Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A bóvli vagy alultervezett alkatrészek javítása pótlása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    A bóvli vagy alultervezett alkatrészek javítása pótlása

    Szervusztok!

    A minap írtam már a VW Lupo belső kilincséről,illetve a törött spiáter alkatrészről és annak gyengeségéről.Sokáig gondolkoztam rajta,hogy írjak e javításról,mert esetleg lehülyéztek,vagy dicsekvésnek veszitek az egészet,de végül inkább okulásként úgy gondoltam,közzé teszem a munkát és annak eredményét.A kifizetődésről ne essen szó és arról sem,hogy szabad e hozzáfogni egy napjainkban gyártott autó alkatrész pótlásához,teljesen manuális módon mert meglehetősen meggondolatlanul,szinte látatlanban megígértem,hogy megpróbálom megcsinálni és az ember ne csináljon segget a szájából.Korábban volt már dolgom a Golf I és II-es,valamint a régebbi Audik kilincsével és mindig viszonylag könnyen találtam megoldást a javításukra,igaz azok inkább alkatrész cserék voltak,mert akkoriban bőségesen álltak rendelkezésemre bontott kilincs és zárszerkezetek,-tehát volt miből dolgozni.

    Gondoltan ez sem lehet túl nagy probléma,-hát mellényúltam.Már amikor meghozták összeszerelten a belső nyitószerkezetet láttam,hogy nem a megszokott dologgal állok szemben,de amikor szétszedtem és megláttam a belsejét a polydrive tengellyel,akkor kezdett el összekuszálódni a pofaszőröm.Úgy szétszedet állapotban nézegettem egy jó napig,ha arra jártam,hogy mi a fenét is csináljak most ezzel a vacakkal.Később kirajzolódott azért valamilyen koncepció,befogtam az EAN-ba egy 12-es gömbvasat és elkezdtem fúrni,faragni,fűrészelni,hajlítgatni,hegeszteni és reszelni,ami eltartott vagy két és fél napig,de végül elkészült és működik.

    Mit is mondhatnék jó mulatság volt és még azt,ha ez az alkatrész egy 1970-es években gyártott MASERATI BORA alkatrésze lenne és a világon sehol sem lehetne kapni akkor,igen hozzá szabad fogni,de egy napjainkban gyártott kommersz autóhoz,mint a LUPO semmi esetre sem.

    Az alkatrész egyébként acélból készült a hozzám gyártott 3D-s nyomtatóval,melynek egy részét az utolsó képen lehet látni,a másik része a fényképezőgépet tartotta.

    Üdvözlettel:Che
    zahi, sepy és 8 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Dícséretes kitartás és szaktudás. Gratulálok.

    Nem tudom, hogy az eredeti alkatrész ragasztással menthető lett-e volna? Minden esetre műanyag alkatrészekre, és ezekből ugye egyre több van, jó megoldás a pillanatragasztó - szódabikarbónával megerősítve.

    Nem tudom, hogy mások próbálták-e, de nekem bevált. A lényeg, hogy a pillanatragasztót bőven kenjük, és szórjunk, tegyünk rá szódabikarbónát.

    Olyan erős lesz, mint a műanyaghegesztés.


    https://auto.indavideo.hu/video/File...ragasztotuning

    Komment


      #3
      Józsikám mindíg is csodáltam türelmedet és óriási kitartásod egyes estek megoldásában! Én biztos hozzá sem kezdenék. Zsolti hsz.-hoz jó a dolgokat frissíteni én is olvastam már a megoldásról és valamit évekkel ezelőtt ügyeskedtem is ilyen ragasztással. Nem használja az ember és elfelejti. Én is vadásztam már tűgörgőket nekem szerencsém volt én lapos tűreszelőt mágneseztem meg hiába tettem rongyot még is bele esett a forgattyús térbe. A Sportba 1 henger lévén körbe rakva teszteltem a db. számot.

      Komment


        #4
        Én ezzel a módszerrel javítottam már sarokszelep forgatógombot, ajtónyitó kar házát a Megane-on, és a hátsó díszléc tartófüleit is.

        Hihetelen, amit csinál a szódabikarbóna. Olyan lesz, mint egy varrat. Lehet kipróbálom fém alkatrésznél is. Maga az anyag szépen reszelhető, akár síkbacsiszolható.

        Komment


          #5
          Szervusz Zsolti!

          Nem hallottam még erről a szódabikarbonátos ragasztó tuningról,de egyszer majd kipróbálom,ha szükségem lesz rá,-köszönöm.Azt jó lenne tudni,hogy hézagkitöltésre is alkalmas e a módszer?Nem több mm.-es hézagokra gondolok,de mondjuk 1mm.-re.Sokszor adódik,hogy valamilyen műanyag alkatrészről letörik valamilyen csap,vagy fül és ezek az apró darabok általában el is vesznek,nos ilyen alkatrészek pótlásában gondoltam a hézagkitöltésre,mert az elveszett darabokat valamilyen hasonló anyagból legyárthatja az ember,sőt össze is lehet szépen illeszteni,de azért mindig marad egy pár tized mm. hézag,amit ki kellene tölteni valamivel.

          Ami a Lupo kilincsét illeti,ez az alkatrész eredetileg spiáterből készült,-előttem valaki megpróbálta megragasztani,sőt fúrt bele elég ügyesen egy csapot is,hogy pozícióban tartsa,de a ragasztás és visszaszerelés után,egy ajtónyitást sem bírt ki.A kilincset csak kompletten forgalmazzák 16 000.- körül,ekkor fordultak hozzám.Eléggé átgondolatlanul és felelőtlenül vállaltam el,mert arra gondoltam,hogy hasonlatos mint az öreg Golfok és azokat sokkal kisebb munka ráfordítással tudtam régebben javítani,tekintettel arra,hogy elég sok kilincs állt a rendelkezésemre.

          Ami a legjobban bosszantó a kérdésben,hogy egy ilyen spiáter vacak,aminek a mintája alapján legyártottam acélból,nem kapaható külön,mert akárhogy is nézem egy ezrenél nem kerülhet többe.Továbbgondolva,-mi a fenének kell eldobatni az emberekkel olyan csatlakozó alkatrészeket,aminek semmi baja.

          Jó tudom,-a fogyasztói társadalom,meg minden,de ugyanakkor papolnak a környezetvédelemről is márpedig,ha új kilincs szerkezetet vásároltak volna,a régi hibással biztos nem szaladtak volna a szelektív hulladékgyűjtőbe,mint-ahogy sok egyéb eldobós cucc sem forog vissza,mint alapanyag hiába van rányomtatva és írva a "recycling",-üres duma az egész.

          Egyébként nekem van türelmem az ilyen munkákhoz,sőt szórakoztat is,de semmiképpen nem kifizetődő,ezért nem fognak hozzá ilyesmihez az emberek,pedig nagyon sokan meg tudnák csinálni,sőt majdnem mindenki.

          Üdvözlettel:Che

          Komment


            #6
            Szervusz Józsi bátyám!

            Éppen az a klassz ebben az egész szódás dologban, hogy akár több mm-t is pótol.

            Én így csinálom:

            Bekenem pillanatragasztóval a darabokat, ahogy kell.
            Összeszorítom és rászórok egy keveset a porból.
            Szinte azonnal megköt.
            Utána vastagon rácseppentem a ragasztót, és újabb adag por jön.

            Ha nagy a hézag, akkor az kitöltheted porral és rácsepegteted a ragasztót.

            Vékomy lapos csavarhúzóval lappogathatod a port, hogy tömör legyen. Mondom, olyan az egész, mintha hegesztenél.

            Fontos, hogy jól szellőző helyen csináld, ne a szobában. Elég büdösek a gőzei.

            Nem kell drága cuccot venni. Én a kenyérboltban veszem 50 Ft-ért tubusát és jó.

            Komment


              #7
              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A kilincset csak kompletten forgalmazzák 16 000.- körül,ekkor fordultak hozzám.
              Hát én akármelyok rokonomat családtagpmat barátomat is elhajtottam volna, mondván nagy lóra nagy patkó. Szerintem a Te munkád így ha az idő ráfordítását figyelembe vesszük, gyalázatos rabszolgamunkává devalválódott. Ezt maxiumum barátságból is úgy csináltam volna hogy ott ülje végig Ő is, hogy legyen elb.szva az Ő ideje is és tanulja meg mibe kerül ez a spórolás.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X