Szervusztok!
A minap írtam már a VW Lupo belső kilincséről,illetve a törött spiáter alkatrészről és annak gyengeségéről.Sokáig gondolkoztam rajta,hogy írjak e javításról,mert esetleg lehülyéztek,vagy dicsekvésnek veszitek az egészet,de végül inkább okulásként úgy gondoltam,közzé teszem a munkát és annak eredményét.A kifizetődésről ne essen szó és arról sem,hogy szabad e hozzáfogni egy napjainkban gyártott autó alkatrész pótlásához,teljesen manuális módon mert meglehetősen meggondolatlanul,szinte látatlanban megígértem,hogy megpróbálom megcsinálni és az ember ne csináljon segget a szájából.Korábban volt már dolgom a Golf I és II-es,valamint a régebbi Audik kilincsével és mindig viszonylag könnyen találtam megoldást a javításukra,igaz azok inkább alkatrész cserék voltak,mert akkoriban bőségesen álltak rendelkezésemre bontott kilincs és zárszerkezetek,-tehát volt miből dolgozni.
Gondoltan ez sem lehet túl nagy probléma,-hát mellényúltam.Már amikor meghozták összeszerelten a belső nyitószerkezetet láttam,hogy nem a megszokott dologgal állok szemben,de amikor szétszedtem és megláttam a belsejét a polydrive tengellyel,akkor kezdett el összekuszálódni a pofaszőröm.Úgy szétszedet állapotban nézegettem egy jó napig,ha arra jártam,hogy mi a fenét is csináljak most ezzel a vacakkal.Később kirajzolódott azért valamilyen koncepció,befogtam az EAN-ba egy 12-es gömbvasat és elkezdtem fúrni,faragni,fűrészelni,hajlítgatni,hegeszteni és reszelni,ami eltartott vagy két és fél napig,de végül elkészült és működik.
Mit is mondhatnék jó mulatság volt és még azt,ha ez az alkatrész egy 1970-es években gyártott MASERATI BORA alkatrésze lenne és a világon sehol sem lehetne kapni akkor,igen hozzá szabad fogni,de egy napjainkban gyártott kommersz autóhoz,mint a LUPO semmi esetre sem.
Az alkatrész egyébként acélból készült a hozzám gyártott 3D-s nyomtatóval,melynek egy részét az utolsó képen lehet látni,a másik része a fényképezőgépet tartotta.
Üdvözlettel:Che
A minap írtam már a VW Lupo belső kilincséről,illetve a törött spiáter alkatrészről és annak gyengeségéről.Sokáig gondolkoztam rajta,hogy írjak e javításról,mert esetleg lehülyéztek,vagy dicsekvésnek veszitek az egészet,de végül inkább okulásként úgy gondoltam,közzé teszem a munkát és annak eredményét.A kifizetődésről ne essen szó és arról sem,hogy szabad e hozzáfogni egy napjainkban gyártott autó alkatrész pótlásához,teljesen manuális módon mert meglehetősen meggondolatlanul,szinte látatlanban megígértem,hogy megpróbálom megcsinálni és az ember ne csináljon segget a szájából.Korábban volt már dolgom a Golf I és II-es,valamint a régebbi Audik kilincsével és mindig viszonylag könnyen találtam megoldást a javításukra,igaz azok inkább alkatrész cserék voltak,mert akkoriban bőségesen álltak rendelkezésemre bontott kilincs és zárszerkezetek,-tehát volt miből dolgozni.
Gondoltan ez sem lehet túl nagy probléma,-hát mellényúltam.Már amikor meghozták összeszerelten a belső nyitószerkezetet láttam,hogy nem a megszokott dologgal állok szemben,de amikor szétszedtem és megláttam a belsejét a polydrive tengellyel,akkor kezdett el összekuszálódni a pofaszőröm.Úgy szétszedet állapotban nézegettem egy jó napig,ha arra jártam,hogy mi a fenét is csináljak most ezzel a vacakkal.Később kirajzolódott azért valamilyen koncepció,befogtam az EAN-ba egy 12-es gömbvasat és elkezdtem fúrni,faragni,fűrészelni,hajlítgatni,hegeszteni és reszelni,ami eltartott vagy két és fél napig,de végül elkészült és működik.
Mit is mondhatnék jó mulatság volt és még azt,ha ez az alkatrész egy 1970-es években gyártott MASERATI BORA alkatrésze lenne és a világon sehol sem lehetne kapni akkor,igen hozzá szabad fogni,de egy napjainkban gyártott kommersz autóhoz,mint a LUPO semmi esetre sem.
Az alkatrész egyébként acélból készült a hozzám gyártott 3D-s nyomtatóval,melynek egy részét az utolsó képen lehet látni,a másik része a fényképezőgépet tartotta.
Üdvözlettel:Che
Komment