak , amikor még lehetett . A rezezés a króm alapja -így érthető?

        Komment


          #64
          Köszönöm szépen a gyors választ!
          Tökéletesen világos.

          Komment


            #65
            Kipróbáltam sok megoldást..a spray hőállókat már már felejtem.(oldja a benzin,átrozsdásodik,stb) Homokszórás után nolux fekete 2-3 rétegben. Első melegítéskor kicsit visszalágyul,utána el lehet felejteni a gondokat,ott marad hosszú évekig. (sok éves,s több darabos tapasztalat alapján)

            Komment


              #66
              Ha megkérdezheteme a neoluxot azt spray-be fújod, vagy pisztollyal ?

              Komment


                #67
                A Neolux kétségtelenül tartós. Az én hengereim '83-ban ezzel lettek lefújva, és helyenként még mindig tartós. (Ahol olajsáros volt a henger. ) Én akkor Spray-vel fújtam, mert más nem volt.

                Tekintettel arra, hogy a bordák felülete sok helyen "bolhás", amit a szórt festék eleve nem tud beteríteni, én első rétegnek mindenképpen ecsetelést tartok célszerűnek. Második rétegnek Jöhet a szórás. A pisztoly nyilván precízebb, és a sűrített levegő miatt a bordák közé jobban bemegy a festék.

                Komment


                  #68
                  A spray egyszerűbben használható..viszont hígabb. Zsolti jelezte "bolhás" ezért 4-5 réteg 20-30 percenként a hengert forgatva( talpára..tetejére) Ügyelve hogy a sugár iránya a bordák közé essen. Pisztollyal sűrűbb festékkel szűkre állitott szórásképpel,kis nyomással. Remélem segített.

                  Komment


                    #69
                    Egy kérdés !
                    Találkozott már valaki az úgynevezett "foszfátozásos" eljárással , ami elvileg egy homogén matt fekete réteget képez az utolsó csücsökben is , továbbá állítólag hő és valamelyest korrózió álló (az olajat magában raktározza) lemoshatatlan , talán galván úton kerül fel a felületekre (de hogy acélra vagy öntötvasra is ,azt végképp nem tudom...) Talán valaki többet tud erről az eljárásról ?
                    Mégpedig azért is érdeklődnék ilyen nagy bőszen , mert a hengereimet (Öntöttvas) szeretném ezzel a lemoshatatlan eljárással "szép feketévé " tenni (mivel tudtommal a környékünkön egy cég foglalkozik is vele...) ,de sajnos előnyei ,és hátrányai tekintetében erősen szkeptikus vagyok! (egyszóval vajmi keveset tudok az eljárásról , és a kész felület jellemzőiről) . Szándékaim szerint az eljárásnak alávetett hengert fúratnám meg , továbbá a csatornákba is belenyúlnék egy "simítási" célzattal . De vajon van -é értelme , egyáltalán kivitelezhető -e , esetleg nincsenek -e előnytelen tulajdonságai , azt nem tudom .... Remélem valaki képben van ebben a témában is ! (fogaskerekeket láttam ezzel az eljárással elkészítve , igen szépek voltak ! )

                    Komment


                      #70
                      Én csavarokat "foszfátoztattam" katonai gépre..szép feketék lettek. Egy év mulva megjelent a rozsda. De ez csak az én tapasztalatom,lehet másnak jobb lett. (valószinű vannak technológiai eltérések)

                      Komment


                        #71
                        Én csavarokat „foszfátoztattam” katonai gépre..szép feketék lettek. Egy év mulva megjelent a rozsda. De ez csak az én tapasztalatom,lehet másnak jobb lett.
                        A foszfát önmagában kevés. Kell rá valami fedőfesték. Általában nagyüzemi festésnél használnak foszfátozó fürdőt azért, hogy a zsírtalanított felületen szárítás után nehogy megjelenjen a vakrozsda. A foszfátfürdő ezt megakadályozza. Utána jöhet rá a porfesték, vagy az oldószeres. És még így is baj lehet, ha nem forrólevegővel szárítják, mert ahol megáll rajta a víz, ott a rozsda rögtön megjelenik.

                        Komment


                          #72
                          A sok réteg festékről nem szabad elfelejteni,hogy hőszigetelés mely a hengeren vagy henger fejen nemkívánatos. Egy tartós megoldás a tapasztalatom és ,hogy a Veterán színét kövesse: Homokszór, horgany spréy, Neolux. Ha csúnya / szőrös / az öntvény előkészítésnek lapos reszelőre egy csiszoló vászon/ a reszelőn nehezebben csúszik meg a vászon/. Én így csinálom a következőt megőrizve az eredetiséget és haladva a korral.

                          Komment


                            #73
                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            előkészítésnek lapos reszelőre egy csiszoló vászon/
                            Én hullámkarton papírt hajtottam meg több rétegben, hogy a henger bordák közé épp beférjen, majd rácsavartam csiszolóvásznat. Így kellőképpen szorul, és rugalmas. Ennél jobb lehet a műanyagból készült hullámkarton alkalmazása...

                            Komment


                              #74
                              Hali!
                              Látom nagyon felkapott téma mostanság ez
                              Épp ezért kérdeznék is tőletek melyik lehet a legjobb út.Már végig olvasva minden kommentet kiválasztottam közülük amiket ti irtatok melyik lehetne a legjobb választás.
                              1:Homokszórás
                              2:Valamilyen hőálló festék (Motip Hammerite ) ráégetéssel.
                              3:Hengerfej pedig horgany sprayel.

                              Másik:
                              1:Homokszórás
                              2:Horganyspray+neolux (ezt nemtudom ráégetitek e)
                              3:Hengerfej horgany sprayel
                              Ez a kettő között kéne választani.Akinek van valamelyikről képe és hasonlóképpen csinálta azt megtudná e osztani?
                              Előre is köszönöm!

                              Komment


                                #75
                                Én a hengerfejet gyöngyöztetném. (saját vélemény nem tanács) Annó nyers Ural kipufogóra horgany spray alap,utána hőálló festék.... lepergett. A horganyról a festék. (ez meg csak tapasztalat) Utána minden festék..de horgany jól tapad.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X