Közlemény

Collapse
No announcement yet.

CZ 350-472.4 modernizálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    CZ 350-472.4 modernizálás

    Sziasztok !
    Az idén tavasszal hozzám került gép modernizálásán dolgozom. Még szezon előtt 12 v os vape rendszerre cseréltük a gyújtás. Ezt már emlitettem. Most a futómű jön sorra. Az első villákat cserélem komfortjuk és jobb müködésük végett a Jawa 350- 638 as hoz hasonlóra. Ez a későbbi 350-472.5 ös szérián már standard volt. Ott fekete fényezéssel.
    Na ez az ami bántotta a szemem és jött a szemcseszórás , csiszolás szárazon majd egyre finomabb vizes papir hadználata. Mikor már jónak tűnt következett a polírozás. Lehetne még dolgozni rajtuk de nekem megfelel. A szemcseszórást leszámítva igy is 5-6 órás kemény munka volt otthoni körülmények között.
    Pár kép.....és majd beépítés után is.
    zahi, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Szép lett,-ügyes nagyfiú vagy.Sokkal jobban fog így mutatni,mint feketén.Remélem jövőre nem csináltok más programot és ott lesztek Tiszakeszin!

    Üdvözlettel:Che
    zahi és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Che !
      Sajnos a keszii fórum találkozóval egyidőben van itt nálunk is egy nagyobb több éve megrendezett veterán összetöffenés. Igy nem igérhetek semmit a többiek nevében. Én azért majd megpróbálok jelen lenni !
      Üdv , Gábor
      heeegany, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szia Gábor!

        Egy pofátlan kérdés:
        CZ511 hez azt állítják az itteni tudorok hogy a leköszörült fejű csavar autentikus (8,8 ill 10,9 domborítás)-
        Ha kimegyek Párkányba egy csvarboltba ott esetleg simafejű csavart árulnak???

        Egyébként én nem szeretem a birkát és a feldolgozásban is belebonyolódtam ami azt jelenti hogy csökken a végtermék iránti gusztusom, de merem állítani hogy Józsi bátyánk pörköltjét kihagyni vétek

        Komment


          #5
          Szervusz emu !
          Szeretem a birkapörköltet ha nem faggyúízű !!
          Ugyebár a 8.8; 10.9 a csavar szilárdságát jelöli.
          Fogalmam nincs róla hogy kapni e jelölés nélküli csavarokat akár nálunk vagy nálatok !
          Majd ráguglizok.

          Komment


            #6
            Szervusztok!

            A 8.8;10.9,a csavarok minőségét jelöli,méghozzá emelkedő sorrendben,tehát a 10.9-es a jobb minőségű.Komolyabb csavarboltokban árusítanak minőségi csavarokat,de azért a járműiparban használatos csavarok,egy más kategória,sajnos a beszerzésük nehézkesebb,ezért érdemes bontások alkalmával a még jó állapotban lévő csavarokat elmenteni és felhalmozni.

            A birkapörköltet illetően,köszönöm,hogy már több alkalommal meg lett dicsérve,valójában én nagyon sótlannak találtam és semmi csípőssége nem volt,de ilyen alkalmakkor,mindig több ízlésre kell ízesíteni,mert gyerekek és nők is fogyasztották.A lefaggyúzást nagyon alaposan végezte a társaság,megközelítőleg annyi faggyút szedtünk le a birkáról,mint amennyi hús végül az üstbe került,de azért egy minimális így is maradt rajta.Azon gondolkodtam,ha a következő alkalommal főzök a társaságnak,ha úgy kívánják szívesen,akkor két bográcsba osztom a főzni valót,egyben a gyermekek és nők számára fog rotyogni az alapanyag,a másikban a férfiak számára és az utóbbit meg se kóstoltatom a befejezésig.A méregerős pörköltet ,magam se kedvelem,de azért legyen annak egy közepesen erős íze,nem annyira mint a halászlevek szoktak lenni,-egy árnyalattal alatta.

            Kedves Gábor!

            Mivel egybeesnek a rendezvényeink,akár csinálhatnánk azt együtt is,-gondolom Ti sem vagytok kannibálok,mi sem ettünk még embert,az érdeklődési kör megegyezik,-tehát mi lehet az akadálya egy közös rendezvénynek?Úgy gondolom,annak dacára,hogy az ötlet az én fejemből pattant ki,a fórum minden tagja örülne egy ilyen közös rendezvénynek,van hely mindenkinek a csillagos ég alatt,még akkor is,ha felhős az ég.

            Üdvözlettel:Che

            Komment


              #7
              Nem lenne semmi ellenvetésem a közös rendezvény ellen. Csak... Ugyebár Keszi kb. 400 km távolságra van innét. A géppark motorjai ennyit nem tettek még meg 1 napalatt. Az én gépsárkányomnak ez nem lenne akadály. Mindig a sor végén kullogok hogy ne kelljen lesnem hogy valaki lemaradt.Meghát utolsó mohikánnak is nevezem magam. Rajtam kívül nem nagyon használják a visszapillantó tükröt így én maradok segíteni az esetlegesen szolgálatot femondó gépnek vagy hajtok előre leállítani a csapatot hogy gond van( 3- mas fokozattól nem nagyon tudok feljebb váltani a többség tempója miatt.)
              Az itteni rendezvény igaz csak egy napra korlátozódik de eléggé nagy szabású és eléggé ragaszkodnak hozzá a többiek. Ez lenne a másik ok de amint írtam benne lennék valami közös jóban !!!!
              Üdv , Gábor

              Komment


                #8
                Fontos lehet, ezért leírom:

                8.8-as minőséget lehet horganyoztatni, de a 10.9-et csak barnítva árulják. Valami ridegedést okoz a csavarban, ha ezt a minőséget horganyozzák. A 8.8 800 N/mm2, a 10.9 1000 N/mm2 szakítószilárdságot jelöl.

                Általában a 8.8 elegendően jó a mi céljainkra. Megszakítani sem könnyű.

                Komment


                  #9
                  A szárát nem próbáltad polírozni??
                  Van néhány viseltes teleszkópszáram, mit lehetne azokkal csinálni??
                  Mondtak olyant, hogy hidraulika munkahenger javítással foglalokozó műhelybe kellene vinni, de ott elég horror a díjszabás??

                  Komment


                    #10
                    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Van néhány viseltes teleszkópszáram, mit lehetne azokkal csinálni??
                    Mondtak olyant, hogy hidraulika munkahenger javítással foglalokozó műhelybe kellene vinni, de ott elég horror a díjszabás??
                    Megoldás lehet az is ,- ha nem görbe a szár egy picit sem , vagy tutira ki van egyengetve - hogy teljes hosszban kb 0,15-0,25 mm-t leköszörültetsz az átmérőből (ezzel kitisztázod a felületet) , majd elviszed kemény-krómoztatni , ahol rakatsz rá 0,2-0,3 mm vastag réteget (inkább több!) , azután visszaköszörülteted névleges méretre ...
                    Így egy sima, korrózió és kopásálló felületet kasz ami egyenrangú a gyáriakkal . (csak a keménykróm rétegvastagság függő árfekvése nem éppen alacsony ,és a palástköszörülés sem olcsó...)

                    Komment


                      #11
                      A jawa 350-640 es tipusnál már krómosak voltak a teleszkópszárak. Esetleg lehet cserélni őket. Viszont kb. 50-70€ az áruk / darab . Én az enyémeket végigfutom vizes smirglivel , majd lekenem teleszkópolajjal ( gondolom én korrózióvédöként) és megy rá az új gumiharang.Nagyon nem akarom csiszolni. Csak az a részerizsdás kicsit ami nem fut már be az alsó részbe. Ez ugyebár úgyis takarásban van.

                      Komment


                        #12
                        Persze , nem is vitattam hogy krómosak lennének , csak vázoltam egy javítási módszert ami szakszerűnek mondható és bevált ! Bár a telópár szárainak ilyen módon történő javítása kb mintegy 100 € -ra is rúghat ,de azt követően hibátlannak mondható ... Vagyis , inkább vedd meg annyiért a párat ... 100 -ból kijön , és nincs pöcsölés utánajárás rimánkodás , rosszul elvégzett munka ...
                        A rozsdás szárat megcsiszolva biztosan nem kapsz kielégítő végeredményt, mindíg folyni fog !

                        Komment


                          #13
                          Talán 2 dolog ami sántít 1: ha egyengetett a szár annak palást köszörülése felejtős mert 100% osan nem adja ki 0.01-0.0 2 mm-re akkora hosszon. Amit Gabi említett ott akarja polír papírral meghúzni a gondolatom szerint ahol már nem működő a felület mert a működőn nem hiszem, hogy van rozsda nyom! / kicsit ismerős a gép /Talán megoldás lehet még a saválló cső ha van megközelítő átmérőjű. Annak jobb is a hajlító szilárdsága és sosem bántja oxid. Az alsó tengely befogó részeket át lehet hegeszteni érdemleges lenne!?

                          Komment


                            #14
                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ha egyengetett a szár annak palást köszörülése felejtős mert 100% osan nem adja ki 0.01-0.0 2 mm-re akkora hosszon.

                            KB 0,2 - t írtam .... A keménykrómot egyébként a krómozó (fram steel) állítása szerint kb 0,4-0,5 mm (közel fél miliméter ...) vastagságban (!) is fel tudják rakni biztonsággal . Vagyis ez átmérőben ... A '90 - években a berván a MECMAN-nak készült Pneumatikus munkahenger dugattyúrúdjait is így javították ki , ha esetleg alá lett köszörülve a csúcsnélküli gépen.... Szerintem meg 0,2 körüli értékre ki lehet egyengetni , - ha már nem - nem is érdemes vele foglalkozni (benn a cégnél hőkezelés után egyengetik a tengelyeket 0,2-en belülre... igaz most már jórészt automatákkal . sokszor 600 mm hosszú tengelyek)
                            Egyébként már lett így javítva telószár , de ahogy írtam is kurva drága lett a végösszeg .

                            kvaga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Csak az a részerizsdás kicsit ami nem fut már be az alsó részbe. Ez ugyebár úgyis takarásban van.
                            Igaz , ez elkerülte a figyelmem ... Bocsánat .

                            Komment


                              #15
                              A 0.4-0.5 mm vastagságú kemény króm nem lehet olcsó játék az még köszörülve is szép húsos marad. Ha nem törik a gép egy pár szimeringet kiböjtöl.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X