Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Én jártam OKJ-s autószerelő iskolába, két év volt, a tankönyvek bárki számára elérhetőek, nem kell hozzá iskolába járni. Nem gondolom, hogy ez egy restaurátor képzésnél máshogy lenne. Szerintem megvannak a szükséges tankönyvek, amiket be lehet szerezni a tankönyvkiadóknál... Legalábbis remélem
de mindennek az alapja az elmélet és csak utána a gyakorlat!
Én ezt nem gondolnám. Sajnos az európai (vagy nyugati) oktatás alapja az elmélet, de magamból kiindulva ez így nincsen jól. Ha gyerekként először az emberi test felépítését és az izmok, csontok és idegrendszer kapcsolatát kellett volna megtanulnom a gyakorlat előtt, még mindig nem tudnék járni. Erről a témáról szándékomban állt kicsit részletesebben írni, úgyhogy nemsokára megteszem és akkor talán érthetőbb lesz mondanivalóm.
Ezzel a veteránjármű restaurátor képzéssel is úgy vagyok, hogy a szándékot becsülöm és jónak tartom, de mikor először megnéztem a tantervet, mérhetetlenül elszomorodtam, hogy ilyen kevés gyakorlati képzés mellett kiadnak embereknek egy ilyen igencsak összetett szakmáról szóló papírt. Integrált gyakorlat összesen két félévig 2X16 (gondolom 45 perces) órában? Ha ez a tanterv tényleg nem több, mint ami írva vagyon, akkor ez inkább a mindentudás egyeteme. Tudtátok, hogy az ötvenes években Magyarországon kiadott karosszérialakatos tankönyvekben még mindennapos szerszámként írják le a görgős egyengetőt (Discovery nézők számára: angolkerék vagy english wheel)? A munkavédelem és balesetelhárítás ugyanannyi órát érdemel, mint a felületvédelem és kikészítés? A hibafelvételezés és dokumentálás meg másfélszer annyit?
Azt hiszem az ilyenek miatt lehet, hogy nálunk mindenki ért mindenhez, de ha valamit meg kell csinálni szinte csak Mekk Elekekkel találkozik az ember. Csak már nem kergetjük őket hazáig, hogy leverjük a cégérüket.
Tömören a véleményem akkor is a következő. Az alapokat a sufniba lehet, és kell megtanulni, Trabant meg Riga szerelés kapcsán, mindenkinek a saját kárán. Akinek mákja van, az elleshette a nagyobb haveroktól a lépcsőház pincéjében, vagy a nagyfatertól a sufniban, de ha a felsőfokú felvételi előtt jut eszébe hogy én restaurátor leszek, azt már megette a rozsda.
Valahol céloztam is erre, a saját gyerekeim villamosmérnöki gyakorlatiassága kapcsán.
Én nem azt mondom, hogy ez a restaurátor képzés jó(sőt én is rühellem az ilyen pénzkereseti módszereket, közel sem ér annyit ez a képzés, mint amennyit elkérnek érte), csak egyszerűen szeretnék hozzá jutni a könyvekhez. De úgy látom itt csak ellendrukkerek vannak
Én továbbra is fenntartom, hogy először az elméletet célszerű elsajátítani és csak utána a gyakorlatot. Próbálj meg hibát keresni egy motorkerékpáron úgy, hogy fogalmad sincsen melyik alkatrész mire való és mi mit csinál... Így nem lehet! Először meg kell tanulni minden alkatrész működését és szerepét... Persze lehet ellesni a szomszédtól a riga szerelést, de Te attól még nem fogod tudni, hogyan működik egy automata váltó egy személyautóban... De a világ minden területén előbb fejben gondolod végig mit is fogsz tenni az elkövetkezőkben és utána gyakorlod a valóságban. Ezt hívjuk gondolkodásnak...
Ettől függetlenül nektek is igazat adok, hogy gyakorlatot csak a gyakorlati órákon lehet elsajátítani, de ehhez szükséges előtte fejben ott lenni. Példa: Hegeszteni is meg lehet tanulni magunktól is, de az nem lesz profi hegesztés, mert azt csak komoly elmélettel és gyakorlattal lehet elsajátítani, hogy milyen anyagot hogyan stb... hegesszünk...
Tehát továbbra is keresek RESTAURÁLÁS témakörben tankönyveket, tananyagot
Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2012 aug. 01, 07:26.
Példa: Hegeszteni is meg lehet tanulni magunktól is, de az nem lesz profi hegesztés,
Roszz példa ( Nem fényezem magam ) Soha senki nem tanított hegeszteni. sokat bénáztam, sokat gyakoroltam. Mostanság többek között felvonótornyokat gyártok acélból. Ott nem mondhatom hogy " Jó az úgy, nem látszik "
Próbálj meg hibát keresni egy motorkerékpáron úgy, hogy fogalmad sincsen melyik alkatrész mire való és mi mit csinál... Így nem lehet! Először meg kell tanulni minden alkatrész működését és szerepét.
Szerelted a biciklidet úgy 10 éves korod előtt ? IGEN ! És hány szakirodalmat olvastál ki előtte ? Mégis vissza tudtad tenni a láncot ha leesett.
Persze !" Jó pap is holtig tanul " endem is érdekelne egy minőségi irodalom.
..stb.............meg ugye sorolhatnám tovább....Végzi ezeket a tevékenységeket ugy ahogy a felsorolt szakmákban napi szinten müködö szakember teszi !!!!
De ez igy marhaság !! Mert azért hogy mindenben tökéletesen dolgozzunk kell néhány évtized inaskodás !
Viszont teljes mértékben osztom DCS véleményét . ha van valaki aki a felsoroltakból csak néhányban jó , de értelmes érdekli más munkák mikéntje azért elöbb olvasson ,tájékozódjon ,menjen nézze meg hogyan csinálják és csak aztán " vágjon " bele .
Van egy alap dolog amit viszont mindig szeretek hangsúlyozni : azt a szót hogy -restaurálás-tessék elöbb önmagában vizsgálgatni !
Mert senki nem lessz kevesebb ha nem azt mondja hogy restauráltam a motorom , hanem igyekeztem felújítani,rendbehozni ,.....stb. Igazán csak a " restaurálás " szó kezd elértéktelenedni , de a nagyobb probléma az hogy az értelme is kezd átalakulni.
DCS--privátban megy az ember elérhetősége --beszéltem vele várja a jelentkezésedet.
Roszz példa
( Nem fényezem magam ) Soha senki nem tanított hegeszteni. sokat bénáztam, sokat gyakoroltam. Mostanság többek között felvonótornyokat gyártok acélból. Ott nem mondhatom hogy " Jó az úgy, nem látszik "
Szerelted a biciklidet úgy 10 éves korod előtt ? IGEN ! És hány szakirodalmat olvastál ki előtte ? Mégis vissza tudtad tenni a láncot ha leesett.
Persze !" Jó pap is holtig tanul " endem is érdekelne egy minőségi irodalom.
De azért biztos van egy minősített hegesztőd, akit alkalmazol és bele üti a pecsétjét, vállalva a felelősséget!?
Én az oktatásban dolgozok.
Higgye el mindenki, elmélet nélkül a legtehetségesebb ember sem tud gyakorlatban dolgozni, még akkor sem, ha othon a "maszekba" próbálta csinálni.
Beszéltem a joker által ajánlott emberrel, aki nagyon segítőkész volt és sokat mesélt a restaurálásról, amennyit persze el lehet mondani fél óra alatt telefonban. A lényeg, hogy a restaurálás fő szempontja a restaurálási etika, amit be kell tartani, tehát hogy próbáljunk meg az utolsó csavarig mindent MEGFELELŐEN restaurálni, mert annak van csak értelme és azt hívjuk restaurálásnak... na mindegy, nem próbálok meg okosokat írni, mert én nem tudok úgy fogalmazni, mint ez az Úr. Ő egyébként több éve végzett el egy több intézmény által indított 2 éves iskolát, amely restaurátor szakképzettséget ad és sok járművet RESTAURÁLT már híres intézményeknek. Manapság a Bánki indít 2 éves iskolát, majd megpróbálom őket felhívni, hogy van-e tankönyvük, mert azt mondta akivel beszéltem most, hogy az ő idejükben még nem voltak tankönyvek... Köszi joker!
Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2012 aug. 01, 16:30.
De azért biztos van egy minősített hegesztőd, akit alkalmazol és bele üti a pecsétjét, vállalva a felelősséget!?
Nem is engednék mást hozzá nyúlni ! Az én f@rkammal senki ne verje a csanalat. Aki pecsétel, és nyilatkozik, az én vagyok. Illetve a cégem. Az egészet pedig szigorú minőség ellenőrzésnek vetik alá.
A "nyulakat" hadjuk ki a dologból! Ezt személyeskedésnek veszem!
"A legjobb elméleti oktatás pedig sz...t sem ér ,gyakorlat nélkül."
Ebben igazad van. Azonban ez fordítva is igaz, mert a legjobb gyakorlat is sz...t sem ér, ha azt nincs elméleti alapra építeni!
Komment